Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

Film to światło.
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

27.08.2017, 16:53

Myślę, że problem dotyczy w głównej mierze użytkowników korpusów SONY a w szczególności serii A7x, ale pewnie ból z powodu masakrycznej eskalacji "gównoledów" mają też pozostali. To co obserwuje w tym sezonie mnie przeraża, hasło klucz:

Obrazek

i wszelakie modyfikacje tego gówna. Wczorajsza realizacja przebiła praktycznie wszystko. Dj (niby z wyżej półki) oblepił swoją bramkę tymi ledami wrzesz i wzdłuż, do tego strobo przy szybszych numerach i klasyk.. dymek/para. Efekt był taki, że masakrował tymi światłami uczestników strasznie. Raz przepał, raz ciemno, raz ktoś ma filetowy ryj, raz niebieski.. jeżeli dołożymy do tego to jak sony fantastycznie kompensuje niebieskie zabarwienie można się tylko za głowę złapać.

Jak podchodzicie do tego tematu? Macie łagodnie mówiąc wyje... "tak było świecone tak jest nagrane", czy może ratujecie się w iny sposób?
"Ojciec Zdzicha"
razor89md

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

27.08.2017, 18:04

Ja na spotkaniu z klientem robię ankietę i zawsze pytam o strefy światła itp

Informuję, że jakie będzie oświetlenie na sali taki będzie na filmie czyli czerwone, niebieskie twarze itp

Mam a7s i tylko raz miałem problem z niebieskim ledem.

Tego co wrzuciłeś jeszcze nie spotkałem.
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

27.08.2017, 19:20

Ja też informuje o kwestii oświetlenia młodych i konsekwencji robienia z wesela dyskoteki, ale co to w sumie daje? nic. Nie wiem w sumie jakim profilem grasz, ale A7S i tego typu jak wyżej "choinkowe" ledy to istna katastrofa. Co prawda kadr poniżej jest znacznie przepalony, ale cokolwiek byś nie zrobił z A7S nie podołałbyś tym podświetleniom.

Obrazek

Nie chce mi się wierzyć, że to specyfika regionu iż u nas jest boom na torpedowanie sal ledami.

Możesz podrzucić od Ciebie jakiś kadr z ostatniej zabawy gdzie był DJ?
"Ojciec Zdzicha"
razor89md

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 09:09

Dzisiaj wieczorem wrzucę Ci materiał z pierwszego tańca.

Tylko ten dj gdzie ja byłem miał głowice ruchome a ledami doświetlał salę.
SylwekK
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 10:38

Hehe, rozwiązanie jest dość proste i nawet stosunkowo skuteczne :) Stawiamy swoje "budowlańce", dla wyrównania luminacji i nieprzejmujemy się ledami... Każdy chce wykonać swoją robotę dobrze, ale priorytetem zespołu powinna być muzyka nie oświetlenie.
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
luke
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 12:10

Problem dość skomplikowany. Z pewnością trzeba klientom uświadomić, że rodzaj oświetlenia na sali ma wpływ na film.
Część ludzi lubi zrobić z sali tanecznej prawdziwą ciemnicę - tutaj nawet A7s nie przekształci obrazka w ciekawie oświetlony kadr.
Chińskie ledy to też porażka. Nawet w nowych hotelach Hiltona używają ich do oświetlenia. A te niebieskie lampeczki DJ-ów lub orkiestry to już masakra.
Ja się przymierzam do zakupu kilku takich lampek https://www.bhphotovideo.com/c/product/ ... _100w.html by delikatnie doświetlić salę. Mam nadzieję, że zmniejszy to znacznie problem kolorowych plam świetlnych na twarzach ludzi.
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 12:18

SylwekK pisze:Źródło postaKażdy chce wykonać swoją robotę dobrze, ale priorytetem zespołu powinna być muzyka nie oświetlenie.

Zgadzam się w 100%.. tylko pomyliłeś kraje :D Tutaj miałem do czynienia z względnie jasną i nowoczesną salą, mógłby być naprawdę fajny klimacik gdyby go Dj tymi ledami i strobo nie rozwalił. Zresztą zobaczcie sami..

Tylko dla FilmUserów: Tylko stali FilmUserzy widzą tę zawartość. Zostań nim w kilka chwil!


Dj już w pierwszym bloku poprosił obsługę o całkowite wyłącznie świateł i świecił na zmianę niebieskim, czerwonym, pomarańczowym. Zero naturalnej barwy. Owszem można iść na noże, ale sami wiecie jak to działa. Doświetlenie w tym przypadku nie wiele by się zdało bo ściany były delikatnie podświetlone, ale całkowita ciemnica była w "młynie" czyli na środku parkietu. W tym momencie trochę zatęskniłem za Canonem mimo wszystkich wad tego systemu tam z ledami problemu nie było.

Dodano po 4 minutach 18 sekundach:
luke pisze:Źródło posta Problem dość skomplikowany. Z pewnością trzeba klientom uświadomić, że rodzaj oświetlenia na sali ma wpływ na film.
Część ludzi lubi zrobić z sali tanecznej prawdziwą ciemnicę - tutaj nawet A7s nie przekształci obrazka w ciekawie oświetlony kadr.
Chińskie ledy to też porażka. Nawet w nowych hotelach Hiltona używają ich do oświetlenia. A te niebieskie lampeczki DJ-ów lub orkiestry to już masakra.
Ja się przymierzam do zakupu kilku takich lampek https://www.bhphotovideo.com/c/product/ ... _100w.html by delikatnie doświetlić salę. Mam nadzieję, że zmniejszy to znacznie problem kolorowych plam świetlnych na twarzach ludzi.


Czyli na chwilę obecną przyjmujesz, że tak musi po prostu być. Dj zalał salę błękitem i nic z tym nie zrobisz.
"Ojciec Zdzicha"
razor89md

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 13:09

kulfi pokaż zdjęcie tej sali z oświetleniem dj ;)
luke
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 13:31

kulfi82 pisze:Źródło posta Czyli na chwilę obecną przyjmujesz, że tak musi po prostu być. Dj zalał salę błękitem i nic z tym nie zrobisz.

Generalnie tak, no chyba że jest całkowity dramat - to mam dwa 800 watowe RedHeady z dimmerami i wrotami.
Jak jest już całkiem źle to wyciągam je z bagażnika i starając się maksymalnie zawęzić strumień światła oświetlam delikatnie parkiet.
Ale wiecie jak jest - one nawet na minimum mocy świecą za jasno. Pół biedy jak jest jakieś odejście od parkietu i można je postawić w pewnej odległości. Ale jak tego odejścia brakuje to jest słabo.
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 13:49

razor89md pisze:Źródło posta kulfi pokaż zdjęcie tej sali z oświetleniem dj

No problem jak tylko pojawię się przed kompem wyciągnę kadr.

luke pisze:Źródło posta
kulfi82 pisze:Źródło posta Czyli na chwilę obecną przyjmujesz, że tak musi po prostu być. Dj zalał salę błękitem i nic z tym nie zrobisz.

Pół biedy jak jest jakieś odejście od parkietu i można je postawić w pewnej odległości. Ale jak tego odejścia brakuje to jest słabo.

Z miejscem w tym akurat przypadku problemu by nie było, bo sala była stosunkowo przestronna kłopot byłby chyba dalej w świetle Dj`a bo te doświetlenie znikłoby w tej plejadzie świateł. Na bank miał puszczony automat bo notorycznie powtarzała się sytuacja

1. Na zmianę ostre światło ledowe .. niebieski, czerwony itd.
2. ledy przechodziły w tryb strobo czyli szybkie błyski
3. odpalały się jakieś głowice z mocnym, białym, strumieniowym światłem.
4. od początku..

Oczywiście nie można zapomnieć o dymiarce do kompletu, ale to odrębny temat. Suma summarum powstawała z tego istna masakra dla operatora. Nie chcę wszystkiego zwalać na Dj bo gość generalnie był bardzo w porządku. Dźwięk mi ogarnął w 30 sekund z wyrównaniem poziomów i na parkiecie też dawał takie show, że nie można było się nudzić, ale z tematem świateł stał murem jak osioł.
"Ojciec Zdzicha"
Janusz_b
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 15:50

Może trzeba się przeprosić z dobrą lampą nakamerową? Ja na studniówce, gdzie było dużo świateł takich, jak opisał Kulfi założyłem na uchwyt gimbala lampę AKURAT z minimalną jasnością, tyle, żeby doświetliła pierwszy plan. I było OK. Przynajmniej studniówkowi balowicze mogli się później rozpoznać na filmie :D
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 16:24

Janusz_b pisze:Źródło posta Może trzeba się przeprosić z dobrą lampą nakamerową? Ja na studniówce, gdzie było dużo świateł takich, jak opisał Kulfi założyłem na uchwyt gimbala lampę AKURAT z minimalną jasnością, tyle, żeby doświetliła pierwszy plan. I było OK. Przynajmniej studniówkowi balowicze mogli się później rozpoznać na filmie :D


Zgadzam się z Tobą w 100%.. taka myśl mi nawet przemknęła w pierwszym momencie, ale nie mam jeszcze opatentowanego sposobu na mocowanie tego do zdzicha bez poprzecznych ramion. Podrzucę wieczorkiem kawałek kadru osądzicie czy doświetlenie zmieniłoby by coś w tej sytuacji.
"Ojciec Zdzicha"
Stefan
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 16:28

Jako forumowy ślubowstręt mam takie, pewnie dość naiwne, pytanie - co wam przeszkadzają takie kolory? Przecież dzięki nim widać "jak było" - jeśli ludzie się dobrze bawili w mroku, to nikt nie powinien mieć pretensji, że film też pokazuje mrok :-)
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 16:45

Stefan pisze:Źródło posta Jako forumowy ślubowstręt mam takie, pewnie dość naiwne, pytanie - co wam przeszkadzają takie kolory? Przecież dzięki nim widać "jak było" - jeśli ludzie się dobrze bawili w mroku, to nikt nie powinien mieć pretensji, że film też pokazuje mrok :-)


wiesz, jeżeli kolorowe światło umiarkowanie wpływa na bawiących się gości to nie ma żadnego problemu. Gorzej jak młoda w jasnej sukni dostanie takim strumieniem niebieskiego i wygląda jak pomalowana farbą fluorescencyjną. To taki trochę śmiech przez łzy, i to co mówisz jest jak najbardziej prawdziwe, ale tłumacząc młodej "panie.. tak było tak jest na filmie" już jesteś przegrany. Ludzie bawiąc się nie widzą sami siebie i że wyglądaj jak kosmici ..a swoje 5 groszy dorzuca Sony genialnie radząc sobie z światłem led
"Ojciec Zdzicha"
SylwekK
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 16:48

Chodzi o to, że gęby są wypalone przy takim świetle albo są ok, ale drugi plan zamienia się w przepastną otchłań czerni. Lubię jak jest kolorowo na weselu, ale wszystko w granicach rozsądku.
http://www.sylwekkuna.com
Panasonic GH2, Zoom H2, Steadycam, Ronin S
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 18:56

SylwekK pisze:Źródło posta Chodzi o to, że gęby są wypalone przy takim świetle albo są ok, ale drugi plan zamienia się w przepastną otchłań czerni. Lubię jak jest kolorowo na weselu, ale wszystko w granicach rozsądku.

oo to to właśnie...

razor89md pisze:Źródło posta kulfi pokaż zdjęcie tej sali z oświetleniem dj ;)

mniej więcej wyglądało to tak.. poleciałem po jakości, chciałem szybko wrzucić.
Tylko dla FilmUserów: Tylko stali FilmUserzy widzą tę zawartość. Zostań nim w kilka chwil!
"Ojciec Zdzicha"
M4jster

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 19:34

mniej więcej wyglądało to tak.. poleciałem po jakości, chciałem szybko wrzucić.

O k# faktycznie, istna masakra
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 20:46

No cóż, rzeczywistości zmieniać nie będę.. dodatkowe oświetlenie za dużo by tu chyba nie pomogło.
"Ojciec Zdzicha"
mav
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 20:56

Nic nowego.
Niestety.

ja to robię tak. Jak tylko słyszę, że DJ, albo że "zespół kupił głowy", to już wiem, że to będzie takie coś. Po prostu pokazuję przykład tej samej sali w wersji "z DJem" i z normalnym światłem. Z reguły wystarcza, żeby podjęli słuszną decyzję. 8-)
A jak im taka dyskoteka odpowiada, to przecież ja nie widzę w tym nic złego. Całe wesele to festiwal gustu pary młodej. Po co mam w to ingerować?
Weź pod uwagę, że to taka sama część usługi DJa, jak Twoja np. ze stabilizatorem. Być może nawet dodatkowo płatna. To tak jakby Ci ktoś powiedział "odłóż to dziwadło bo do wystroju sali nie pasuje*".


*Miałem raz takie hece z kranem. Nic przyjemnego.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 21:25

mav pisze:Źródło posta Nic nowego.
Niestety.

ja to robię tak. Jak tylko słyszę, że DJ, albo że "zespół kupił głowy", to już wiem, że to będzie takie coś. Po prostu pokazuję przykład tej samej sali w wersji "z DJem" i z normalnym światłem. Z reguły wystarcza, żeby podjęli słuszną decyzję. 8-)
A jak im taka dyskoteka odpowiada, to przecież ja nie widzę w tym nic złego. Całe wesele to festiwal gustu pary młodej. Po co mam w to ingerować?
Weź pod uwagę, że to taka sama część usługi DJa, jak Twoja np. ze stabilizatorem. Być może nawet dodatkowo płatna. To tak jakby Ci ktoś powiedział "odłóż to dziwadło bo do wystroju sali nie pasuje*".
*Miałem raz takie hece z kranem. Nic przyjemnego.


zgadzam się mav, tylko różnica jest taka, że mój gimbal Dj-owi roboty nie spie#$%% a już jego turboledowe odjechane oświetlenie kamerzyście zatruje życie. Niestety ja nie mam wpływu na to jakiego Dj/zespół wybierze para bo w sezonie może trafią się ze 3, które podpisują ze mną umowę nie mając jeszcze ogarniętej sali, grajka i fotopstryczka. Tłumacze im jak krowie na rowie, również pokazuje sample, ale to kompletnie nie działa - przychodzi dzień realizacji i można sobie zobaczyć link z posta wyżej :cry: Jak jestem na wyjeździe to się w tańcu nie pie#$% i przynajmniej Dj-owi uświadomię, że powinien grać na dyskotekach a nie weselach. Lokalnie jest już trochę gorzej, wole z lokalersami nie wojować bo to grupa wzajemnej adoracji i raczej żaden kamerun nie chciałby się znaleźć u nich na czarnej liście. Poza tym nigdy nie byłem mocny w gadce i asertywność to nie jest moja najmocniejsza cecha..

Podsumowując do tej pory byłem przeciwnikiem podejścia "jest ciemno, będzie ciemno" i nie raz tu toczyłem wojny, że to droga na skróty. Obecnie chyba zmieniam front, bo jeżeli co realizację mam przezywać takie stresy to średnio to widzę w najbliższych latach.
"Ojciec Zdzicha"
mav
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 22:11

Wystarczy się tym tak nie przejmować.
Zawsze możesz przecież jeszcze w trakcie imprezy podejść do młodych i im pokazać fragment, niech decydują na żywo. Ja tak robię i nagle wszystko się da. A to wolne gniazdo u zespołu się znajdzie, a to światła bardziej po suficie się da.
Może i wygląda trochę jak synek, który poszedł się poskarżyć mamusi, no ale jak po dobroci się nie da... :)
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 22:18

mav pisze:Źródło posta Zawsze możesz przecież jeszcze w trakcie imprezy podejść do młodych i im pokazać fragment, niech decydują na żywo

no ok, ale tu wrócimy do

. Lokalnie jest już trochę gorzej, wole z lokalersami nie wojować bo to grupa wzajemnej adoracji i raczej żaden kamerun nie chciałby się znaleźć u nich na czarnej liście. Poza tym nigdy nie byłem mocny w gadce i asertywność to nie jest moja najmocniejsza cecha..


pozostaje mi się tym nie przejmować.. :)
"Ojciec Zdzicha"
Janusz_b
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 22:28

Skoro pisałem o delikatnym doświetlaniu pierwszego planu, to może kilka słów na ten temat.Moim idolem był zawsze Adam Słodowy, tak więc poszedłem w jego ślady i zrobiłem sobie uchwyt do gimbala z ogólnie dostępnych elementów. Wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zazwyczaj używam gimbala bez uchwytu, czasami jednak trzeba coś doświetlić, zamocować na gimbalu odbiornik bezprzewodowy Sennheisera lub monitor podglądowy. Wyedy błyskawicznie można gimbal umieścić w prezentowanym powyżej uchwycie. Uchwyt na szybkozłączce spoczywa na statywie - w razie konieczności wystarczy gimbal(ze stopką) włożyć do łoża uchwytu, a ze statywu wyjąć całość.
Sprawdza się u mnie już ponad półtora roku, uchwyt jest składany (pierwsze zdjęcie) i nie zajmuje dużo miejsca w torbie.
Budowa jest prosta- patrząc od dołu: stopka szybkozłączki, powyżej łoże szybkozłączki, pionowy wspornik, element z riga mocujący rody, dwie krótkie rurki (rody) z uchwytami oraz gniazdo lampy (oczywiście można zamontować dowolny element wykorzystując mocowanie na rody)
Ten uchwyt dostosowany jest do mojego gimbala Pilotfly, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by podobną konstrukcję zastosować np. do Zdzichuna, zmieniając tylko długość pionowego wspornika.
Janusz_B
DVX200 i GH5, GH4, G7 ze słoikami na sporej półce.
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 22:48

no jestem pod wrażeniem.. :shock:
"Ojciec Zdzicha"
mav
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

28.08.2017, 23:29

Doświecanie taką lampką dla mnie niestety odpada, poza sytuacjami, kiedy faktycznie nie ma wyboru (np. w styczniu na dworze). Już bym wolał stawiać LEDy na sali, co zresztą bardzo sporadycznie, ale czynię.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
razor89md

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

29.08.2017, 08:18

kulfi na 100dniówka tak doświetlają :D

Fakt słabo to wygląda, zwłaszcza z tym "strobo"

U mnie na weselu był zakaz takich świateł, miałem mega jasną salę, wielką i nie chciałem tego psuć to raz a dwa uważam, że wesele to nie dyskoteka ;)
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

29.08.2017, 08:33

No to właśnie miałem taką ślubną studniówkę. Materiał nagrany, nie czuję się winny, że wygląda tak jak wygląda. A jak zrobiłeś zakaz?
"Ojciec Zdzicha"
Dividex

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

29.08.2017, 08:33

Na Ledy wpływu nie mamy, to już taki urok naszych czasów i ta technologia jest wszechobecna wszędzie. Rozmowy z parą młoda przed imprezą i tak niewiele dają, bo oni szybko zapominają o takich ustaleniach, zwyczajnie mają więcej na głowie w dniu ślubu niż światła na sali. Z drugiej strony chodzenie do nich na imprezie z marudzeniem o doświetlenie sali też jest bez sensu i psuje im klimat imprezy. Rozwiązaniem może być tylko ustawienie swoich świateł i nie zwracanie uwagi na zespół, na zasadzie każdy robi swoje :) Lampka nakamerowa mnie nie przekonuje, obraz wygląda makabrycznie... generalnie video lat 90. Choć nigdy nie wiadomo do czego w ostateczności człowiek będzie zmuszony;)
razor89md

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

29.08.2017, 08:46

kulfi82 pisze:Źródło posta No to właśnie miałem taką ślubną studniówkę. Materiał nagrany, nie czuję się winny, że wygląda tak jak wygląda. A jak zrobiłeś zakaz?


To było moje wesele i mój ślub :D Byłem gospodarzem, miałem prawo ;)

Btw czy para o której video rozmawiamy ma do Ciebie pretensje?
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak radzić sobie z ledami zespołów/dj

29.08.2017, 09:03

kulfi82 pisze:Źródło posta Btw czy para o której video rozmawiamy ma do Ciebie pretensje?


Nie bo to świeży temat.. pretensję mogą mieć za kilka miesięcy. To nie jest też tak, że cały materiał wygląda w ten sposób, dużo uciekałem na boki gdzie było podświetlenie ścian. Tam ledy DJ nie dochodziły i materiał jest bardzo fajny.

Jeżeli będą jakieś stękania odpowiedź będzie krótka i zwięzła.

Dividex pisze:Źródło posta Rozwiązaniem może być tylko ustawienie swoich świateł i nie zwracanie uwagi na zespół

może i tak, chociaż ciągle nie jestem przekonany czy akurat w tej sytuacji dodatkowe światło znacząco poprawiło by materiał bo generalnie ciemno tam nie było.

Zastanawiam się też czy FS też tak jak A7X świetnie sobie radzą z tymi ledami. Czy tam też występuje taki blueclipping i reakcja na światło LED?
"Ojciec Zdzicha"

Wróć do „Oświetlenie”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal