GH6
GH6
Tyle dni po premierze, a na forum cisza?
Ja wiem jedno. Dopóki Panas nie przejdzie na fazowy AF, nie kupię już nic z jego stajni.
Dawałem szansę jeszcze Gh5s, ale bez przesady. Wyleczyłem się z Nikona do video (tak, filmowałem nim ), wyleczę się i z Panasonica.
Ja wiem jedno. Dopóki Panas nie przejdzie na fazowy AF, nie kupię już nic z jego stajni.
Dawałem szansę jeszcze Gh5s, ale bez przesady. Wyleczyłem się z Nikona do video (tak, filmowałem nim ), wyleczę się i z Panasonica.
GH6
docxxx pisze:Źródło posta Dopóki Panas nie przejdzie na fazowy AF, nie kupię już nic z jego stajni.
to bardzo powszechna opinia, i zawsze się zastanawiałem czemu oni tak kurczowo trzymają się swojej koncepcji
ale ostatnio gdzieś na jakimś szanownym i opiniotwórczym portalu wyczytałem, że ten ich AF już nie ustępuje temu co zapewnia ten fazowy, a w niektórych aspektach nawet go przewyższa
i do tego, konkurencja w rozwiązaniach z najwyższej półki zaczęła stosować rozwiązania hybrydowe będące połączeniem AF fazowego i tego co robi Panasonic
/niestety, nie mogę sobie przypomnieć gdzie był ten artykuł, jak znajdę dam link/
ale..., jakoś nie widzę potwierdzenia tego faktu w testach, więc nie wiem co o tym myśleć
GH6
Na każdym teście widać w tle, jak ten DFD cały czas pompuje.
Jedynie co go ratuje to fps -> im więcej, tym więcej procesor dostaje danych i jako tako potrafi ustawic AF.
na DPReview to potwierdzili. Dla 24fps AF tragedia, na 30 trochę lepiej, a na 60 można powiedzieć, że ok.
Tylko, że to "ok" to takie naciągane.
Dla mnie o jeden model za daleko.
Jedynie co go ratuje to fps -> im więcej, tym więcej procesor dostaje danych i jako tako potrafi ustawic AF.
na DPReview to potwierdzili. Dla 24fps AF tragedia, na 30 trochę lepiej, a na 60 można powiedzieć, że ok.
Tylko, że to "ok" to takie naciągane.
Dla mnie o jeden model za daleko.
GH6
Problemem GH6 nie jest AF tylko cena. Można ten AF przeżyć ale cena ok 10 tys. zł już nie. I nie ważne co ta kamera potrafi. 6 tyś było by wielce OK i sam jako użytkownik m4/3 z bazą obiektywów mocno bym się zastanowił nad zakupem tej kamery. A tak za/do 10 tys. mogę kupić już "pełną klatkę" z obiektywem. "Filmowo" GH6 wypada bardzo ciekawie na tle innych aparatów ale cena to poważny hamulec.
GH6
docxxx pisze:Źródło posta Za 10tys nowa pelna klatke z obiektywem? I jeszcze moze 4k/60?
Powiem więcej, używane S5 potrafią kosztować dosłownie grosze, ostatnio widziałem ofertę w jednym z zagranicznym sklepów gdzie S5 z obiektywem 20-60 kosztowała ok 1000 Euro. Nie jest to pomyłka czy coś nadzwyczajnego bo raz na jakiś czas natrafiam na s5 w bardzo dobrych cenach... zawsze mnie wtedy korci, żeby kupić, ale zawsze odstrasza mnie ten AF... Gh6 ma ciekawy tryb filmowy 4:3, według mnie bardzo ciekawa opcja.
GH6
Panas S5 ma crop w 4K/50p razy 1,5 więc potem ciężko z szerokim kątem i to jest jego duża wada, no ale wiadomo gdyby nie miał cropa to cena by była znacznie większa. Co do GH6 aparat bardzo spoko i cena wg. mnie, nie zła na to co oferuje. GH5 w dniu premiery kosztował 8999 zł, a ten 9999 zł (więc licząc kursy walut i inflacje cena jest dobra, patrząc na to jaki skok cenowy miał np. a73 a a74 gdzie dalej też mamy crop w 4K 50p) Wiadomo Gh6 AF na minus, lekka poprawa tylko. Jeżeli chodzi o szumy niby znacznie poprawione względem GH5. Jak nie będzie na niego popytu to pewnie cena zejdzie do 8 tyś. Raczej kto jest teraz na sony pełnej klatce nie będzie wracał do m43. Więc Panas musi liczyć na takich jak ja, że dalej pozostaną w tym systemie i zmienia z GH5/S na GH6 w przyszłości.
GH6
docxxx pisze:Źródło posta Crop. Mowi to Panu coś?
Tak mówi. Większy jest w GH6 w 50p w 4K. Ale nie o tym piszę tylko cały czas o wycenie. być może za jakiś czas cena spadnie. Obecnie GH5s stoi za 8,2 tys. Za tyle można by jeszcze brać GH6 tylko i tak w takim przypadku warto pochylić się nad BMC 6K lub z dopiskiem PRO.
GH6
fransua pisze:Źródło postadocxxx pisze:Źródło posta Crop. Mowi to Panu coś?
Tak mówi. Większy jest w GH6 w 50p w 4K. Ale nie o tym piszę tylko cały czas o wycenie. być może za jakiś czas cena spadnie. Obecnie GH5s stoi za 8,2 tys. Za tyle można by jeszcze brać GH6 tylko i tak w takim przypadku warto pochylić się nad BMC 6K lub z dopiskiem PRO.
Ale ty z tym cropem to na powaznie czy trollujesz?
Nie po to zapinasz 24-70 zeby w 4k miec 36mm.
Do m43 zapinam jedno szklo i mam szerokie pole manewru. Wszelkie cropy to dla mnie dyskwalifikacja.
Oczywiscie pomijam tutaj plastyke FF, lepsze szumy itd. bo te bez watpienia sa lepsze na pelnej klatce.
GH6
docxxx pisze:Źródło posta Ale ty z tym cropem to na powaznie czy trollujesz?
Za bardzo zafiksowałeś się na tym "cropie" i chyba nie zwróciłeś uwagi na całą moją wypowiedź, którą zacytowałeś. Podałem inne alternatywy do GH6 w podobnej cenie. Dla mnie "crop" to nie problem.
docxxx pisze:Źródło posta Za 10tys nowa pelna klatke z obiektywem? I jeszcze moze 4k/60?
A wcześniej dałem ci dwie puszki, które są FF i nagrywają z całej matrycy. A dodatkowo (i jeszcze - tu cyt. )mają 60p ale w cropie.
Ostatnio zmieniony 28.02.2022, 12:17 przez fransua, łącznie zmieniany 1 raz.
GH6
docxxx pisze:Źródło posta Nie po to zapinasz 24-70 zeby w 4k miec 36mm.
Do m43 zapinam jedno szklo i mam szerokie pole manewru. Wszelkie cropy to dla mnie dyskwalifikacja.
a m43 nie robi z tego 24-70 -> 48-140?
GH6
Jest jeszcze w m4/2 12-40/. Nie wiem jak to będzie w GH6 ale należy pamiętać, że we wcześniejszych modelach przy zwiększaniu rozdzielczości zwiększał się crop. Nie za wiele ale zawsze. To nie czasy GH1/2 gdzie miały multiformatową matryce i crop potrafił się zmniejszyć w okolicy 1.8 przy FHD.
GH6
Luminaris pisze:Źródło postadocxxx pisze:Źródło posta Nie po to zapinasz 24-70 zeby w 4k miec 36mm.
Do m43 zapinam jedno szklo i mam szerokie pole manewru. Wszelkie cropy to dla mnie dyskwalifikacja.
a m43 nie robi z tego 24-70 -> 48-140?
Mowie caly czas o szklach systemowych. Zapinam X, dostaje X.
Dla mnie ma to ogromne znaczenie, gdy nagrywam w roznych rozdzielczosciach. Wiekszosc z FHD, a tylko wazne momenty w 4k.
A piszac ogolnie crop to jest po prostu kastracja. Co innego miec taka mozliwosc, a co innego byc zmuszonym. Kupowanie FF by nagrywac w cropie jest bez sensu.
GH6
docxxx pisze:Źródło posta Wiekszosc z FHD, a tylko wazne momenty w 4k.
No to większość masz bez cropa w S5 - 20 mm pełną gębą.
GH6
docxxx pisze:Źródło posta Zapinam X, dostaje X.
docxxx pisze:Źródło posta A piszac ogolnie crop to jest po prostu kastracja. Co innego miec taka mozliwosc, a co innego byc zmuszonym.
docxxx pisze:Źródło posta Kupowanie FF by nagrywac w cropie jest bez sensu
to masz szczęście, że nie pracujesz na kamerach filmowych, bo tam praktycznie zawsze pracuje się na jakimś kropie
GH6
Rozroznilbym wielkosc sensora od ew. cropa. Co innego pracowac na apsc, a co innego kupic FF i byc zmuszonym pracowac na 1.5.
A jak ktos tak lubi, to nic mi do tego. Ile ludzi, tyle przyzwyczajen.
Mozna jedynie sie przyznac, ze do 10k zl nie ma FF 4k/60 bez cropa
A jak ktos tak lubi, to nic mi do tego. Ile ludzi, tyle przyzwyczajen.
Mozna jedynie sie przyznac, ze do 10k zl nie ma FF 4k/60 bez cropa
GH6
docxxx pisze:Źródło posta Rozroznilbym wielkosc sensora od ew. cropa. Co innego pracowac na apsc, a co innego kupic FF i byc zmuszonym pracowac na 1.5.
A jak ktos tak lubi, to nic mi do tego. Ile ludzi, tyle przyzwyczajen.
Mozna jedynie sie przyznac, ze do 10k zl nie ma FF 4k/60 bez cropa
Canon R6 gdybyś popytał o jakis rabat w kilku sklepach (nie będę pisał w jakich bo zostanę posądzony o marketing) to dostał byś go w okolicach 10000 zł.
Dodano po 3 minutach 25 sekundach:
fransua pisze:Źródło postadocxxx pisze:Źródło posta Crop. Mowi to Panu coś?
Tak mówi. Większy jest w GH6 w 50p w 4K. Ale nie o tym piszę tylko cały czas o wycenie. być może za jakiś czas cena spadnie. Obecnie GH5s stoi za 8,2 tys. Za tyle można by jeszcze brać GH6 tylko i tak w takim przypadku warto pochylić się nad BMC 6K lub z dopiskiem PRO.
Zupełnie inne sprzęty, więc porównywanie cen tutaj jest takie średnie. Oczywiście że Black Magic ma najlepszy stosunek ceny do tego jaki obrazek oferuje ... ale jeśli ktoś chce mieć IBIS to by to już na wstępie tą kamerę skreśla...
GH6
Witam
Odnośnie tego cropa, chodzi mi o sony a7IV, mam obiektywy pod sony apsc i gdybym je chciał wykorzystać do tej sonówki nagrywając w 4k50p to stracę coś na jakości na tym cropie.
Odnośnie tego cropa, chodzi mi o sony a7IV, mam obiektywy pod sony apsc i gdybym je chciał wykorzystać do tej sonówki nagrywając w 4k50p to stracę coś na jakości na tym cropie.
GH6
docxxx pisze:Źródło posta Oczywiscie pomijam tutaj plastyke FF, lepsze szumy itd. bo te bez watpienia sa lepsze na pelnej klatce.
Tutaj kolego negujesz prawie całą historię kina. Ja mając do wyboru super 35 albo FF wybieram super 35. To jest klasyka, której świadomie się trzymam. I to jest plastyka, której świadomie się trzymam.
GH6
Ja w przeciwieństwie do reszty bardzo mocno rozważam przesiadkę z Sniaczów na Panasa S5. To co wyprawia w ostatnim czasie Sony z cenami to istne przegięcie pały. 13.5 tyś za A7IV, który właściwie jest na poziomie Lumixów? Jest jakieś sensowne uzasadnienie tej ceny?
"Ojciec Zdzicha"
GH6
kulfi82 pisze:Źródło posta Ja w przeciwieństwie do reszty bardzo mocno rozważam przesiadkę z Sniaczów na Panasa S5. To co wyprawia w ostatnim czasie Sony z cenami to istne przegięcie pały. 13.5 tyś za A7IV, który właściwie jest na poziomie Lumixów? Jest jakieś sensowne uzasadnienie tej ceny?
Fakt sony mocno podniosło ceny w pl.
Nie wiem jak to wyglada w innych krajach.
W listopadzie a7III można było kupić za 7499 plus cashback a teraz nawet 8900zl.
Stad wyhamowało to moje zapędy do zmiany puszki z a7s na trójkę właśnie.
Duża osób z którymi rozmawiam, które przysiadły się z sony na gh teraz żałuje i chcą wracać , także przemysl czy warto
GH6
razor89md pisze:Źródło posta W listopadzie a7III można było kupić za 7499 plus cashback a teraz nawet 8900zl.
i to mówimy o 4 letnim dziadku mam znajomych co trójkę po 6.5 kupowali... ja wysiadam z tego pociągu.
razor89md pisze:Źródło posta Duża osób z którymi rozmawiam, które przysiadły się z sony na gh teraz żałuje i chcą wracać , także przemysl czy warto
Tyle, że to niekompletna opinia.. Chcą wracać bo? bo nie ogarniają sprzętu? zaspawali się w chorym systemie Sony? A może to opinie z czasów GH4. Nie wiem co obecnie mogłoby mnie zatrzymać przy tej marce, chyba tylko reset cen do normalnych poziomów. A7IV przy obecnej specyfikacji nie powinno przekroczyć poziomu 10 tyś. co i tak byłoby wygórowaną kwotą jak na jego możliwości. W Panasie z modelu na model widać ogromny progres (pomijam DFD) w Sony odcinanie kuponów i strzyżenie uzależnionych baranów.
Ja tu zostawie ładne widoczki z GH6...
https://www.youtube.com/watch?v=Vr2PygtOiDA&t=219s
"Ojciec Zdzicha"
GH6
kulfi82 pisze:Źródło posta To co wyprawia w ostatnim czasie Sony z cenami to istne przegięcie pały.
ten dział w Sony mat tak ogromne straty, że musieli to zrobić aby nie zostali zlikwidowani
ale i tak szanse na przetrwanie mają coraz mniejsze
dział telewizorów deficytowy
dział smartfonów deficytowy
dział konsol zyskowny, ale bardzo wyhamował
Dodano po 9 minutach 57 sekundach:
kulfi82 pisze:Źródło posta W Panasie z modelu na model widać ogromny progres
mnie najbardziej podoba się postęp w dziedzinie kolorów, mocno zbliżyli się do blackmagica dzięki wprowadzeniu standardów znanych z varicamów do swoich puszek
natomiast sony ogłosił że robi analogiczny ruch i wprowadza standardy z sony venice - i co? wprowadził je na papierze, bo w realu kolory z sony jak były gówniane tak są gówniane, i niestety nie sięgają do pięt panasonicowi
GH6
Jeśli ktoś nie potrzebuje sprawnego af i super matrycy która nie szumi przy słabym oświetleniu to GH6 jest super opcją. Ja osobiście jestem żywo zainteresowany tym aparatem zwłaszcza trybem anamorficznym. Z drugiej strony wciąz myśle, że warto się pchać w używane sprzęty i często można dostac fajne aparaty pełnoklatkowe za pół ceny ich obecnych odpowiedników. Mam ty na myśli A7III, Nikon Z6, Canon R, Pnasonic S5, S1, czasem nawet SH1.
GH6
Dividex pisze:Źródło posta Jeśli ktoś nie potrzebuje sprawnego af i super matrycy która nie szumi przy słabym oświetleniu
Równie dobrze można powiedzieć, że karta sd nie jest potrzebna i dalej możemy pisać na taśmy. Możemy, tylko po co
W dzisiejszych czasach, kiedy konkurencja Panasa rozdaje karty - wchodzenie w system m4/3 uważam na najgorsza z możliwych decyzji zakupowych - mówię to jako posiadach Gh2, Gh3, Gh4, Gh5 i Gh5s
GH6
Masz racje i zgadzam się z toba w 95% procentach, każdy inny system będzie lepszy jeśli myślisz o zarabianiu pięniędzy i szukasz czegoś budżetowego lub solidnego na każdą okazję. Sytuacja się trochę zmienia jeśli szukasz czegoś do filmowania hobbystycznie, Masz już coś z innego systemu. Cenisz sobie wagę i rozmiar całego zestawu, chcesz coś z dobrą stabilizacją matrycy na podróże. Wtedy może jest to warte rozważenia, choć XT-4 wciąż jest tu chyba najlepszym kompromisem między pełną klatką a M4/3.
GH6
Dji Pocket 2 - mam od tygodnia i jestem zachwycony, jakie to fajne (i tanie, i małe, i ma stabiliację )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości