Strona 1 z 1

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 08:16
autor: michal009
Witam.
Posiadam już Panasonica GX80 i prszyszła kolej na szkło do kręcenia wesel. Chciał bym coś w okolicy 30mm na FF. Czy sigma 16mm będzie dobrym wyborem?

https://www.sigma-sklep.pl/sigma-obiekt ... 4649,35169

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 08:34
autor: alias
a nie lepiej na początek kupić bardziej uniwersalnego zooma typu 12-35 f2.8?
jak dobrze poszukasz to nowego za 2,5 tys. znajdziesz w sklepach internetowych z dostawą do Polski

potem możesz dokupić 35-100 i masz rozwiązanie dość kompleksowe ;)

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 09:06
autor: Aro
michal009 pisze:Źródło posta Witam.
Posiadam już Panasonica GX80 i prszyszła kolej na szkło do kręcenia wesel. Chciał bym coś w okolicy 30mm na FF. Czy sigma 16mm będzie dobrym wyborem?

https://www.sigma-sklep.pl/sigma-obiekt ... 4649,35169

Fajna jest, szybki af ale duża i ciężka się wydaje szczególnie na gx80. Fajny tez jest Panasonic 15 1.7.

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 09:32
autor: michal009
A, może jednak iść w zooma Sigma 18-35 /1,8? Co jest wygodniejsze dla Was w filmowaniu ślubów? Stałka? Zoom?

Zestaw i tak będzie na Gimbalu, lub monopodzie, więc wyważeniem się bardzo nie przejmuję.

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 09:44
autor: kierownik
Sigma 18-35 1.8 + Viltrox jestem w stanie 90% wesela tym obskoczyć :)

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 09:50
autor: alias
kierownik pisze:Źródło posta Sigma 18-35 1.8 + Viltrox jestem w stanie 90% wesela tym obskoczyć :)

a co z pozostałymi 10%?

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 09:52
autor: kierownik
alias pisze:Źródło posta
kierownik pisze:Źródło posta Sigma 18-35 1.8 + Viltrox jestem w stanie 90% wesela tym obskoczyć :)

a co z pozostałymi 10%?

Samyang 12 , Panasonic 42,5

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 09:54
autor: alias
kierownik pisze:Źródło posta Samyang 12 , Panasonic 42,5

to panaleicą 12-60 ogarnąłbyś 100%, a nawet więcej :)

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 09:57
autor: michal009
No, fakt, jeszcze mamy PANASONIC LEICA DG VARIO ELMARIT 12-60 F/2,8-4. Tylko, czy On nie za Ciemny, bo zakres super.

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 10:08
autor: kierownik
alias pisze:Źródło posta
kierownik pisze:Źródło posta Samyang 12 , Panasonic 42,5

to panaleicą 12-60 ogarnąłbyś 100%, a nawet więcej :)

na przyszły sezon planuje Panasia 35-100 2.8, po za tym kocham swoja Sigme :)

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 10:37
autor: alias
michal009 pisze:Źródło posta No, fakt, jeszcze mamy PANASONIC LEICA DG VARIO ELMARIT 12-60 F/2,8-4. Tylko, czy On nie za Ciemny, bo zakres super.

GX80 to dokładnie ta sama czułość co G80?
jeśli tak, to spokojnie bo tam akceptowalna czułość to 3200 a sensowan to 1600 ISO ;)

Dodano po 1 minucie 53 sekundach:
kierownik pisze:Źródło posta na przyszły sezon planuje Panasia 35-100 2.8, po za tym kocham swoja Sigme

on by się fajnie uzupełniał właśnie z 12-35 2.8
oba mają takie same powłoki i dają takie samo lekko żółtawe zabarwienie obrazka

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 10:44
autor: Aro
alias pisze:Źródło posta
michal009 pisze:Źródło posta No, fakt, jeszcze mamy PANASONIC LEICA DG VARIO ELMARIT 12-60 F/2,8-4. Tylko, czy On nie za Ciemny, bo zakres super.

GX80 to dokładnie ta sama czułość co G80?
jeśli tak, to spokojnie bo tam akceptowalna czułość to 3200 a sensowan to 1600 ISO ;)

Dodano po 1 minucie 53 sekundach:
kierownik pisze:Źródło posta na przyszły sezon planuje Panasia 35-100 2.8, po za tym kocham swoja Sigme

on by się fajnie uzupełniał właśnie z 12-35 2.8
oba mają takie same powłoki i dają takie samo lekko żółtawe zabarwienie obrazka

Tylko przy 3,5 czasem trzeba wskoczyć na 6400... Sigma z Viltroxem to jest świetny zestaw pod względem obrazka ale trochę problemowy, szczególnie na gimbalu i szczególnie z Gx80, będzie ci uciekał do przodu na każdym gimbalu, do tego Viltrox ma luzy na bagnecie i może to denerwować, jak nie masz szkieł pod canona to nie wiem czy warto.

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 11:04
autor: alias
Aro pisze:Źródło posta Tylko przy 3,5 czasem trzeba wskoczyć na 6400

jak patrzyłem kiedyś to co do mnie trafia, to widziałem, że ludkowie
normalnie filmują do 3200 ISO, 25fps z migawką 1/50
jak jest bardzo ciemno, to filmują nadal 3200 ISO, 25fps ale z migawką 1/25
nie wchodzą wcale na ISO 6400

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 11:34
autor: Aro
Ja krece 50fps, i mam normalnie 1/100, może dlatego.

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 11:41
autor: alias
Aro pisze:Źródło posta Ja krece 50fps, i mam normalnie 1/100, może dlatego.

to jak masz ciemnie zejdź do 1/50
motion blur na tym nie ucierpi ;)

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 12:18
autor: Aro
alias pisze:Źródło posta
Aro pisze:Źródło posta Ja krece 50fps, i mam normalnie 1/100, może dlatego.

to jak masz ciemnie zejdź do 1/50
motion blur na tym nie ucierpi ;)

Schodziłem ale czasem np przy zimnych ogniach trzeba z ISO wejsc wyżej, zreszta zawsze lepiej mieć więcej światła niż mniej.

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 12:23
autor: alias
Aro pisze:Źródło posta Schodziłem ale czasem np przy zimnych ogniach trzeba z ISO wejsc wyżej, zreszta zawsze lepiej mieć więcej światła niż mniej.

pewnie każdy ma swój styl pracy, jedni wolą to inni tamto
ja się tylko wypowiedziałem po tym co dostawałem :)
tak sobie myślę, że zawsze można mieć w zanadrzu taniutki 25/1.7 i tym ogarnąć te sztuczne ognie czy inne ekstremalne sytuacje ;)

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

: 3.10.2019, 13:42
autor: Aro
alias pisze:Źródło posta
Aro pisze:Źródło posta Schodziłem ale czasem np przy zimnych ogniach trzeba z ISO wejsc wyżej, zreszta zawsze lepiej mieć więcej światła niż mniej.

pewnie każdy ma swój styl pracy, jedni wolą to inni tamto
ja się tylko wypowiedziałem po tym co dostawałem :)
tak sobie myślę, że zawsze można mieć w zanadrzu taniutki 25/1.7 i tym ogarnąć te sztuczne ognie czy inne ekstremalne sytuacje ;)

To prawda, jak komuś nie przeszkadza brak af są tez różne tanie samyangi t1.5. Choć w reportażu szczególnie takim dość dynamicznym i bądź co bądź ciężkim do realizacji jak slub, im mniej kombinacji tym lepiej.