Dividex pisze:Źródło posta przecież plastyka obrazu to nie tylko bokeh, wiele scen kinowych jest nakręconych tak, że nawet tło wyraźnie widać, a mimo to plastyka filmowa pozostaje i daje w odbiorze ten przyjemny dla widza efekt.
jak założysz na pocketa szkło zeissa za 30K usd, to też zobaczysz tę upragnioną plastykę
nawet tanie sigmy 30/1,4 czy 16/1,4 zauważalnie się do tej plastyki zbliżają
i jeszcze jedno, surówka która schodzi z kamer na postprodukcję wcale nie wygląda tak klinowo, również pod względem plastyki
obróbka materiału wyciąga z niej to co najlepsze i uwidacznia też tę kinową plastykę
Dividex pisze:Źródło posta jeśli chodzi o minusy to obraz nie specjalnie różni się od dslr czy bezlusterkowców i jak dla mnie jest mocno kontrastowy i widać w nim dużo czerni.
tu jest taki przypadek, że akurat Cezary nadał tej surówce kolorystykę rodem z DSLR czy innych bezlusterkowców
ale równie dobrze mógł iść klimaty kinowe
i o ile zrobienie klimatów kinowych z DSLR jest b.trudne lub niemożliwe, to z pocketa uda się bez problemu
zwróćcie uwagę, że z tego co widać, Cezary nie nagrywa w BRAW tylko w pro-resie i nie montuje i nie koloryzuje w DR
a jedynie uzyskuje tę kolorystykę chyba tylko przez nałożenie zwykłego LUT'a
wyszło tak jak zrobił to gotowy LUT
Dodano po 8 minutach 36 sekundach:filmowane z łąpy, koleś miał pierwszy raz kamerkę w ręku i nie zna się na DR, dopiero raczkuje
Braw 3:1 Sigma 35 mm z Metabones 0.71
https://youtu.be/9LrmziVkVGo