Showreel
: 9.01.2021, 11:07
wemlo pisze:Źródło posta Ogólnie fajnie, spokojnie - w sumie nie każdy Showreel musi robić rozpierduchę..
Ale, ja bym skrócił, jakoś tak mi się trochę wydaje że za długie. Dwa, postaraj się bardziej wkomponować efekty dzwiękowe (bicie serca i ten brzdęk kieliszków) bo jakoś razi po uszach i widać że to sztuczne dźwięki.
Ogólnie to od dwóch lat sam się zabieram za jakąś migawkę dla siebie ale zabrać się nie mogę...
Pozdrawiam.
Matador pisze:Źródło posta Przykro mi to mówić, ale nie wybrałbym Ciebie po tym filmie. Już sam początek i najazd na parę młodych z obciętą głową Pana młodego, jest dziwny, a takich podobnych niezrozumiałych ujęć jest więcej. Do tego ostrzyż na np. na obrączki po czym momentalnie wychodzisz z focusa - rozumiem ze tak chyba miało być, bo widziałem toteż w kliku innych scenach, ale na moje to wygląda źle i w żaden sposób nie podnosi estetyki sceny. Kilka ujęć jest za ciemnych i niedoświetlonych. Ale żeby nie tylko marudzić, to jest tez kilka fajnych momentów i pomysłów na ujęcia. Jednak finalnie cała estetyka nie przemawia do mnie i raczej gdybym szukał kogoś do Ślubu, to chyba szukałbym dalej.
Nie miej mi za złe, nie ma tu żadnej złośliwości, a wole być szczery. Bo to dobrze ze wrzuciłeś ten film, może to jakoś pomoże Ci w dalszej pracy, bo przecież o to tu chodzi
Leff pisze:Źródło posta A mi się ogólnie podoba, spokojny styl mi akurat odpowiada
Co mi się rzuciło w oczy i co bym ewentualnie zmienił (sorry, w sumie nie pytasz o to, ale może Ci się do czegoś przyda ) :
- poziom nieostrości w scenach w wchodzeniem i z wychodzeniem z ostrości jest jak na mój gust za duży. Tzn bardziej by mi się podobało, gdyby głębia ostrości była większa
- trochę szumi w niektórych scenach (przypuszczam, że zwykły widz/klient nie zwróci na to nawet uwagi)
- trochę za mocny color grading. Gdyby był suwak do regulowania "ilości color gradingu", cofnąłbym być może o 50%
ale to wszystko jest bardzo subiektywne, co człowiek to gust i opinia )
Z ciekawości - czym robisz?
razor89md pisze:
- lubię ten poziom ostrości i nieostrości kwestia gustu po prostu
- nie odszumiam, widz tego nie zauważy
- nad CC ciągle pracuję, ale szczerze to te tutaj i moim klientom opowiada )
SOUNDplay pisze:Źródło posta Osobiście nie akceptuję tych wstawek dźwiękowych. Albo sama muzyka, albo dorabiamy dźwięk na całość (ewentualnie znaczną część). Druga opcja bardzo czasochłonna (i nie tylko) oraz bardzo trudna do zrealizowania przy tym klipie. Pozostałbym przy opcji pierwszej
Leff pisze:Źródło postarazor89md pisze:
- lubię ten poziom ostrości i nieostrości kwestia gustu po prostu
- nie odszumiam, widz tego nie zauważy
- nad CC ciągle pracuję, ale szczerze to te tutaj i moim klientom opowiada )
Oczywiście, dlatego wspomniałem, że to wszystko bardzo subiektywne
Poza tym oko ludzi z branży jest wyczulone na różne elementy, które dla większości zwykłych odbiorców po prostu nie mają znaczenia, ba, zazwyczaj w ogóle ich nie widzą, jak obaj zauważyliśmy
Ale niekiedy widzą, tyle, że ich ocena potrafi być biegunowo odległa od naszej
Zrobiłem kiedyś sesję zdjęciową dla gabinetu masażu. W niektórych ujęciach, np na zbliżeniach dłoni masażystki masujących dłoń modelki, tło było lekko rozmyte. Ale naprawdę lekko, bo chodziło o to, by było widać też gabinet, jego wyposażenie i różne sprzęty i nawet na takich zbliżeniach było to widoczne. Ale w niektórych ujęciach chciałem uwypuklić rzecz najistotniejszą, czyli masowanie, więc uznałem, że leciutkie rozmycie będzie tu na miejscu. Gdy jednak klientka zobaczyła gotowe zdjęcia, to choć ogólnie się jej podobały, była rozczarowana tym delikatnym rozmyciem tła, dla niej zdjęcie było po prostu częsciowo nieostre Wytłumaczyłem jej ideę i ostatecznie ją przyjęła, choć była wyraźnie zaskoczona i dyskusja kilka chwil trwała Jako argument na usprawiedliwienie swojego zdziwienia powiedziała, że ona ma dobry, dość drogi telefon i specjalnie wybierała taki z dobrym aparatem i jak robi zdjęcia telefonem, to tam jest całe zdjęcie wyraźne i ostre, więc ona myślała, że jak przyjdzie fotograf ze swoim aparatem, to będzie jeszcze wyraźniej wszystko, no bo wiadomo, zawodowy sprzęt to jednak zawodowy, nie jakiś tam smartfon
alias pisze:Źródło posta - bardzo podobają mi się to szybkie niostrości-ostraości
- bicie serca wybrałbym bym inne, bardzie delikatne i przytłumione, z narastaniem dźwięku
- trochę razi różnorodność używanych LUT'ów, szczególnie w zestawieniu różnych poziomów czerni w następujących po sobie ujęciach
- na koniec najważniejsze moje spostrzeżenie, jest zbyt dużo ujęć latających' w stosunku do statycznych /osoby które mają problem z błędnikiem mogą mieć zawroty głowy pod koniec oglądania/
ponadto fruwanie kamerą powoli staje się być niemodne, szczególnie jak jest nadużywane
razor89md pisze:Źródło posta Pracuję nad tym, mam nadzieję dojść do zadawalające efektu metodą prób i błędów
SOUNDplay pisze:Źródło postarazor89md pisze:Źródło posta Pracuję nad tym, mam nadzieję dojść do zadawalające efektu metodą prób i błędów
Pamiętaj, że do reel'a musi iść co innego, a co innego do realnego produktu dla klienta.
Dividex pisze:Źródło posta Pierwsze co mi się rzuca w oczy to niektóre ujęcia nieco przyciemne i kontrastowe w stosunku do innych które są bardziej płaskie, tak jakbyś w jednych ujęciach używał profilu standard może flat z delikatna korekcją, a te drugie pojechał w S-logu 3 czy coś podobnego i zastosował luty i grading nieco bardziej "filmowy", żaden nie jest zły tylko są bardzo różne i to najbardziej rzuca się w oczy. Po uszach mocno dają te efekty dźwiękowe. A to, że masz pełen kalendarz to wcale się nie dziwie, bo generalnie to całkiem spoko materiał, dla klienta ślubnego co nie gustuje w kamerach marki "Red" wystarczy