tego byście oczekiwali?
https://www.43rumors.com/ft2-is-this-th ... sonic-gh6/
http://thenewcamera.com/panasonic-gh6-c ... imx594cqr/
https://youtu.be/K5v3_UOh8Us
Panasonic GH6 41 MP Sensor
Panasonic GH6 41 MP Sensor
Dziwne by to było. Zdecydowanie bardziej wolałbym obecne 20 MP ale z lepszym zakresem dynamicznym, lepszym wysokim ISO i dobrze działającym AF
Panasonic GH6 41 MP Sensor
Leff pisze:Źródło posta ale z lepszym zakresem dynamicznym, lepszym wysokim ISO
zaraz, zaraz,
właśnie dzięki technice łączenia pikseli w sub-komórki uzyskuje się w drodze programowej lepsze ISO i lepszy dynamic range
Panasonic GH6 41 MP Sensor
alias pisze:Źródło postaLeff pisze:Źródło posta ale z lepszym zakresem dynamicznym, lepszym wysokim ISO
zaraz, zaraz,
właśnie dzięki technice łączenia pikseli w sub-komórki uzyskuje się w drodze programowej lepsze ISO i lepszy dynamic range
Software nigdy nie bedzie szybszy/lepszy od hardware. Wiekszy pixel jest lepszy nic programowe laczenie ich w grupy.
Nie pamietasz juz tej (bodaj) Nokii co miala 40mpix? Czemu tych kilka ladnych lat temu nie okrzyneli jej pogromca ciemnosci lub noktowizorem? A Redmi Note 7 i jego 48pix?
Takie zabiegi marketingowe sa dobre dla laikow, nie bedacych w branzy ludzi, dla ktorych licza sie cyferki (wincyj, wincy, wincyj) i prospekt reklamowy.
Dla zawodowcow to nikomu nie potrzebny ficzer.
Potrafisz wskazac chociaz jedno urzadzenie ktore na drodze programowego laczenia pixeli jest lepszy od duzej komorki swiatloczulej?
I oczywiscie mowimy tu o zastosowaniu praktycznym, filmowym, w ruchu a nie jakies dlugie czasy naswietlania w iphonie i laczenie tego w zdjecie.
Panasonic GH6 41 MP Sensor
docxxx pisze:Źródło posta Wiekszy pixel jest lepszy nic programowe laczenie ich w grupy.
właśnie, że nie do końca
teraz się to zaczyna zmieniać, bo teraz zaczynają dopiero królować matryce z w pełni skutecznym dual iso
gdzie możesz sobie np. w sub-komórce dwupikselowej ustawić jedno iso niskie a drugie wysokie i na podstawie pozyskanej
informacji uzyskać wynik o wysokim DR
a tworząc większe sub-komórki redukować skutecznie szumy
docxxx pisze:Źródło posta Nie pamietaj juz tej (bodaj) Nokii co miala 40mpix? Czemu tych kilka ladnych lat temu nie okrzyneli jej pogromca ciemnosci lub noktowizorem?
dokładnie 41Mpikseli miała jak pamiętam,
a czemu, a dlatego, że tam były totalnie kosmiczne małe te piksele, przecież to była matryca smartfonowa a nie bezlusterkowca, czyli dziesiątki razy mniejsza powierzchnia
na dodatek nie był to cmos z wsteczną projekcją jak obecne
i stosowane w owym czasie procesory i algorytmy nie były tak skuteczne jak obecnie
a mimo wszytko obraz z tej nokii był imponujący jak na tamte czasy
docxxx pisze:Źródło posta Potrafisz wskazac chociaz jedno urzadzenie ktore na drodze programowego laczenia pixeli jest lepszy od duzej komorki swiatloczulej?
I oczywiscie mowimy tu o zastosowaniu praktycznym, filmowym, w ruchu a nie jakies dlugie czasy naswietlania w iphonie i laczenie tego w zdjecie.
taka sytuacja zachodzi przecież w nowym pockecie 6k
gdzie mimo 3,5 raza mniejszych pikseli obraz ma nieco mniejsze szumy niż w pockecie 4k
kiedy wysyłamy z niej obraz równoważny obrazowi FHD lub UHD pocketa 4k
Panasonic GH6 41 MP Sensor
alias pisze:Źródło postaLeff pisze:Źródło posta ale z lepszym zakresem dynamicznym, lepszym wysokim ISO
zaraz, zaraz,
właśnie dzięki technice łączenia pikseli w sub-komórki uzyskuje się w drodze programowej lepsze ISO i lepszy dynamic range
Nie znam się na tym, ale ogólnie im większy element światłoczuły (sensel, tak? ) tym bardziej korzystny stosunek sygnału do szumu. I widać to w przykładach, gdy porównywane są np matryce Nikon Z6 i Z7 lub Panasonic S1 i S1R. Te z większą ilością pixeli szumią zauważalnie bardziej.
Być może rozwiązanie takie lub podobne, jak w matrycach Sony BSI poprawiłoby sytuację względem stanu obecnego (obecna matryca w Gh5 to chyba nie BSI, poprawcie, jeśli się mylę ), a może jeszcze lepszy byłby sensor organiczny, nad którym ponoć Panasonic pracuje
Szczerze, wszystko mi jedno co wymyślą, byle by było lepiej
Panasonic GH6 41 MP Sensor
ja ma smartka motoroli z matrycą sony 48Mpikseli i ona ma tryb nocny uzyskiwany właśnie drogą łączenia pikseli i uśredniania sygnału
i bezdyskusyjnie w tym trybie to jest noktowizor
i bezdyskusyjnie w tym trybie to jest noktowizor
Panasonic GH6 41 MP Sensor
Czasy rozdzielania rozwiązań programowych i sprzętowych powoli odchodzą do historii. Żyjemy w epoce SI, która te dwa zagadnienia łączy w jedno. No i o tym właśnie pisze Alias. Pewnie w aparacie obecnie trudno nazwać to typową SI a raczej złożonym algorytmem. No mamy przecież już teraz programy, które doskonale sprawdzają się przy odszumianiu obrazu w trakcie edycji. Wymaga to sporej mocy obliczeniowej ale technika nie stoi w miejscu i już za chwilę będziemy to mieli w swoich puszkach w czasie rzeczywistym. Właściwie to już mamy - kwestia dopracowania algorytmu.
Panasonic GH6 41 MP Sensor
fransua pisze:Źródło posta Czasy rozdzielania rozwiązań programowych i sprzętowych powoli odchodzą do historii. Żyjemy w epoce SI, która te dwa zagadnienia łączy w jedno. No i o tym właśnie pisze Alias. Pewnie w aparacie obecnie trudno nazwać to typową SI a raczej złożonym algorytmem. No mamy przecież już teraz programy, które doskonale sprawdzają się przy odszumianiu obrazu w trakcie edycji. Wymaga to sporej mocy obliczeniowej ale technika nie stoi w miejscu i już za chwilę będziemy to mieli w swoich puszkach w czasie rzeczywistym. Właściwie to już mamy - kwestia dopracowania algorytmu.
Prawda, technologia pędzi.
Zobaczymy ile prawdy w tym 41 MP dla GH
Panasonic GH6 41 MP Sensor
Puszki w locie odszumiają od dawna
W większości nawet można siłę tego procesu ustawiać.
W większości nawet można siłę tego procesu ustawiać.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Panasonic GH6 41 MP Sensor
mav pisze:Źródło posta Puszki w locie odszumiają od dawna
W większości nawet można siłę tego procesu ustawiać.
w większości DSLR nawet się nie da wyłączyć, co najwyżej ustawić poziom
co innego kamery filmowe
tam odszumiania nie ma wcale
Panasonic GH6 41 MP Sensor
mav pisze:Źródło posta Puszki w locie odszumiają od dawna
W większości nawet można siłę tego procesu ustawiać.
Tak, ale pomimo to, ISO 6400 w GH5 jest dość bolesne. Stąd nadzieje na lepsze rozwiazania w GH 6
Panasonic GH6 41 MP Sensor
Dividex pisze:Źródło posta A GH5 to niby do czego ? Do robienia zdjęć ?
GH5 to hybryda, ale przede wszystkim jednak aparat fotograficzny, taką ma formę i tak został zbudowany. Funkcje filmowe ma rozbudowane i pozwalają na bardzo wiele, stąd duża popularność wśród wszelkiej maści indie filmmakers , ale jednak, to przede wszystkim aparat fotograficzny. Niedoceniany mocno pod tym względem
Panasonic GH6 41 MP Sensor
Bo tak naprawdę jako aparat fotograficzny jest zdecydowanie bez sensu... Dla amatora za drogi, dla profesjonalisty za mała matryca, systemowo obiektywy tez potrafią być drogie jak te z serii Leica, a nie wnoszą niczego więcej niż konkurencja. Dla pasjonatów, podróżników do streeta też są lepsze systemy. A w tym segmencie z tą matrycą to już ludzie raczej wybierają coś Olympusa. Wielu twierdzi też, że stabilizowana matryca to ostatnie czego potrzebujesz w fotografii, podobnie jak w profesjonalnym filmie Robi się delikatne mydło. Do wesel to już w ogóle nie ma co mówić Znacie kogoś kto profesjonalnie fotografuje GH5 ? pytam z ciekawaości bo ja nie znam i nigdy nie spotkałem...
Panasonic GH6 41 MP Sensor
Dividex pisze:Źródło posta nacie kogoś kto profesjonalnie fotografuje GH5 ? pytam z ciekawaości bo ja nie znam i nigdy nie spotkałem...
nie wiem czy to podlega pod kategorię "profesjonalnie",
ale znam artystów którzy fotografują nawet G7, GX80, GH4, itd. i którzy maja swoje wystawy i zdobywają regularnie nagrody w konkursach
nawet w zeszłym miesiącu byłem z cała rodziną na wernisażu takiej wystawy, a wcześniej w czerwcu
na obu wystawach wszystkie zdjęcia były większe niż A3 i technicznie prezentowały się doskonale
o poziomie artystycznym nie będę dyskutował co jest chyba zrozumiałe
Panasonic GH6 41 MP Sensor
alias pisze:Źródło postaDividex pisze:Źródło posta nacie kogoś kto profesjonalnie fotografuje GH5 ? pytam z ciekawaości bo ja nie znam i nigdy nie spotkałem...
nie wiem czy to podlega pod kategorię "profesjonalnie",
ale znam artystów którzy fotografują nawet G7, GX80, GH4, itd. i którzy maja swoje wystawy i zdobywają regularnie nagrody w konkursach
nawet w zeszłym miesiącu byłem z cała rodziną na wernisażu takiej wystawy, a wcześniej w czerwcu
na obu wystawach wszystkie zdjęcia były większe niż A3 i technicznie prezentowały się doskonale
o poziomie artystycznym nie będę dyskutował co jest chyba zrozumiałe
A no właśnie
Ja np robię dużo typowej produktówki GH5 i powiem tyle, że ma bardzo wierne odwzorowanie kolorów, na moje oko (i nie tylko moje) wierniejsze, niż porównywalne cenowo Nikony czy Canony. Zdarzyło mi się też focić jedno wesele, trochę z przypadku, w dodatku tylko na sali. Poradził sobie bardzo dobrze, znacznie lepiej, niż sądziłem. Ostatnio bawię się też w portrety - nie narzekam
W mojej opinii GH5 to bardzo dobry i uniwersalny sprzęt, mocno niedoceniony jeśli chodzi o obszar foto
Panasonic GH6 41 MP Sensor
To super, że jednak ktoś się odważył robić tym zdjecia, choć to ostatnie powyżej to jednak raczej zły przykład i wg mnie jednak nawet hobbystycznie nie daje rady ale kto wie, może to kwestia wprawy... ja bym nie zaryzykował
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości