wemlo pisze:Źródło posta Trochę mnie zaskoczyłeś, bo ogólnie został chyba dobrze przyjęty przez filmowców. Oczywiście zakres ogniskowych jest bardzo kompromisowy, ale jednak trzeba brać pod uwagę światło i to że mieści w sobie kilka stałek w najczęściej (przynajmniej u mnie) wykorzystywanym przedziale ogniskowych. Ja podchodzę do tego obiektywu inaczej. Lubię pracować na 35 mm, a tutaj mam taką 35 na sterydach. Można nieco szerzej jeśli trzeba, a można też wężej - niemal jak na 50mm - bo nie czarujmy się - różnica między 45 a 50 jest minimalna. Cena oczywiście mogłaby być niższa, ale jest jak jest. Pobawiłem się trochę tym szkłem na targach i nie widzę niczego niepokojącego w samplach wideo. Kawał dobrze leżącego szkła w ręku, a najlepsze jest to że jak się go bierze do ręki to ma się wrażenie że będzie ważył więcej. Do tego na drugie body 35-150 Samyanga i 18mm Panasonica i set obiektywów zamknięty
no niby tak, ale tak mnie właśnie Amadi trochę uświadomił jak robił podsumowanie roku.. że w sumie niby uniwersalny, ale nie do końca. Ja np. bardzo długo pracowałem na sigmie 24-70/2.8 art z racji wagi zmieniłem na 28-70/2.8 i teraz jak miałbym znowu ograniczać ogniskową do 45 tylko dla światła 1.8 to dochodzę do wniosku, że raczej bym stracił niż zyskał. Bo miałbym w torbie dwa szkła o pokrywających się ogniskowych. Zresztą mam jeszcze awaryjnie 16-55/2.8 więc szeroko też jestem zabezpieczony. Byłem napalony na 28-45, ale stwierdziłem, że w tej cenie to kupię natywne 35 i np. 85.