Sony A7S III

Lustrzanki i bezlusterkowce marki Sony
alias
Awatar użytkownika

Sony A7S III

28.07.2020, 12:00

cieszy, że wreszcie zrobili porządek z kolorami ;)

Dodano po 4 minutach 44 sekundach:
prasowo:

https://ymcinema.com/2020/07/23/sony-al ... wWNwATWPnU
yotka
Awatar użytkownika

Sony A7S III

28.07.2020, 13:07

Nigdy nie interesowałem się tematem rekorderów więc zapytam - czy to oznacza, że wypuszczając sygnał np. na bm video assist 12G HDR będzie można nagrywać w skompresowanym brawie?
gazoo
Awatar użytkownika

Sony A7S III

28.07.2020, 13:23

yotka pisze:Nigdy nie interesowałem się tematem rekorderów więc zapytam - czy to oznacza, że wypuszczając sygnał np. na bm video assist 12G HDR będzie można nagrywać w skompresowanym brawie?


Nie, bo Sony nie chce się dogadać z BM. Mam fs5mkII i na grupach tej kamery ludzie często poruszali ten temat. BM w końcu gdzieś oficjalnie wrzucili stanowisko, że Sony nie chce się z nimi dogadać w zakresie RAWów. Mam nadzieje, że to się może zmieni po premierze a7sIII, bo fs5 pod względem osiągów i specyfikacji wydaje się teraz śmieszne, wiadomo, wciąż wygrywa ergonomią, filtrami ND, złączami audio i tak dalej, ale Sony powinno dać jakąś aktualizację teraz na te kamery...
mav
Awatar użytkownika

Sony A7S III

28.07.2020, 13:29

Niestety bym na to nie liczył. Prędzej jakaś fs5mk3 albo fx8 czy coś w tym stylu.
Pozostaje czekać "co poszło nie tak" i zaakceptować z czasem, na papierze dla mnie zupełnie wystarczająco za świat. Ale pewnie w tym roku nie kupię, bo wyjdzie najwcześniej na jesień, poczekam sobie spokojnie na luty/marzec.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
alias
Awatar użytkownika

Sony A7S III

28.07.2020, 14:08

yotka pisze:Źródło posta Nigdy nie interesowałem się tematem rekorderów więc zapytam - czy to oznacza, że wypuszczając sygnał np. na bm video assist 12G HDR będzie można nagrywać w skompresowanym brawie?


Sony ma swój format zapisu RAW i ma swój całkiem porządny AXS-R7 4K RAW Recorder przeznaczony dla kamer PMW-F5, F55 i oczywiście Venice
jeśli więc coś dorobią z czasem, to do obsługi swojego produktu a nie konkurencji
oczywiście nie musi być AXS-R7 ale jakaś jego odmiana portable zaprojektowana do nowych puszek
bo teraz aż się prosi o taki produkt, po tym jak już wiemy, że wreszcie można mieć charakterystykę kolorystyczną jak z Venice w nowym A7S III
co jak dla mnie jest największym asem w rękawie ;)
yotka
Awatar użytkownika

Sony A7S III

28.07.2020, 15:25

alias pisze:Źródło posta bo teraz aż się prosi o taki produkt

Słusznie, ale jeżeli to będzie pisać nieskompresowane 16-bitowe rawy to będzie lekkie przegięcie z wagą. Ponoć atomos ma pisać prores rawy z tej puszki.
alias
Awatar użytkownika

Sony A7S III

28.07.2020, 16:19

yotka pisze:Źródło posta Ponoć atomos ma pisać prores rawy z tej puszki.


Atomos jest w tej głupiej sytuacji, że musi błagać producentów żeby łaskawie dorobili do danej puszki obsługę eksportu do jego recorderów
na dłuższą metę to nie jest zdrowe podejście do problemu
możliwe, że nawet im płaci za to
wemlo
Awatar użytkownika

Sony A7S III

28.07.2020, 16:34

Ok, ale co myślicie o samej puszce..? Bo mi się wydaje że to jednak będzie lepsza opcja dla kogoś kto potrzebuje 4k niż canon R5 lub R6, o ile rzeczywiście S III nie będzie się przegrzewać..
alias
Awatar użytkownika

Sony A7S III

28.07.2020, 16:45

wemlo pisze:Źródło posta o ile rzeczywiście S III nie będzie się przegrzewać..

nie ma w niej wyśrubowanych parametrów, to pewnie nie będzie się przegrzewać
a biorąc pod uwagę nowe podejście do kolorów to widzę u niej spory sukces

Dodano po 1 minucie 35 sekundach:
https://www.youtube.com/watch?v=J0-2iKn ... c302OELA8w
Gruby Pan Albert

Sony A7S III

28.07.2020, 17:50

S-Cinetone? W końcu bym rzekł :D
alias
Awatar użytkownika

Sony A7S III

28.07.2020, 18:39

Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta S-Cinetone? W końcu bym rzekł


może dla kolegów co tego nie znają mała pomoc: https://pro.sony/s3/2020/03/24095333/S- ... per_v2.pdf

a po ludzku:
S-Cinetone
"Specjalnie opracowana technologia, pozwala spełnić wymagania najbardziej wymagających twórców. S-Cinetone pozwala na zaawansowaną kontrolę nad odcieniami, kolorami twarzy. Technologia opracowana przy użyciu tej samej wiedzy, którą zastosowano w wiodącej w świecie kinematografii kamerze Sony VENICE"


Dodano po 35 minutach 39 sekundach:
podsumowując

ogólnie ta puszka jest podobna do A7R4,
ale ulepszona w taki sposób, że spora część specyfikacji jest podobna do profesjonalnej FX9 kosztującej przecież 50K PLN
tyle że z matrycą 12 MP a nie 6K

w sumie na papierze nie ma nic imponującego poza niesamowitym wizjerem elektronicznym 9Mpikseli,

jednak patrząc realnie to nie ma na rynku aparatu oferującego
10-bitowy wewnętrzny zapis 4K60p 600Mbit, który mógłby nagrywać nieograniczone wideo bez przegrzania, z doskonałym autofokusem i bez wentylatora
i który pociągnie na baterii do 95 minut
o imponującej czułości już nie wspomnę bo do tego Sony przyzwyczaiło nas w tej serii :)

Dodano po 54 minutach 6 sekundach:
jest współpraca z Atomosem

https://ymcinema.com/2020/07/28/sony-an ... bv59G4YGrs
alias
Awatar użytkownika

Sony A7S III

28.07.2020, 23:54


Niestety, ta treść jest obecnie niedostępna :(
wemlo
Awatar użytkownika

Sony A7S III

29.07.2020, 07:56

Myślę że bardzo rzeczowe podejście do tematu. Z resztą jak zawsze u C5D.
https://www.youtube.com/watch?v=y94nSdgHnI0&t=10s
sven

Sony A7S III

30.07.2020, 11:49

Gdyby A7SIII kosztowała tyle co R6 to miałbym poważną zagwozdkę co kupić. A7SIII jest niewątpliwie lepszym sprzętem do filmowania (4k 120 i ProRes RAW na zewnątrz), R6 lepszym combo do foto i filmu. Problem w przypadku A7sIII, to dual iso, którym Sony się niespecjalnie chwali. W przedziale iso 3200 do 16000 będzie słabo (duuużo słabiej niż R6). Trzeba poczekać do września kiedy R6 i A7sIII trafią do sklepów, bo wtedy pojawią się jakieś testy egzemplarzy produkcyjnych. Do tego czasu Canon zaprezentuje kamerę z mocowaniem R, o której piszą rumorsy. Wtedy będzie można sobie powybierać :-)
alias
Awatar użytkownika

Sony A7S III

30.07.2020, 12:31

Sony A7S III in ProRes RAW w/ Atomos Ninja V

https://youtu.be/54O7DNwwLy4

Dodano po 5 minutach 28 sekundach:
tak patrzę na ten obrazek z ProRes RAW i sobie myślę, że jest prawie jak z pocketa
a potem myślę co ile kosztuje i już nie myślę więcej ;)
luke
Awatar użytkownika

Sony A7S III

30.07.2020, 15:18

alias pisze:Źródło posta tak patrzę na ten obrazek z ProRes RAW i sobie myślę, że jest prawie jak z pocketa
a potem myślę co ile kosztuje i już nie myślę więcej

Mam dokładnie to samo uczucie.
Pocket 6K to 9K PLN. Do tego jakaś klatka, baseplate, mały V-lock i za 10 koła mamy chyba jednak wciąż lepszy obrazek.
I do tego się nie grzeje :)
Dividex

Sony A7S III

31.07.2020, 18:19

Tylko nie ma stabilizacji i AF ;)
luke
Awatar użytkownika

Sony A7S III

31.07.2020, 18:39

Dividex pisze:Źródło posta Tylko nie ma stabilizacji i AF

Tak, pełna zgoda. Pocket to taka kamera filmowa dla ubogich. Autofocusa nie ma, stabilizacja tylko w obiektywach.
Do reporterki tak średnio się nadaje.
alias
Awatar użytkownika

Sony A7S III

31.07.2020, 18:49

Dividex pisze:Źródło posta Tylko nie ma stabilizacji i AF

jasne, a sony nie ma .... i tu można wymienić wiele rzeczy
ale chodzi tylko o obrazek w tym porównaniu, który w sony mnie nie powala, a obejrzałem już wiele sampli, nawet sobie pobrałem
także te prores raw i jestem zawiedziony
Dividex

Sony A7S III

31.07.2020, 22:38

To ciekawe bo kolor jest jednak ważny ... ja póki co nie zauważam jakiejś masakry jeśli chodzi o kolor w tej puszce, a sam nigdy zwolennikiem kolorów sony nie byłem... Z drugiej strony chwalą się S-cinetone, ale jednak to co kiedyś pokazali na testach z FX9 to według mnie na razie jednak jest duża różnica ...
Dla moich zastosowań amatorskich lub od czasu do czasu weselnych to nie najgorszy jest kolor, który wypluwa dana puszka tylko roztelepane ujęcia lub ujęcie poza ostrością. Dlatego nowe puszki Canona i nowe Sony wydaja się tu być najlepszym rozwiązaniem (tylko, że canon się grzeje).
alias
Awatar użytkownika

Sony A7S III

31.07.2020, 23:04

ja nie mogę pojąć jak firma która robi genialną kamerę filmową
nie może powtórzyć pewnych rozwiązań w swoim flagowym aparacie filmującym nad którym męczyła się pięć lat

a tym czasem


Obrazek



https://ymcinema.com/2020/07/30/the-cam ... 0vXC0Ud4fg
wemlo
Awatar użytkownika

Sony A7S III

31.07.2020, 23:35

Dividex pisze:Źródło posta To ciekawe bo kolor jest jednak ważny ... ja póki co nie zauważam jakiejś masakry jeśli chodzi o kolor w tej puszce, a sam nigdy zwolennikiem kolorów sony nie byłem... Z drugiej strony chwalą się S-cinetone, ale jednak to co kiedyś pokazali na testach z FX9 to według mnie na razie jednak jest duża różnica ...
Dla moich zastosowań amatorskich lub od czasu do czasu weselnych to nie najgorszy jest kolor, który wypluwa dana puszka tylko roztelepane ujęcia lub ujęcie poza ostrością. Dlatego nowe puszki Canona i nowe Sony wydaja się tu być najlepszym rozwiązaniem (tylko, że canon się grzeje).

Bo tu właśnie chodzi o to że alias patrzy na kamery od strony postprodukcji. W dodatku bardzo istotne jest to do jakich zastosowań ktoś szuka kamery/aparatu. Też uważam że Black Magic Pocket 6k ma lepszy obrazek niż ten sony czy nowy Canon. Tyle że do pracy reporterskiej nadaje się to tak średnio, choć trzeba przyznać że wielu tym pracuje na ślubach (sam nawet o tym myślę). A7siii wydaje się być do repo idealny. AF, IBIS, ISO, bateria, wizjer, backup... itp itd.
Ja się zastanawiam czy nie lepiej dozbroić BMPCC6k w gripa, baterie, stabilizowane szkła żeby chociaż część tego co oferuje Sony czy Canon mieć. W zamian otrzymałbym obrazek który jest dla mnie genialny.
Dividex

Sony A7S III

1.08.2020, 00:11

A z ciekawości czemu 6k a nie 4k ? Większy sensor ? mocowanie ef ? Bo jak rozumiem 6k do wesel jeszcze nie potrzebujesz ;)
wemlo
Awatar użytkownika

Sony A7S III

1.08.2020, 00:22

mocowanie plus fakt że 4k w ProRes wygląda lepiej niż to z BMPCC4K.
Adam

Sony A7S III

2.08.2020, 23:14

4K,6K,12K…
I to w 60,120fps
Na czym to montować?
Mój komputer E1620v3 z kartą HP Quadro P4000 z materiałem HD 23,98fps ledwo daje radę
alias
Awatar użytkownika

Sony A7S III

2.08.2020, 23:51

12K z nowej kamery BM daje się montować na porządnym laptopie ;)
yotka
Awatar użytkownika

Sony A7S III

3.08.2020, 10:59

alias pisze:Źródło posta nie może powtórzyć pewnych rozwiązań w swoim flagowym aparacie filmującym nad którym męczyła się pięć lat

Trzeba sobie zadać pytanie, czy nie może czy też nie chce. A jeśli nie może to podejrzewam, że ograniczeniem jest wielkość = dystrybucja ciepła.

Wróć do „Sony”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal