yotka pisze:Źródło posta Czyli Twoim zdaniem do TV, gdzie fizyczna wielkość ekranu to średnio 40-60 cali niezbędne jest 8K.
odwrotnie, 4K do telewizji, 6-8K do kina
oczywiście mówimy o rejestracji obrazu do postprodukcji
yotka pisze:Źródło posta W kinie gdzie fizyczna wielkość ekranu to ładnych kilka metrów 3.2K w pełni wystarcza. Seems legit.
no właśnie nie wystarcza, skoro masz później projektor 4-6K
nawet wbudowany w niego upscaler nie podbija jakości do takiego poziomu jak natywnie dostarczony film w 4K
pewnie, że daje się to oglądać, nawet przyjemny obrazek mamy przed oczami
ale nie zmienia to faktu, że film nakręcony w 6-8K i wyeksportowany do 4K będzie wyglądał znacznie lepiej
yotka pisze:Źródło posta PS. Reklamy też często kręci się na alexie a są dedykowane do TV.
no zgadza się, ale póki co nie mamy w Polsce za wiele telewizji 4K, a więc mówimy tu o FHD
przekaz 4K czy potem 8K i tak nie dotrze do nas /w Polsce/ przez telewizję bo jesteśmy mocno zacofani w jej rozwoju
nawet w stosunku do sąsiadów, o japońcach nie wypominając
on dociera głównie przez internet
jak Netflix, jak YT, jak kolejni
plus zakupy filmów z możliwością ich pobrania przez internet,
oraz na nośnikach fizycznych /bluray 4k, pendrive, inne/
Dodano po 14 minutach 1 sekundzie:SOUNDplay pisze:Źródło posta Wskaż te produkcje 4k kręcone w 6-8k... Bo z tego co wiem to kamer 6k jest jak na lekarstwo, o 8k nie wspominając.
poczekaj, czy Ty chcesz zawęzić produkcje filmową jedynie do polskich produkcji?
to Ci powiem, że nawet dla naszych telewizji realizowane są materiały rejestrowane w 6K
specjalnie do tej sztuki kamerki koledzy dokupili licencję na 6K, bo retransmisji telewizyjnej w FHD
towarzyszyła transmisja internetowa w 4K
a materiał posłużył jeszcze do późniejszej emisji na sali kinowej