A to ciekawostka - Canon C70

To, co sąsiadki lubią najbardziej
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 17:42

wemlo pisze:Źródło posta
sven pisze:Źródło posta Podobnie jak 15,5 EV, którymi chwali się Sony.

Nie wiem dlaczego ciągle odnosisz się w swoich wypowiedziach do Sony. Sony mnie nie interesuje w wątku o C70. Mówimy o Canonie i o jego szumnym 16+ EV z którego zostało +/- 14. Dla mnie to już jest spora różnica. Każda marka pisze co chce bo papier przyjmie wszystko.


Jest dwóch liczących się producentów sensorów na tym rynku: Sony i Canon, może dlatego napisałem o Sony? A może dlatego, żeby pokazać, że producenci liczą to inaczej niż GerardUnDone? Metod pomiaru DR jest kilka i każdy wybiera co mu pasuje? A może dlatego, że A7sIII/FX70 to bezpośredni konkurenci C70?
alias
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 17:55

sven pisze:Źródło posta Jakoś dual iso stosowane od lat przez Sony i innych Ci nie przeszkadzało, mimo, że to podobny myk, tylko gorzej zaimplementowany.

to jest absolutnie coś innego, nie rozumiem jak Ty możesz w ogóle łączyć i porównywać takie rzeczy? nie rozumiesz różnicy?

sven pisze:Źródło posta Jakiś przykład poproszę, bo to co wypisujesz, to jakieś bzdury są.

co jest bzdurą? to że podobają mi się zdjęcia HDR z programu Aurora?
to już nie mają praw mi się podbić moje własne prace?
przeczytaj jeszcze raz co ja tam napisałem, bo chyba coś źle czytasz :lol:
wemlo
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 17:59

sven pisze:Źródło posta
wemlo pisze:Źródło posta
sven pisze:Źródło posta Podobnie jak 15,5 EV, którymi chwali się Sony.

Nie wiem dlaczego ciągle odnosisz się w swoich wypowiedziach do Sony. Sony mnie nie interesuje w wątku o C70. Mówimy o Canonie i o jego szumnym 16+ EV z którego zostało +/- 14. Dla mnie to już jest spora różnica. Każda marka pisze co chce bo papier przyjmie wszystko.


Jest dwóch liczących się producentów sensorów na tym rynku: Sony i Canon, może dlatego napisałem o Sony? A może dlatego, żeby pokazać, że producenci liczą to inaczej niż GerardUnDone? Metod pomiaru DR jest kilka i każdy wybiera co mu pasuje? A może dlatego, że A7sIII/FX70 to bezpośredni konkurenci C70?

Może. Nie wiem.
A może dlatego że jesteś fanboy'em Canona jak nikt inny na tym forum. Nie żeby mi to przeszkadzało, Twoja sprawa, masz przecież do tego prawo. Ale odnoszę wrażenie, że Canon to taki święty Graal, a wszystkie jego braki lub wady potrafisz perfekcyjnie przemilczeć lub napisać: no ale Sony to przecież robi i tak gorzej...
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 18:08

alias pisze:Źródło posta
sven pisze:Źródło posta Jakoś dual iso stosowane od lat przez Sony i innych Ci nie przeszkadzało, mimo, że to podobny myk, tylko gorzej zaimplementowany.

to jest absolutnie coś innego, nie rozumiem jak Ty możesz w ogóle łączyć i porównywać takie rzeczy? nie rozumiesz różnicy?


W obu wypadkach następuje "sztuczne" podbicie wzmocnienia. Widzisz różnicę?

alias pisze:Źródło posta
sven pisze:Źródło posta Jakiś przykład poproszę, bo to co wypisujesz, to jakieś bzdury są.

co jest bzdurą? to że podobają mi się zdjęcia HDR z programu Aurora?
to już nie mają praw mi się podbić moje własne prace?
przeczytaj jeszcze raz co ja tam napisałem, bo chyba coś źle czytasz :lol:

Dobrze wiesz o co chodzi. Napisałeś, że obrazek z C70 przypomina Twoje zdjęcia wywołane w Aurorze, a ja proszę o przykład obrazka z C70, który wygląda jak HDR. Skoro obrazek z C70 tak wygląda, to pewnie bez problemu znajdziesz coś takiego?
alias
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 18:25

sven pisze:Źródło posta W obu wypadkach następuje "sztuczne" podbicie wzmocnienia. Widzisz różnicę?

kompletnie nie o to chodzi, ja widzę że Ty zupełnie nie kumasz tematu

- dual gain w canonie to złożenie jednego obrazu /jednej klatki RAW/ z dwóch niezależnych odczytów matrycy następujących po sobie w bardzo krótkim czasie z których każdy jest robiony dla innego wzmocnienia wzmacniacza
te dwa odczyty są łączone ze sobą przez inteligentny algorytm w jedną całość
dokładnie tak samo jak robi się zdjęcia HDR aparatem i potem składa je w Aurora lub w Photoshopie, albo jak same składają je sobie smartfony w trybie HDR foto.

- dual iso to jest jednokrotny!!! odczyt matrycy, tyle, że można wybrać sobie raz jeden raz drugo wzmacniacz do zapisania obrazu w zależności od warunków ekspozycji
nie ma tu absolutnie mowy o jakimkolwiek składaniu dwóch odczytów w celu poszerzenia zakresu tonalnego matrycy!!!

dual gain i dual iso to kompletnie inne technologie i mają zupełnie inne zadanie!
co więcej, teoretycznie można zrobić matrycę która będzie maiła zarówno dual gain jak i dual iso ;)

Dodano po 3 minutach 9 sekundach:
alias pisze:Źródło posta Dobrze wiesz o co chodzi. Napisałeś, że obrazek z C70 przypomina Twoje zdjęcia wywołane w Aurorze


to ja Ci wkleję to zdanie jeszcze raz

"ja nie piszę, że mi się nie podoba /tak samo uwielbiam zdjęcia HDR z Aurory, gdzie składam je z 3 lub 5 klatek/"

chyba zupełnie inaczej czytam polski język :(
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 18:32

Wiem jak działa jedno i drugie. W obu wypadkach następuje (jak to napisałeś) "sztuczna" ingerencja w odczyt sensora.

alias pisze:Źródło posta

chyba zupełnie inaczej czytam polski język :(


Tak? :

alias pisze:Źródło posta miałem okazję przeglądać ujęcia z planu filmowego
gdzie kamerą główną była Alexa mini i dodatkowo do testów drugi operator filmował to samo w C70
gapiłem się w te klipu porównawczo ze dwie-trzy godziny, i powiem szczerze że "skopiowanie" patentu Arri niby dało fantastyczną rozpiętość tonalną /chodzi dual gain dla niewtajemniczonych/
ale jednocześnie widziałem w tym ogromną sztuczność tej rozpiętości, taki dosłownie HDR jaki jest w zdjęciach obrabianych w Aurora czy Photosopie


Wyślij przykład tego HDR.
Ostatnio zmieniony 25.11.2020, 18:58 przez sven, łącznie zmieniany 1 raz.
alias
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 18:50

sven pisze:Źródło posta Wiem jak działa jedno i drugie.

jednak nie wiesz jak to działa niestety :(

sven pisze:Źródło posta W obu wypadkach następuje (jak to napisałeś) "sztuczna" ingerencja w odczyt sensora.

no właśnie w tym drugim przypadku nie następuję żadna sztuczna ingerencja w odczyt sensora
to jest normalny odczyt jak każdy inny w zwykłej matrycy, tyle że inny wzmacniacz jest wykorzystywany i nic więcej
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 18:54

alias pisze:Źródło posta tyle że inny wzmacniacz jest wykorzystywany i nic więcej


:-)

Ty wiesz, że gdzieś dzwonią, tylko kościoły Ci się mylą :-)

Gdzie ten przykład HDR jak w Aurorze?
alias
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 19:01

sven pisze:Źródło posta Wyślij przykład tego HDR.

a w jakim celu odwołujesz się zupełnie innej wypowiedzi, skoro cytowałeś wcześniej to co ja wkleiłem ponownie?

a co do tamtej wypowiedzi
to już raz pisałem Ci, że nie robiłem wtedy żadnych printscreenów, ale obiecuję Ci tu przy świadkach,
że jak tylko powtórnie nadarzy się taka sytuacja przygotuję wszystkie niezbędne zrzuty
a chyba będę miał taką okazję niebawem, więc długo nie poczekamy ;)

rzeczywiście, nie ma co strzępić jęzora kiedy nie można czegoś zobaczyć na własne oczy, tu się s Tobą zgadzam ;)

Dodano po 3 minutach 34 sekundach:
sven pisze:Źródło posta Ty wiesz, że gdzieś dzwonią, tylko kościoły Ci się mylą

normalnie załamujesz mnie dzisiaj, o co Ci właściwie chodzi?
jak dla Ciebie dual iso i dual gain to to samo, to niech tak zostanie i trzymaj się tego
dla mnie to kompletnie różne rzeczy i tyle, nie ma siły już się z Tobą sprzeczać

każdy sobie sam doczyta w fachowej literaturze i wyciągnie wnioski
i na tym kończę, bo nie widzę dalszego sensu ciągnąć tę dyskusję :(
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 19:05

alias pisze:Źródło posta
sven pisze:Źródło posta Wyślij przykład tego HDR.

a w jakim celu odwołujesz się zupełnie innej wypowiedzi, skoro cytowałeś wcześniej to co ja wkleiłem ponownie?



A Twoja wypowiedź w jednym wątku, w drugim już jest nieaktualna?
alias
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 19:10

sven pisze:Źródło posta A Twoja wypowiedź w jednym wątku, w drugim już jest nieaktualna?

jak najbardziej aktualna,
czy ja napisałem gdzieś, że zmieniam zdanie?
albo dałem jakieś powody ku temu?

nie, i podtrzymuję to co napisałem w 100%
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 19:12

alias pisze:Źródło posta ak dla Ciebie dual iso i dual gain to to samo, to niech tak zostanie i trzymaj się tego


Nigdzie nie napisałem, że to jest to samo. Ty napisałeś, że DGO to "sztuczna" ingerencja w odczyt sensora, co jest bzdurą. Ja napisałem, że podobnie "sztuczną" ingerencją jest Dual ISO. Resztę sobie sam dośpiewałeś.

Dodano po 50 sekundach:
alias pisze:Źródło posta nie, i podtrzymuję to co napisałem w 100%


To czekam aż to udowodnisz.
alias
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 19:39

a teraz z innej beczki co do wspomnianego wyżej marketingu
jest jedna prosta i bezwzględna zasada która mówi ile EV da się wprost zapisać matematycznie w zapisie cyfrowym
i ona jest taka:
1bit to 1EV, czyli 8bit to 8EV, 10bit to 10EV, itd.
więc w 14bit RAW może być maksymalnie 14EV, w 16bit RAW może być 16EV, tylko tyle i aż tyle
i jeśli kamera zapisuje w czystych plikach RAW /np. DNG RAW/ to tak jest i nic więcej być nie może
a jeśli jakiś producent chwali się że jego kamera ma 16EV z zapisuje to w 14 bitowych plikach RAW
albo że ma 19EV i zapisuje to w 16 bitowych RAW'ach, to oczywistym jest, że na tych z matrycy musiał być wykonane jakieś przekształcenia
i nie jest to już czysty RAW, zapis będący efektem jakiś przekształceń matematycznych
np. zastosowanie płaskiej krzywej luminancji i redukcja chrominancji /czyli płaski profil jak potocznie mówimy/
albo to co zastosował canon, czyli wytworzenie sztucznego RAW'a korzystając z danych z podwójnego odczytu matryc
albo stratna kompresja części danych z jednoczesnym nałożeniem krzywej, czyli to co mamy w ProRes RAW i Braw
lub czysto matematyczna kompresja bezstratna, czyli to co mamy w RED RAW'ach

i nagle się okazuje, że zapis dostajemy w 14 bitowych plikach RAW a producent Twierdzi, że rozpiętość matrycy to 19EV
no i teraz wiemy, skąd to się bierze ;)

Dodano po 6 minutach 42 sekundach:
sven pisze:Źródło posta Nigdzie nie napisałem, że to jest to samo. Ty napisałeś, że DGO to "sztuczna" ingerencja w odczyt sensora, co jest bzdurą. Ja napisałem, że podobnie "sztuczną" ingerencją jest Dual ISO. Resztę sobie sam dośpiewałeś.

przeczytaj jeszcze raz ale ze zrozumieniem, to co ja napisał w tym wątku, i to co Ty napisałeś, nie mam więcej porad dla Ciebie
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 19:54

alias pisze:Źródło posta
i nagle się okazuje, że zapis dostajemy w 14 bitowych plikach RAW a producent Twierdzi, że rozpiętość matrycy to 19EV
no i teraz wiemy, skąd to się bierze ;)


Sony twierdzi, że A7SIII na Atomosa wypuszcza 16bitowe RAWy, zapominając dodać, że ProRes RAW w Atomosie ma 12 bit.

alias pisze:Źródło posta przeczytaj jeszcze raz ale ze zrozumieniem, to co ja napisał w tym wątku, i to co Ty napisałeś, nie mam więcej porad dla Ciebie


Nie oczekuję od Ciebie żadnych porad. Przeciwnie. Czekam na tego HDRa jak z Aurory :-)
alias
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 19:58

sven pisze:Źródło posta Sony twierdzi, że A7SIII na Atomosa wypuszcza 16bitowe RAWy, zapominając dodać, że ProRes RAW w Atomosie ma 12 bit.

ale to oczywiste, tak jak napisałem ProRes RAW jest kompresowany zapisem stratnym
a wypuścić do Atomosa można co się chce
i to, że są to 16 bitowe pliki RAW wcale nie oznacza że matryca ma rozpiętość 16EV
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 20:05

Tu masz do poczytania, może Ci się przejaśni:

"From what I can gather, Canon’s DGO is very similar to what ARRI has been doing for years.

This is how ARRI describes how Dual Gain Output works: The Dual Gain Output simultaneously provides two separate read-out paths from each pixel with different amplification. The first path contains the regular, highly amplified signal. The second path contains a signal with lower amplification to capture the information that is clipped in the first path. Both paths feed into the camera’s A/D converters. These images are then combined into a single high dynamic range image. This method is said to enhance low light performance and prevent the highlights from being clipped, thereby significantly extending the dynamic range of the image.

You shouldn’t confuse Dual Gain Output with Dual Base ISO. Although it’s the same basic idea of having different readout calibrations, Dual Gain Output is much harder to do than Dual Gain ISO because that switches between the two. What ARRI and Canon are doing requires there to be a dual readout on every frame and then processing all of that on every frame."
mav
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 20:15

Jak dla mnie to akurat przyznajesz rację aliasowi tym cytatem i to pokrywa się też z moim przekonaniem, jak to działa.
Czyli
Sony: dwa natywne poziomy ISO, ale stały odczyt tylko jednego z nich
Canon: odczytuje oba naraz i je łączy

Kiedyś coś podobnego było zaimplementowane do Magic Lantern, ale był średnio użyteczne, ponieważ migało co klatkę na róznych ISO, a tych było tylko 25fps. Przy 50 czy 100 już by to miało zdecydowanie ręce i nogi. Oczywiście trzeba było to jeszcze obrobić, no i na szybkim ruchu wiadomo, że powstaną artefakty. Piszę, żeby nie było, że nie wiem. Usunięcie tego problemu jest faktycznie możliwe tylko przy jednoczesnym zczytywaniu matrycy na dwóch czułościach.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 20:24

mav pisze:Źródło posta Jak dla mnie to akurat przyznajesz rację aliasowi tym cytatem i to pokrywa się też z moim przekonaniem, jak to działa.
Czyli
Sony: dwa natywne poziomy ISO, ale stały odczyt tylko jednego z nich
Canon: odczytuje oba naraz i je łączy

.


Nie o to chodzi. Alias twierdzi, że DGO to jakaś sztuczka technologiczna (w opozycji do "prawdziwej" rozpiętości tonalnej), a efektem jest obraz jak z programu do wołania HDR, co jest oczywistą bzdurą, bo mam na dyskach wystarczająco dużo materiału z C300III i C70, które temu zaprzeczają. Ja napisałem, że skoro dla niego to jest sztuczka, to podobną sztuczką jest dual iso. Niestety nie mogę się doprosić o pokazanie tego obrazka z C70, który wygląda jak z dwa zdjęcia połączone w Aurorze.

A co do samej strony technicznej tego jak ten odczyt jest realizowany w Arri, czy w Canonie, to wiemy tyle ile producenci chcą powiedzieć (czytaj: dział marketingu) i wymądrzanie się tutaj niewiele wnosi. Być może jest tak, że odczyt u Canona jest realizowany równocześnie, bo przecież u Canona piksel składa się z dwóch fotodiód? A może jeszcze inaczej? To wszystko jest bez znaczenia; liczy się realnie osiągnięta rozpiętość tonalna i obrazek, a cała reszta to bicie piany.
alias
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 20:36

sven pisze:Źródło posta Tu masz do poczytania, może Ci się przejaśni:

nic nie wyjaśnia, bo autor nie ma pojęcia jak to robi Arri tylko napisał "z tego co wiem" czyli sobie zgadywał
i dalej sobie napisał, że i Canon i Arri wymaga podwójnego odczytu co jest bzdurą, bo w Arri odczyt jest jednokrotny i to jest ogromna przewaga nad Canonem który właśnie wymaga podwójnego odczytu
no dalej tam pisze o zasadzie działania która jest taka, ale tylko w Canonie i gościu zgaduje, że tak jest też w Arri, czyli nie pofatygował się sprawdzić jak to naprawdę jest i co Arri opatentowało
jak by był pan pismak odrobinę kumamy, to by zajarzył, że to nie może być podobnie jak w Arri skoro w Arri nie istnieje ograniczenie dla klatkażu tak jak w Canonie

ale ok, teraz rozumiem czym się sugerowałeś i skąd miałeś swoje przypuszczenia że działa to podobnie, no niestety ale tu się autor nie popisał i tak na prawdę wprowadził czytelników w błąd
chciał zabłysnąć o Canonie, a nie sprawdził co ma Arri
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 20:43

alias pisze:Źródło posta
sven pisze:Źródło posta Tu masz do poczytania, może Ci się przejaśni:

nic nie wyjaśnia, bo autor nie ma pojęcia jak to robi Arri tylko napisał "z tego co wiem" czyli sobie zgadywał

Czyli dokładnie tak jak Ty. I nie, nie sugerowałem się tym artykułem, bo znalazłem go 10 minut temu. Jestem jednak przekonany, że facet, który to napisał wie znacznie więcej od Ciebie na ten temat. Jeżeli uważasz inaczej i potrafisz to udowodnić, to proszę linki. I link do tego HDRa jak z Aurory ;-)

Dodano po 5 minutach 32 sekundach:
alias pisze:Źródło posta bo w Arri odczyt jest jednokrotny


Jakiś link na poparcie tego co piszesz, czy tak Ci się wydaje? Tylko nie pisz proszę, że 5 lat temu przeglądałeś patenty :-)

To może jeszcze jeden tekścik dla Ciebie :-)
"The Dual Gain Architecture simultaneously provides two separate read-out paths from each pixel with different amplification. The first path contains the regular, highly amplified signal. The second path contains a signal with lower amplification to capture the information that is clipped in the first path. Both paths feed into the camera's A/D converters, delivering a 14-bit image for each path. These images are then combined into a single 16-bit high dynamic range image. This method enhances low light performance and prevents the highlights from being clipped, thereby significantly extending the dynamic range of the image."
Ostatnio zmieniony 25.11.2020, 20:51 przez sven, łącznie zmieniany 1 raz.
alias
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 20:50

sven pisze:Źródło posta Alias twierdzi, że DGO to jakaś sztuczka technologiczna (w opozycji do "prawdziwej" rozpiętości tonalnej), a efektem jest obraz jak z programu do wołania HDR, co jest oczywistą bzdurą, bo mam na dyskach wystarczająco dużo materiału z C300III i C70, które temu zaprzeczają.

normalnie cuda panie, cuda
na pewno masz materiały które deklasują Arri o trzy długości, tak już o tym wszyscy wiemy
nic, tylko uklęknąć i się modlić, a genialny Canon w pól roku wykosi Arri, RED'a i pozostałych z rynku kamer filmowych :D

sven pisze:Źródło posta Niestety nie mogę się doprosić o pokazanie tego obrazka z C70, który wygląda jak z dwa zdjęcia połączone w Aurorze.

przecież napisałem, że przy najbliższej okazji to zorganizuję, więc przestań jątrzyć
sorry, siedzę teraz na festiwalu filmowym, i nie ma czasu na błyskawiczne spełnianie Twoich próśb

sven pisze:Źródło posta A co do samej strony technicznej tego jak ten odczyt jest realizowany w Arri, czy w Canonie, to wiemy tyle ile producenci chcą powiedzieć (czytaj: dział marketingu) i wymądrzanie się tutaj niewiele wnosi. Być może jest tak, że odczyt u Canona jest realizowany równocześnie, bo przecież u Canona piksel składa się z dwóch fotodiód? A może jeszcze inaczej? To wszystko jest bez znaczenia; liczy się realnie osiągnięta rozpiętość tonalna i obrazek, a cała reszta to bicie piany.

i znów nie doceniasz sięgania do źródeł wiedzy, bo właśnie z niej wynika, że D.G. w Canonie jest może i fajne, ale ograniczone i powoduje, że działa tylko do 60fps a powyżej już się nie da
to nie jest żadna tajemna wiedza, a jedynie dość specjalistyczna i dla konsumentów zupełnie zbędna bo zwyczajnie niezrozumiała

i sam piszesz, że "liczy się realnie osiągnięta rozpiętość tonalna i obrazek" i właśnie ja się cały czas do tego odnoszę
bo co mi po realnej rozpiętości tonalnej kiedy widziałem, że ten obrazek nie jest tak fajny jak z Arri?
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 20:56

I jak zwykle, dużo bicia piany, zero treści i oczywiście brak dowodów na poparcie Twoich śmiałych tez.

Tu poczytaj:
"The Dual Gain Architecture simultaneously provides two separate read-out paths from each pixel with different amplification. The first path contains the regular, highly amplified signal. The second path contains a signal with lower amplification to capture the information that is clipped in the first path. Both paths feed into the camera's A/D converters, delivering a 14-bit image for each path. These images are then combined into a single 16-bit high dynamic range image. This method enhances low light performance and prevents the highlights from being clipped, thereby significantly extending the dynamic range of the image."

żródło:
https://www.arri.com/en/learn-help/tech ... ev-sensors

A tu ze strony Canona:
"On the DGO sensor, each pixel will read out the image with two different amplification levels, one high and one low, which will then be combined to make a single image. The higher amplification read-out is optimized to capture clean details in darker areas, while the lower amplification read-out is optimized to capture the details in brighter areas. Hence, when combined together at pixel-level accuracy, the details and the qualities on both the highlight, as well as the low light areas will be maintained and enhanced which enables the camera to achieve an impressive higher dynamic range of up to 16+ stops. "

Źródło: https://www.canon.co.uk/video-cameras/e ... -mark-iii/

Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
alias pisze:Źródło posta że D.G. w Canonie jest może i fajne, ale ograniczone i powoduje, że działa tylko do 60fps a powyżej już się nie da


A skąd Ty wiesz? Może to po prostu decyzja marketingowa? A może finansowa? Pytałeś Japończyków w Canonie, czy czytałeś patenty sprzed 5 lat? Z mojej strony EOT, bo dyskusja z Tobą nie ma sensu.
alias
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 21:03

sven pisze:Źródło posta Tu poczytaj:

to przecież dokładnie potwierdza że odczyt jest jednokrotny


sven pisze:Źródło posta A skąd Ty wiesz? Może to po prostu decyzja marketingowa? A może finansowa?

jak mnie pamięć nie myli to akurat sami to podali kiedy była premiera nowych c300
czy w c300 nie ma takiego ograniczenia?
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 21:07

alias pisze:Źródło posta
sven pisze:Źródło posta Tu poczytaj:

to przecież dokładnie potwierdza że odczyt jest jednokrotny


"simultaneously provides two separate read-out paths from each pixel"

dokładnie jak w Canonie:

"each pixel will read out the image with two different amplification levels"


Naprawdę szkoda czasu na tą dyskusję.
Dividex

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 21:11

Nie żebym się teraz czuł jakbym włożył kij w mrowisko :shock: Finalnie nie ma chyba znaczenia technologia zawarta w środku jeśli finalnie obraz jest dla nas satysfakcjonujący a i w canonie i w sony taki jest. Wybór to już kwestia indywidualnego podejścia i upodobań. Mi chodziło tylko o sprostowanie tego co kolega Sven ogłaszał wszem i wobec, jakoby że Sony kłamie i nie ma 15 stopni w A7sIII a Canon ma 16 stopni DR. Myślę, że kwestia DR jest jedną z ważniejszych kwestii przy doborze aparatu czy kamery zwłaszcza przy ślubach kiedy za oknami piękne sierpniowe lato :D Dlatego 13 stopni w C70 czy FX6 czy a7SIII będzie lepszym rozwiązaniem niż 10,5 z Canona r6 :D Ja na przykład mam canona R i nie wiem jaki on ma DR ale po tym co ja sobie testuje to tak na oko "do dupy", miażdży cienie w c-logu i wysadza niebo w kosmos...
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 21:20

Dividex pisze:Źródło posta . Mi chodziło tylko o sprostowanie tego co kolega Sven ogłaszał wszem i wobec, jakoby że Sony kłamie i nie ma 15 stopni w A7sIII a Canon ma 16 stopni DR....


To teraz bądź uprzejmy przedstawić cytaty (nie wyrwane z kontekstu) na poparcie tego co napisałeś.
alias
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 21:24

sven pisze:Źródło posta "simultaneously provides two separate read-out paths from each pixel"
dokładnie jak w Canonie:
"each pixel will read out the image with two different amplification levels"


a to nie jest tak, że canon ma jeden regulowany wzmacniacz na każdy piksel i odczyta następuje dwukrotnie
za pierwszym i drugim razem z różnym wzmocnieniem tego wzmacniacza?
bo chyba właśnie tak to zostało opisane kiedy była premiera najnowszej c300
sven

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 21:29

alias pisze:Źródło posta
sven pisze:Źródło posta "simultaneously provides two separate read-out paths from each pixel"
dokładnie jak w Canonie:
"each pixel will read out the image with two different amplification levels"


a to nie jest tak, że canon ma jeden regulowany wzmacniacz na każdy piksel i odczyta następuje dwukrotnie
za pierwszym i drugim razem z różnym wzmocnieniem tego wzmacniacza?
bo chyba właśnie tak to zostało opisane kiedy była premiera najnowszej c300


No przestań, nie wiesz tego? Przecież Ty wszystko wiesz najlepiej?
Dividex

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 21:31

sven pisze:Źródło posta
Dividex pisze:Źródło posta . Mi chodziło tylko o sprostowanie tego co kolega Sven ogłaszał wszem i wobec, jakoby że Sony kłamie i nie ma 15 stopni w A7sIII a Canon ma 16 stopni DR....


To teraz bądź uprzejmy przedstawić cytaty (nie wyrwane z kontekstu) na poparcie tego co napisałeś.


W sensie, że co zaprzeczasz teraz ? Przecież chyba wiesz co pisałeś, co ty jesteś Mickiewicz, żebym cię cytował w oryginale ? Do której kwestii się teraz nie przyznajesz ? Nawet na prezentacji w Beiksie mówicie tam z kolega coś w stylu "o tu jest ten przykład gdzie widać te 16 stopni" ... sytuacja dotyczyła laski na plaży lub sceny na dworcu ...
alias
Awatar użytkownika

A to ciekawostka - Canon C70

25.11.2020, 21:32

nie jestem pewien czy dobrze pamiętam, więc dla pewności pytam Ciebie jako znawcę tej marki
po prostu odpowiedz, tak czy nie
to chyba nic trudnego dla Ciebie?

Wróć do „Plotki, przecieki”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal