Moje ostatnie spostrzeżenia jeszcze bardziej zaciemniające sprawę. Testy zrobiłem filmując dachy wykończone gęstą dachówką blaszaną
Nikon D90, rozdzielczość 720, mora jest mimo istnienia w tym aparacie filtru dolnoprzepustowego !
Przy wyostrzaniu (ustawienie w aparacie) minimalnym mory nie ma, im większe wyostrzanie, tym większa mora.
Samsung Galaxy A5 rozdzielczość FHD mory brak
Samsung Galaxy J7 rozdzielczość FHD mory brak
Samsung Galaxy A52 rozdzielczość FHD mora jest bardzo wyraźna
Samsung Galaxy A52 rozdzielczość 4K mora jest, ale o wiele mniej widoczna. Po wyrenderowaniu z rozdzielczością FHD w Da Vinci mora jest bardziej widoczna.
Niestety Samsungi nie mają możliwości ustawienia stopnia wyostrzania (nie wiem, czy inne aparat mają), a Samsung A52 daje wyraźne przeostrzony obraz. Efekt halo da się sporo zredukować z Da Vinci przy pomocy filtra high pass, ale mory chyba się nie da.
Kiedy obracam aparat i kąt dachówek zwiększa się w stosunku do pionu, to mora znika.
SylwekK ma racje, że to sprawa algorytmów wyostrzających.
Po prostu muszę unikać tematów dających morę.
PS. Proszę mojego Samcia nie nazywać szajsungiem, bo się obrażę i wtedy będę obrażony
