FUJifilm X-T3
: 12.06.2019, 07:35
No i jak to się sprawuje?
There is a slight catch when using the adapter. Every time you switch lenses you need to press and hold the calibrate button while the camera is starting up so that the camera can properly identify which lens is attached.
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Zgodzę ze wszystkim. Jednak ja u siebie najpewniej bede widział 35mm F2.0 ew 18/2 ew 16/1.4. Tak to raczej manualne/z adapterem*. Zdecydowanie wole mieć skale ostrości + "nomalne" działanie obiektywu. Zaletą XT3 (teoretycznie) jest opcja ustawienia w jaki sposób ma działać pierścień ostrości, do wyboru liniowy lub nieliniowy. Sprawdziłbym gdybym miał dojście do obiektywów Fuji. Może będąc przy okazji w jakiś sklepie foto zapytam czy byłaby opcja to sprawdzić. Może jest to jakiś sposób?
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Zgodzę ze wszystkim. Jednak ja u siebie najpewniej bede widział 35mm F2.0 ew 18/2 ew 16/1.4. Tak to raczej manualne/z adapterem*. Zdecydowanie wole mieć skale ostrości + "nomalne" działanie obiektywu. Zaletą XT3 (teoretycznie) jest opcja ustawienia w jaki sposób ma działać pierścień ostrości, do wyboru liniowy lub nieliniowy. Sprawdziłbym gdybym miał dojście do obiektywów Fuji. Może będąc przy okazji w jakiś sklepie foto zapytam czy byłaby opcja to sprawdzić. Może jest to jakiś sposób?
*-Chyba, że bede duuużo zarabiał, to może coś innego wejdzie np. 8-16 i 50-140
Dividex pisze:Źródło posta Pewnie na Chińczykach też można zbudować całkiem ciekawy zestaw... problem tylko w tym, że trudno dostać używki bo jest tego mało u nas na rynku, a więcej za granicą... a nowe chinole mocno cenowo zbliżą się do używanych fujinionów, a nie mają przecież autofocusa (choć mają lepsze światło ). samyang 12mm =ok. 1300 zł, zonlay= 22 = 900 zł. a Kamlan 50 1.1 w zależności od wersji kosztuje ok 250-350$ co daje ok = 800- 1400 zł. łącznie wychodzi ok - 3000-4000 zł, gdybyś chciał jednak zrezygnować z samyanga na rzecz laowy 9mm 2.8 to ta chińska zabawka kosztuje ponad 2000 zł i taki zestaw również może osiągnąć cenę 5000 zł. Wiadomo, że jeśli się trafią używki na fejsie czy na OLX to ta cena, za cały zestaw zrobi się naprawdę przyjemna...
wemlo pisze:Źródło postaGruby Pan Albert pisze:Źródło posta Zgodzę ze wszystkim. Jednak ja u siebie najpewniej bede widział 35mm F2.0 ew 18/2 ew 16/1.4. Tak to raczej manualne/z adapterem*. Zdecydowanie wole mieć skale ostrości + "nomalne" działanie obiektywu. Zaletą XT3 (teoretycznie) jest opcja ustawienia w jaki sposób ma działać pierścień ostrości, do wyboru liniowy lub nieliniowy. Sprawdziłbym gdybym miał dojście do obiektywów Fuji. Może będąc przy okazji w jakiś sklepie foto zapytam czy byłaby opcja to sprawdzić. Może jest to jakiś sposób?
Miałem kilka miesięcy temu 35 2.0 pożyczonego z wypożyczalni. Owszem, możliwość ustawienia liniowego działania jest i nawet przypomina to nieco działanie "normalne" pierścienia ostrości, niestety przeglądając nagranie widać było wyrażnie skokowe działanie ostrości, tzn mimo że kręciłem płynnie w jedną stronę widać było że ostrość podąża raz szybciej raz wolniej. Nie wiem czy ten obiektyw był już tak styrany czy tak to po prostu ma wyglądać. Jeśli to drugie to ja dziękuję. Muszę natomiast jeszcze spróbować zapiąć jakieś inne szkło, najlepiej nowe.
Dividex pisze:Źródło postaGruby Pan Albert pisze:Źródło posta Zgodzę ze wszystkim. Jednak ja u siebie najpewniej bede widział 35mm F2.0 ew 18/2 ew 16/1.4. Tak to raczej manualne/z adapterem*. Zdecydowanie wole mieć skale ostrości + "nomalne" działanie obiektywu. Zaletą XT3 (teoretycznie) jest opcja ustawienia w jaki sposób ma działać pierścień ostrości, do wyboru liniowy lub nieliniowy. Sprawdziłbym gdybym miał dojście do obiektywów Fuji. Może będąc przy okazji w jakiś sklepie foto zapytam czy byłaby opcja to sprawdzić. Może jest to jakiś sposób?
*-Chyba, że bede duuużo zarabiał, to może coś innego wejdzie np. 8-16 i 50-140
Przede wszystkim zobacz jak wygląda 16 f1,4, to strasznie duża i ciężka krowa... za to ostatnio wypuścili maleńkiego 16mm 2.8 choć nie wiem czy to światło nie będzie dla ciebie za ciemne na Polskie kościoły i sale weselne