Kamera do ślubów

Kamery z wbudowanymi obiektywami na stałe. Tak, takich też używamy :)
michal009

Kamera do ślubów

20.09.2019, 10:35

Witam.
Dotychczas bardziej zajmowałem się fotografią, ale przyszedł czas na zmianę nieco branży. Chcę pozostać przy ślubach i zacząć filmować. Obecnie mam backup w postaci Nikona d750 + 35, 50 i 85mm, którym już coś tam próbowałem kręcić. Niestety manualna obsługa AF to nie dla mnie.
Teraz pytanie co kupić na główną kamerę? Czy już iść w kierunku 4K? Czy kamera, czy bezlusterkowiec? Z czym będzie łatwiej na początek?
Budżet max 8500.

Wstępnie myslałem nad czymś takim: https://www.cyfrowe.pl/filmowanie/kamer ... x1000.html

Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję.
razor89md
Awatar użytkownika

Kamera do ślubów

20.09.2019, 10:50

Ile ludzi tyle dostaniesz opinii ;)

Ja bym kupił a7s + adapter na obiektywy które już masz ;)
W tym budżecie możesz kupić używane a7s lub a7s II + adapter + np gimbal

Jak to wyliczyłem?
Sony a7s - 4000zł
Adapter - 400 - 1000zł
Gimbal ZC2 - 2000zł
michal009

Kamera do ślubów

20.09.2019, 11:12

To się zgadza, że każdy ma swoją opinię.
A, czy nie lepiej obrać kierunek kamery, gdzie mam wszystko w jednym? Co się sprawdzi lepiej w słabym oświetleniu?
razor89md
Awatar użytkownika

Kamera do ślubów

20.09.2019, 12:05

Zależy w jaki sposób chcesz filmować i montować.

Nie zrozumcie mnie źle, ale nie widziałem fajnego filmu nagranego kamerą z ręki ;) (kto wie wszystko przede mną)

Ja pracuje na zestawie który Tobie poleciłem, robię max 45 minutowe filmy i wygląda to ładnie (sam siebie pochwaliłem :lol: )

Zależy co rozumiesz przez słabsze oświetlenie? Słabe światła w kościele? Chińskie głowice u orkiestry? Czy ledowe oświetlenie sali?

W tym sezonie w momencie tortu zgasły wszystkie światła na sali, na torcie nie było nawet świeczki. ISO 10k i było ok ;)

Robię sporo wesel w roku - dużo więcej niż innych produkcji. Dla mnie taki zestaw na tą chwilę jest optymalny.
Szkieł używam 2 może czasem 3:

Samyang vdsl 35mm 1.5
Canon 85mm 1.8
Canon 70-200 4.0
zed

Kamera do ślubów

20.09.2019, 12:16

Ja proponuję Nikona Z6 szkła już masz.
razor89md
Awatar użytkownika

Kamera do ślubów

20.09.2019, 12:18

zed pisze:Źródło posta Nikona Z6


chyba by było najprościej ;)
Leff

Kamera do ślubów

20.09.2019, 12:23

michal009 pisze:Źródło posta To się zgadza, że każdy ma swoją opinię.
A, czy nie lepiej obrać kierunek kamery, gdzie mam wszystko w jednym? Co się sprawdzi lepiej w słabym oświetleniu?


Najlepiej to pewnie Sony A7s II i Sony A7 III.
Takie kamery o których wspomniałeś są dość wygodne w użyciu, ale mają swoje ograniczenia. Słaby zakres dynamiczny, szumienie przy wyższych wartościach gain (iso), z autofocusem też nie jest tak różowo - potrafi się gubić.
Swoje pierwsze zlecenia też ogarniałem podobną kamerką (no, prostszą trochę ;) ) - Sony AX 100. I nie mówię, ze się nie da, ale wspomniane wyżej kwestie dają się mocno we znaki. Dla przykładu, to moje pierwsze "poważniejsze" zlecenie:

https://www.youtube.com/watch?v=vtgZ6Hi7dvc

Efekt końcowy całkiem może być na moje skromne oko, ale co się namęczyłem w postprodukcji, żeby to jakoś wyglądało.... Neat Video (odszumiarka) aż się zagrzał ;))
Wciąż mam AX 100 i czasem się przydaje, ale od czasu gdy kupiłem GH5 życie stało się prostsze, choć GH5 nie jest przecież królem low light'u ;)
W powyższym filmie korzystałem z Ax 100, prostego riga, statywu, rejestratora Tascam DR 60 mkII i mikrofonu Rode NT5. Niektóre fragmenty audio (gdy zespół gra na próbie) to dźwięk z pokładowego mikrofonu AX 100 - to akurat jej mocna strona.
Mając doświadczenie i używając i kamery i aparatu, wolę aparat. Z jasnym szkłem :)
sven

Kamera do ślubów

20.09.2019, 12:51

Moim zdaniem najprościej byłoby kupić Nikona Z6 z przejściówką na Twoje szkła. W 8500 zmieścisz się bez problemu.
Leff

Kamera do ślubów

20.09.2019, 12:53

sven pisze:Źródło posta Moim zdaniem najprościej byłoby kupić Nikona Z6 z przejściówką na Twoje szkła. W 8500 zmieścisz się bez problemu.


Chyba faktycznie najlepsza opcja.
michal009

Kamera do ślubów

20.09.2019, 14:33

No nie do końca, bo jeszcze jakiś statyw, Gimball, baertie i karty qxd. Niestety ta opcja odpada (drogie niemiłosiernie karty qdx). Zastanawiam się na chwilę obecną i czytam nad Sony A6500 vs A7S vs A7S II.
Czy w A7s będzie mi bardzo brakować stabilizacji?
Czy te przejściówki przenoszą spokojnie AF na obiektyw?
Jaki obiektyw 35mm polceacie pod Sony? (obecnie mam nikkora 35D, więc odpada)
alias
Awatar użytkownika

Kamera do ślubów

20.09.2019, 14:38

michal009 pisze:Źródło posta No nie do końca, bo jeszcze jakiś statyw, Gimball, baertie i karty qxd. Niestety ta opcja odpada (drogie niemiłosiernie karty qdx).

to Twój budżet ma objąć to wszystko?
michal009

Kamera do ślubów

20.09.2019, 14:43

Niestety, było by dobrze, aby się w tym zmieścić. Dlatego chciał bym zrezygnować z Z6, bo kart SD mam sporo. ;) Chciał bym chociaż zmieścić się z Body + obiektyw + gimbal do max 8500.
razor89md
Awatar użytkownika

Kamera do ślubów

20.09.2019, 14:46

michal009 pisze:Źródło posta Niestety, było by dobrze, aby się w tym zmieścić. Dlatego chciał bym zrezygnować z Z6, bo kart SD mam sporo. ;) Chciał bym chociaż zmieścić się z Body + obiektyw + gimbal do max 8500.


to wracamy do mojej propozycji.
AF przeniesie chyba metabones ale to przekroczysz budżet.
Do stabilizacji musisz mieć gimbal.

Ja mam 35 vdslr samyang i jestem zadowolony.

jak masz 3 obiektywy (nie znam ich) to możesz zainwestować w inną rzecz
8kmichal
Awatar użytkownika

Kamera do ślubów

20.09.2019, 20:05

Ja np mam Fs5 - i to super kamera, ale do ślubów a73 bije ją na głowę. Myślę o zakupie tej puszki na kolejny sezon.
Kamera jest super, wygląda i lepiej się nią pracuje - wszędzie tam gdzie jest jasno. Jednak przy ISO powyżej 3200, różnica jest już ogromna.

W Twoim przypadku, ja bym kupił Nikona Z6.
wemlo
Awatar użytkownika

Kamera do ślubów

20.09.2019, 20:55

A BMPCC4K nikt koledze nie proponuje? :-)
docxxx

Kamera do ślubów

21.09.2019, 12:34

A co jeśli powiem, że 2 czy 3 lata nagrywałem D750 i myslalem, ze po drugiej stronie barykady jest ok, wiec sprzedalem jedna z puszek, kupilem Gh5s i... ostatnio pomylsalem sobie ze że moze niepotrzebnie? :?
Okazuje sie ze GH5s jest super, ale:
- 4k60 potrzebuje tylko w dwoch, trzech sytuacjach
- fullhd w zupelnosci wystarczy
- AF jest ok, ale wrocilem do manuala
- ekran jest super, ale dokupilem Lilliputa A7s, bo ten z Pana jest za maly
- ceny tych malych obiektywow sa z kosmosu. Zawsze mowilo, sie ze to soczewki sa najdrozsze, a okazuje sie ze szkla FF sa tansze nic m43
- brak szerokiego kąta 7-8mm w rozsadnej cenie

I nagle okazalo sie, ze krece zestawem ktory byl podobny do tego z D750:
- klatka
- follow focus
- ekran
I w takim zestawie nic mi nie brakuje do szczescia.
No i wazna rzecz na korzysc D750: szumy, a wlasciwie ich brak.

Sa jednak rzeczy ktore mnie irytowly w D750, a ktore sa bardzo pomocne w GH5s:
- AF ktory w normalny dzien dziala bardzo fajnie
- dwa sloty SD zorientowane na video (zapis ciagly itd.)
- w pelni odchylany ekran
- AF na dotyk
- ogolnie puszka zorientowana na video... choc tak jak mowilem, 80% tego nie potrzebuje (tzn. nie bede robil upgrade sprzetu, kart itd. gdy nie potrzebuje)
- oczywiscie lepsza jakosc
- brak limitu

A zetki nie kupilem bo:
- za pozno ja wypuscili
- chceli za te puszke 10k zl w dniu premiery, a chwile pozniej raptem 7k zl, bo tyle ten zlom by warty
- jeden slot
- xqd w ogole nie jest potrzebne do video a kosztuje kosmiczne pienieadze
- problemy z continuus AF w video
- do dzisiaj nie potrafia zrobic apki z ktorej mozna sterowac aparatem
W sumie jak to pisze to znowu sie wkurzylem na Nikona za ich pogarde do klienta :cry:

Podsumowujac: choc nie wroce do D750, to jednak praca z ta puszka nie byla az tak uciazliwa, jesli mialo sie odpowiedni osprzet.
Jesli ktos jest jednak "nagrywaczem" z krwi i kosci i potrzebuje tych ficzerow z GH5s to jak najbardziej. D750 jest drewniany w tej materii.
Witu
Awatar użytkownika

Kamera do ślubów

21.09.2019, 23:36

W temacie szkieł. Jak masz szkła od nikona, to rozumiem, że zaprzyjaźniłeś się ze speedboosterem od Metabones który obsłuży szkła na GH5? :D
Panda Films https://www.facebook.com/PandaFilms2k17
Panda Rent http://www.panda-rent.pl
BMD Ursa Mini Pro 4,6k / Pocket 4k & 6K / FS7 / FS5 / GH5 / A7s II/ A7s / 5dmk3 / Roniny i inne "gimbały" ;)
docxxx

Kamera do ślubów

22.09.2019, 21:28

Witu pisze:Źródło posta W temacie szkieł. Jak masz szkła od nikona, to rozumiem, że zaprzyjaźniłeś się ze speedboosterem od Metabones który obsłuży szkła na GH5? :D


Pytanie do mnie? Wyznaje zasade ze nie uzywam zadnych przejsciowek. Nigdy i nigdzie. Tylko natywne szkla.
Z Gh5s (i GH5) uzywam Olimpusa 12-40 2.8 i Panasa 12-60.
Ostatnio zmieniony 22.09.2019, 21:37 przez docxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
alias
Awatar użytkownika

Kamera do ślubów

22.09.2019, 21:31

docxxx pisze:Źródło posta Z Gh5s (i GH5) uzywam Olimpusa 12-40 2.8 i Panasa 12-60.

a po co Ci pokrywające się znacznie zakresy ogniskowych?
docxxx

Kamera do ślubów

22.09.2019, 21:37

bo mam dwie puszki
alias
Awatar użytkownika

Kamera do ślubów

22.09.2019, 21:39

a dostrzegasz różnicę w jakości obrazka między tymi szkłami?
docxxx

Kamera do ślubów

22.09.2019, 21:44

alias pisze:Źródło posta a dostrzegasz różnicę w jakości obrazka między tymi szkłami?


Akurat gh5 z tym panasem sluzy za zapas. Stoi sobie (np. przy glosniku ;) ) i nagrywa sobie.
Co moge powiedziec na korzysc Olimpusa to:
- blyskawiczny AF (w systemowym Panasie zawsze myszkuje)
- swietne przelaczenie pracy af/m
- budowa
- stale swiatlo 2.8

co na korzysc panasa? Cena :?
Witu
Awatar użytkownika

Kamera do ślubów

22.09.2019, 21:49

Metabones to nie byle jaki adapter ;) obczaj sobie koniecznie. W moim gh5 śmiga aż miło :)
Panda Films https://www.facebook.com/PandaFilms2k17
Panda Rent http://www.panda-rent.pl
BMD Ursa Mini Pro 4,6k / Pocket 4k & 6K / FS7 / FS5 / GH5 / A7s II/ A7s / 5dmk3 / Roniny i inne "gimbały" ;)
docxxx

Kamera do ślubów

22.09.2019, 21:55

Witu pisze:Źródło posta Metabones to nie byle jaki adapter ;) obczaj sobie koniecznie. W moim gh5 śmiga aż miło :)

Nie ma takiej opcji. Poza tym, nie wyobrazam sobie zapinania krowy 24-70 2.8 Nikkora do tak malej puszki.
Dla mnie to bez sensu. Wole kupic szklo.
Tylko wlasnie, te ceny za kawalem plastiku do m43.
No ale nie ma co narzekac. Tak tylko pisze.
Bartek1
Awatar użytkownika

Kamera do ślubów

22.09.2019, 22:23

A C100 mkII albo eos 90d albo Eos RP ?
We wszystkich dualpixel af canona. Obecnie chyba najlepszy af. Sprzedasz obiektywy nikona i starczy na kilka systemowych, lub jeden i gimbala.
Wszystkie w budżecie 6000zł (C100 używana). Do C100 i 90D pasuje sigma 17-50 2.8 z O.I.S. a bez stabilizacji sigma 18-35 1.8.
Czyli przykładowo zestaw 90D + sigma 17-50 to koszt 7500 zł, zostaje 1000zł na używany gimbal, chyba że sprzedasz obiektywy nikona.
Nie jest to zestaw bez wad, a dokładniej, wcale nie jest przyszłościowy. Brak porządnych kodeków, nie wspominając o tym że canon raczej nie wspiera filmujących aparatem.
W 4K tylko manual focus, ale jest i w razie czego może pomóc(C100 tylko FHD).
Spełnia wymagania budżetu, autofocusa i zakresu dynamicznego.
To jest coś łatwego nagrywasz i masz, bez fajerwerków.
Najlepsze wyjście - nagraj tym nikonem tak dużo jak tylko dasz radę a potem jeszcze trochę, po pewnym czasie sam będziesz wiedział czego potrzebujesz do pracy.
Aro

Kamera do ślubów

22.09.2019, 23:01

Jeśli w grę wchodzą używki, to ja bym kupił gh5, 12-40 olympusa, i sigmę 30 1.4. Świetna puszka, świetne szkła, masz systemowy zoom do wszystkiego i jasną stałkę do portretu czy jakiś strasznie ciemnych lokacji. Jeszcze możesz kupić metabones pod Nikona zamiast tej sigmy (przy używkach powinno na styk starczyć budżetu) i masz 3 jasne stałki oprócz systemowego zooma ale wtedy af masz tylko na 12-40. Jeśli budżet jest na wszystko, to gh4/g80 zamiast gh5 i jakiś gimbal w okolicach 1000zł (masa tego jest na znanych portalach aukcyjnych), tascam dr40, tascam dr10l, Rode video micro i benro kh25 pod drugi aparat, a no i jakiś statyw oświetleniowy za 25zł żebyś mógł tego tascama postawić przy głośniku. Pamiętaj też o bateriach i kartach, trochę tego schodzi. Oblecisz takim zestawem każdy ślub na dobrym poziomie, w przyszłości dokupisz monopod i potem zostaje już tylko aktualizowanie co jakiś czas body i szklarni.

Choć zastanów się przede wszystkim czy cię to kręci, idź może na jakiś kurs, albo wypożycz sprzęt z rentala i nagraj ślub jakimś znajomym w prezencie bo ostatnio pojawia się tyle firm, które robią filmy ślubne na dobrym (ale nie jakimś wybitnym) poziomie, że trzeba znaleźć swoją niszę i szukać na nią konkretnych klientów (i jak już ją znajdziesz to będziesz doskonale wiedział co ci jest potrzebne).
kulfi82
Awatar użytkownika

Kamera do ślubów

23.09.2019, 11:01

Czy w A7s będzie mi bardzo brakować stabilizacji?

według mnie nie,
dla Ciebie podstawa to dobry monopod + statyw. Większym problemem w A7S/2 będzie dla Ciebie zasilanie, bo te zabawkowe NP-FW50 trzymają niewiele więc bez kilku sztuk (ja mam 10 na 2 body) nie ma co startować. Wielka zaleta tych Soniaczy to wysokie użyteczne ISO. W sobotę przy f/3.2 nie schodziłem poniżej 6400 i to przy dwóch subtelnie rozstawionych AL-M9 + jakieś tam yonguno - obraz czyściutki.

Według mnie, jeżeli padnie na sony to w grę wchodzi wyłącznie A7S na MK2 zabraknie kasy bo dobry egzemplarz pewnie będzie chodziło z 5 tyś. A 3.5 tysiąca na szkła, karty, statywy.. i podstawa podstaw czyli dźwięk to za mało.
"Ojciec Zdzicha"
michal009

Kamera do ślubów

23.09.2019, 11:39

Dzięki bardzo za wszelkie podpowiedzi, zwłaszcza docxxx, Bartek1, Aro. Na razie posostanę na Full HD. 4K odpuszczam.

Więc tak, pogadałem ze znajomymi co filmują (Ja dotąd głównie tylko fotografowałem), ale niestety potrzeba sprawia, że zdecydowałem się na filmowanie. Na początek, żeby nie narobić kosztów (bo może nie wyjdzie - spokojnie, każdy klient jest uprzedzony, że filmuje "amator" i co może się nie udać) postanowiłem, że kupię samo body + kita (raczej nowego) i tu nie wiem, czy nie postawić na Panasa GX80 + 12-32 i Gimbala (pewnie używka), lub G7. Jak się pobawię i będzie mi to jakoś wychodzić, to dokupię albo Sigmę 16, albo Panasa 20/1.7. Chodzi mi o to, żeby w tym zestawie był użyteczny AF. Do w miarę statycznych ujęć i w bardzo ciemnych miejscach zostawię Nikona d750 + Nikkora 50/1.8.
Na pewno będę chciał się jeszcze rozejrzeć od razu za rejestratorem, żeby nauczyć się składać dzwięk na filmie.

Co do Canona to sam nie wiem, miałem i nie polubiłem się z nim. Obraz z matrycy mi nie pasował (6DII), chociaż 5D2 używam z powodzeniem w studio do dziś (produktowa) i jako zapasowa (3) kamera też może być.
Karty i baterie jakieś tam mam, więc pozostanie tylko kupić kilka zamienników do body.

kulfi82 - Jakie budżetowe szkła byś polecił do Tego Sony a7s z przedziału 28-40mm, żeby AF działał?

Na chwilę obecną szukam statywu, co polecicie? Najchętniej coś Markowego do max 350 zł. Monopod zakupię później. Moze coś takiego? https://allegro.pl/oferta/statyw-manfro ... 6184414523

Dzięki za wszelkie propozycje. Co myślicie o mojej drodze rozumowania? Czy GX80, czy coś innego podobnego?
Tom_LS

Kamera do ślubów

24.09.2019, 10:25

michal009 pisze:Źródło posta Na chwilę obecną szukam statywu, co polecicie? Najchętniej coś Markowego do max 350 zł. Monopod zakupię później.

Moim zdaniem, jeżeli zamierzasz filmować jednym body, to statywu nie potrzebujesz. Mamy 2 body na 2 osoby i sprzedaliśmy statyw, ponieważ od zakupu drugiego monopoda ani razu go nie użyliśmy.

Wróć do „Kamery”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 4KSony A6300 A6500 A7 mark 3Zhiyun Crane 2 | WeeBill LabMoza Air 2Canon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FS7 FS5GradingPanasonic GH5s GH5Gimbal