Do tej pory pracuje na stałoogniskowych 35mm / 85mm / 135mm.
Do tej pory myślałem, że jest okej ale im dłużej się nad tym zastanawiałem, głównie podczas montażu to dochodziłem do wniosku, że brakuje mi czegoś pomiędzy.
Myślałem o jakieś stałce typo 45mm lub 50mm która wypełniła by mi lukę pomiędzy 35mm a 85mm.
Wczoraj pomyślałem, że być może dobry rozwiązaniem będzie zakupić coś zmiennoogiskowego typu 24-70.
Budżet do 4k.
Myślałem o Sigma C 28-70 mm f/2.8 DG DN
Być może macie jakieś propozycje?
Ewentualnie może doradzacie stałoogniskowy w tym budżecie ?
PS: zależy mi na wadze i na tym aby był ostry
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Luminaris pisze:Źródło posta może jeden za wszystkie
https://fotoforma.pl/obiektyw-tamron-35-150mm-f2-2.8-di-iii-vxd-sony-e
Piękny ale jakbym miał taki budżet to pewnie połakomiłbym się na jakiegoś G Master
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Wtedy waga by mi nie przeszkadzała
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Luminaris pisze:Źródło posta może jeden za wszystkie
https://fotoforma.pl/obiektyw-tamron-35-150mm-f2-2.8-di-iii-vxd-sony-e
Żeby ten obiektyw jeszcze dało się gdzieś kupić
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
razor89md pisze:Źródło posta Myślałem o Sigma C 28-70 mm f/2.8 DG DN
Znajomy ma te Sigmę. Pracuje nią z FX6 na gimbalu i bardzo sobie chwali te szkło za jego kompaktowość. Zastąpił nią Tamrona 28-75mm RXD.
http://www.fotorimex.pl | Canon, Nikon, Sony, Pentax, Olympus, Panasonic, GoPro, DJI, Tamron, Sigma, Samyang, Tokina, Manfrotto, Benro, Sirui, Velbon, Rode, Tascam, Shure, Saramonic, Atomos, Libec, Akurat, Zhiyun, Feiyu-Tech oraz wiele innych
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
fotorimex pisze:Źródło postaLuminaris pisze:Źródło posta może jeden za wszystkie
https://fotoforma.pl/obiektyw-tamron-35-150mm-f2-2.8-di-iii-vxd-sony-e
Żeby ten obiektyw jeszcze dało się gdzieś kupić
razor89md pisze:Źródło posta Myślałem o Sigma C 28-70 mm f/2.8 DG DN
Znajomy ma te Sigmę. Pracuje nią z FX6 na gimbalu i bardzo sobie chwali te szkło za jego kompaktowość. Zastąpił nią Tamrona 28-75mm RXD.
Taki klasyk czy dinozaur ten obiektyw, że nie dostępny?
Gdzie nie wejdę to jest porównanie Sigma z Tamronem liczyłem, że ktoś użytkuje i da znać co i jak
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Choruje na 35mm G Master ale musze się z tym wstrzymać.
Na tą chwilę najbardziej optymalna wersja to ta Sigma właśnie. Muszę poszperać więcej w necie.
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
razor89md pisze:Źródło posta Taki klasyk czy dinozaur ten obiektyw, że nie dostępny?
To jest jeden z najnowszych obiektywów Tamron, ale od początku wejścia do sprzedaży jest problem z ich dostępnością.
http://www.fotorimex.pl | Canon, Nikon, Sony, Pentax, Olympus, Panasonic, GoPro, DJI, Tamron, Sigma, Samyang, Tokina, Manfrotto, Benro, Sirui, Velbon, Rode, Tascam, Shure, Saramonic, Atomos, Libec, Akurat, Zhiyun, Feiyu-Tech oraz wiele innych
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Jak mam czas korzystać ze stałek, to mi nigdy nie brakowało niczego pomiędzy 35 i 85 ![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Aczkolwiek przy szybkich akcjach wygodnie jest użyć 28-75, nie mówię że nie![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
mam nadzieję, że pomogłem![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Aczkolwiek przy szybkich akcjach wygodnie jest użyć 28-75, nie mówię że nie
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
mam nadzieję, że pomogłem
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
U mnie 24-70 Sigmy 2.8 to 85% roboty... A jeśli mam czas na stałki, to też nigdy nie brakowało mi nic pomiędzy 35 a 85mm... gdybym miał kupić stałkę, no to sigma 50mm art ![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
mav pisze:Źródło posta Jak mam czas korzystać ze stałek, to mi nigdy nie brakowało niczego pomiędzy 35 i 85
Aczkolwiek przy szybkich akcjach wygodnie jest użyć 28-75, nie mówię że nie
mam nadzieję, że pomogłem
8kmichal pisze:Źródło posta U mnie 24-70 Sigmy 2.8 to 85% roboty... A jeśli mam czas na stałki, to też nigdy nie brakowało mi nic pomiędzy 35 a 85mm... gdybym miał kupić stałkę, no to sigma 50mm art
U mnie 90% realizacji w roku to ślubu.
Czasem jest tak wąsko w kościele (małe kapliczki) i na salach, że 85mm ciężko łapać kadry.
Stąd czasem mi brakuje coś pomiędzy 35mm a 85mm
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
I tu mam naprawdę duży dylemat czy stałke 50mm (nawet Art) +/- 3500zł) czy np tą Sigma 28-75mm bo mogę ją kupić w cenie 3699zł.
Muszę to przemyśleć i sam dojść do wniosku
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Śluby gram 24-70 2.8 Sigmą dn dg na gimbalu i do tego przebitki z 70-200 - NIC INNEGO.
Czasami na przysięge zakładam klasyka 18-35 1.8 Sigmy, bo go lubię...
A dlaczego 28-75 a nie 24-70... 24 a 28 to OGROMNA różnica w sumie, ja bym dozbierał i kupił raz, porządnie i na lata![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
https://www.youtube.com/watch?v=KAmvCprDe7s
Tu wszystko z 24-70 + 70-200
Czasami na przysięge zakładam klasyka 18-35 1.8 Sigmy, bo go lubię...
A dlaczego 28-75 a nie 24-70... 24 a 28 to OGROMNA różnica w sumie, ja bym dozbierał i kupił raz, porządnie i na lata
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
https://www.youtube.com/watch?v=KAmvCprDe7s
Tu wszystko z 24-70 + 70-200
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
8kmichal pisze:Źródło posta Śluby gram 24-70 2.8 Sigmą dn dg na gimbalu i do tego przebitki z 70-200 - NIC INNEGO.
Czasami na przysięge zakładam klasyka 18-35 1.8 Sigmy, bo go lubię...
A dlaczego 28-75 a nie 24-70... 24 a 28 to OGROMNA różnica w sumie, ja bym dozbierał i kupił raz, porządnie i na lata
Ładny obrazek
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Te 4mm zrobiłbym mi różnice
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Cena +2k, przy tym jak ja jestem VATowcem to nie odczułbym tak znacząco
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
24 a 28 to faktycznie różnica jest, jednak dla mnie nie była warta tak dużej kupy kasy. Kupiłem tamiego zaraz po jego premierze, z konkurencji wtedy był chyba tylko "oryginał" 3x droższy. Da się jednakże na tych 28 pracować i pracuję od 4 lat.
Z drugiej strony mam jeszcze Sony 20/1.8, który jest jeszcze szerszy od 24, a z drugiej strony jeszcze nie ZA szeroki. Uwielbiam tę ogniskową, szkiełko też super. Polecam.
Z drugiej strony mam jeszcze Sony 20/1.8, który jest jeszcze szerszy od 24, a z drugiej strony jeszcze nie ZA szeroki. Uwielbiam tę ogniskową, szkiełko też super. Polecam.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
razor89md pisze:Źródło posta Do tej pory pracuje na stałoogniskowych 35mm / 85mm / 135mm.
Ja bym podszedł do sprawy odwrotnie. Kupił bym 24-70 jako woła roboczego, a stałki które masz traktował bym jako "do zadań specjalnych".
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Ja też od premiery pracuję na Sigmie 24-70.. to świetny obiektyw, ale też ogromny klocek.. 830g to sporo, łapa potrafi zaboleć po kilku godzinach.
"Ojciec Zdzicha"
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
kulfi82 pisze:[post] 39345[/post] Ja też od premiery pracuję na Sigmie 24-70.. to świetny obiektyw, ale też ogromny klocek.. 830g to sporo, łapa potrafi zaboleć po kilku godzinach.
Ostatnio przeszukując obiektywy z tego zakresu tj 24-70 dowiedziałem się , ze Samyang ma taki obiektyw
![Zaszokowany :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Tak, nawet w ostatnim tygodniu go używałem. Działał całkiem spoko, ostrość nie wariowała, działała zgodnie z założeniami. Cięższy wyczuwalnie od tamrona 28-75. Jakości obrazka niestety nie mam jak ocenić, bo nagrywałem z dyfuzją ![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
mav pisze:Źródło posta Tak, nawet w ostatnim tygodniu go używałem. Działał całkiem spoko, ostrość nie wariowała, działała zgodnie z założeniami. Cięższy wyczuwalnie od tamrona 28-75. Jakości obrazka niestety nie mam jak ocenić, bo nagrywałem z dyfuzją
Rzeczywiście jest parafokalny?
Widziałem skrajne opinie na ten temat w internecie
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
razor89md pisze:Źródło posta Rzeczywiście jest parafokalny?
Widziałem skrajne opinie na ten temat w internecie
Jego parafokalność jest elektroniczna a nie mechaniczna. Mój Fujifilm 16-55 2.8 też tak ma.
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Parafokalnośc 16-55/2.8, imo, dyskusyjna, szczególnie w porównaniu do samiego 24-70/2.8. Ta w samyangu działa dużo naturalniej (mimo mieszanych opinii). Z tego co oglądam to bardziej apeuture ramping jest problemem. Nie jest to taki problem jak w F16-55/2.8 ale wciąż trzeba na to uważać.
Jednak jakość obrazka jest bardzo przyzwoita moim zdaniem. Waga nie koniecznie![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Jednak jakość obrazka jest bardzo przyzwoita moim zdaniem. Waga nie koniecznie
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Z
Faktycznie coś tam pompuje ekspozycję. Niby stałe światło a ewidentnie coś się dzieje dziwnego ze światłem. Będę go miał jeszcze jutro to postaram się popatrzeć, może jakaś automatyka/kompensacja jest do wyłączenia.
W idealną parafokalność bym też nie wierzył. I raczej działała co najwyżej średnio.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Stałoogniskowy czy zmiennooginskowy - dylemat
mav, idealna nie musi być. Na tym etapie myśle, że wystarczy przyzwoita. Do nadrobienia softwarem w przyszłości. Sony już w G masterach ma kontrole oddychania (swoją drogą, dlaczego k**wa dopiero teraz
). W F16-55/2.8 widać, że przy 55mm jest F2.4 może nawet F2. O ile do zdjęć mam to gdzieś to już przy filmowaniu jest to problem bo ramping jest widoczny ![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości