Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

Obiektywy, filtry, adaptery systemowe
razor89md
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

25.04.2022, 09:18

Do tej pory pracuje na stałoogniskowych 35mm / 85mm / 135mm.

Do tej pory myślałem, że jest okej ale im dłużej się nad tym zastanawiałem, głównie podczas montażu to dochodziłem do wniosku, że brakuje mi czegoś pomiędzy.

Myślałem o jakieś stałce typo 45mm lub 50mm która wypełniła by mi lukę pomiędzy 35mm a 85mm.

Wczoraj pomyślałem, że być może dobry rozwiązaniem będzie zakupić coś zmiennoogiskowego typu 24-70.

Budżet do 4k.
Myślałem o Sigma C 28-70 mm f/2.8 DG DN

Być może macie jakieś propozycje?
Ewentualnie może doradzacie stałoogniskowy w tym budżecie ?

PS: zależy mi na wadze i na tym aby był ostry
razor89md
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

25.04.2022, 09:46



Piękny ale jakbym miał taki budżet to pewnie połakomiłbym się na jakiegoś G Master :D
Wtedy waga by mi nie przeszkadzała :D
fotorimex
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

25.04.2022, 15:36


Żeby ten obiektyw jeszcze dało się gdzieś kupić :)

razor89md pisze:Źródło posta Myślałem o Sigma C 28-70 mm f/2.8 DG DN

Znajomy ma te Sigmę. Pracuje nią z FX6 na gimbalu i bardzo sobie chwali te szkło za jego kompaktowość. Zastąpił nią Tamrona 28-75mm RXD.
http://www.fotorimex.pl | Canon, Nikon, Sony, Pentax, Olympus, Panasonic, GoPro, DJI, Tamron, Sigma, Samyang, Tokina, Manfrotto, Benro, Sirui, Velbon, Rode, Tascam, Shure, Saramonic, Atomos, Libec, Akurat, Zhiyun, Feiyu-Tech oraz wiele innych
razor89md
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

25.04.2022, 15:40

fotorimex pisze:Źródło posta

Żeby ten obiektyw jeszcze dało się gdzieś kupić :)

razor89md pisze:Źródło posta Myślałem o Sigma C 28-70 mm f/2.8 DG DN

Znajomy ma te Sigmę. Pracuje nią z FX6 na gimbalu i bardzo sobie chwali te szkło za jego kompaktowość. Zastąpił nią Tamrona 28-75mm RXD.


Taki klasyk czy dinozaur ten obiektyw, że nie dostępny?

Gdzie nie wejdę to jest porównanie Sigma z Tamronem liczyłem, że ktoś użytkuje i da znać co i jak ;)
Choruje na 35mm G Master ale musze się z tym wstrzymać.

Na tą chwilę najbardziej optymalna wersja to ta Sigma właśnie. Muszę poszperać więcej w necie.
fotorimex
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

25.04.2022, 15:45

razor89md pisze:Źródło posta Taki klasyk czy dinozaur ten obiektyw, że nie dostępny?

To jest jeden z najnowszych obiektywów Tamron, ale od początku wejścia do sprzedaży jest problem z ich dostępnością.
http://www.fotorimex.pl | Canon, Nikon, Sony, Pentax, Olympus, Panasonic, GoPro, DJI, Tamron, Sigma, Samyang, Tokina, Manfrotto, Benro, Sirui, Velbon, Rode, Tascam, Shure, Saramonic, Atomos, Libec, Akurat, Zhiyun, Feiyu-Tech oraz wiele innych
mav
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

25.04.2022, 21:06

Jak mam czas korzystać ze stałek, to mi nigdy nie brakowało niczego pomiędzy 35 i 85 ;)
Aczkolwiek przy szybkich akcjach wygodnie jest użyć 28-75, nie mówię że nie ;)

mam nadzieję, że pomogłem :D
A7S3, FS7, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
8kmichal
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

27.04.2022, 09:43

U mnie 24-70 Sigmy 2.8 to 85% roboty... A jeśli mam czas na stałki, to też nigdy nie brakowało mi nic pomiędzy 35 a 85mm... gdybym miał kupić stałkę, no to sigma 50mm art :)
razor89md
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

27.04.2022, 11:29

mav pisze:Źródło posta Jak mam czas korzystać ze stałek, to mi nigdy nie brakowało niczego pomiędzy 35 i 85 ;)
Aczkolwiek przy szybkich akcjach wygodnie jest użyć 28-75, nie mówię że nie ;)

mam nadzieję, że pomogłem :D


8kmichal pisze:Źródło posta U mnie 24-70 Sigmy 2.8 to 85% roboty... A jeśli mam czas na stałki, to też nigdy nie brakowało mi nic pomiędzy 35 a 85mm... gdybym miał kupić stałkę, no to sigma 50mm art :)


U mnie 90% realizacji w roku to ślubu.
Czasem jest tak wąsko w kościele (małe kapliczki) i na salach, że 85mm ciężko łapać kadry.
Stąd czasem mi brakuje coś pomiędzy 35mm a 85mm :)

I tu mam naprawdę duży dylemat czy stałke 50mm (nawet Art) +/- 3500zł) czy np tą Sigma 28-75mm bo mogę ją kupić w cenie 3699zł.

Muszę to przemyśleć i sam dojść do wniosku ;)
8kmichal
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

27.04.2022, 11:36

Śluby gram 24-70 2.8 Sigmą dn dg na gimbalu i do tego przebitki z 70-200 - NIC INNEGO.
Czasami na przysięge zakładam klasyka 18-35 1.8 Sigmy, bo go lubię...

A dlaczego 28-75 a nie 24-70... 24 a 28 to OGROMNA różnica w sumie, ja bym dozbierał i kupił raz, porządnie i na lata :)

https://www.youtube.com/watch?v=KAmvCprDe7s
Tu wszystko z 24-70 + 70-200
razor89md
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

27.04.2022, 12:07

8kmichal pisze:Źródło posta Śluby gram 24-70 2.8 Sigmą dn dg na gimbalu i do tego przebitki z 70-200 - NIC INNEGO.
Czasami na przysięge zakładam klasyka 18-35 1.8 Sigmy, bo go lubię...

A dlaczego 28-75 a nie 24-70... 24 a 28 to OGROMNA różnica w sumie, ja bym dozbierał i kupił raz, porządnie i na lata :)



Ładny obrazek :)
Te 4mm zrobiłbym mi różnice ;)

Cena +2k, przy tym jak ja jestem VATowcem to nie odczułbym tak znacząco ;)
mav
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

27.04.2022, 20:12

24 a 28 to faktycznie różnica jest, jednak dla mnie nie była warta tak dużej kupy kasy. Kupiłem tamiego zaraz po jego premierze, z konkurencji wtedy był chyba tylko "oryginał" 3x droższy. Da się jednakże na tych 28 pracować i pracuję od 4 lat.
Z drugiej strony mam jeszcze Sony 20/1.8, który jest jeszcze szerszy od 24, a z drugiej strony jeszcze nie ZA szeroki. Uwielbiam tę ogniskową, szkiełko też super. Polecam.
A7S3, FS7, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
wemlo
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

28.04.2022, 17:40

razor89md pisze:Źródło posta Do tej pory pracuje na stałoogniskowych 35mm / 85mm / 135mm.

Ja bym podszedł do sprawy odwrotnie. Kupił bym 24-70 jako woła roboczego, a stałki które masz traktował bym jako "do zadań specjalnych".
kulfi82
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

4.05.2022, 10:26

Ja też od premiery pracuję na Sigmie 24-70.. to świetny obiektyw, ale też ogromny klocek.. 830g to sporo, łapa potrafi zaboleć po kilku godzinach.
"Ojciec Zdzicha"
razor89md
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

4.05.2022, 17:18

kulfi82 pisze:[post] 39345[/post] Ja też od premiery pracuję na Sigmie 24-70.. to świetny obiektyw, ale też ogromny klocek.. 830g to sporo, łapa potrafi zaboleć po kilku godzinach.


Ostatnio przeszukując obiektywy z tego zakresu tj 24-70 dowiedziałem się , ze Samyang ma taki obiektyw :shock:
mav
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

5.05.2022, 07:26

Tak, nawet w ostatnim tygodniu go używałem. Działał całkiem spoko, ostrość nie wariowała, działała zgodnie z założeniami. Cięższy wyczuwalnie od tamrona 28-75. Jakości obrazka niestety nie mam jak ocenić, bo nagrywałem z dyfuzją ;)
A7S3, FS7, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
razor89md
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

5.05.2022, 09:04

mav pisze:Źródło posta Tak, nawet w ostatnim tygodniu go używałem. Działał całkiem spoko, ostrość nie wariowała, działała zgodnie z założeniami. Cięższy wyczuwalnie od tamrona 28-75. Jakości obrazka niestety nie mam jak ocenić, bo nagrywałem z dyfuzją ;)


Rzeczywiście jest parafokalny?
Widziałem skrajne opinie na ten temat w internecie
wemlo
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

5.05.2022, 11:45

razor89md pisze:Źródło posta Rzeczywiście jest parafokalny?
Widziałem skrajne opinie na ten temat w internecie

Jego parafokalność jest elektroniczna a nie mechaniczna. Mój Fujifilm 16-55 2.8 też tak ma.
Gruby Pan Albert

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

5.05.2022, 19:24

Parafokalnośc 16-55/2.8, imo, dyskusyjna, szczególnie w porównaniu do samiego 24-70/2.8. Ta w samyangu działa dużo naturalniej (mimo mieszanych opinii). Z tego co oglądam to bardziej apeuture ramping jest problemem. Nie jest to taki problem jak w F16-55/2.8 ale wciąż trzeba na to uważać.

Jednak jakość obrazka jest bardzo przyzwoita moim zdaniem. Waga nie koniecznie :D
mav
Awatar użytkownika

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

6.05.2022, 15:36

Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Z

Faktycznie coś tam pompuje ekspozycję. Niby stałe światło a ewidentnie coś się dzieje dziwnego ze światłem. Będę go miał jeszcze jutro to postaram się popatrzeć, może jakaś automatyka/kompensacja jest do wyłączenia.

W idealną parafokalność bym też nie wierzył. I raczej działała co najwyżej średnio.
A7S3, FS7, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Gruby Pan Albert

Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat

8.05.2022, 00:25

mav, idealna nie musi być. Na tym etapie myśle, że wystarczy przyzwoita. Do nadrobienia softwarem w przyszłości. Sony już w G masterach ma kontrole oddychania (swoją drogą, dlaczego k**wa dopiero teraz :D). W F16-55/2.8 widać, że przy 55mm jest F2.4 może nawet F2. O ile do zdjęć mam to gdzieś to już przy filmowaniu jest to problem bo ramping jest widoczny :D

Wróć do „Optyka”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal