Manfrotto 502AH - FIX luzu
: 9.01.2020, 21:28
Czołem,
Manfrotto 502AH ma znany problem z brakiem oporu od początku ruchu pionowego. Odkąd kupiłem 502AH miała luz, nie oddałem na gwarancje bo mi się nie chciało i jakoś żyłem z faktem. Z czasem jednak stał się bardzo irytujący, że postanowiłem coś z tym zrobić. Jest na to prosty ale niestety nie do końca skuteczny fix. Trzeba zdjąć naklejkę. Dokręcić nakrętkę. I myk, zrobione. Luz jest kasowany tak na 80%. Dalej da sie coś wyczuć ale jest na to na tyle mała skala luzu, że da się z tym żyć. Po maksymalnym dokręceniu niestety przy ustawieniu najmniejszym staje jednak luzem cięższym niż żadnym (przy ustawieniu na najmniejszy opór - głowica nie ma żadnego oporu bez fixa). Ogólnie fix jakby zmienia całą skalę regulacji. Z wstępnych testów wynika, że przy zestaw XT3+adapter+S18-35/1.8 działa lepiej niż XT3+F16-55/2.8 czyli lepiej jak jest cięższy zestaw.
Dorzuciłem pokładę, nakrętki nie wymieniłem choć widać, że bardzo tani chinczyk (nakrętka samoblokująca z której wypadała gumowa uszczelka a jak na złość nagle nie mam M6 w domu :/). Generalnie jeszcze pożyje z tą głowicą ale szukam już czegoś na co mogę zmienić. Do moich turbo amatorskich produkcji nic do 1k nie ma niestety
Naklejka przetrwała ale jakby ktoś miał namiar na nówkę w fajnym pięniądzu to bym się nie obraził
Manfrotto 502AH ma znany problem z brakiem oporu od początku ruchu pionowego. Odkąd kupiłem 502AH miała luz, nie oddałem na gwarancje bo mi się nie chciało i jakoś żyłem z faktem. Z czasem jednak stał się bardzo irytujący, że postanowiłem coś z tym zrobić. Jest na to prosty ale niestety nie do końca skuteczny fix. Trzeba zdjąć naklejkę. Dokręcić nakrętkę. I myk, zrobione. Luz jest kasowany tak na 80%. Dalej da sie coś wyczuć ale jest na to na tyle mała skala luzu, że da się z tym żyć. Po maksymalnym dokręceniu niestety przy ustawieniu najmniejszym staje jednak luzem cięższym niż żadnym (przy ustawieniu na najmniejszy opór - głowica nie ma żadnego oporu bez fixa). Ogólnie fix jakby zmienia całą skalę regulacji. Z wstępnych testów wynika, że przy zestaw XT3+adapter+S18-35/1.8 działa lepiej niż XT3+F16-55/2.8 czyli lepiej jak jest cięższy zestaw.
Dorzuciłem pokładę, nakrętki nie wymieniłem choć widać, że bardzo tani chinczyk (nakrętka samoblokująca z której wypadała gumowa uszczelka a jak na złość nagle nie mam M6 w domu :/). Generalnie jeszcze pożyje z tą głowicą ale szukam już czegoś na co mogę zmienić. Do moich turbo amatorskich produkcji nic do 1k nie ma niestety
Naklejka przetrwała ale jakby ktoś miał namiar na nówkę w fajnym pięniądzu to bym się nie obraził