nagrywa, mają w pocketach 4K celowo zachowany starszy soft który miał również zapis w DNG
Luminaris pisze:Źródło posta no i nie wiem jak ci studenci porównują czyste DNG do BRAW z pocketów
nie właśnie nie porównują
wszystkie inne (prawdziwe filmowe) kamery mają jako jeden z wariantów zapis w DNG natywnie
ostatnio dostałem tony takie materiału z sony venice II w 6K - istna masakra
Luminaris pisze:Źródło posta ciągle mam wrażenie, że jednak można by porównać "color science" różnych aparatów nagrywając w tym samym kodeku RAW
oczywiście, tylko jak to zrobić? jak zmusić je aby nagrały taki bezstratny RAW - najlepiej DNG?
Luminaris pisze:Źródło posta i dalej nie wiem jak się degraduje kolor między zdjęciem (RAW), a klatką filmu (nagraną w jakimkolwiek RAW)
bo to co nazywasz "jakimkolwiek RAW" to zawsze w omawianych przypadkach jest RAW stratny, poddany kompresji, i poddany korekcie kolorystycznej - gdzie korekcji polega krzywa gamma, przestrzeń i paleta kolorów, w celu uzyskania zapisu z którego:
- da się jak najwięcej wyciągnąć w postprodukcji w aspekcie dynamiki tonalnej
- będzie pozwalał na uzyskanie jak najbardziej "filmowego" looku z jednoczesnym bardzo dużym naciskiem na odwzorowanie kolorów skóry wszystkich nacji
po prostu, jak RAW jest stratny trzeba go tak przygotować żeby mieć później jak największą korzyść z tego co w nim zapisano
bo to nie DNG i straty muszą się czymś odbić
dobrym przykładem jest chociażby wałkowany tu BRAW, gdzie mamy już piąta wersję charakterystyki kolorystycznej tego zapisu - widać jak trudna i ważna jest to kwestia