Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

gregre

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

2.01.2019, 13:36

Cześć :)

Jestem lajkonikiem w sprawach wideo (głównie działam w audio), stąd pytanie, może banalne, do Was :)

Cały montaż (PrCC 2019) składa się z
- intra w After Effects CC2019 (ok 1 min, muzyka, zmieniające się zdjęcia, między nimi przejścia)
- clipu z IphonaX w 4K (projekt w Premiere jest w 1080, tak samo intro) - 26 min - nie dodawałem do niego żadnych efektów, nie ruszałem kolorów - jedyne co to skadrowałem do 1080.
- dodatkowej ścieżki audio z rekordera (wav)
- outro (grafika jpg z jednym wersem tekstu, zrobione w Premiere)

Eksportuję wg ustawień (docelowo idzie na YT 1080):
- Wideo: 1920x1080 (1,0), 30 kl./s, Wybieranie kolejnoliniowe, Kodowanie programowe, 00:26:11:09
- Audio: AAC, 320 kb/s, 48 kHz, Stereo
- Szybkość transmisji: VBR, 1-przebiegowe, Docelowo 10,00 Mb/s, Maks. 16,00 Mb/s

Całość montażu trwa ~30 min, a render(eksport) trwał 2h 35 min.
Jak obserwowałem podgląd podczas eksportu to fragment z intrem gdzie jest plik z Aftera przeszedł dość szybko to po jakimś czasie zwolnił na materiale wideo z iPX.
Zaskoczony jestem długim czasem renderu/eksportu filmu przez AME (podczas pracy wszystkie rdzenie szły na 100% przez cały czas, użyty ram ~23 GB).

Co robię źle? Czy materiał z IpX*, należy najpierw przekodować/zdekodować na inny format? Czego się douczyć?

Serdeczne dzięki za pomoc! :)

--
Konfiguracja: i7-8700K, 32GB ram, 1070 Ti, wszystko na 3x SSD 860evo 500gb (odpowiednio: system/pliki projektu/eksport)


*plik z ipX wg MediaInfo ma parametry:
Format : HEVC
Format/Info : High Efficiency Video Coding
Format profile : [email protected]@High
Codec ID : hvc1
Codec ID/Info : High Efficiency Video Coding
Duration : 26 min 15 s
Bit rate : 53.2 Mb/s
Width : 3 840 pixels
Height : 2 160 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate mode : Variable
Frame rate : 60.000 FPS
Minimum frame rate : 54.545 FPS
Maximum frame rate : 66.667 FPS
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 0.107
QUBE
Awatar użytkownika

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

2.01.2019, 18:51

Co masz ustawione w AME jako "element renderujący"? Czyżby "Tylko oprogramowanie MPE"?
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
Degenerado

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

2.01.2019, 23:09

hevc... i tyle w temacie, sprawdź jakiś eksporter z qsv
QUBE
Awatar użytkownika

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

3.01.2019, 12:03

Degenerado pisze:Źródło posta hevc... i tyle w temacie, sprawdź jakiś eksporter z qsv

hevc nie jest problemem - problemem jest skalowanie bez sprzętowego przyspieszenia MPE
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
Degenerado

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

3.01.2019, 12:29

taaaa.... oczywiście zrobiłeś testy na nieskompresowanym materiale, z samym skalowaniem i oczywiście wiesz jakie algorytmy są używane przez cpu i gpu, że wysnuwasz takie wnioski
QUBE
Awatar użytkownika

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

3.01.2019, 12:43

Tak mam zrobione testy... nie ważne czy hevc, h264, prores... z całym szacunkiem do Twojej wiedzy ale tutaj mylisz się twierdząc, że problem leży w kompresji H265.
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
Degenerado

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

3.01.2019, 12:47

no to zapodaj metodę bo ja sobie skaluje na kilka sposobów i samo skalowanie ani mi nie obciąża gpu ani cpu, nie obciąża w takim sensie, że jest w granicy błędu pomiarowego
QUBE
Awatar użytkownika

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

3.01.2019, 13:04

Wyeksportuj poprzez AME materiał 4k(HEVC) tylko skalowany do FHD(do mp4 h264) z włączoną i wyłączoną akceleracją... u mnie na i7 4930k/GTX960 0,8x przy akceleracji i 0,25x bez akceleracji MPE...
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
Degenerado

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

3.01.2019, 13:09

QUBE pisze:Źródło posta Wyeksportuj poprzez AME materiał 4k(HEVC) tylko skalowany do FHD(do mp4 h264) z włączoną i wyłączoną akceleracją... u mnie na i7 4930k/GTX960 0,8x przy akceleracji i 0,25x bez akceleracji MPE...
QB


napisałeś, że problemem jest skalowanie... jedyne miarodajne porównanie bicubica na mpe soft i lanczosa z mpe gpu to brak jakichkolwiek dodatkowych operacji poza tym skalowaniem, twoja metoda ma tyle dodatkowych czynników, że nie jesteś w stanie tego stwierdzić, mówisz tylko co ci się wydaje, dodatkowo... robisz to pod oesem na makowym premierze czy na windowsie ?
QUBE
Awatar użytkownika

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

3.01.2019, 13:23

Nie wydaje mi się ponieważ testy robiłem teraz na osx+premierka ale nie ma to nic do rzeczy - wcześniej robiłem podobne na w7+premierka przy okazji weryfikacji szybkości warpstabi 4k + kompresja do FHD a przy okazji porównałem win vs osx - wychodzi prawie jednakowo. O jakich dodatkowych czynnikach piszesz przy "mojej" metodzie?
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
Degenerado

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

3.01.2019, 13:32

sorry nie chce mi się dyskutować w taki sposób jak nie rozumiesz w jaki sposób metodycznie sprawdzić konkretną rzecz jak skalowanie, ponadto hevc na osxie i na win 7 a na win 10 to są zupełnie diametralne różnice, chociażby wynikające z tego, że na win 7 nie ma żadnej akceleracji, na win 10 jest przez qsv a na osie to natywny kodek dla systemu, który na najprostszym iphonie zapi....
QUBE
Awatar użytkownika

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

3.01.2019, 13:48

a szkoda... zawsze twierdziłem, że umiesz ze zrozumieniem podejść do tematu a jednak się myliłem... jakbyś doczytał: nie mam szans na qsv bo mam procka na 2011, pracuje na 10.10.5 gdzie hevc nie jest natywnym kodekiem systemowym - i jakże to normalne w Twoich dyskusjach przy braku wyraźnych argumentów - wycofujesz się atakiem i stwierdzasz, że oponent jest głupszy bo nie rozumie - szkoda :) Wiesz miarą inteligencji, poczucia inteligencji jest to, że jest się świadomym tego, że istnieje jednak ktoś, kto jest inteligentniejszy... mimo wszystko cenię cię za Twoją wiedzę i niech tak pozostanie...
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
Degenerado

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

3.01.2019, 14:08

pytający ma qsv przykładowo... a ty opowiadasz o rzeczach, których teraz okazuje się nawet nie jesteś w stanie zweryfikować... i co śmieszniejsze ja mam argumentować, że jak się mierzy czas na 100m to bez przebierania, prysznica i stania na podium... cieszę się, że jesteś inteligentniejszy chociaż zawsze myślałem, że inteligentny interlokutor się na to nie powołuje, zwłaszcza w sporze matematycznym praktyka z teoretykiem

niech pytający sobie sprawdzi metodą prób i błędów, będzie miał niepodważalny wynik, pod warunkiem, że ma systemowe kodeki bez dodatkowych paczek ale nie wątpię, że user oesa userowi windy jest w stanie takie niuanse naświetlić
fransua
Awatar użytkownika

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

3.01.2019, 17:30

Chciałbym zaznaczyć że procesory Intela 4 generacji bez problemu mają sprzętowe wsparcie do IQS. Jest na stronie Intela to primo a Duo sam mam 4 generacji i to potwierdzam. Kolejna sprawa to GPU. W moim sofcie wsparcie HEVC zaczyna się od GTX 980.
Co by nie być gołosłownym
https://youtu.be/sKTxS7w-CDA
Również uważam, że długo liczy bo nie ma wsparcia sprzętowego. Dlaczego ? Nie wiem. Procek i karta założyciela wątku spełnia wymagania do sprzętowego wsparcia IQS/HEVC. Może Adobe trzeba odpowiednio ustawić lub system jest z innej bajki.
gregre

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

4.01.2019, 16:20

Przepraszam za zwłokę, życie wciągnęło :|

Choć w logach z AME jest "Kodowanie programowe" to ustawione miałem na "Element renderujący: Sprzętowe przyspieszanie odtwarzania z użyciem mechanizmu Mercury CUDA"

Zrobiłem teraz test na fragmencie 1 min w środku materiału, gdzie nie ma nic poza ścieżką wideo i audio. Rezultaty:

Ustawienie na "Sprzętowe przyspieszanie...":
- Wideo: 1920x1080 (1,0), 30 kl./s, Wybieranie kolejnoliniowe, Kodowanie programowe, 00:01:00:09
- Audio: AAC, 320 kb/s, 48 kHz, Stereo
- Szybkość transmisji: VBR, 1-przebiegowe, Docelowo 10,00 Mb/s, Maks. 16,00 Mb/s
- Czas kodowania: 00:05:15
Użycie karty graf. 0-4%

Ustawienie na "Tylko oprogramowanie Mercury Playback Engine":
- Wideo: 1920x1080 (1,0), 30 kl./s, Wybieranie kolejnoliniowe, Kodowanie programowe, 00:01:00:09
- Audio: AAC, 320 kb/s, 48 kHz, Stereo
- Szybkość transmisji: VBR, 1-przebiegowe, Docelowo 10,00 Mb/s, Maks. 16,00 Mb/s
- Czas kodowania: 00:00:47
Użycie karty graf. 30-50%

Dziwi mnie, że w obu przypadkach w logach zapisane jest "Kodowanie programowe" oraz, że wybranie renderowania programowego uaktywnia się karta graficzna.

Jak miałbym sprawdzić "inny eksporter z qsv"? Zrobić montaż ponownie na innym programie który to wspiera? Zrobić eksport z Premiere do jakiegoś formatu (QuickTime?) i następnie zdekodować go innym softem (jakim?) do mp4?
alias
Awatar użytkownika

Długo czas eksportu - co z tym zrobić?

4.01.2019, 19:58

gregre pisze:Źródło posta i następnie zdekodować go innym softem (jakim?) do mp4?

HandBrake

Wróć do „Premiere”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 4KSony A6300 A6500 A7 mark 3Zhiyun Crane 2 | WeeBill LabMoza Air 2Canon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FS7 FS5GradingPanasonic GH5s GH5Gimbal