Obraz pływa przy odtwarzaniu na TV a na komputerze jest dobry
: 27.05.2020, 20:12
Kilka dni temu nakręciłem wywiad z moją Mamą z okazji Dnia Matki i dopiero na drugi dzień, gdy przyjechałem do domu, zorientowałem się, że proste krawędzie na filmie są poszarpane. Domyśliłem się, że to zapewne dlatego, że w opcjach eksportu wybrałem tryb progresywny MPEG4, podczas gdy kamera zapisuje do plików AVCHD 1080/50i, czyli z przeplotem (tylko ostatnie krótkie ujęcie pochodzi z drona i jest w formacie MPEG4 1080/25p). Zatem ponownie wyeksportowałem ten materiał do MPEG4 tym razem z przeplotem pierwszy półobraz górny. Ucieszyłem się, bo teraz obraz jest ładny, krawędzie nie są poszarpane. Ale mocno się zdziwiłem, gdy próbowałem odtworzyć ten materiał na telewizorze z dysku twardego przenośnego przez USB - dźwięk jest prawidłowy, a obraz "pływa" tzn. przyspiesza i zwalnia, przyspiesza i zwalnia itd. Zmniejszyłem więc bitrate MPEG4 z 30Mbps do 10Mbps, ale nie pomogło. Nie pomogło też, gdy próbowałem odtworzyć ten wywiad na TV z dysku SSD. Co ciekawe materiał ten prawidłowo odtwarza się zarówno na komputerze stacjonarnym, jak też na laptopie (parametry tych obu komputerów w moim podpisie). Jedynie co pomaga, to eksport materiału do MPEG2 - wtedy telewizor odtwarza plik prawidłowo. Tylko, że ja chciałbym wreszcie zacząć eksportować do MPEG4, wykorzystując mój Pinnacle Studio 19 i technologię Intel Quick Sync Video, bo wstyd się przyznać, ale do tej pory materiał HD cały czas eksportowałem do MPEG2 w programie Pinnacle Studio 14.
W czym może być problem? Dlaczego mój telewizor nie radzi sobie z tym plikiem? Czy może ktoś z Was spróbować odtworzyć go na swoim telewizorze?
W mojej chmurze umieściłem kolejno wyeksportowane pliki, o których wspomniałem powyżej:
https://drive.google.com/drive/folders/1N0JN93z8T52tOXa00h0kn0DnufURUqrh?usp=sharing
Proszę o pomoc.
W czym może być problem? Dlaczego mój telewizor nie radzi sobie z tym plikiem? Czy może ktoś z Was spróbować odtworzyć go na swoim telewizorze?
W mojej chmurze umieściłem kolejno wyeksportowane pliki, o których wspomniałem powyżej:
https://drive.google.com/drive/folders/1N0JN93z8T52tOXa00h0kn0DnufURUqrh?usp=sharing
Proszę o pomoc.