Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

Bezlusterkowce Panasonica
michal009

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 08:16

Witam.
Posiadam już Panasonica GX80 i prszyszła kolej na szkło do kręcenia wesel. Chciał bym coś w okolicy 30mm na FF. Czy sigma 16mm będzie dobrym wyborem?

https://www.sigma-sklep.pl/sigma-obiekt ... 4649,35169
alias
Awatar użytkownika

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 08:34

a nie lepiej na początek kupić bardziej uniwersalnego zooma typu 12-35 f2.8?
jak dobrze poszukasz to nowego za 2,5 tys. znajdziesz w sklepach internetowych z dostawą do Polski

potem możesz dokupić 35-100 i masz rozwiązanie dość kompleksowe ;)
Ostatnio zmieniony 3.10.2019, 09:11 przez alias, łącznie zmieniany 1 raz.
Aro

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 09:06

michal009 pisze:Źródło posta Witam.
Posiadam już Panasonica GX80 i prszyszła kolej na szkło do kręcenia wesel. Chciał bym coś w okolicy 30mm na FF. Czy sigma 16mm będzie dobrym wyborem?

https://www.sigma-sklep.pl/sigma-obiekt ... 4649,35169

Fajna jest, szybki af ale duża i ciężka się wydaje szczególnie na gx80. Fajny tez jest Panasonic 15 1.7.
michal009

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 09:32

A, może jednak iść w zooma Sigma 18-35 /1,8? Co jest wygodniejsze dla Was w filmowaniu ślubów? Stałka? Zoom?

Zestaw i tak będzie na Gimbalu, lub monopodzie, więc wyważeniem się bardzo nie przejmuję.
Ostatnio zmieniony 3.10.2019, 09:54 przez michal009, łącznie zmieniany 1 raz.
kierownik

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 09:44

Sigma 18-35 1.8 + Viltrox jestem w stanie 90% wesela tym obskoczyć :)
alias
Awatar użytkownika

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 09:50

kierownik pisze:Źródło posta Sigma 18-35 1.8 + Viltrox jestem w stanie 90% wesela tym obskoczyć :)

a co z pozostałymi 10%?
kierownik

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 09:52

alias pisze:Źródło posta
kierownik pisze:Źródło posta Sigma 18-35 1.8 + Viltrox jestem w stanie 90% wesela tym obskoczyć :)

a co z pozostałymi 10%?

Samyang 12 , Panasonic 42,5
alias
Awatar użytkownika

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 09:54

kierownik pisze:Źródło posta Samyang 12 , Panasonic 42,5

to panaleicą 12-60 ogarnąłbyś 100%, a nawet więcej :)
michal009

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 09:57

No, fakt, jeszcze mamy PANASONIC LEICA DG VARIO ELMARIT 12-60 F/2,8-4. Tylko, czy On nie za Ciemny, bo zakres super.
kierownik

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 10:08

alias pisze:Źródło posta
kierownik pisze:Źródło posta Samyang 12 , Panasonic 42,5

to panaleicą 12-60 ogarnąłbyś 100%, a nawet więcej :)

na przyszły sezon planuje Panasia 35-100 2.8, po za tym kocham swoja Sigme :)
alias
Awatar użytkownika

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 10:37

michal009 pisze:Źródło posta No, fakt, jeszcze mamy PANASONIC LEICA DG VARIO ELMARIT 12-60 F/2,8-4. Tylko, czy On nie za Ciemny, bo zakres super.

GX80 to dokładnie ta sama czułość co G80?
jeśli tak, to spokojnie bo tam akceptowalna czułość to 3200 a sensowan to 1600 ISO ;)

Dodano po 1 minucie 53 sekundach:
kierownik pisze:Źródło posta na przyszły sezon planuje Panasia 35-100 2.8, po za tym kocham swoja Sigme

on by się fajnie uzupełniał właśnie z 12-35 2.8
oba mają takie same powłoki i dają takie samo lekko żółtawe zabarwienie obrazka
Aro

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 10:44

alias pisze:Źródło posta
michal009 pisze:Źródło posta No, fakt, jeszcze mamy PANASONIC LEICA DG VARIO ELMARIT 12-60 F/2,8-4. Tylko, czy On nie za Ciemny, bo zakres super.

GX80 to dokładnie ta sama czułość co G80?
jeśli tak, to spokojnie bo tam akceptowalna czułość to 3200 a sensowan to 1600 ISO ;)

Dodano po 1 minucie 53 sekundach:
kierownik pisze:Źródło posta na przyszły sezon planuje Panasia 35-100 2.8, po za tym kocham swoja Sigme

on by się fajnie uzupełniał właśnie z 12-35 2.8
oba mają takie same powłoki i dają takie samo lekko żółtawe zabarwienie obrazka

Tylko przy 3,5 czasem trzeba wskoczyć na 6400... Sigma z Viltroxem to jest świetny zestaw pod względem obrazka ale trochę problemowy, szczególnie na gimbalu i szczególnie z Gx80, będzie ci uciekał do przodu na każdym gimbalu, do tego Viltrox ma luzy na bagnecie i może to denerwować, jak nie masz szkieł pod canona to nie wiem czy warto.
alias
Awatar użytkownika

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 11:04

Aro pisze:Źródło posta Tylko przy 3,5 czasem trzeba wskoczyć na 6400

jak patrzyłem kiedyś to co do mnie trafia, to widziałem, że ludkowie
normalnie filmują do 3200 ISO, 25fps z migawką 1/50
jak jest bardzo ciemno, to filmują nadal 3200 ISO, 25fps ale z migawką 1/25
nie wchodzą wcale na ISO 6400
Aro

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 11:34

Ja krece 50fps, i mam normalnie 1/100, może dlatego.
alias
Awatar użytkownika

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 11:41

Aro pisze:Źródło posta Ja krece 50fps, i mam normalnie 1/100, może dlatego.

to jak masz ciemnie zejdź do 1/50
motion blur na tym nie ucierpi ;)
Aro

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 12:18

alias pisze:Źródło posta
Aro pisze:Źródło posta Ja krece 50fps, i mam normalnie 1/100, może dlatego.

to jak masz ciemnie zejdź do 1/50
motion blur na tym nie ucierpi ;)

Schodziłem ale czasem np przy zimnych ogniach trzeba z ISO wejsc wyżej, zreszta zawsze lepiej mieć więcej światła niż mniej.
alias
Awatar użytkownika

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 12:23

Aro pisze:Źródło posta Schodziłem ale czasem np przy zimnych ogniach trzeba z ISO wejsc wyżej, zreszta zawsze lepiej mieć więcej światła niż mniej.

pewnie każdy ma swój styl pracy, jedni wolą to inni tamto
ja się tylko wypowiedziałem po tym co dostawałem :)
tak sobie myślę, że zawsze można mieć w zanadrzu taniutki 25/1.7 i tym ogarnąć te sztuczne ognie czy inne ekstremalne sytuacje ;)
Aro

Podstawowy obiektyw 4/3 do filmowania

3.10.2019, 13:42

alias pisze:Źródło posta
Aro pisze:Źródło posta Schodziłem ale czasem np przy zimnych ogniach trzeba z ISO wejsc wyżej, zreszta zawsze lepiej mieć więcej światła niż mniej.

pewnie każdy ma swój styl pracy, jedni wolą to inni tamto
ja się tylko wypowiedziałem po tym co dostawałem :)
tak sobie myślę, że zawsze można mieć w zanadrzu taniutki 25/1.7 i tym ogarnąć te sztuczne ognie czy inne ekstremalne sytuacje ;)

To prawda, jak komuś nie przeszkadza brak af są tez różne tanie samyangi t1.5. Choć w reportażu szczególnie takim dość dynamicznym i bądź co bądź ciężkim do realizacji jak slub, im mniej kombinacji tym lepiej.

Wróć do „Panasonic”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 4KSony A6300 A6500 A7 mark 3Zhiyun Crane 2 | WeeBill LabMoza Air 2Canon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FS7 FS5GradingPanasonic GH5s GH5Gimbal