Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
Cześć Wam.
Mam kilka pytań odnośnie color graidingu w Adobe premier.
1) Jaka kolejność występuje w kolorowaniu? Najpierw ustawiam balans bieli, póżniej poprawiam drobne szczegoly poprzez "basic corection", poprawiam kolory, nastepnie wkładam luta ? Czy zupełnie inaczej?
2) Jeśli aplikuje luta, to nie powinienem już poprawiać jakichkolwiek kolorów poprzez "curve" czy inne opcje?
3) Czy luty są przeznaczone odpowiednio na jakieś płaskie profile w aparatach, czy można je aplikować wszystkie, bez zależności czy nagrywałem w Cine-D, czy np. Natural?
4) Jak to wygląda z konwersją na Rec709? jest to obowiązkowy etap w kolorowaniu? Nagrywam w Cine-D, lumixem gh5 i posiadam niby dwa takie pliki, którę różnią się. Jeden jest mocno nasyocony, a drugi slabo, ale więcej w nim "różu". Nie można tego bilansować jak luta, dlatego chce zapytac,czy to ma tak być, czy mam zle pliki, czy po prostu sobie z tym darowac?
Za każdą odpowiedz dziękuję.
Pozdrawiam
Mam kilka pytań odnośnie color graidingu w Adobe premier.
1) Jaka kolejność występuje w kolorowaniu? Najpierw ustawiam balans bieli, póżniej poprawiam drobne szczegoly poprzez "basic corection", poprawiam kolory, nastepnie wkładam luta ? Czy zupełnie inaczej?
2) Jeśli aplikuje luta, to nie powinienem już poprawiać jakichkolwiek kolorów poprzez "curve" czy inne opcje?
3) Czy luty są przeznaczone odpowiednio na jakieś płaskie profile w aparatach, czy można je aplikować wszystkie, bez zależności czy nagrywałem w Cine-D, czy np. Natural?
4) Jak to wygląda z konwersją na Rec709? jest to obowiązkowy etap w kolorowaniu? Nagrywam w Cine-D, lumixem gh5 i posiadam niby dwa takie pliki, którę różnią się. Jeden jest mocno nasyocony, a drugi slabo, ale więcej w nim "różu". Nie można tego bilansować jak luta, dlatego chce zapytac,czy to ma tak być, czy mam zle pliki, czy po prostu sobie z tym darowac?
Za każdą odpowiedz dziękuję.
Pozdrawiam
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
Moim zdaniem obecnie kolejność nie ma znaczenia, pojawiło się tyle LUT`ów różnej jakości na rynku, że jakikolwiek schemat przygotowania i ich edycji całkowicie się rozmył. Ja jeżeli stosuje jakiegoś luta robię to w pierwszej kolejności a dopiero później koryguje całość.
Generalnie większość LUT`ów jest (lub powinna być) opisana pod jaki profil został złożony. Uniwersalne tablice to jakaś pomyłka.
Generalnie większość LUT`ów jest (lub powinna być) opisana pod jaki profil został złożony. Uniwersalne tablice to jakaś pomyłka.
"Ojciec Zdzicha"
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
razor89md pisze:Źródło posta Wemlo chyba o wykład Pana alias
Pewnie tak
Swoją drogą taka kolejniość to pewnie nie odnosi się tylko do Premiere Pro..
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
wemlo pisze:Źródło postarazor89md pisze:Źródło posta Wemlo chyba o wykład Pana alias
Pewnie tak
Swoją drogą taka kolejniość to pewnie nie odnosi się tylko do Premiere Pro..
Nie wiem ja nie koloruje tylko nakładam Luty
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
Szczota pisze:Źródło posta 3) Czy luty są przeznaczone odpowiednio na jakieś płaskie profile w aparatach, czy można je aplikować wszystkie, bez zależności czy nagrywałem w Cine-D, czy np. Natural?
LUT'y są tworzone na różne warianty
najlepsze płatne mają nawet po 8-10 odmian i więcej, bo są przygotowane do płaskich profili wszystkich wiodących producentów sprzętu
lub używa się je po wcześniejszej konwersji i normalizacji do określonej przestrzeni barwnej, np. do rec.709, rec.2020
tą konwersje robi się często innym LUT'em np. dostarczonym przez producenta aparatu/kamery
i to nie wyczerpuje tematu, ale dopiero do zaczyna, bo są jeszcze zupełnie inne odmiany LUT'ów które używa się w inny sposób
np. składa się po kilka z nich miksując ich poziom, żeby uzyskać pożądany efekt
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
alias pisze:Źródło postaSzczota pisze:Źródło posta 3) Czy luty są przeznaczone odpowiednio na jakieś płaskie profile w aparatach, czy można je aplikować wszystkie, bez zależności czy nagrywałem w Cine-D, czy np. Natural?
LUT'y są tworzone na różne warianty
najlepsze płatne mają nawet po 8-10 odmian i więcej, bo są przygotowane do płaskich profili wszystkich wiodących producentów sprzętu
lub używa się je po wcześniejszej konwersji i normalizacji do określonej przestrzeni barwnej, np. do rec.709, rec.2020
tą konwersje robi się często innym LUT'em np. dostarczonym przez producenta aparatu/kamery
i to nie wyczerpuje tematu, ale dopiero do zaczyna, bo są jeszcze zupełnie inne odmiany LUT'ów które używa się w inny sposób
np. składa się po kilka z nich miksując ich poziom, żeby uzyskać pożądany efekt
poprosimy rozwinąć temat, szczególnie biorąc pod uwagę zę takie dylematy ma wielu początkujących lub mniej zaawansowanych użytkowników... Od czego zacząć co po kolei robić żeby tak naprawdę nie zepsuć tego co się nagrało? Załóżmy że ktoś nagrywa w C-Logu lub w innym płaskim profilu..
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
Szczota pisze:Źródło posta 1) Jaka kolejność występuje w kolorowaniu? Najpierw ustawiam balans bieli, póżniej poprawiam drobne szczegoly poprzez "basic corection", poprawiam kolory, nastepnie wkładam luta ? Czy zupełnie inaczej?
nie wiem jak działa od środka Premiere, ale Davinci na swoją zaprogramowaną ścieżkę kolejności operacji na węzłach
co oznacza, że nie ma znaczenia co Ty robisz w jakiej kolejności,
bo on i tak w swojej kolejności dokonuje wewnętrznego przetworzenia
jednak proces ten można zaburzyć w istotny sposób łączą odpowiednio węzły i wykonując na nich operacje logiczne
ale Premiere nie ma węzłów, więc też chyba wewnętrznie robi po swojemu
a To wszystko oznacz, że operacje na kolorze i nie tylko można robić tak jak komu wygodnie,
żeby widzieć co się robi, natomiast dla efektu końcowego nie ma to znaczenia
kolejność wkładania LUT'a zależy od tego co ten LUT robi, bo LUT LUT'owi nie równy
i mogą one pełnić różne zadania, nawet nie muszą operować na kolorze wcale
Dodano po 4 minutach 34 sekundach:
wemlo pisze:Źródło posta poprosimy rozwinąć temat, szczególnie biorąc pod uwagę zę takie dylematy ma wielu początkujących lub mniej zaawansowanych użytkowników... Od czego zacząć co po kolei robić żeby tak naprawdę nie zepsuć tego co się nagrało? Załóżmy że ktoś nagrywa w C-Logu lub w innym płaskim profilu..
sęk w tym, że to się nie da tak po prostu rozwinąć i już
to zagadnienie na książkę czy dwie
które ja zaczynam od tego jak działa matryca i czym się różnią dane spływające z matryc sony, canona, panasonoca, BM i kolejnych producentów
Dodano po 5 minutach 54 sekundach:
Szczota pisze:Źródło posta 2) Jeśli aplikuje luta, to nie powinienem już poprawiać jakichkolwiek kolorów poprzez "curve" czy inne opcje?
to takie pytanie, jak przy leczeniu przeziębienia
- jeśli leczę się aspiryną to już nie piję syropu nie wycieram nosa?
robisz to co uważasz za stosowne i najlepsze i najszybsze aby uzyskać oczekiwane efekt
ale jednocześnie bierzesz pod uwagę, aby nie przesadzić i co najważniejsze nie zaszkodzić
z obróbką video jest dokładnie tak samo
Dodano po 6 minutach 15 sekundach:
Szczota pisze:Źródło posta 4) Jak to wygląda z konwersją na Rec709? jest to obowiązkowy etap w kolorowaniu?
zazwyczaj LUT'em opracowanym przez producenta, choć często są alternatywne LUT'y, czasem nawet dużo lepsze
i jak się domyślasz z wcześniejszych odpowiedzi, nie jest to obowiązkowy etap
w color gradingu nic nie jest obowiązkowe
to jest twórczy proces artystyczny, w którym taki sam końcowy efekt można uzyskać na miliony sposobów
choć cała sztuka jest w tym, żeby uzyskać coś niepowtarzalnego
Dodano po 1 minucie 31 sekundach:
Szczota pisze:Źródło posta Nagrywam w Cine-D, lumixem gh5 i posiadam niby dwa takie pliki, którę różnią się. Jeden jest mocno nasyocony, a drugi slabo, ale więcej w nim "różu". Nie można tego bilansować jak luta, dlatego chce zapytac,czy to ma tak być, czy mam zle pliki, czy po prostu sobie z tym darowac?
nie do końca wiem o co pytasz,
najlepiej wystaw te 2 pliki do pobrania
Dodano po 1 minucie 40 sekundach:
razor89md pisze:Źródło posta Wemlo chyba o wykład Pana alias
racja, powinien być wykład, ale nie bardzo mam czas i siłę
dlatego tylko skrótowo, najwyżej kolega dopyta
Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
wemlo pisze:Źródło posta Swoją drogą taka kolejniość to pewnie nie odnosi się tylko do Premiere Pro..
jeśli ktoś ma link do białej księgi premierki a w szczególności do lumetri
to zerknę i Wam odpowiem
bo szczerze przyznam, że nie wiem co i jak premierka robi, a znajomość tej kolejności czasem bardzo się przydaje
aby jak najmniej zdegradować obraz w postprodukcji
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
No własnie. Tego się domyślałem..
Dlatego ja mam inną metodę na zabawę z kolorem. Kupiłem FilmConvert pod Resolve, pobrałem profile moich kamer i uzyskuję (moim zdaniem) bardzo dobre efekty- których sam, przy moim poziomie wiedzy o kolorowaniu, w życiu bym nie osiągną...
Dlatego ja mam inną metodę na zabawę z kolorem. Kupiłem FilmConvert pod Resolve, pobrałem profile moich kamer i uzyskuję (moim zdaniem) bardzo dobre efekty- których sam, przy moim poziomie wiedzy o kolorowaniu, w życiu bym nie osiągną...
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
alias pisze:Źródło posta a To wszystko oznacz, że operacje na kolorze i nie tylko można robić tak jak komu wygodnie,
żeby widzieć co się robi, natomiast dla efektu końcowego nie ma to znaczenia
Pomimo całej Twojej wiedzy nie mogę się tu z Tobą zgodzić. To w którym miejscu nałożymy luta ma istotne znaczenie, dla przykładu nagrywam w slogu2 i jeśli najpierw nałożę luta mogę łatwo stracić informacje w highlightach. Jeśli najpierw dokonam korekcji highlightów a potem nałożę luta efekt będzie inny (np. w pierwszym wypadku niebo wypalone, w drugim niebieskie). Podobnie ma się sprawa, jeśli operujemy w premierze adjusment layerami - ich kolejność oraz to na jakiej ścieżce znajduje się konkretna korekcja ma spore znaczenie, szczególnie kiedy pracujemy na profilu płaskim.
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
yotka pisze:Źródło posta Pomimo całej Twojej wiedzy nie mogę się tu z Tobą zgodzić. To w którym miejscu nałożymy luta ma istotne znaczenie, dla przykładu nagrywam w slogu2 i jeśli najpierw nałożę luta mogę łatwo stracić informacje w highlightach. Jeśli najpierw dokonam korekcji highlightów a potem nałożę luta efekt będzie inny (np. w pierwszym wypadku niebo wypalone, w drugim niebieskie).
ale Ty właśnie potwierdzasz to co napisałem
alias pisze:Źródło posta a To wszystko oznacz, że operacje na kolorze i nie tylko można robić tak jak komu wygodnie,
żeby widzieć co się robi, natomiast dla efektu końcowego nie ma to znaczenia
tylko trzeba to rozumieć tak:
dla końcowego renderu nie ma znaczenia jakie operacje w jakiej kolejności wykonasz, bo program i tak je wewnętrznie realizuje według ściśle określonej ścieżki przeważania
to co piszesz, odnosi się to tego, żeby widzieć co się robi i żeby nie zepsuć obrazu, w tym nie zepsuć po drodze o czym też wspomniałem
wskazana przez Ciebie kolejność pomaga Ci łatwiej dobrać właściwe w twojej ocenie parametry
ale zwróć uwagę, że jak zapiszesz sobie te parametry gdzieś na kartce, po czym zgodnie z notatkami wprowadzisz takie same ustawienia ale w innej kolejności to i tak uzyskasz ten sam efekt końcowy
jednak Twoja kolejność, wcale nie musi oznaczać, że była to najlepsza możliwa kolejność do osiągnięcia celu
bo komuś innemu może ona nie odpowiadać, bo akurat filmował nie na płaskim a na kontrastowym profilu
ponadto zakładasz użycie LUT'a koloryzującego opracowanego dla materiału po normalizacji
a jak ktoś ma LUT'y dostosowane do slogu2 to od czego ma zaczynać?
kolejność najpierw LUT a później normalizacja wcale nie doprowadzi do efektu który opisujesz
Dodano po 39 minutach 38 sekundach:
wemlo pisze:Źródło posta No własnie. Tego się domyślałem..
Dlatego ja mam inną metodę na zabawę z kolorem. Kupiłem FilmConvert pod Resolve, pobrałem profile moich kamer i uzyskuję (moim zdaniem) bardzo dobre efekty- których sam, przy moim poziomie wiedzy o kolorowaniu, w życiu bym nie osiągną...
dlaczego tak jest
to co pobierasz to nic innego jak LUT'y tyle, że zaszyfrowane i niedające się użyć samodzielnie a jedynie przez plugin FilmConvert
a jakie to są LUT'y?
ano takie które są dostosowane od razu do danej kamery i do wszystkich profili jakie ma ona zaszyte /np. w panasonicu widać że są to CinelikeD, CinelikeV, natural, Portrait, Scenery, Standard, Vivid, V-log itd.
i teraz dla każdego profilu jest ten sam zestaw LUT'ów konwertujących do różnych kolorystyk filmowych bazujących m.in. na najsłynniejszych negatywach filmowych Kodaka i FujiFilm
a więc za jednym użyciem LUT'a przechodzimy od razu przykładowo z CinelikeD do FujiFilm SuperX 400
dlatego autorzy musieli przygotować kilkaset LUT'ów, bo to jest kilkaset kombinacji
do tego dokłada się regulowane rodzaje ziarna filmowego, też gotowe i mamy już większość roboty z głowy
p.s. pomijam inne rzeczy na które pozwala ten plugin, bo w sumie nie mają teraz znaczenia w tym wyjaśnieniu
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
alias pisze:Źródło posta dlaczego tak jest
to co pobierasz to nic innego jak LUT'y tyle, że zaszyfrowane i niedające się użyć samodzielnie a jedynie przez plugin FilmConvert
a jakie to są LUT'y?
ano takie które są dostosowane od razu do danej kamery i do wszystkich profili jakie ma ona zaszyte /np. w panasonicu widać że są to CinelikeD, CinelikeV, natural, Portrait, Scenery, Standard, Vivid, V-log itd.
i teraz dla każdego profilu jest ten sam zestaw LUT'ów konwertujących do różnych kolorystyk filmowych bazujących m.in. na najsłynniejszych negatywach filmowych Kodaka i FujiFilm
a więc za jednym użyciem LUT'a przechodzimy od razu przykładowo z CinelikeD do FujiFilm SuperX 400
dlatego autorzy musieli przygotować kilkaset LUT'ów, bo to jest kilkaset kombinacji
do tego dokłada się regulowane rodzaje ziarna filmowego, też gotowe i mamy już większość roboty z głowy
p.s. pomijam inne rzeczy na które pozwala ten plugin, bo w sumie nie mają teraz znaczenia w tym wyjaśnieniu
No i dlatego właśnie tak mi się to podoba. Wiem że dla Ciebie to droga na skróty, ale dla mnie to całkiem dobry sposób na uzyskanie dobrych efektów przy niskim nakładzie pracy, o braku umiejętności nie wspominając już...
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
@alias
Nie wiem czy się dobrze rozumiemy, ja pracuję z kolorem w premiere pro głównie na adjusment layerach i chodzi mi o konkretnie o taki efekt:
Timeline:
Pierwszy klip:
Drugi klip:
Nie jest to oczywiście docelowa korekcja, chodzi mi wyłącznie o highlightsy na niebie i wpływ kolejności na ich utratę.
Absolutnie nie, używam tylko i wyłącznie lutów sprowadzających mi loga do 709.
Nie wiem czy się dobrze rozumiemy, ja pracuję z kolorem w premiere pro głównie na adjusment layerach i chodzi mi o konkretnie o taki efekt:
Timeline:
Pierwszy klip:
Drugi klip:
Nie jest to oczywiście docelowa korekcja, chodzi mi wyłącznie o highlightsy na niebie i wpływ kolejności na ich utratę.
ponadto zakładasz użycie LUT'a koloryzującego opracowanego dla materiału po normalizacji
Absolutnie nie, używam tylko i wyłącznie lutów sprowadzających mi loga do 709.
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
wemlo pisze:Źródło posta No i dlatego właśnie tak mi się to podoba. Wiem że dla Ciebie to droga na skróty, ale dla mnie to całkiem dobry sposób na uzyskanie dobrych efektów przy niskim nakładzie pracy, o braku umiejętności nie wspominając już...
w sumie taka podstawowa droga nie jest wile dłuższa
najpierw LUT normalizujący np. z CinelikeD do rec.709 /daje go producent/, potem ręczna normalizacja parametrów w programie potem nakładasz LUT koloryzujący i ew. dodajesz/usuwasz szum/ziarno
roboty niewiele więcej, ale możliwości znacznie więcej
bo Ty masz tam 19 negatywów a typowe paczki nawet darmowych LUT'ów lub tych dostarczanych z programem to setki rożnych negatywów filmowych
a więc znacznie więcej
jednak Twoje rozwiązanie też ma duży atut, bowiem idealnie się sprawdza w tych programów które pozwalają użyć tylko jeden LUT w ujęciu
choć teraz nawet te prostsze pozwalają użyć dwa /nie wiem jak w premiere/
Dodano po 8 minutach 16 sekundach:
yotka pisze:Źródło posta Nie wiem czy się dobrze rozumiemy, ja pracuję z kolorem w premiere pro głównie na adjusment layerach i chodzi mi o konkretnie o taki efekt:
ja ciebie tak, a T mnie chyba nie do końca
yotka pisze:Źródło posta Nie jest to oczywiście docelowa korekcja, chodzi mi wyłącznie o highlightsy na niebie i wpływ kolejności na ich utratę.
wiem, i pisałem o Tym, że ta różnica wynika nie z kolejności użycia efektów jako takich, a z wpływu jaka ta kolejność ma na to co Ty ustawisz dla danego parametru
weź drugi klip i nie zmieniając kolejności efektów, ustaw wartości tych efektów takie same jak masz w pierwszym klipie
jeśli nie otrzymasz identycznego obrazka, to będzie oznaczało, że premierka działa inaczej niż wszystkie inne programy, co byłoby dziwne
Dodano po 20 minutach 58 sekundach:
yotka pisze:Źródło posta Absolutnie nie, używam tylko i wyłącznie lutów sprowadzających mi loga do 709.
a więc doprowadzasz mim materiał do normalizacji
więc gdybyś teraz chciał go pokolorować jakoś filmowo mógłbyś użyć gotowego LUT'a przeznaczonego dla materiału po normalizacji /np. LUT typu rec.709 -> kolory_ala_Matrix
i właśnie o tym pisze, że Ty zakładasz taką ścieżkę i sam jej używasz z resztą
a ja piszę o sytuacji gdzie używa się LUT typu: jakiś_log -> kolory_ala_Matrix
i wtedy nie możesz zrobić normalizacji przed użyciem takiego LUT'a, to znaczy możesz tylko będzie to bez sensu bo LUT Ci wszystko rozpieprzy
jeszcze warto powiedzieć dlaczego te dwie ścieżki postępowania warto odróżniać od siebie
to znaczy ścieżkę
surówka -> LUT jakiś_log -> rec.709, a potem normalizacja ręczna i potem LUT typu rec.709 -> kolory_ala_Matrix -> render
od ścieżki
surówka -> LUT typu: jakiś_log -> kolory_ala_Matrix -> render z konwersją do rec.709
bo różnica jest kolosalna, gdyż w tej drugiej ścieszcie korekcję kolorów przeprowadzamy na całej przestrzeni barw jaką dał nam zapis w log'u z matrycy
a w pierwszej rzeźbimy tylko na przestrzeni ograniczonej do rec.709, a więc znacznie ograniczonej i znacznie mniej precyzyjnie możemy panować nad kolorem
w tej drugiej ścieżce, na wyjściu możemy mieć render do takiej przestrzeni jak potrzebujemy, czyli może to być rec.709, ale może też rec.601, rec.2020 albo NTSC, albo DCI, albo Adobe RGB albo to co tylko Ci się żywnie podoba
w tej pierwszej ścieżce render możliwy jest już tylko do rec.709 czy rec.601, bo żadnej innej wyższej przestrzeni nie uzyskasz bo nie ma już z czego
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
alias pisze:Źródło posta weź drugi klip i nie zmieniając kolejności efektów, ustaw wartości tych efektów takie same jak masz w pierwszym klipie
jeśli nie otrzymasz identycznego obrazka, to będzie oznaczało, że premierka działa inaczej niż wszystkie inne programy, co byłoby dziwne
To są takie same wartości efektów, inaczej byłoby to absolutnie niemiarodajne. Różni się jak widzisz jedynie kolejność efektów na timeline; tu masz rację - premiere działa inaczej niż davinci resolve. Przyjrzyj się proszę jeszcze raz zrzutowi ekranu z timeline, wartości poszczególnych efektów są takie same czyli na zielonym klocku jest LUT a na brązowym jest highlights na -100 i lekko ściągnięte cienie. Jak widzisz w drugim przypadku mimo wszystko niebo jest całe wypalone, wydaje mi się, że to dlatego, że ściągam highlightsy już po zaaplikowaniu luta a więc już po obcięciu pierwotnej rozpiętości tonalnej. Zaaplikowanie korekcji (highlights na -100) bezpośrednio na klip daje mi takie efekty jak w pierwszym przypadku.
alias pisze:Źródło posta więc gdybyś teraz chciał go pokolorować jakoś filmowo mógłbyś użyć gotowego LUT'a przeznaczonego dla materiału po normalizacji /np. LUT typu rec.709 -> kolory_ala_Matrix
Mógłbym, ale w kontekście całego filmu jest mi w ten sposób trudniej uzyskać spójność niż kiedy robię to ręcznie. Poza tym nigdy nie wiadomo co w tych lutach siedzi, a jak zrobisz coś sam to przynajmniej masz kontrolę.
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
yotka pisze:Źródło posta To są takie same wartości efektów, inaczej byłoby to absolutnie niemiarodajne. Różni się jak widzisz jedynie kolejność efektów na timeline; tu masz rację - premiere działa inaczej niż davinci resolve. Przyjrzyj się proszę jeszcze raz zrzutowi ekranu z timeline, wartości poszczególnych efektów są takie same czyli na zielonym klocku jest LUT a na brązowym jest highlights na -100 i lekko ściągnięte cienie. Jak widzisz w drugim przypadku mimo wszystko niebo jest całe wypalone, wydaje mi się, że to dlatego, że ściągam highlightsy już po zaaplikowaniu luta a więc już po obcięciu pierwotnej rozpiętości tonalnej. Zaaplikowanie korekcji (highlights na -100) bezpośrednio na klip daje mi takie efekty jak w pierwszym przypadku.
to w takim razie, jest duża szansa podania koledze pytającemu jakiejś proponowanej ścieżki dochodzenia do celu
jednak tu muszą się wypowiedzieć premierowcy z uwagi na swoistą specyfikę obróbki koloru w tym programie
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
Ja tylko tak przechodząc obok i offtopując, ale w Vegasie kolejność narzucenia efektów ma znaczenie i odwrócenie kolejnych efektów zmienia obrazek.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
mav pisze:Źródło posta Ja tylko tak przechodząc obok i offtopując, ale w Vegasie kolejność narzucenia efektów ma znaczenie i odwrócenie kolejnych efektów zmienia obrazek.
Potwierdzam, złapałem się na tym kilka razy
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
razor89md pisze:Źródło posta Potwierdzam, złapałem się na tym kilka razy
a mówią, że Davinci taki ciężki i w ogóle, a to jednak Wy macie znacznie gorzej
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
Niekoniecznie, ja w tym akurat widzę sens, jest to dla mnie całkiem logiczne.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
mav pisze:Źródło posta Niekoniecznie, ja w tym akurat widzę sens, jest to dla mnie całkiem logiczne.
wiele w życiu spotykamy ograniczeń które są logiczne i sensowne
co nie znaczy, że jak nie ma ograniczeń to żyje się gorzej
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
alias pisze:Źródło postarazor89md pisze:Źródło posta Potwierdzam, złapałem się na tym kilka razy
a mówią, że Davinci taki ciężki i w ogóle, a to jednak Wy macie znacznie gorzej
Dzięki wielkie za Wasze i Twoję 'alias' odpowiedzi.
Sporo się dowiedziałem, natomiast nie dokońca ogarniam 'normalizacje' do rec709.
Dostałem od znajomego dużą paczkę lutów. M.in. mam też płatne.
Ok. Chcę wziąć plik do normalizacji mojego materialu. Teraz przedstawie co robie :
Przechodzę do folderu Lutify, następnie utility i mam : Panasonic Cine-D to Rec.709. Wchodzę i są w nim dwa pliki :
1)U-PANASONIC-CINE-D-V1-LTR.3dl oraz 2)U-PANASONIC-CINE-D-V2-LTR.3dl.
Posiadając je w takim folderze rozumiem,że są to pliki normalizujące na REC.709, dlatego przed color graidingiem wpakowuję je na material.
Na mój chłopski rozum, normalizacja przebiega w sposób delikatny i dodaje materiałowi lekkiej "soczystyości", natomiast gdy ładuję dwa powyższe pliki, w jednym mam ostre kolory z nadmierną saturacją, a drugi jest delikatny, ale przeładowany różem. Czy te pliki mam dobre, czy jest coś z nimi nie tak? Czy jest w ogóle możliwe,że jest więcej niż jeden plik normalizacyjny pod daną firmę? w tym przypadku Panasonica?
alias pisze:Źródło posta a ja piszę o sytuacji gdzie używa się LUT typu: jakiś_log -> kolory_ala_Matrix
i wtedy nie możesz zrobić normalizacji przed użyciem takiego LUT'a, to znaczy możesz tylko będzie to bez sensu bo LUT Ci wszystko rozpieprzy
Nie rozumiem. Czyli chodziło Tobie o tym,że jeśli wpakujesz jakiś LUT niededykowany pod Twój profil, to rozpieprzy wcześniejszą normalizacje?
Natomiast gdybym dodał dedykowaną to nie? ( I czy w ogóle są dedykowane, bo w sumie jedynie jak widzę po plikach, to tylko wyrażnie jest zaznaczone Cine-D do pliku normalizującego, natomiast wszystkie inne LUTy mają swoję własne nazwy.) ;p
Czyli wnioskując najlepszą kolejnością w color graidingu będzie - Normalizacja rec.709 -> Lut_jakiś_tam -> poprawienie obrazu w razie niedoskonałości?
Im więcej się dowiaduję tym mniej już wiem
I tak na koniec: Lepiej przenieść się na Davinci czy zostac w premierze w kolorowaniu? Davinci jest to trudniejszy program?
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
Szczota pisze:Źródło posta 1)U-PANASONIC-CINE-D-V1-LTR.3dl oraz 2)U-PANASONIC-CINE-D-V2-LTR.3dl.
więc po kolei, jak się domyślam, te LUT'y masz stąd?
http://noamkroll.com/download-my-free-g ... -settings/
jeśli tak, to są to LUT'y do normalizacji, ale służą wyłącznie do konkretnych ustawień nagrywania w puszcze GH4, nie są to LUT'y uniwersalne
czy Ty nagrywasz zgodnie z tymi ustawieniami?
na resztę pytań odpowiem, jak ta pierwsza kwestia się wyjaśni
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
Koledzy, a skąd można sciągnąć te LUTy do GH5s dla rec709?
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
https://www.leeminglutpro.com/
Tutaj można kuoic lut y, które ułatwiają dopasowanie obrazu z różnych kamer. Można też np kupić FilmConvert, który działa sprawnie.
Tutaj można kuoic lut y, które ułatwiają dopasowanie obrazu z różnych kamer. Można też np kupić FilmConvert, który działa sprawnie.
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
8kmichal pisze:Źródło posta Można też np kupić FilmConvert, który działa sprawnie.
ale czy jest w nim konwerska do czystego sRGB?
bo na stronie i w jego LUT'ach które pobiera widzę tylko 19 profili najlepszych materiałów światłoczułych
https://www.filmconvert.com/features/film-stocks
Dodano po 8 minutach 16 sekundach:
docxxx pisze:Źródło posta Koledzy, a skąd można sciągnąć te LUTy do GH5s dla rec709?
panasonic to chyba nie ma przygotowanego dedykowanego LUT'a do eSki
w ogóle mają jeden uniwersalny który pasować powinien do wszystkich aparatów i camer z Varicamami włącznie
jednak jest to bardzo prosty LUT korygujący jedynie krzywiznę luminancji profilu
więc jego jakość jest słabiutka
gołym okiem widać, że dla eSek powinien powstać dedykowany LUT bo nienatywna matryca odciska wyraźnie swoje piętno w uzyskiwanych kolorach
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
alias pisze:Źródło posta ale czy jest w nim konwerska do czystego sRGB?
bo na stronie i w jego LUT'ach które pobiera widzę tylko 19 profili najlepszych materiałów światłoczułych
https://www.filmconvert.com/features/film-stocks
Niestety nie ma takiej opcji. FilmConvert konwertuje obrazek od razu do konkretnego "look'a". Szukałem możliwości zmiany na zwykłe sRGB ale chyba nie ma czegoś takiego.
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
wemlo pisze:Źródło posta No i dlatego właśnie tak mi się to podoba. Wiem że dla Ciebie to droga na skróty, ale dla mnie to całkiem dobry sposób na uzyskanie dobrych efektów przy niskim nakładzie pracy, o braku umiejętności nie wspominając już...
a zdradź mi, co z tych dostępnych opcji Ty wybierasz na swój finalny render? co się klientom podoba?
wypracowałeś jakieś konkretne ustawienia?
p.s.
zainstalowałem to sobie testowo w DR, więc będę wiedział co napiszesz
Color Graiding - Adobe Premier (Kolejność)
https://megadrive.pl/#/view/file/pk3ndw6zfdqahlrwotd7/FilmConvert.JPG
Nic skomplikowanego.
Czasem bawię się suwakami Film color oraz Curve ( w zależności czy chcę mieć bardziej filmowy obrazek, czy jednak zmieszać trochę go ze standardowym wyglądem). Wszystkie inne korekty robię na wcześniejszych nodach, chociaż teraz nie wiem czy taka kolejność ma sens. Film Convert wyciąga fenomenalne detale z C100mk1/mk2, a po drugie za jego pomocą całość nabiera ujednoliconego wyglądu, co osobiście bardzo mi się podoba. Fajnie też radzi sobie z nocnymi ujęciami (np. zimne ognie itp), gdzie wyciąga fajnie światła, a niejako "maskuje" szum związany z wysokim ISO. Jeśli chodzi o wybór rodzaju symulacji taśmy filmowej, najczęściej wybieram ten pierwszy - jakoś bardziej podobają mi się kontrastowe ujęcia. Klienci są raczej zadowoleni, nie miałem żadnych uwag odnośnie bardziej "filmowego" looka. Podoba mi się w tym jeszcze jadna możliwosć. Testowałem sobie łączenie obrazka z różnych kamer/aparatów, i za pomocą tego Pluginu wszystko jest dla mnie łatwiejsze, głównie mówię tutaj o dopasowaniu obrazka do siebie.
Nic skomplikowanego.
Czasem bawię się suwakami Film color oraz Curve ( w zależności czy chcę mieć bardziej filmowy obrazek, czy jednak zmieszać trochę go ze standardowym wyglądem). Wszystkie inne korekty robię na wcześniejszych nodach, chociaż teraz nie wiem czy taka kolejność ma sens. Film Convert wyciąga fenomenalne detale z C100mk1/mk2, a po drugie za jego pomocą całość nabiera ujednoliconego wyglądu, co osobiście bardzo mi się podoba. Fajnie też radzi sobie z nocnymi ujęciami (np. zimne ognie itp), gdzie wyciąga fajnie światła, a niejako "maskuje" szum związany z wysokim ISO. Jeśli chodzi o wybór rodzaju symulacji taśmy filmowej, najczęściej wybieram ten pierwszy - jakoś bardziej podobają mi się kontrastowe ujęcia. Klienci są raczej zadowoleni, nie miałem żadnych uwag odnośnie bardziej "filmowego" looka. Podoba mi się w tym jeszcze jadna możliwosć. Testowałem sobie łączenie obrazka z różnych kamer/aparatów, i za pomocą tego Pluginu wszystko jest dla mnie łatwiejsze, głównie mówię tutaj o dopasowaniu obrazka do siebie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość