Do tej pory pracuje na stałoogniskowych 35mm / 85mm / 135mm.
Do tej pory myślałem, że jest okej ale im dłużej się nad tym zastanawiałem, głównie podczas montażu to dochodziłem do wniosku, że brakuje mi czegoś pomiędzy.
Myślałem o jakieś stałce typo 45mm lub 50mm która wypełniła by mi lukę pomiędzy 35mm a 85mm.
Wczoraj pomyślałem, że być może dobry rozwiązaniem będzie zakupić coś zmiennoogiskowego typu 24-70.
Budżet do 4k.
Myślałem o Sigma C 28-70 mm f/2.8 DG DN
Być może macie jakieś propozycje?
Ewentualnie może doradzacie stałoogniskowy w tym budżecie ?
PS: zależy mi na wadze i na tym aby był ostry
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Luminaris pisze:Źródło posta może jeden za wszystkie
https://fotoforma.pl/obiektyw-tamron-35-150mm-f2-2.8-di-iii-vxd-sony-e
Piękny ale jakbym miał taki budżet to pewnie połakomiłbym się na jakiegoś G Master
Wtedy waga by mi nie przeszkadzała
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Luminaris pisze:Źródło posta może jeden za wszystkie
https://fotoforma.pl/obiektyw-tamron-35-150mm-f2-2.8-di-iii-vxd-sony-e
Żeby ten obiektyw jeszcze dało się gdzieś kupić
razor89md pisze:Źródło posta Myślałem o Sigma C 28-70 mm f/2.8 DG DN
Znajomy ma te Sigmę. Pracuje nią z FX6 na gimbalu i bardzo sobie chwali te szkło za jego kompaktowość. Zastąpił nią Tamrona 28-75mm RXD.
http://www.fotorimex.pl | Canon, Nikon, Sony, Pentax, Olympus, Panasonic, GoPro, DJI, Tamron, Sigma, Samyang, Tokina, Manfrotto, Benro, Sirui, Velbon, Rode, Tascam, Shure, Saramonic, Atomos, Libec, Akurat, Zhiyun, Feiyu-Tech oraz wiele innych
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
fotorimex pisze:Źródło postaLuminaris pisze:Źródło posta może jeden za wszystkie
https://fotoforma.pl/obiektyw-tamron-35-150mm-f2-2.8-di-iii-vxd-sony-e
Żeby ten obiektyw jeszcze dało się gdzieś kupićrazor89md pisze:Źródło posta Myślałem o Sigma C 28-70 mm f/2.8 DG DN
Znajomy ma te Sigmę. Pracuje nią z FX6 na gimbalu i bardzo sobie chwali te szkło za jego kompaktowość. Zastąpił nią Tamrona 28-75mm RXD.
Taki klasyk czy dinozaur ten obiektyw, że nie dostępny?
Gdzie nie wejdę to jest porównanie Sigma z Tamronem liczyłem, że ktoś użytkuje i da znać co i jak
Choruje na 35mm G Master ale musze się z tym wstrzymać.
Na tą chwilę najbardziej optymalna wersja to ta Sigma właśnie. Muszę poszperać więcej w necie.
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
razor89md pisze:Źródło posta Taki klasyk czy dinozaur ten obiektyw, że nie dostępny?
To jest jeden z najnowszych obiektywów Tamron, ale od początku wejścia do sprzedaży jest problem z ich dostępnością.
http://www.fotorimex.pl | Canon, Nikon, Sony, Pentax, Olympus, Panasonic, GoPro, DJI, Tamron, Sigma, Samyang, Tokina, Manfrotto, Benro, Sirui, Velbon, Rode, Tascam, Shure, Saramonic, Atomos, Libec, Akurat, Zhiyun, Feiyu-Tech oraz wiele innych
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Jak mam czas korzystać ze stałek, to mi nigdy nie brakowało niczego pomiędzy 35 i 85
Aczkolwiek przy szybkich akcjach wygodnie jest użyć 28-75, nie mówię że nie
mam nadzieję, że pomogłem
Aczkolwiek przy szybkich akcjach wygodnie jest użyć 28-75, nie mówię że nie
mam nadzieję, że pomogłem
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
U mnie 24-70 Sigmy 2.8 to 85% roboty... A jeśli mam czas na stałki, to też nigdy nie brakowało mi nic pomiędzy 35 a 85mm... gdybym miał kupić stałkę, no to sigma 50mm art
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
mav pisze:Źródło posta Jak mam czas korzystać ze stałek, to mi nigdy nie brakowało niczego pomiędzy 35 i 85
Aczkolwiek przy szybkich akcjach wygodnie jest użyć 28-75, nie mówię że nie
mam nadzieję, że pomogłem
8kmichal pisze:Źródło posta U mnie 24-70 Sigmy 2.8 to 85% roboty... A jeśli mam czas na stałki, to też nigdy nie brakowało mi nic pomiędzy 35 a 85mm... gdybym miał kupić stałkę, no to sigma 50mm art
U mnie 90% realizacji w roku to ślubu.
Czasem jest tak wąsko w kościele (małe kapliczki) i na salach, że 85mm ciężko łapać kadry.
Stąd czasem mi brakuje coś pomiędzy 35mm a 85mm
I tu mam naprawdę duży dylemat czy stałke 50mm (nawet Art) +/- 3500zł) czy np tą Sigma 28-75mm bo mogę ją kupić w cenie 3699zł.
Muszę to przemyśleć i sam dojść do wniosku
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Śluby gram 24-70 2.8 Sigmą dn dg na gimbalu i do tego przebitki z 70-200 - NIC INNEGO.
Czasami na przysięge zakładam klasyka 18-35 1.8 Sigmy, bo go lubię...
A dlaczego 28-75 a nie 24-70... 24 a 28 to OGROMNA różnica w sumie, ja bym dozbierał i kupił raz, porządnie i na lata
https://www.youtube.com/watch?v=KAmvCprDe7s
Tu wszystko z 24-70 + 70-200
Czasami na przysięge zakładam klasyka 18-35 1.8 Sigmy, bo go lubię...
A dlaczego 28-75 a nie 24-70... 24 a 28 to OGROMNA różnica w sumie, ja bym dozbierał i kupił raz, porządnie i na lata
https://www.youtube.com/watch?v=KAmvCprDe7s
Tu wszystko z 24-70 + 70-200
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
8kmichal pisze:Źródło posta Śluby gram 24-70 2.8 Sigmą dn dg na gimbalu i do tego przebitki z 70-200 - NIC INNEGO.
Czasami na przysięge zakładam klasyka 18-35 1.8 Sigmy, bo go lubię...
A dlaczego 28-75 a nie 24-70... 24 a 28 to OGROMNA różnica w sumie, ja bym dozbierał i kupił raz, porządnie i na lata
Ładny obrazek
Te 4mm zrobiłbym mi różnice
Cena +2k, przy tym jak ja jestem VATowcem to nie odczułbym tak znacząco
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
24 a 28 to faktycznie różnica jest, jednak dla mnie nie była warta tak dużej kupy kasy. Kupiłem tamiego zaraz po jego premierze, z konkurencji wtedy był chyba tylko "oryginał" 3x droższy. Da się jednakże na tych 28 pracować i pracuję od 4 lat.
Z drugiej strony mam jeszcze Sony 20/1.8, który jest jeszcze szerszy od 24, a z drugiej strony jeszcze nie ZA szeroki. Uwielbiam tę ogniskową, szkiełko też super. Polecam.
Z drugiej strony mam jeszcze Sony 20/1.8, który jest jeszcze szerszy od 24, a z drugiej strony jeszcze nie ZA szeroki. Uwielbiam tę ogniskową, szkiełko też super. Polecam.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
razor89md pisze:Źródło posta Do tej pory pracuje na stałoogniskowych 35mm / 85mm / 135mm.
Ja bym podszedł do sprawy odwrotnie. Kupił bym 24-70 jako woła roboczego, a stałki które masz traktował bym jako "do zadań specjalnych".
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Ja też od premiery pracuję na Sigmie 24-70.. to świetny obiektyw, ale też ogromny klocek.. 830g to sporo, łapa potrafi zaboleć po kilku godzinach.
"Ojciec Zdzicha"
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
kulfi82 pisze:[post] 39345[/post] Ja też od premiery pracuję na Sigmie 24-70.. to świetny obiektyw, ale też ogromny klocek.. 830g to sporo, łapa potrafi zaboleć po kilku godzinach.
Ostatnio przeszukując obiektywy z tego zakresu tj 24-70 dowiedziałem się , ze Samyang ma taki obiektyw
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Tak, nawet w ostatnim tygodniu go używałem. Działał całkiem spoko, ostrość nie wariowała, działała zgodnie z założeniami. Cięższy wyczuwalnie od tamrona 28-75. Jakości obrazka niestety nie mam jak ocenić, bo nagrywałem z dyfuzją
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
mav pisze:Źródło posta Tak, nawet w ostatnim tygodniu go używałem. Działał całkiem spoko, ostrość nie wariowała, działała zgodnie z założeniami. Cięższy wyczuwalnie od tamrona 28-75. Jakości obrazka niestety nie mam jak ocenić, bo nagrywałem z dyfuzją
Rzeczywiście jest parafokalny?
Widziałem skrajne opinie na ten temat w internecie
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
razor89md pisze:Źródło posta Rzeczywiście jest parafokalny?
Widziałem skrajne opinie na ten temat w internecie
Jego parafokalność jest elektroniczna a nie mechaniczna. Mój Fujifilm 16-55 2.8 też tak ma.
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Parafokalnośc 16-55/2.8, imo, dyskusyjna, szczególnie w porównaniu do samiego 24-70/2.8. Ta w samyangu działa dużo naturalniej (mimo mieszanych opinii). Z tego co oglądam to bardziej apeuture ramping jest problemem. Nie jest to taki problem jak w F16-55/2.8 ale wciąż trzeba na to uważać.
Jednak jakość obrazka jest bardzo przyzwoita moim zdaniem. Waga nie koniecznie
Jednak jakość obrazka jest bardzo przyzwoita moim zdaniem. Waga nie koniecznie
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Z
Faktycznie coś tam pompuje ekspozycję. Niby stałe światło a ewidentnie coś się dzieje dziwnego ze światłem. Będę go miał jeszcze jutro to postaram się popatrzeć, może jakaś automatyka/kompensacja jest do wyłączenia.
W idealną parafokalność bym też nie wierzył. I raczej działała co najwyżej średnio.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
mav, idealna nie musi być. Na tym etapie myśle, że wystarczy przyzwoita. Do nadrobienia softwarem w przyszłości. Sony już w G masterach ma kontrole oddychania (swoją drogą, dlaczego k**wa dopiero teraz ). W F16-55/2.8 widać, że przy 55mm jest F2.4 może nawet F2. O ile do zdjęć mam to gdzieś to już przy filmowaniu jest to problem bo ramping jest widoczny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość