DR 16 Export Settings

Tom_LS

DR 16 Export Settings

30.09.2019, 17:57

Witam, zmieniłem monitor, na którym widzę dużo lepiej to, co dzieje się w czarnych partiach moich filmów. I nie wygląda to dobrze... Mam jedną wielką pikselozę- nie wiem jak poprawnie to określić. Czy mógłby ktoś podzielić się ustawieniami renderu w DR16, który stosujecie do filmów ślubnych?
alias
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

30.09.2019, 19:32

a co dalej z tym renderem robisz?
na YT, na Vimeo, na PEN, na DVD?
jaki kontener i kodek Cię interesuje?
Tom_LS

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 06:25

alias pisze:Źródło posta na YT, na Vimeo, na PEN, na DVD?
jaki kontener i kodek Cię interesuje?

Całość na PEN i dodatkowo klip na Vimeo, Insta i YT. Na Vimeo mam bezpłatne konto, więc ogranicza mnie limit 500MB (długość klipu to max 4 minuty).
Do tej pory oddawałem w QuickTime H.264 z ograniczeniem do 25000 Kb/s
alias
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 09:09

h.264/265 w DR jest bardzo kiepski i zgodnie z dokumentacją służy do celów poglądowych a nie produkcyjnych
a jeśli już musisz w nim wyeksportować to od 50 Mbps, w górę a najlepiej w ogóle nie ograniczać mu limitu
właściwe kodowanie do h.264/265 powinno odbyć się w zewnętrznym programie
ja od kilku lat używam niedocenianego Magixa, który ma perfekcyjnie zdefiniowane profile zgodne ze standardami emisyjnymi lub standardami wszelakich nośników danych tak, że nie ma problemu oddać
wysokiej jakości materiał który odtworzy się na prawie każdym telewizorze czy który ...
łyknie telewizja /Magix ma Intermediate Codec gdzie swobodnie definiujesz pixel ratio, przestrzeń kolorów, masz chrome 4:4:4: i 4:2:2 oraz 10-bit/
ten kodek łykają też kina studyjne i większość sieciówek

Magixa karmię eksportem z DR w formacie prores, dnxhd, dnxhr a nawet AVI
tymi samymi formatami karmię YT i Vimeo Premium, a nie żadnym h.264, aby uzyskać znacznie lepszą jakość materiału po przekodowanie przez ich serwery
dla Vimeo Free pozostaje eksport z Magixa
Magix jest przy okazji bardzo szybki nawet w najwyższych jakościach

oczywiście, możną użyć dowolny inny zewnętrzny program do finalnego kodowania
i ja też kiedyś używałem innych, ale teraz bardzo odpowiada mi Magix
bo będąc pełnowartościowym edytorem pozwala mi jeszcze na różne dodatkowe zabiegi
np. perfekcyjnie usuwa przeplot kiedy go trzeba się go pozbyć, albo dodaje przeplot kiedy wymaga tego zamówienie
bezproblemowo zmienić mogę też klatkaż i dzięki temu realizuje zamówienie w np. 4 klatkażach robiąc tylko 4 różne eksporty
a spróbuj to zrobić w DR :lol:
żaden inny program nie dawał mi możliwości zmiany klatkażu w taki sposób, że tylko bardzo wprawne oko dostrzeże, że taki zabieg miał miejsce ;)
Tom_LS

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 09:52

Dzięki wielkie, sprawdzę Magixa. Podejrzewam, że wrócę z pytaniami po instalacji ;)
alias
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 10:16

Tom_LS pisze:Źródło posta Dzięki wielkie, sprawdzę Magixa. Podejrzewam, że wrócę z pytaniami po instalacji

możesz pobawić się domo, działa przez miesiąc jeśli się zarejestrujesz i chyba tydzień bez rejestracji
ale nie wiem jakie ma ograniczenia eksportu, 3 minuty albo i nie
tak czy siak do testów wystarczy
8kmichal
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 10:42

Ja robię tak samo. Eksport z DR w dnxhr a następnie przerabiam do h264 poprzez Adobe Media Encoder. To najlepszy sposób jaki znalazłem póki co :)
alias
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 10:55

AME tez jest bardzo fajny, ma dużo możliwości, ale swoje kosztuje
Magixa można tanio kupić z rożnych promocji czy z Allegro i potem tanio zaktualizować albo i nie aktualizować
zależnie kto co potrzebuje ;)
fransua
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 10:57

Tylko trzeba pamiętać, że Magix wyjątkowo nie lubi CPU i GPU AMD :)
alias
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 11:11

fransua pisze:Źródło posta Tylko trzeba pamiętać, że Magix wyjątkowo nie lubi CPU i GPU AMD

ale to się chyba niedawno zmieniło dzięki silnikowi INFUSION, czy się mylę?
razor89md

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 11:13

alias pisze:Źródło posta AME tez jest bardzo fajny, ma dużo możliwości, ale swoje kosztuje
Magixa można tanio kupić z rożnych promocji czy z Allegro i potem tanio zaktualizować albo i nie aktualizować
zależnie kto co potrzebuje ;)


mały off top - ale nadal w temacie h/264
w APP do ślubów normalnie walić h.264 czy robicie to inaczej? ;)
8kmichal
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 11:44

Śluby robię tak samo, tylko z APP bez robienia Proresa od razu wysyłam film przez MediaEncoder do h264.
fransua
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 11:53

alias pisze:Źródło posta ale to się chyba niedawno zmieniło dzięki silnikowi INFUSION, czy się mylę?

Tak się zmieniło, że teraz o AMD nawet nie wspominają :)
Obrazek
Można spróbować zrobić zestaw AMD+nVidia i może ten nowy silnik wykorzysta moc GPU ale osobiście bym nie ryzykował. Na starym Pro X Magix nie potrafi zrobić użytku z wielu rdzeni. Przy przeliczaniu do h.264 filmu 1 min bez sprzętowego wsparcia liczy to ok 4 min na Ryzenie 7 3700x. Rdzenie wykorzystane w 20-30 %. Znowu Davinci przeliczył to w 18s gdzie całość leciała na 100% z CPU.
Ciekawostką był h.265 gdzie Pro X przy sprzętowym wsparciu z nVidia przeliczył materiał w 40 s.

Może z ciekawości pobiorę tego Pro X/11 i organoleptycznie sprawdzę co i jak na tym Ryzenie.
alias
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 12:04

fransua pisze:Źródło posta Może z ciekawości pobiorę tego Pro X/11 i organoleptycznie sprawdzę co i jak na tym Ryzenie.

ja mam tą wersję, ale nie mam nic od AMD u siebie
wiec dobrze jak byś sprawdził
Kenzo
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 16:15

Ja osobiście używam darmowego Handbrake, obsługuje CPU, GPU i QuickSynca i wciąga mxf'y. Jeżeli chodzi o mp4 z Resolve'a do do prevek jak najbardziej ale nie wiem czemu, jaki bym tam bitrate nie ustawił, to i tak finalny plik ma inny.
alias
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 19:31

Kenzo pisze:Źródło posta Jeżeli chodzi o mp4 z Resolve'a do do prevek jak najbardziej ale nie wiem czemu, jaki bym tam bitrate nie ustawił, to i tak finalny plik ma inny.

ja też nie wiem czemu. ale niektórzy już tak mają
mnie słucha na wszystkich komputerach gdzie go mam
ale u moich kolegów też nie słucha a wersja nie ma znaczenia ;)

p.s.
Magix też wciąga MXF'y
fransua
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 20:45

@ Alias nic ten nowy silnik nie zmienił odnośnie wykorzystania AMD. Nadal 20-30 %
alias
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

1.10.2019, 23:55

no szkoda, bo AMD takie fajne te procki zaczął produkować i grafiki również :(
Tom_LS

DR 16 Export Settings

2.10.2019, 17:48

alias pisze:Źródło posta prores, dnxhd, dnxhr a nawet AVI

Wyeksportowałem różne warianty plików MXF i AVI z DR. Żaden nie mogę zaimportować do Movie Edit:

Please install the following codec to decode the format 'V210'

albo
please install the following codec to decode the format 'HDYC'.

albo
An unknown error has occured.


Surowe pliki z aparatu czyta bez problemu.

Mógłbyś podpowiedzieć albo wkleić screena z ustawieniami renderu z DR?
alias
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

2.10.2019, 19:05

Tom_LS pisze:Źródło posta do Movie Edit:

Movie Edit to chyba najprostsza wersja, ona może wszystkiego nie czytać
pobierz wyższą wersję, albo już wiem
jeszcze może być, że w wersji demo nie można aktywować licencji na poszczególne kodeki

p.s.
pobrałem demo na inny komputer i rzeczywiście tak jak napisałem
Tom_LS

DR 16 Export Settings

2.10.2019, 19:17

alias pisze:Źródło posta pobrałem demo na inny komputer i rzeczywiście tak jak napisałem

dzięki za sprawdzenie, pomyślę jak to ugryźć
Tom_LS

DR 16 Export Settings

3.10.2019, 08:18

Kenzo pisze:Źródło posta Handbrake

Mógłbyś podać ustawienia eksportu?

alias pisze:Źródło posta dnxhd

Jak ustawić eksport DNxHD? MXF OP-Atom czy MXF OP1A? I jaki type?, bo jest ich dość sporo? Materiał wejściowy to mieszanka plików z 5dm3, 6d, rawy z ML i dodatkowo materiał z A7III.
alias
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

3.10.2019, 08:39

Tom_LS pisze:Źródło posta Jak ustawić eksport DNxHD? MXF OP-Atom czy MXF OP1A? I jaki type?,

musisz kierować się potrzebami materiału zgodnie z zasadą, że czym wyższy bitrate tym lepsza jakość
ja nie stosuje jednego ustawienia tylko adekwatne do surówki
Kenzo
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

3.10.2019, 17:46

Tom_LS pisze:Źródło posta
Kenzo pisze:Źródło posta Handbrake

Mógłbyś podać ustawienia eksportu?


No nie bardzo, bo jest różny w zależności od potrzeb ale w Handbrake'u masz masę opisanych presetów do wyboru i jedyne co musisz to zmienić klatkaż na właściwy (większość presetów jest 30p i 60p), a przy kodowaniu ustawić czy ma kodować procesor, NVIDIA, czy QuickSync. (opcje oczywiście zależne od posiadanego sprzętu).
Tom_LS

DR 16 Export Settings

4.10.2019, 08:00

Dzięki za pomoc. Przetestowałem eksport plików MXF, ale nie wiem jak je wyeksportować, aby dźwięk był w tym samym pliku, co video, więc nie jestem w stanie zaimportować video+audio do HandBrake'a. To nic, ponieważ wyeksportowałem plik AVI. Zaimportowałem go do HB i niby wszystko ok, ale po eksporcie tracę kontrast:
Plik AVI:
Obrazek

Plik MP4 z HandBrake'a:
Obrazek

Jakieś rady?
alias
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

4.10.2019, 08:47

levelsy się kłaniają jak zawsze :)
Kenzo
Awatar użytkownika

DR 16 Export Settings

4.10.2019, 11:19

Tom_LS pisze:Źródło posta Dzięki za pomoc. Przetestowałem eksport plików MXF, ale nie wiem jak je wyeksportować, aby dźwięk był w tym samym pliku


Eksportuj MXF OP1A
Tom_LS

DR 16 Export Settings

4.10.2019, 11:49

Kenzo, alias, dzięki za pomoc. Wygląda na to, że ogarnąłem temat :)

Wróć do „DaVinci Resolve”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal