Panasonic Lumix S5
: 7.09.2020, 14:22
fransua pisze:Źródło posta Seria GH nie ma sensu więc można być pewnym że GH6 nie wyjdzie. Pewnie zostaną jakieś modele z serii G ale nic więcej. GH spoczywaj w pokoju.
fransua pisze:Źródło posta Left cenowo seria GH nie ma sensu przy S5. Sam Panasonic daje nam porównanie wielkości S5 do GH5. nie robi tego bez powodu. Samo m4/3 raczej nie zniknie ale pewne serie/seria już pewnie tak.
8kmichal pisze:Źródło posta Sam mając gh uważałem, ze iso w kosmos nie ma sensu, ze w super pro kamerach tez nie ma af, ze to ma więcej zalet niż wad itd.
Odkąd mam Sony to świat wyglada zupełnie inaczej
Af działa doskonale i bardzo pomaga. Obrazek jest o niebo lepszy, ładniejszy, ma dużo większy zakres. Iso się przydaje w wielu momentach, zwłaszcza reportażu kiedy nagle ktoś wchodzi do ciemnicy albo na chwile zmienia się ekspozycja. Wszystkie zalety m43 moim zdaniem zostały technologicznie zamiecione pod dywan o jest to umierający system.
Cena szkieł to tez kolejny mit. Sigma art robi wspaniałe obleitywy, które nie kosztują fortuny. Dodatkowo kupujemy je na lata, i one naprawdę działają. Dodatkowo pełnoklatkowe Canony... No obraz jest magiczny. A jak już chcemy super filmowe szkła to Xeen tez nie jest czymś poza zasięgiem. Moim zdaniem droższe zabawki już lepiej wynajmować i dopasować do danego zlecenia.
Do użytku „reżopa” zestaw FF i Xeen w zupełności wystarcza. I każdy system ff zjada m43 na śniadanie, niestety. Siedziałem w tym systemie przeszło 6 albo 7 lat (od gh2 miałem kady nowy model Lumixa).
Leff pisze:Źródło posta A co do wysokiego ISO, tak z czystej ciekawości - jakiej najwyższej wartości używałeś w swojej pracy?
mav pisze:Źródło postaLeff pisze:Źródło posta A co do wysokiego ISO, tak z czystej ciekawości - jakiej najwyższej wartości używałeś w swojej pracy?
Jak miałem FS100, to nagminnie jechałem na 12800/16000. Ale ona chyba miała znacznie "zawyżone" te parametry, bo potem filmowałem w tych samych miejscach, tymi samymi obiektywami i nie przekraczałem 3200
A na przykład dzisiaj miałem sytuację, że musiałem odpalić 6400 z przesłoną 1.4 na pokazie taneczno-świetlnym (na fs7, w trybie custom hg, chociaż slog2 też potrafię na 5k robić)
Chociaż na A73 jak trzeba to też 4000-6400 odpalam i jest do zniesienia.
Jak najbardziej się zgodzę, że cały reportaż w zasadzie musi bazować na dobrym lowlighcie, tego się nie przeskoczy.
Leff pisze:Źródło posta o ile przy współczesnej technologii dałoby się poprawić obrazek w matrycach m43
alias pisze:Źródło postaLeff pisze:Źródło posta o ile przy współczesnej technologii dałoby się poprawić obrazek w matrycach m43
najlepszym przykładem jest Pocket 4K z matrycą m43 który jakością obrazka miażdży wiele matryc FF
mam właśnie na tapecie 45 minutowy film dokumentalny z dwóch Pocket'ów z użyciem Viltroxa i kilku rożnych Sigm EF plus dobre filtry ND+IRD
po prostu szczęka opada
a film idzie do kin
fransua pisze:Źródło posta W S5 to nie głupi aparat względem A7III
- oba oferują 4k w 24/25 k/s
- S5 ma 50p w 4k. Co prawda jest crop ale ma 50p czego nie ma A7III. Nie ma co się oszukiwać - 4k 50p to obecnie standard, który powinien być dostępny
- ma być darmowa aktualizacja, która umożliwi nagrywanie w 5,9 K po HDMI oraz chyba dołożą kolejne profile kolorystyczne
- kitowe szkło 20-60 S5 daje radę. Mamy szeroko i parę "standardów" po drodze. Mogło by być stałe f4 no ale
- AF naprawdę jest dobre w 50p a na tym mi najbardziej zależy. Sony tu odpada bo nie ma 4k w 50p. Nawet ten crop idzie przeżyć
- odchylany ekran i lepsza rozdzielczość na + w Panasonicu
- wysokie ISO lepsze w Panasonicu. Co prawda oglądałem porównania z S1 ale gorzej w S5 być nie może
Mikro podsumowanie.
Dla osoby co nie zmienia puszki zbyt często S5 jest lepszym, bardziej przyszłościowym wyborem niż A7III. Moim zdaniem świetna pucha do wideo. Jak jeszcze cena spadnie nic ino brać.
Edit
Otwórz film
Dividex pisze:Źródło posta trzeba by też zapytać Aliasa czy jest możliwa korekcja aberacji chromatycznej w BM.
fransua pisze:Źródło posta No przecież w pierwszym wersie jest do czego porównuje. Psikuta bez S
Dividex pisze:Źródło posta Co ciekawe w podanym przez ciebie filmie już na początku AF się gubi i pulsuje
Dividex pisze:Źródło posta ale nie dosłyszałem czy autor zastosował w postprodukcji odszumianie Rawów
docxxx pisze:Źródło posta Porównywać nową puszkę ze starociem?
alias pisze:Źródło postaDividex pisze:Źródło posta trzeba by też zapytać Aliasa czy jest możliwa korekcja aberacji chromatycznej w BM.
masz na myśli to czy jest możliwa korekcja aberracji w Davincim?
Dividex pisze:Źródło posta tak dokładnie. Wiem, że szum można zniwelować, dystorsję też, a inne wady jak aberracje chromatyczną ? Nie znam się to pytam