GH6

Bezlusterkowce Panasonica
kulfi82
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 10:35

alias pisze:Źródło posta ten dział w Sony mat tak ogromne straty, że musieli to zrobić aby nie zostali zlikwidowani
ale i tak szanse na przetrwanie mają coraz mniejsze

nie wiem, nie wnikam :) jestem zwykłym konsumentem, który sam przez wiele lat zabetonował się w ich systemie. Różnica jednak polega na tym, że kiedy raczkowała seria A7 faktycznie Sony w tym segmencie było odważne, innowacyjne i wrzucało na rynek (względnie) dobre, sensownie wycenione puszki. Dziś klient jest urobiony można więc wyłożyć lachę i zacząć odcinać kupony. Widać to zresztą po premierze A7iv w tej cenie powinniśmy dostać coś więcej niż delikatny lifting. Zobaczcie co zrobił Nikon Z9 z nadchodzącą aktualizacją 2.0? Oni w aktualizacji dali więcej niż Sony w zupełnie nowym korpusie. Historia już raz pokazała jak się kończy takie podejście... pozdrawiam Canona.

Dividex pisze:Źródło posta Jeśli ktoś nie potrzebuje sprawnego af i super matrycy która nie szumi przy słabym oświetleniu to GH6 jest super opcją. Ja osobiście jestem żywo zainteresowany tym aparatem zwłaszcza trybem anamorficznym. Z drugiej strony wciąz myśle, że warto się pchać w używane sprzęty i często można dostac fajne aparaty pełnoklatkowe za pół ceny ich obecnych odpowiedników. Mam ty na myśli A7III, Nikon Z6, Canon R, Pnasonic S5, S1, czasem nawet SH1.


Faktycznie to co pokazali w GH6 zasługuje na brawa a pewnie w aktualizacjach dołożą drugie tyle. Jak przy takim GH6 sensownie wytłumaczyć sobie cenę np. A7IV? Samym AF? Mimo wszystko uważam, że seria GH jest raczej na finiszu swojego życia. Po prostu jest to sprzęt kompletny. Z tej matrycy nie idzie fizycznie więcej już wyciągnąć i czułość 6400 jest dla GH6 nadal górną "akceptowalną" granicą. Co by nie zrobili softem dalej to będzie jakieś 1-1.5EV mniej od pełnej klatki. Uważam, że Panas od dawna jest tego świadomy, dlatego dość dynamicznie wszedł z linią S i będzie ją co raz aktywniej rozwijał aż do wygaszenia serii GH. Egzotyczny L-mount ostro się rozpędza i nie jest to już tylko egzotyka. Wróże, że w S6 dostaniemy C4K bez cropa w 100p, zapis na CF i ulepszony AF w cenie poniżej 10k.

I tak dla podsumowania zawsze byłem fanboyem Sony i pierwszym do śmiania się z Panasa.. alias, wie. :D
"Ojciec Zdzicha"
wemlo
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 12:50

kulfi82 pisze:Źródło posta nie wiem, nie wnikam jestem zwykłym konsumentem, który sam przez wiele lat zabetonował się w ich systemie. Różnica jednak polega na tym, że kiedy raczkowała seria A7 faktycznie Sony w tym segmencie było odważne, innowacyjne i wrzucało na rynek (względnie) dobre, sensownie wycenione puszki. Dziś klient jest urobiony można więc wyłożyć lachę i zacząć odcinać kupony. Widać to zresztą po premierze A7iv w tej cenie powinniśmy dostać coś więcej niż delikatny lifting. Zobaczcie co zrobił Nikon Z9 z nadchodzącą aktualizacją 2.0? Oni w aktualizacji dali więcej niż Sony w zupełnie nowym korpusie. Historia już raz pokazała jak się kończy takie podejście... pozdrawiam Canona.

Trochę to wynika z tego że Sony zapracowało na "odcinanie kuponów" wcześniej. Teraz rzeczywiście idą w tą stronę bo zwyczajnie czują że są na górze. To reszta musi poniekąd doganiać Sony. Gdyby taki Panasonic był na czele stawki w tym segmencie to pewnie robiłby podobnie. Zaczął by obcinać kupony. Tak to już jest z tymi na górze. Łatwiej jest się tam dostać niż utrzymać. Dla mnie jedynym argumentem za GH6 to świetna stabilizacja. Decydując się na Panasia jesteśmy skazani na ręczne ostrzenie, na problemy ze światłem. W Sony tego nie ma, a przynajmniej nie w takim stopniu. Tutaj jak chcesz być kreatywny to możesz (ostrzyć ręcznie) - ale nie musisz. Gdy chcesz mieć wywalone na to, to wciskasz AF i robisz robotę ("na łatwiznę").
kulfi82
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 13:29

wemlo pisze:Źródło posta Decydując się na Panasia jesteśmy skazani na ręczne ostrzenie,

zgadzam się tyle, że z tego co widzę w przypadku S5/GH6 jest pewien progres. Nie wiem na ile AF w tych puszkach jest użyteczny jest tyle zbieżnych ze sobą testów, że urywa głowę. Ja obecnie filmuję A7Riii, który też nie jest idealny w kwestii ostrzenia, ale kupę lat filmowałem A7S z 25 punktami DFD..dało się, S5 ma ich 225 więc pewnie też się da. Zmierzam do tego, że ja osobiście jestem zmęczony polityką wydawniczą Sony i tą firmą jako taką.
"Ojciec Zdzicha"
alias
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 17:00

wemlo pisze:Źródło posta Teraz rzeczywiście idą w tą stronę bo zwyczajnie czują że są na górze. To reszta musi poniekąd doganiać Sony.

fajna sytuacja tego sony - być na technologicznej górze i jednocześnie finansowo tonąc :roll:
kulfi82 pisze:Źródło posta S5 ma ich 225 więc pewnie też się da

kulfi82 pisze:Źródło posta S5 ma ich 225 więc pewnie też się da

nie wiem jak na weselu, ale miałem niedawno materiał studniówkowy kręcony w całości jednoosobowo na S5
i naprawdę nie było się do czego przyczepić jeśli chodzi o działanie AF, nawet w czasie drugiej części gdzie na sali było ledwo co widać
na ok 400 ujęć nieostrych było kilka, i to też na zasadzie że wyostrzyły się, ale trochę za późno żeby wykorzystać ujęcie
ale nie wiem na jakich szkiełkach gość kręcił, widać tylko że na jasnych bo głębia bardzo płytka, filmowa ;)
wemlo
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 17:24

alias pisze:Źródło posta fajna sytuacja tego sony - być na technologicznej górze i jednocześnie finansowo tonąc

brzmi to dziwnie ale chyba tak jest. Widzę ile ludzi przesiadło się na Sony ostatnimi czasy dlatego nie rozumiem skąd te liczby.
kulfi82 pisze:Źródło posta Zmierzam do tego, że ja osobiście jestem zmęczony polityką wydawniczą Sony i tą firmą jako taką.

może to wynika z potrzeby zwyczajnej odmiany po długim czasie w jednym systemie? Coś na zasadzie "najlepiej tam gdzie nas nie ma". Ale gdy już zmienisz system to zaczynasz dostrzegać inne problemy z którymi trzeba się zmierzyć i czasem okazuje się że może warto jednak było pozostać na starych śmieciach :-)
Ja mam tak powoli z Canonem i Fuji.
kulfi82
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 17:41

alias pisze:Źródło posta nie wiem jak na weselu, ale miałem niedawno materiał studniówkowy kręcony w całości jednoosobowo na S5
i naprawdę nie było się do czego przyczepić jeśli chodzi o działanie AF, nawet w czasie drugiej części gdzie na sali było ledwo co widać
na ok 400 ujęć nieostrych było kilka, i to też na zasadzie że wyostrzyły się, ale trochę za późno żeby wykorzystać ujęcie
ale nie wiem na jakich szkiełkach gość kręcił, widać tylko że na jasnych bo głębia bardzo płytka, filmowa

hmm na płytkich głębiach DFD działa w sumie najgorzej więc jeszcze bardziej ciekawa sytuacja, że 400 ujęć trafionych. Tak z ciekawości możesz napisać w jakiej rozdzielczości i ilu klatkach to było kręcone? Im odczyt z większej powierzchni matrycy tym AF w Panasach bardziej się dusi.

Dodano po 13 minutach 14 sekundach:
wemlo pisze:Źródło posta może to wynika z potrzeby zwyczajnej odmiany po długim czasie w jednym systemie?

raczej nie, bo przecież ja przez bardzo długi czas mocno się z Sonym lubiłem. Nagle przychodzi ten moment, że po raz kolejny chcesz zostawić u nich swoje $$$, ale zapala Ci się lampka. Dlaczego konkurencja robi to lepiej, sensowniej i na dodatek taniej. Oglądałem ostatnio fajne porównanie S5 do S1H i po prostu zaskoczyło mnie jak genialne ustępstwa potrafi robić Panas tak aby sensownie wyceniać swoje puszki a jednocześnie nie robić z klientów debili. Długi materiał, ale bardzo fajnie przedstawiony.

https://www.youtube.com/watch?v=VvESkUi1TRw


PS. Zarzucają S5, że ma limit nagrywania do 30min... ale wciskasz ponownie rec i lecisz dalej. No i limit dotyczy wyłącznie C4K/10bit, grając w 8bitach lecimy ile fabryka dała. Dla przykładu A7SIII nie ma żadnych limitów, tylko się przegrzewa po 23min i wyłącza się sam :D
"Ojciec Zdzicha"
wemlo
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 18:04

kulfi82 pisze:Źródło posta Dla przykładu A7SIII nie ma żadnych limitów, tylko się przegrzewa po 23min i wyłącza się sam

Poważnie? Oglądałem kilka testów z tym związanych i nigdzie nie było o tym mowy...

Dodano po 1 minucie 14 sekundach:
kulfi82 pisze:Źródło posta Długi materiał, ale bardzo fajnie przedstawiony.

Oglądam dosyć często filmy tego gościa. Są genialne w swojej prostocie i ilości przekazywanych informacji w sposób naprawdę bardzo czytelny.

Dodano po 6 minutach 39 sekundach:
kulfi82 pisze:Źródło posta Dlaczego konkurencja robi to lepiej, sensowniej i na dodatek taniej.

Dlatego że większość filmowców w tym segmencie rynku wybiera rzeczy łatwiejsze. Sony ma pewnie jeden z najlepszych (jeśli nie najlepszy) AF na rynku. To bardzo wiele zmienia. Do tego najlepszy Low-Light i dobry DR i jazda. Z punktu widzenia, dajmy na to weselnika, to sprzęt niemal doskonały. Przynajmniej na papierze. Co z tego że w kwestii wideo Panasonic oferuje dużo bardziej zaawansowane rzeczy za mniejsze pieniądze. Ważne że jest porządny AF i ISO. Reszta to tylko dodatki które większości użytkowników nie są potrzebne.
mav
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 18:23

kulfi82 pisze:Źródło posta tylko się przegrzewa po 23min i wyłącza się sam

Rok na nim pracuję i pierwsze słyszę :lol:
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
alias
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 19:40

wemlo pisze:Źródło posta Widzę ile ludzi przesiadło się na Sony ostatnimi czasy dlatego nie rozumiem skąd te liczby.

bo wynik finansowy robią masy masy, które przesiadły się z małych kamerek i aparatów kompaktowych na smartfony

Dodano po 2 minutach 47 sekundach:
kulfi82 pisze:Źródło posta możesz napisać w jakiej rozdzielczości i ilu klatkach to było kręcone

wszystkie klipy to format MOV o parametrach 4096x2160, 25.00p, 4:2:2, 10-bit, z bitrate 150Mbps
a jaki to jest profil tego aparatu nie nie wiem
kulfi82
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 20:02

mav pisze:Źródło posta Rok na nim pracuję i pierwsze słyszę

dziwne, bo ja nie mam A7Siii a ciągle mi się to obija o uszy przy różnych testach. 4K/120fps i w ciepły dzień mamy overheat. Może wyszedł jakiś up lub cos innego, nie śledzę już tak bardzo info o A7SIII

od 7 minuty..
https://youtu.be/1LoMOUwYAdc?t=437
"Ojciec Zdzicha"
mav
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 20:44

Nigdy nie potrzebowałem tak ciągiem nagrywać w 4k/100p ale wielokrotnie normalnie nagrywałem całodniowe materiały w 100p w dzień, we wnętrzach i wszystko było git. Jest też chyba gdzieś ustawienie w aparacie, że tylko ma informować a nie wyłączać - nie wiem czy gość to ustawił. Jak również np. robiłem ciągiem godzinne+ występy w 4k/25-50p w teatrach i też nic. :roll:
Nie mam czasu oglądać tych jutuberów, bo oni to tylko szukają czegoś szokującego na miniaturę ;) wolę robić robotę.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
wemlo
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 21:16

kulfi82 pisze:Źródło posta 4K

No ale tu jednak mowa o 4k 100p... W 50p raczej nie ma z tym problemu prawda?
mav
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 21:28

Wiem, że mowa o 100p. Ile razy w życiu potrzebowałeś nagrywać godzinę ciągiem w 100p? Tak jak mówię, wielokrotnie trzepałem nagrania w plenerze w całości w 100p, ale cięte ujęcia oczywiście, w takim nagrywaniu nigdy nawet ikony ciepła nie miałem. Natomiast na koncertach granych longiem zdarzyło się ikonę widzieć, czuć że aparat ciepły, ale nigdy się nie wyłączył.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
wemlo
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 22:05

mav pisze:Źródło posta Wiem, że mowa o 100p. Ile razy w życiu potrzebowałeś nagrywać godzinę ciągiem w 100p? Tak jak mówię, wielokrotnie trzepałem nagrania w plenerze w całości w 100p, ale cięte ujęcia oczywiście, w takim nagrywaniu nigdy nawet ikony ciepła nie miałem. Natomiast na koncertach granych longiem zdarzyło się ikonę widzieć, czuć że aparat ciepły, ale nigdy się nie wyłączył.

Mi wystarczy 50p. Może bardzo okazjonalnie 100p więc nie widzę problemu z przegrzewaniem w A7Siii.
kulfi82
Awatar użytkownika

GH6

16.04.2022, 22:15

mav pisze:Źródło posta Wiem, że mowa o 100p. Ile razy w życiu potrzebowałeś nagrywać godzinę ciągiem w 100p? Tak jak mówię, wielokrotnie trzepałem nagrania w plenerze w całości w 100p, ale cięte ujęcia oczywiście, w takim nagrywaniu nigdy nawet ikony ciepła nie miałem. Natomiast na koncertach granych longiem zdarzyło się ikonę widzieć, czuć że aparat ciepły, ale nigdy się nie wyłączył.

godzinę to nie, ale miałem w zeszłym sezonie nagranie w pełnym słońcu w najgorętszy dzień w roku. Tam serio mógłby być problem przy 100p. Wiadomo to ekstremalne warunki i sytuacje bo nikt poważny nie kręci w ten sposób, fakt jest jednak faktem, który IMO nie powinien mieć miejsca.
"Ojciec Zdzicha"
mav
Awatar użytkownika

GH6

17.04.2022, 11:48

Może mógłby, może nie mógłby. Od samego słoneczka na pewno się nie zgrzeje. Zawsze można jakiś wiatrak dołożyć :D były już takie rigi za czasów canona....
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
wemlo
Awatar użytkownika

GH6

17.04.2022, 13:00

kulfi82 pisze:Źródło posta Wiadomo to ekstremalne warunki i sytuacje bo nikt poważny nie kręci w ten sposób, fakt jest jednak faktem, który IMO nie powinien mieć miejsca.

Na takie sytuacje to chyba został stworzony FX3 właśnie.
Dividex

GH6

19.04.2022, 08:52

Już widzę te piękne kadry weselne filmowane w 100p w tym cały kościół, kazanie księdza i komunia ale byłby sztos :lol: Nie na poważnie oprócz wyjścia z kościoła i co fajniejszych kawałków tanecznych to 100p jest bezsensownym pomysłem :D nie wiem jakie jest na to zapotrzebowanie w teledyskach muzycznych, ale i tam wszystkiego longiem chyba nie trzeba robić ? Za to na yt, jako b-roll jak znalazł :roll:
docxxx

GH6

19.04.2022, 09:15

8kmichal pisze:Źródło posta Dji Pocket 2 - mam od tygodnia i jestem zachwycony, jakie to fajne :) (i tanie, i małe, i ma stabiliację ;) )

DJI Pocket 2? Fajny sprzet, sam mam (ze wzgledu na matryce vs GoPro9), ale firma DJI to jest kpina. Olewaja update firmware bo wola wypuscic nowa wersje sprzetu. Od dluzszego czasu na forum P2 jest prosba o aktualizacje, bo czesc funkcjonalnosci jest gorsza od P1, ale oni maja to w d...

A co do cen, to tanio juz bylo. Bodaj Canon oglosil ostatnio ze podnosnie ceny o 20%.
fransua
Awatar użytkownika

GH6

19.04.2022, 11:18

Dividex pisze:Źródło posta Już widzę te piękne kadry weselne filmowane w 100p w tym cały kościół, kazanie księdza i komunia ale byłby sztos Nie na poważnie oprócz wyjścia z kościoła i co fajniejszych kawałków tanecznych to 100p jest bezsensownym pomysłem

Tak samo "bezsensownym" jak nagrywanie w 50p, 8K itp. ;)
Dividex

GH6

19.04.2022, 16:17

Dokładnie :D
kulfi82
Awatar użytkownika

GH6

20.04.2022, 13:09

Dividex pisze:Źródło posta Już widzę te piękne kadry weselne filmowane w 100p w tym cały kościół, kazanie księdza i komunia ale byłby sztos Nie na poważnie oprócz wyjścia z kościoła i co fajniejszych kawałków tanecznych to 100p jest bezsensownym pomysłem nie wiem jakie jest na to zapotrzebowanie w teledyskach muzycznych, ale i tam wszystkiego longiem chyba nie trzeba robić ? Za to na yt, jako b-roll jak znalazł

nie ma co zaraz robić z tego afery, każdy przecież ma swoją wizję. Jedni oddają repo 20min drudzy 2h. Jeżeli ktoś ma na to pomysł i potrafi to wykorzystać to nie uważam, aby to było coś głupiego. Po drugie nie rozmawiamy tutaj przecież o tym czy 100p ma sens czy nie, tylko o podejściu producentów.. d
- dajmy 100p w 4k..
- ale to się przecież będzie grzało..

- Obrazek

wczoraj np. znalazłem ciekawą rzecz w porównaniu S5 z R5C. Podłączając po HDMI ninja V w Panasie możemy dowolnie decydować o tym, czy ma być podgląd tylko na atomosie, czy też może zewnętrznym i wewnętrznym monitorze jednocześnie. Można nawet usunąć z wewnętrznego ekranu aparatu siatkę z info aby widzieć wyłacznie obraz. W canonie oczywiście po podłączeniu zewnętrznego ekranu ten wewnętrzny gaśnie i koniec tematu. To są drobnostki i pierdoły, ale trafiając co chwilę na na takie smaczki zaczynam na serio ulegać opinii, że Panasonic słucha swoich klientów. Tematu AF nie do końca rozumiem... może to walka z niską ceną, albo kwestia patentów.
"Ojciec Zdzicha"
mav
Awatar użytkownika

GH6

20.04.2022, 16:06

W Sony jest tak samo - podgląd to udręka, przynajmniej w a7(s)3. No ale oni jednak wydają więcej kamer, niż panas, chyba to głównie o to chodzi. Panas ma tylko Evę i potem długo długo nic i dopiero varicamy.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
kulfi82
Awatar użytkownika

GH6

20.04.2022, 20:06

mav pisze:Źródło posta W Sony jest tak samo - podgląd to udręka, przynajmniej w a7(s)3. No ale oni jednak wydają więcej kamer, niż panas, chyba to głównie o to chodzi. Panas ma tylko Evę i potem długo długo nic i dopiero varicamy.

ee tam.. nie przekonuje mnie ten argument :D Przecież odpalenie możliwości jednoczesnego podglądu na ext/int to nie jest jakiś mega wyczyn. Tak samo ustawienie WB z szarej karty. W canonie musimy wykonać zdjęcie szarej karty następnie wejść w menu WB i ustawić balans na podstawie wykonanego zdjęcia :shock: W Panasie celujemy w kartę i klikamy set. To samo można powiedzieć o L-mount.. który producent wpadł na to aby wypuścić set 24,35,50 mm w niemal identycznym rozmiarze i wadze? Niby pierdoła, ale odpada nam np. wyważanie gimbala po zmianie szkła :) Im dłużej studiuje system Panasa tym bardziej dostrzegam ich politykę pro konsumencką. Tam na prawdę jest ktoś myślący.
"Ojciec Zdzicha"
wemlo
Awatar użytkownika

GH6

20.04.2022, 21:17

kulfi82 pisze:Źródło posta wczoraj np. znalazłem ciekawą rzecz w porównaniu S5 z R5C. Podłączając po HDMI ninja V w Panasie możemy dowolnie decydować o tym, czy ma być podgląd tylko na atomosie, czy też może zewnętrznym i wewnętrznym monitorze jednocześnie. Można nawet usunąć z wewnętrznego ekranu aparatu siatkę z info aby widzieć wyłacznie obraz. W canonie oczywiście po podłączeniu zewnętrznego ekranu ten wewnętrzny gaśnie i koniec tematu.

Nawet w Fuji X-T4 można konfigurować dowolnie co ma być widoczne na poszczególnych monitorach... po R5C też bym tego oczekiwał, widać księgowym to nie odpowiadało.
Degenerado

GH6

20.04.2022, 22:14

Dividex pisze:Źródło posta Już widzę te piękne kadry weselne filmowane w 100p w tym cały kościół, kazanie księdza i komunia ale byłby sztos


a nie wpadłeś na pomysł, że ktoś może filmować nie tylko kadry weselne ?
Dividex

GH6

22.04.2022, 18:28

No wpadłem i dlatego napisałem, że nie wiem jak to wygląda w produkcji klipów muzycznych i że dla youtouberów jako narzędzie do slowmo przy tworzeniu B-roli, bedzie spokol. Innych zastosowań dla tego typu sprzętu raczej nie widzę. Może też być ciekawy jako aparat podróżnika dokumentalisty czy dla prywatnych video rodzinnych dla wymagających.
Degenerado

GH6

22.04.2022, 21:00

sport, samochody, samoloty, zjawiska pogodowe, taniec, sztuki walk, strzelanie, crashtesty, zwierzaki, dron... nawet telefony już robią 960 fpsów bez problemów i można to wykorzystać

Wróć do „Panasonic”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal