Jak doświetlać - ślub, wesele

Film to światło.
Gelo

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 10:20

Temat bardzo dyskusyjny. Natomiast jak radzicie sobie z doświetlaniem czy to sali czy tez kościoła, bo nie zawsze jest odpowiednio jasno. Osobiście zakładam YN-300 na 6d ale mimo ładnego światełka i balansu jest to spora patelnia i mało wygodna. Na dodatek całym utrudnieniem jest fakt ze filmuję na 70% w pojedynkę i ograniczam sprzęt do minimum. Jak to u was wygląda?
luke
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 11:08

Jak dla mnie to lampka na kamerze to kompletna porażka.
Po pierwsze jest to absolutnie niekomfortowe dla osób filmowanych.
Po drugie daje płaskie światło - podobnie jak lampa błyskowa na aparacie w fotografii.
Jakie rozwiązanie tej sytuacji?
Po pierwsze jasne szkła. Jest naprawdę niewiele tak ciemnych miejsc by przy przesłonie 1.8 ISO 1600 nie wystarczało.
A jeśli to nie starcza i chcemy dodatkowego oświetlenia, to już lepiej zapalić delikatnie ze 2 lampy filmowe na statywach, niż świecić ludziom po oczach z kamery.
Można też iść w kamery z dobrym ISO - sony A7s czy FS5.
Gelo

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 11:19

No właśnie np.ostatnia sobota, przygotowania canon6d + helios 58/2 na open iso 1600 i ciemno, kościół podobnie. Na sali zawsze coś świeci i można kombinować. Na przyszły sezon na pewno wymiana body ale tu myślałem o A6300 chyba że A7S II stanieje ;)
luke
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 11:50

Jak pracujesz na 6d to możesz dać wyższe ISO niż 1600. Rozumiem, że czas ustawiasz na 1/50
Ja na przygotowaniach czasem stawiam gdzieś z boku (czasem na jakiejś szafce lub czymś takim) lampkę ledową i najczęściej kieruję ją na sufit, by mieć odrobinę fajnego rozproszonego światła.
mav
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 11:56

Jak dla mnie to lampka na kamerze to kompletna porażka.
+1
Odkąd przeszedłem na FS100/FS700 ani razu nie musiałem używać żadnego dodatkowego oświetlenia, dodatkowo wcale nie mam jakiś uber-jasnych szkieł (np. sigma 10-20/3.5) a obrazek jest naprawdę w porządku. Warunki muszą naprawdę być paskudne, żeby sobie ten sprzęt nie radził.
Ostatnio mimo to zacząłem rozważać zakup 24/1.4 "na wszelki słuczaj", w połączeniu ze speedboosterem to będzie noktowizor i jak ten zestaw będzie za ciemny, to znaczy, że jest zupełna ciemność :)
A7S3, FS7, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
quadro
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 12:11

Czasami problem jest innego typu - obiekty filmowane stoją pod światło i jeśli podniesiemy ekspozycję będziemy mieli przepalone np. okna.
Wtedy może się przydać dodatkowe oświetlenie. Ale lampka na aparacie to ostateczność.
A6300 się gimba na Ździchunie ;)
Gelo

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 12:30

Ostatnio zauważyłem w 6d dziwna sytuację. Ustawienia manualne 1/50 iso 1600 obiektyw bez znaczenia ale przesłona ok 2. Na wizjerze obrazek dużo za ciemny, przestawiam na auto czas schodzi do 1/35 iso do 800 przesłona zostaje a obrazek po prostu idealny. Zdziwienie i sprawdzenie na dużym ekranie jest ok. Czy auto ma dostęp do ustawiania wartości do których manual nie ma?
mikefilm
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 12:37

U mnie przy GH4+SB z obiektywami 2.8 i mnie bardzo często jadę na 50fps i 1/100 Iso nie przekraczam 2500. Jak robi się źle schodzę na 25fps 1/50. Nigdy nie musiałem niczego doświetlać. Jak już jest tak ciemno że mój zestaw sobie nie radzi to kręcę poniżej ekspozycji... wiadomo jak jest ciemno to jest ciemno i klientowi mówię że było po prostu ciemno :D
Lampy przy weselach nigdy nie używałem i nigdy nie będę... chyba że będzie to wesele w stylku "dyskotekowo-klubowym" :lol: Wtedy taka lampka na puszce daje fajny efekt ;)
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr

puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 15:20

luke pisze:Źródło posta Jest naprawdę niewiele tak ciemnych miejsc by przy przesłonie 1.8 ISO 1600 nie wystarczało.

Moim zdaniem takich miejsce jest całkiem sporo. Nie zawsze para wybiera nowoczesną, przeszkloną salę. Kilka weekendów temu trafiłem taką piwnicę, że sprzętu po omacku szukałem. Zespół "kozia dupa bend" walnął sobie jakąś lampkę nocną więc pożytku z tego nie było żadnego. Na szczęście w torbie miałem jakiegoś leda za 200zł + f1.8 + iso 3500 i jakoś w pocie dałem radę.

Gelo pisze:Źródło posta Na przyszły sezon na pewno wymiana body ale tu myślałem o A6300

Jeżeli sądzisz, że A6300 pogoni z czułościami 6D to się srogo rozczarujesz. W sony ISO3500 to IMO też górna granica przyzwoitego obrazu (w FHD bo w 4K jest lepiej)

mikefilm pisze:Źródło posta Lampy przy weselach nigdy nie używałem i nigdy nie będę...

Jak staniesz przed wyborem mieć materiał a czarną plamę to użyjesz. Widocznie jeszcze na taką salę nie trafiłeś ;) Zgadzam się, że lampa na aparacie to syf, kiła i mogiła - ale zawsze to jakieś kolo ratunkowe jest. Ja na następny sezon planuje zainwestować w jakieś filmowe oświetlenie.
"Ojciec Zdzicha"
mikefilm
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 15:53

kulfi82 pisze:Źródło posta Jak staniesz przed wyborem mieć materiał a czarną plamę to użyjesz. Widocznie jeszcze na taką salę nie trafiłeś ;) Zgadzam się, że lampa na aparacie to syf, kiła i mogiła - ale zawsze to jakieś kolo ratunkowe jest. Ja na następny sezon planuje zainwestować w jakieś filmowe oświetlenie.


Skoro goście nie widza się na sali to czego spodziewają się na filmie...? :lol:
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr

puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Berreck

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 19:47

przygotowania canon6d + helios 58/2 na open iso 1600 i ciemno

Ja w G7 lecę z iso nawet do 6400 a po renderze do mp4 1080 25p i tak gubię ziarno, a Ty kolego w dużo lepszym sprzęcie zostajesz na 1600 iso !?

U mnie przy GH4+SB z obiektywami 2.8 i mnie bardzo często jadę na 50fps i 1/100 Iso nie przekraczam 2500. Jak robi się źle schodzę na 25fps 1/50.

Osobiście przy rejestracji 50p używam czasu 1/50. Wiadomo żę migawka x2 klatkarz daje najlepsze rezultaty, ale gdy brakuje światła, to lepsze rozwiązanie niż żyłowanie iso. Nigdy też nie wiadomo kiedy przyda się zwolnienie, wydaje mi się że lepszy efekt spowolnienia będzie przy 50fps i czas 1/50, niż 25fps i czas 1/50.
luke
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 21:30

Jasne, że różne są sale i różne kościoły, ale przy dzisiejszych sprzętach typu canony 5d, 6d, panasy G7, GX80, czy sony ISO 3200 jest akceptowalne.
A nie dam się przekonać, że iso 3200, czas 1/50 i światło 1.8 to za mało na wesela. No chyba, że ktoś się żeni w ciemni fotograficznej...
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 21:59

luke pisze:Źródło posta Jasne, że różne są sale i różne kościoły, ale przy dzisiejszych sprzętach typu canony 5d, 6d, panasy G7, GX80, czy sony ISO 3200 jest akceptowalne.
A nie dam się przekonać, że iso 3200, czas 1/50 i światło 1.8 to za mało na wesela. No chyba, że ktoś się żeni w ciemni fotograficznej...

Wszystko zależy od techniki kręcenia, jeżeli ktoś stoi w kącie pół wesela i celuje w gości ze statywu to i z 1.2 sobie poradzi ..gorzej jak przyjdzie nam na takim świetle zrobić trochę akcji i zawijasów na steady. Tutaj taka głębia może być zdradliwa.

Przykład.. sala kilka weekendów wstecz
Obrazek
"Ojciec Zdzicha"
luke
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 22:11

Faktycznie ciemnica. Pytanie tylko czy na siłę robić z tej ciemnicy jasną salę podkręcając iso do kosmicznych wartości.
Ja w takiej sytuacji wolałbym wyjąć z bagażnika auta, swoje nieśmiertelne Red Heady z dimmerami i delikatnie zaświecić dość punktowo w sufit, tak by trochę światła na sali się pojawiło.
Można też pogadać z obsługą, by nie wygaszać dokładnie wszystkich świateł na sali.
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

10.08.2016, 22:32

luke pisze:Źródło posta Pytanie tylko czy na siłę robić z tej ciemnicy jasną salę podkręcając iso do kosmicznych wartości.

Zdecydowanie nie, ja jak wspomniałem ustaliłem sobie górną granicę akceptacji ISO3200. Później to już wolę ratować się kiczem w postaci lampy na aparacie - ma regulację mocy, ma jakieś ciepłe filtry idzie z tym żyć a, że wygląda to jak z komunijnej kamery VHS Pana Staszka - no cóż. W kolejnym sezonie muszę ten temat zdecydowanie rozwinąć.

Można też pogadać z obsługą, by nie wygaszać dokładnie wszystkich świateł na sali.
I tu przytoczę historię z zeszłego piątku. Jasna, biała, nowoczesna sala. Pod sufitem super oświetlenie w postaci podwieszanych kul (z 50 sztuk na całym suficie). Pod jedną ze ścian duży oświetleniowy napis LOVE. Wymarzone warunki iso 1250-1600 z f4 .. mijają dwa bloki, wracam po przerwie na salę i wchodzę do bunkra :shock: Napis love wyłączony, kule ściemnione na 10% mocy (jeszcze zaczęły pulsować). Uderzam więc do obsługi z zapytaniem... co jest. :!: Pani młoda z DJ podjęli decyzję o wyciemnieniu sali bo ludzie w jasności nie chcą się bawić :shock: :shock: :shock: Fajnie...jest balet... Dj wywija tym swoim chińskim laserkiem a ja szukam lampy w torbie.
"Ojciec Zdzicha"
luke
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

11.08.2016, 08:12

No tak, skoro młodzi chcą ciemnicę to ją mają. Na filmie też będą mieli...
mikefilm
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

11.08.2016, 08:20

Dlatego w takich sytuacjach jak powyżej, jak wspomniałem wcześniej kręcę poniżej ekspozycji. Zawsze uprzedzam parę na spotkaniu że jak powyłączają wszystkie świtała to w filmie też będę mieli ciemno. Jak jest ciemno i ratujemy się mega iso to i tak wszystko wygląda jeszcze gorzej niż z lampką czy poniżej ekspozycji, obraz jest nienaturalny.
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr

puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
fransua
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

11.08.2016, 08:55

mikefilm pisze:Źródło posta Zawsze uprzedzam parę na spotkaniu że jak powyłączają wszystkie świtała to w filmie też będę mieli ciemno.

Normalne podejście i chyba od tego trzeba zacząć w takich sytuacjach. A co do lampki na kamerę to warto zawsze ją mieć. Raz na ruski rok zdarza się, że "zabraknie" prądu na sali. Życzę powodzenia w nagrywaniu w takich warunkach.
Gelo

Jak doświetlać - ślub, wesele

11.08.2016, 09:11

Zdarza się że na sali nie ma odpowiedniego sterowania światłem, albo wyłączasz i włączasz wszystko albo dziwny podział na strony albo jeszcze inaczej. I suma sumarum albo za ciemno albo za jasno. Poniżej klatka z ostatniej soboty iso 2000 58/2 open 1/50. Na dworze ciemno w domu boazeria z żarówką 25w ;)
http://s10.ifotos.pl/img/Still0811_apsaasx.jpg
mikefilm
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

11.08.2016, 10:08

Nic nie zrobisz... JAk to się mówi z pustego i salomon nie naleje. Klient musi mieć świadomość że jak ma mieszkanie z boazerią i żarówką 25W to wersalu z tego żadna nawet najlepsza kamera nie zrobi. A jak Pani młoda jest mniej urodziwa to na filmie czy zdjęciach supermodelką tez nie będzie... Trzeba pamiętać że film ślubny do dokument, chcemy go zrobić jak najlepiej, ale to nadal dokument w którym mamy wpływ na bardzo niewiele czynników.
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr

puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
luke
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

11.08.2016, 10:11

mikefilm pisze:Źródło posta Zawsze uprzedzam parę na spotkaniu że jak powyłączają wszystkie świtała to w filmie też będę mieli ciemno.

I to jest prawidłowe podejście do sprawy.
Gelo pisze:Źródło posta Poniżej klatka z ostatniej soboty iso 2000 58/2 open 1/50. Na dworze ciemno w domu boazeria z żarówką 25w

Niestety reporterka to sztuka kompromisu. Światło kijowe, sceneria kijowa - i jak z tego wyczarować film look :lol:
Tak jak wcześniej pisałem - ja się czasem ratuję lamką ledową postawioną gdzieś z boku.
Optymalnie by było mieć kogoś, kto by chodził z mocniejszą lampką ledową z softboxem i robił za mobilny statyw w takich sytacjach.
Ale wiadomo jak jest - czasem nawet drugi operator uznawany jest za niepotrzebnego...
wemlo
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

12.01.2017, 11:38

Ja kiedyś miałem taką sytuację na pierwszym tańcu że obsługa wyłączyła wszystko (dosłownie) w ciemnej sali zostawiając kinkiety. Orkiestra miała lampeczki z których poratunku żadnego nie było, a grałem wtedy na 2x C100 z sigma 18-35 i canon 50mm 1.4 i szału nie było. Jak zapytałem czy nie można tej wielkiej kuli efektowej na środku sali uruchomić to pani mi powiedziała: "Proszę Pana, nas to nie interesuje że Pan masz za ciemno, są dzisiaj kamery które nagrywają w ciemności... proszę sobie kupić"
Kopara mi opadła!
No to wtedy ja do młodych... Albo będzie światło albo będziecie mieli kiepski film... co już wcześniej przy podpisywaniu umowy im mówiłem, ale najwyraźniej zapomnieli.
Tak że wybaczcie ale nikt mi nie powie że iso 1600 czy 3200 i przysłona 1.8 załatwia sprawę bo naprawdę jeszcze na ciemnej sali nie byliście co niektórzy....

Dodano po 2 minutach 46 sekundach:
A co do oświetlenia. Lampkom na kamerze mówię nie, ale raz użyłem i mi dupę uratowała więc....
Jeśli jest tylko miejsce i czas, najlepiej rozstawić jakieś oświetlenie własne które nie dość że poprawi ekspozycję to również sprawi że tło nie będzie porażką.
kulfi82
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

12.01.2017, 11:54

bo naprawdę jeszcze na ciemnej sali nie byliście co niektórzy....

Powtarzam to od dawna. Realizacja 7 dni temu tu wszystko było ciemne..kościół, sala, mieszkanie taki okres. Jak zobaczyłem fotografa w kościele z 6D i 24-70f4 to już wiedziałem, że za kilka minut będzie szukał lampy w torbie. Ja grałem A7S drugi A6300 w 4k, niżej niż 6400 nie schodziliśmy. Powinniśmy rozdzielić to co tłumaczymy parom i to co pary rozumieją, oni łapią co to jest ciemny film dopiero jak dostają materiał.
"Ojciec Zdzicha"
mikefilm
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

12.01.2017, 11:58

To może warto o noktowizorach pomyśleć? Wtedy nie było by problemu, wszystko w miarę jasne.... :lol:
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr

puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
8kmichal
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

12.01.2017, 11:59

Kupiłem przypadkiem za śmieszną cenę takie lampy - mam zamiar nimi robiąc śluba doświetlać "mini studio do wywiadów" :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=6668069979
wemlo
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

12.01.2017, 12:17

mikefilm pisze:Źródło posta wizorach pomyśleć? Wtedy nie było by problemu, wszystko w miarę jasne....

Może to i śmieszne co piszę ale ja nie mam w nawyku umywać ręce przed parą młodych mówiąc " było ciemno to macie ciemno".
A wyobrażacie sobie żeby tak powiedział fotograf? Robi zdjęcia cały wieczór a potem oddaje i nie widzać nawet kto z kim tańczy.
Ja robię film i to ja dbam o to aby było na nim coś widać, bo jedno to to że się ludziom tłumaczy, a drugie to to że o tym tłumaczeniu przypominają sobie dopiero w momencie oglądania półcieni latających po sali.... w dodatku z nieustającymi fleszami z czterech lamp błyskowych fotografa, który jakoś sie ratuje o ile ma czym.
Wesele to nie reklama gdzie wszystko można sobie ustawić i doświetlić, mając użyteczne iso 1600 i słoiki góra 2.8.

Dodano po 9 minutach 17 sekundach:
Też bym chciał grac na każdym zleceniu na bazowym iso i przysłonie najlepiej 5.6....
Ale może to ja mam takiego pecha że co najmniej połowa zleceń to miejsca ciemne, gdzie poniżej 6400 nie schodzę i 2.0.
I już kilka razy miałem tak że klienci po oglądnięciu filmu mówili że w kościele było jakoś tak ciemno a w filmie wszystko dobrze widać.... Czy mówili by mi to gdybym im oddał film ciemny mówiąc że tak mieliście wtedy to tak macie i teraz...?
Nie upieram się żeby wszystko było cudnie doświetlone bo to nie możliwe. Ale jeśli wszystko ma być tak jak było w rzeczywistości to po co ludzie wymyślili A7s pytam się. Po co w kamerach Iso większe niż 3200?
mav
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

12.01.2017, 12:34

wemlo pisze:Źródło posta Proszę Pana, nas to nie interesuje że Pan masz za ciemno, są dzisiaj kamery które nagrywają w ciemności... proszę sobie kupić

:lol: <-niby śmieszne, ale straszne.
Bez kitu, też takie coś usłyszałem.
wemlo pisze:Źródło posta kilka razy miałem tak że klienci po oglądnięciu filmu mówili że w kościele było jakoś tak ciemno a w filmie wszystko dobrze widać.... Czy mówili by mi to gdybym im oddał film ciemny mówiąc że tak mieliście wtedy to tak macie i teraz...?

100% zgody. Też miałem takie sytuacje.
Co do kolorowych świateł, które coraz częściej dominują na salach, które nawet wystrojem do tego zupełnie nie pasują i z eleganckiej sali robi się dyskotekowa mordownia. Ja tylko ludziom pokazuję taką i taką wersję i niech sami się decydują, co im bardziej odpowiada. W końcu ostatecznie to oni mają być zadowoleni, a nie ja.
wemlo pisze:Źródło posta Ale może to ja mam takiego pecha że co najmniej połowa zleceń to miejsca ciemne

Nie tylko Ty. Ja praktycznie nie schodzę poniżej 6400. Ostatnio na rozmowie pokazywałem jedną salę, okazało się że parka tam była i sama przyznała, że "przecież tam jest ciemno a tak dobrze to tutaj wygląda, bez zniekształceń" - młody chyba trochę się znał, bo zwracał uwagę na konkretne rzeczy :)
A7S3, FS7, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
mikefilm
Awatar użytkownika

Jak doświetlać - ślub, wesele

12.01.2017, 12:49

wemlo pisze:Źródło posta
mikefilm pisze:Źródło posta wizorach pomyśleć? Wtedy nie było by problemu, wszystko w miarę jasne....

Może to i śmieszne co piszę ale ja nie mam w nawyku umywać ręce przed parą młodych mówiąc " było ciemno to macie ciemno".
A wyobrażacie sobie żeby tak powiedział fotograf? Robi zdjęcia cały wieczór a potem oddaje i nie widzać nawet kto z kim tańczy.
Ja robię film i to ja dbam o to aby było na nim coś widać, bo jedno to to że się ludziom tłumaczy, a drugie to to że o tym tłumaczeniu przypominają sobie dopiero w momencie oglądania półcieni latających po sali.... w dodatku z nieustającymi fleszami z czterech lamp błyskowych fotografa, który jakoś sie ratuje o ile ma czym.
Wesele to nie reklama gdzie wszystko można sobie ustawić i doświetlić, mając użyteczne iso 1600 i słoiki góra 2.8.

Dodano po 9 minutach 17 sekundach:
Też bym chciał grac na każdym zleceniu na bazowym iso i przysłonie najlepiej 5.6....
Ale może to ja mam takiego pecha że co najmniej połowa zleceń to miejsca ciemne, gdzie poniżej 6400 nie schodzę i 2.0.
I już kilka razy miałem tak że klienci po oglądnięciu filmu mówili że w kościele było jakoś tak ciemno a w filmie wszystko dobrze widać.... Czy mówili by mi to gdybym im oddał film ciemny mówiąc że tak mieliście wtedy to tak macie i teraz...?
Nie upieram się żeby wszystko było cudnie doświetlone bo to nie możliwe. Ale jeśli wszystko ma być tak jak było w rzeczywistości to po co ludzie wymyślili A7s pytam się. Po co w kamerach Iso większe niż 3200?



To nie jest śmieszne tylko straszne... To podobnie jakby ktoś kazał zespołowi grać, ale mają tylko 1 gniazdo z 1amperowym bezpiecznikiem, albo chcieć żeby goście tanczili jak na sali miejsce jest tylko dla stolików. Ja zawsze parze powtarzam że 90% tego jak będzie wygląda film to wszystko co nie jest związane z kamerzystą tylko z nimi samymi, gośćmi, kościołem, salą itd. Oczywiście jak będzie dupa ze światłem to oczywiście w zapasie mam lampę ledową (chodz nigdy nie miałem potrzeby jej użyć), iso pociągane na 3200 potem odszumie. Wszystko rozchodzi się o pewne zrozumienie pomiędzy nami, a klientem. Klient musi zrozumieć, że aby praca była dobrze wykonane muszą być spełnione odpowiednie warunki. Ja o dziwo w swojej 3 leniej (tak wiem, jest to niewiele) historii ze ślubami nie miałem tak źle żeby się ratować światłem, nigdy też nie usłyszałem że coś jest za ciemne lub źle wygląda.
http://www.mikefilm.pl
http://www.facebook.com/mikedslr

puszka GH4 + Metabones Speedbooster EF,
szklarnia 11-16 2.8 , 17-50 2.8, 50 1.4, 70-200 2.8
trochę żelastwa do stabilizacji i trochę elektroniki do dźwięku.
Arsen

Jak doświetlać - ślub, wesele

12.01.2017, 13:22

Dlatego zawsze piszę, że A7S to sprzęt jak najbardziej odpowiedni na wesela. Ludzie chcą być glamour, a poprawna ekspozycja i pełna klatka to prosta droga do pożądanych efektów. Osobiście byłem operatorem na weselu, gdzie z jeden firmy byłem ja, fotografka i człowiek od dekoracji świateł. Od razu zupełnie inny efekt na filmie niż podbita na matrycy szaruga. Moim zdaniem tak to się powinno robić, ale różni są klienci oraz budżety i zawsze najlepszym rozwiązaniem jest to, które ma się pod ręką.
Gelo

Jak doświetlać - ślub, wesele

12.01.2017, 14:25

Osobiście byłem operatorem na weselu, gdzie z jeden firmy byłem ja, fotografka i człowiek od dekoracji świateł

Masz rację tak powinno być. Powinno również być standardem w budowach domów weselnych, branie pod uwagę akustykę, oraz oświetlenie. Oświetlenie tak aby była możliwość dowolnego sterowania i równomierność świecenia. Dobór temperatury światła(często pomieszana) Ale najczęściej tak nie jest, jedynie kuchnie co najwyżej są brane pod uwagę.

Wróć do „Oświetlenie”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal