Nie sądziłem, że Sony dalej ma problem z niebieskim kolorem. W najnowszej, topowej puszce?!
Właśnie obrabiam zdjęcia z D750 oraz A7III i jeśli tylko na obrazku Sony pojawi się niebieskie światło od DJ-a, zdjęcie jest do wyrzucenia.
Sory, ale dla mnie to dyskwalifikacja puszki na tego typu imprezach.
I to w sumie tyle co chcialem napisac
BTW, kolory z tego Sonego są inne, dla mnie lepsze.
Dodano po 28 minutach 42 sekundach:
EDIT:
Matko boska, widzicie to?!
A7III i problem z niebieskim
A7III i problem z niebieskim
Właśnie obrabiam zdjęcia z D750 oraz A7III i jeśli tylko na obrazku Sony pojawi się niebieskie światło od DJ-a, zdjęcie jest do wyrzucenia.
Jeśli chodzi o zdjęcia i tak masz lepszą sytuację, ponieważ możesz doświetlić(przebić niebieski) lampami. Tydzień temu bawiłem się A7III i dla mnie mega w porównaniu do A6500 na którym obecnie pracuję. Odnośnie niebieskiego, zawsze staram się aby ledy były ustawione tak, żeby niebieski nie świecił.
A7III i problem z niebieskim
Gelo pisze:Źródło postaWłaśnie obrabiam zdjęcia z D750 oraz A7III i jeśli tylko na obrazku Sony pojawi się niebieskie światło od DJ-a, zdjęcie jest do wyrzucenia.
Jeśli chodzi o zdjęcia i tak masz lepszą sytuację, ponieważ możesz doświetlić(przebić niebieski) lampami. Tydzień temu bawiłem się A7III i dla mnie mega w porównaniu do A6500 na którym obecnie pracuję. Odnośnie niebieskiego, zawsze staram się aby ledy były ustawione tak, żeby niebieski nie świecił.
Co ty gadasz?! Jakie lampy, jakie uważanie? To ma działać jak każda inny normalny aparat. Przecież to jest wada fabryczna!
Dla mnie dyskwalifikacja. Już wiem, że Sonego nie kupię, choć mocno patrzyłem na tę puszkę, bo lekko obraziłem się na Nikona za Z7 i brak drugiego slotu oraz 4K60.
A7III i problem z niebieskim
Niebieski znacznie mniej daje się we znaki niż a7s2. Dopiero w zeszły weekend trafiłem na taki agresywny przypadek, gdzie było to widać, ale mogłem też dzięki temu poeksperymentować. Otóż kluczem do zdjęcia tego paskudztwa, jest dobranie odpowiedniego trybu koloru.
Z kolei slog gamut nie oddaje dobrze fioletowe/różowego, który staje się niebieskim.
Nie wiem prawdę mówiąc, ile z tych problemów istniało wcześniej, tylko nie zwracałem tak uwagi..
Prawda jest też taka, że warunki na weselach są coraz trudniejsze. Źródła światła coraz tańsze i gorszej jakości. Kompletnie nikt nie patrzy na to nie patrzy, ale skoro można kupić tańsze żarówki, to przecież super. A to migający napis "miłość" (1/80 akurat pomogła, ale już przy 100p migotało), albo podświetlenie pod sufitem, które dawało pasy przy każdym czasie migawki... chcecie próbkę?
Z kolei slog gamut nie oddaje dobrze fioletowe/różowego, który staje się niebieskim.
Nie wiem prawdę mówiąc, ile z tych problemów istniało wcześniej, tylko nie zwracałem tak uwagi..
Prawda jest też taka, że warunki na weselach są coraz trudniejsze. Źródła światła coraz tańsze i gorszej jakości. Kompletnie nikt nie patrzy na to nie patrzy, ale skoro można kupić tańsze żarówki, to przecież super. A to migający napis "miłość" (1/80 akurat pomogła, ale już przy 100p migotało), albo podświetlenie pod sufitem, które dawało pasy przy każdym czasie migawki... chcecie próbkę?
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
A7III i problem z niebieskim
mav pisze:napis "miłość" (1/80 akurat pomogła, ale już przy 100p migotało), albo podświetlenie pod sufitem, które dawało pasy przy każdym czasie migawki... chcecie próbkę?
dlatego warto mieć sprzęt, gdzie możesz częstotliwość migawki ustawić precyzyjnie - do 2 miejsc po przecinku - wtedy nic nie miga.
A7III i problem z niebieskim
mav pisze:Źródło postaA to migający napis "miłość" (1/80 akurat pomogła, ale już przy 100p migotało), albo podświetlenie pod sufitem, które dawało pasy przy każdym czasie migawki... chcecie próbkę?
Tak, chcemy, ale dla nauki najlepiej wraz z ustawieniami.
A7III i problem z niebieskim
MarcinM pisze:Źródło postamav pisze:napis "miłość" (1/80 akurat pomogła, ale już przy 100p migotało), albo podświetlenie pod sufitem, które dawało pasy przy każdym czasie migawki... chcecie próbkę?
dlatego warto mieć sprzęt, gdzie możesz częstotliwość migawki ustawić precyzyjnie - do 2 miejsc po przecinku - wtedy nic nie miga.
Chciałoby się mieć, ale zawsze wtedy coś jest, a czegoś nie ma. Widziałem to tylko w kamerach panasonica, nie pamiętam, czy gh5s też to ma. Ale nawet jeśli bym to miał, to zastanawiam się, czy problem by to rozwiązało, zakładając, że znalazłbym nawet właściwy czas migawki, to czy wtedy inne źródła światła by nie migotały...
Ale innych puszek nie kupię, bo znowu pod innymi względami mi nie odpowiadają. I tak w koło Macieju
Dodano po 14 minutach 31 sekundach:
Są i paski. Ustawień oczywiście nie zapamiętałem, ale początkowy czas to 1/50, potem kręcę pokrętłem czasu. ISO nie mniejsze niż 3200.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
A7III i problem z niebieskim
mav pisze:Źródło postaMarcinM pisze:Źródło postamav pisze:napis "miłość" (1/80 akurat pomogła, ale już przy 100p migotało), albo podświetlenie pod sufitem, które dawało pasy przy każdym czasie migawki... chcecie próbkę?
Dodano po 14 minutach 31 sekundach:
Są i paski. Ustawień oczywiście nie zapamiętałem, ale początkowy czas to 1/50, potem kręcę pokrętłem czasu. ISO nie mniejsze niż 3200.
Faktycznie nie fajnie to wygląda. Tak się zastanawiam, czy nie pomogłoby dodatkowe własne oświetlenie na aparacie i czas powyżej 1/100? Oświetlenie nie tak mocne, żeby zniwelowało światło tła.
A7III i problem z niebieskim
Powyżej 1/100 to też już sporo więcej tego światła byś potrzebował, poza tym, że "psulbys klimat miejsca". No i moje jongnuły też migotają powyżej 1/100 musiałbym lepsze oświetlenie kupić. Zawsze coś. A takich sytuacji będzie coraz więcej. Jeszcze jakby stał napis love, który nie migocze tylko przy 1/80 do kompletu, to pozamiatane. A powiedz młodym, że mają ten napis zgasić, kiedy dołożyli do niego parę stowek?
Na szczęście to na razie jednorazowe przypadki, a zdarzyło mi się mieć też napis z super zarowkami, które dawały super światełko...
Na szczęście to na razie jednorazowe przypadki, a zdarzyło mi się mieć też napis z super zarowkami, które dawały super światełko...
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
A7III i problem z niebieskim
mav pisze:Chciałoby się mieć, ale zawsze wtedy coś jest, a czegoś nie ma. Widziałem to tylko w kamerach panasonica, nie pamiętam, czy gh5s też to ma. Ale nawet jeśli bym to miał, to zastanawiam się, czy problem by to rozwiązało, zakładając, że znalazłbym nawet właściwy czas migawki, to czy wtedy inne źródła światła by nie migotały...
zawsze znajduję. mam Canona C100
To jest przykład gdzie osoba która powinna ogarniać takie rzeczy robi tak:
https://youtu.be/TbvylkkTvUY?t=7m25s
To moje w tym samym oświetleniu:
https://www.youtube.com/watch?v=uqoLEPQFTtI
Co ciekawe - ponieważ dużo lamp w tej sali ma ustawiony inny poziom światła, to w każdym miejscu sali jest inna migawka - np. 26,17, 32,45 itd.
A7III i problem z niebieskim
Super! Dzięki za info. Niestety ja muszę się z tym borykać, jednak na pewno coś bym kombinował, żeby nie dopuścić do takiego wyglądu, jak w pierwszym przypadku..
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości