Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

Obiektywy, filtry, adaptery systemowe
Marzyciel77

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

23.04.2020, 20:22

Witam serdecznie,

Jakiś czas temu zakupiłem kamerę Sony FDR AX700 ale kamera ta radzi sobie jedynie przy mocnym natężeniu światła. Chciałbym więc kupić aparat Sony A7 III i wszystko byłoby pięknie gdyby nie to, że jest bardzo mało obiektywów filmowych do tej pełnej klatki, a jeżeli już są to niestety ciemne.

Napisałem aby zapytać Was jaki uniwersalny obiektyw polecacie do tego modelu. Wiem, że jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego ale chciałbym zakupić tylko jeden obiektyw którym mógłbym nagrywać wszystko czyli wnętrza budynków, ludzi oraz krajobrazy. Interesuje mnie tylko film ponieważ zdjęć nie wykonuję.

Idealny obiektyw w mojej ocenie powinien cechować się:
- dużą jasnością aby filmować bez szumów przy standardowym oświetleniu
- wysoką jakością obrazu w dziennym świetle oraz słabych warunkach oświetleniowych
- ogniskową w której twarze oraz krajobrazy będą wyglądać dobrze
- możliwością wyboru między AF i MF
- wagą myślę max do 600g ponieważ aparat będzie używany na gimbalu AK
- w FDR AX700 jest świetny zoom ale nie wiem czy taki też można spotkać w obiektywach

Poniżej przesyłam link do ciekawego obiektywu obraz wygląda świetnie jednak jest to 24mm więc twarze mogą wyglądać dosyć nienaturalnie:
https://www.youtube.com/watch?v=rdr48yGNKiA

Proszę Was o polecenie najlepszych uniwersalnych obiektywów do tego modelu mogą być droższe ale również tańsze ?

Serdecznie dziękuję :)
Pablo
Awatar użytkownika

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

23.04.2020, 20:34

Może Sigma 24-70 2.8 ?
8kmichal
Awatar użytkownika

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

23.04.2020, 21:18

Bardzo mało obiektywów filmowych ? :o :shock:
sony 24mm 1.4 to NIE jest filmowy obiektyw. Jest to obiektyw fotograficzny, którym możesz filmować w razie potrzeby.

Dosyć budżetowo kupisz Sony 28-135 4.0 - jest to kitowy obiektyw z Fs7, który świetnie współpracuje z A7III.
Filmowe obiektywy raczej nie działają z AF i raczej nie ważą mniej niż 600g.

Wywnioskowałem z Twojego postu, że nie sprzęt a sporo pracy i nauki przed Tobą, bo wiesz, że coś dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele. Nie skupiaj się na sprzęcie, pracuj tym co masz, poznaj jego mocje i słabe strony, poczytaj trochę, pooglądaj filmy i tutoriale w sieci, jest tego mnóstwo i większość jest za darmo - ogranicza Cię tylko i wyłącznie Twój czas i chęci.
Marzyciel77

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

23.04.2020, 21:44

Dzięki ale co z przysłonami 2.8 oraz 4.0 czy takie parametry poradzą sobie w słabym świetle bez szumów przy użyciu Sony A7III ?

8kmichal oczywiście jeszcze wiele się trzeba nauczyć ale raczej z 1" kamery z jasnością 2.8 wiele się nie wyciągnie tym bardziej, że szumy obrazu pojawiają się nawet w świetle dziennym przy cieniach np na budynku. A nie chodzi o to aby komputerowo odszumiać i psuć jakość. Nie mówiąc już o kręceniu w pomieszczeniach wieczorami.

Dodano po 12 minutach 57 sekundach:
8kmichal pisze:Źródło posta Sony 28-135 4.0

I czy ewentualnie mógłbyś polecić jakiś dobry obiektyw filmowy do tego aparatu ale z T poniżej 2 ?
mav
Awatar użytkownika

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

23.04.2020, 22:06

Przykro mi, ale to tak nie działa.
Myślę, że musisz wrócić do podstaw i poczytać, popatrzeć, poszukać.
Nie znajdziesz uniwersalnego, lekkiego, filmowego i ze światłem poniżej 2, ponieważ, uwaga, takie nie istnieją. Znajdziesz, o ile to będą 4 różne obiektywy ;)
Do tego każdy ma inne preferencje i jeden uzna, że 24 to dobra ogniskowa "do wszystkiego", ktoś inny powie 35, a jeszcze inny 50. I każdy będzie miał rację. Po co komu taka porada?
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
8kmichal
Awatar użytkownika

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

23.04.2020, 22:21

Zrobiłem prawo jazdy. Możecie polecić jakiś samochód ? Taki sportowy, ale i rodzinny, z miejscem do spania, silnik ekonomiczny max 1.4 oszczędny ale 300kucy żeby było jebniecie na światłach. Aha i zwby mógł przewieźć regips z Castoramy.

Teraz mam Ducato i w sumie wchodzi regips ale wcale nie jest tak ekonomicznie No i nie trzeba się mocno w zakrętach.


Zadajesz pytania, na które i tak nie zrozumiesz poprawnych odpowiedzi. Nie zrozum mnie źle, bo forum jest by sobie pomagać. Zapisz się na jakiś kurs filmowy, przeczytaj kilka książek, weź lekcje nawet i korespondencyjne z kimś, przerób temat, analizuj zagadnienia, wykonaj kilka ćwiczeń, poczytaj o przysłonie, ogniskowej, filtrach Nd, czułościach, oświetleniu i wróć za pół roku bogatszy w wiedzę a sam czytając swój wpis uśmiechniesz się pod nosem i pomyślisz - ojaaaaaaaa ale wtopa. Mieli chłopaki racje.
I wtedy sensownie pogadamy o sprzęcie.


A teraz nie zaprzątaj sobie głowy nowym aparatem czy obiektywem. Jeszcze raz Ci to napisze - do roboty. Wszystko przed Tobą. Nie od razu Kraków zbudowano.
Luminaris
Awatar użytkownika

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

23.04.2020, 22:22

Tu masz filmowe obiektywy z mocowaniem Sony:
https://www.bhphotovideo.com/c/products/ci/25249/N/3908282151?filters=fct_mount-type_2380%3Asony-e-mount%2Cfct_zooms-primes_4696%3Azoom-lenses

Zobacz ceny/przysłony/wagę. Potem sobie zmień kategorię na foto i wybierz co Ci pasuje ;)
Ostatnio zmieniony 23.04.2020, 22:26 przez Luminaris, łącznie zmieniany 1 raz.
Marzyciel77

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

23.04.2020, 22:35

mav pisze:Źródło posta Przykro mi, ale to tak nie działa.
Myślę, że musisz wrócić do podstaw i poczytać, popatrzeć, poszukać.
Nie znajdziesz uniwersalnego, lekkiego, filmowego i ze światłem poniżej 2, ponieważ, uwaga, takie nie istnieją. Znajdziesz, o ile to będą 4 różne obiektywy ;)
Do tego każdy ma inne preferencje i jeden uzna, że 24 to dobra ogniskowa "do wszystkiego", ktoś inny powie 35, a jeszcze inny 50. I każdy będzie miał rację. Po co komu taka porada?


Ok ale przy obiektywach filmowych T wartości między 3 a 4 wystarczy podbić ISO aby obraz w słabych warunkach oświetleniowych był jasny i bez szumów ? W FDR AX700 niestety podbicie ISO powyżej 640 powoduje szumy obrazu.

Dodano po 11 minutach 29 sekundach:
8kmichal pisze:Zrobiłem prawo jazdy. Możecie polecić jakiś samochód ? Taki sportowy, ale i rodzinny, z miejscem do spania, silnik ekonomiczny max 1.4 oszczędny ale 300kucy żeby było jebniecie na światłach. Aha i zwby mógł przewieźć regips z Castoramy.

Teraz mam Ducato i w sumie wchodzi regips ale wcale nie jest tak ekonomicznie No i nie trzeba się mocno w zakrętach.


Zadajesz pytania, na które i tak nie zrozumiesz poprawnych odpowiedzi. Nie zrozum mnie źle, bo forum jest by sobie pomagać. Zapisz się na jakiś kurs filmowy, przeczytaj kilka książek, weź lekcje nawet i korespondencyjne z kimś, przerób temat, analizuj zagadnienia, wykonaj kilka ćwiczeń, poczytaj o przysłonie, ogniskowej, filtrach Nd, czułościach, oświetleniu i wróć za pół roku bogatszy w wiedzę a sam czytając swój wpis uśmiechniesz się pod nosem i pomyślisz - ojaaaaaaaa ale wtopa. Mieli chłopaki racje.
I wtedy sensownie pogadamy o sprzęcie.


A teraz nie zaprzątaj sobie głowy nowym aparatem czy obiektywem. Jeszcze raz Ci to napisze - do roboty. Wszystko przed Tobą. Nie od razu Kraków zbudowano.


Ja uważam trochę inaczej, według mnie najważniejszy jest pomysł i scenariusz i to jest 70% a do tego potrzebuje sprzęt z którym nie muszę się męczyć, który będzie najbardziej automatyczny i który zapewni wysoką jakość obrazu. Nie potrzebuje jakości telewizyjnej, chcę jedynie dobry, uniwersalny obraz bez szumów. Nie nagrywam produkcji ani do kin ani do telewizji, a nagrania wykonuję hobbystycznie jako menadżer współpracujący z różnymi firmami :)
alias
Awatar użytkownika

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

24.04.2020, 01:24

Marzyciel77 pisze:Źródło posta Idealny obiektyw w mojej ocenie powinien cechować się:
- dużą jasnością aby filmować bez szumów przy standardowym oświetleniu
- wysoką jakością obrazu w dziennym świetle oraz słabych warunkach oświetleniowych
- ogniskową w której twarze oraz krajobrazy będą wyglądać dobrze
- możliwością wyboru między AF i MF
- wagą myślę max do 600g ponieważ aparat będzie używany na gimbalu AK
- w FDR AX700 jest świetny zoom ale nie wiem czy taki też można spotkać w obiektywach


najbliższy Twojemu ideałowi jest chyba
Fujinon 20-120mm T3.5 Cabrio XK Zoom

niestety, nie ma wersji z mocowaniem do sony /chyba/, i waga jest trochę większa ;)
ale reszta się zgadza ;)

Dodano po 2 minutach 34 sekundach:
ale jak zadowoli Cię mniejszy zakres ogniskowych to polecam ten model
https://www.proav.co.uk/fujinon-18-55mm ... ns-e-mount
mav
Awatar użytkownika

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

24.04.2020, 11:30

8kmichal - też miałem napisać o forum samochodowym :lol:
Powyższy tamron jest bardzo w porządku, używam go dwa lata. Ale w żadnym razie nie jest filmowy ;-)
Aczkolwiek praca tym zestawem jest bardzo wygodna.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Marzyciel77

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

24.04.2020, 12:29

Dzięki za wszystkie odpowiedzi po przeglądnięciu możliwości również w nocnych warunkach bardzo dobrze wychodzi obiektyw Sony 28-135 4.0 i myślę, że ten model można zastosować w miarę uniwersalnie.
kulfi82
Awatar użytkownika

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

24.04.2020, 13:37

Marzyciel77 pisze:Źródło posta Dzięki za wszystkie odpowiedzi po przeglądnięciu możliwości również w nocnych warunkach bardzo dobrze wychodzi obiektyw Sony 28-135 4.0 i myślę, że ten model można zastosować w miarę uniwersalnie.


tak jak koledzy wyżej, również odnoszę wrażenie, że musisz uzupełnić info z podstaw. Wyjaśni mi (może ja czegoś nie wiem) dlaczego zoom f/4 28 - 135mm ma sobie dobrze radzić w warunkach nocnych?
"Ojciec Zdzicha"
szczemp

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

24.04.2020, 16:46

A może masz możliwość wypożyczyć jakieś szkła. Wtedy to sprawdzisz empirycznie. I nie będzie potem płaczu, że coś nie jest takie jak się spodziewałeś. Odnoszę wrażenie, że za dużo chcesz wyciągnąć z tej puszki. Oczywiście ma swoje plusy, ale trzeba też znać jej minusy.
Marzyciel77

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

24.04.2020, 19:12

kulfi82 pisze:Źródło posta
Marzyciel77 pisze:Źródło posta Dzięki za wszystkie odpowiedzi po przeglądnięciu możliwości również w nocnych warunkach bardzo dobrze wychodzi obiektyw Sony 28-135 4.0 i myślę, że ten model można zastosować w miarę uniwersalnie.


tak jak koledzy wyżej, również odnoszę wrażenie, że musisz uzupełnić info z podstaw. Wyjaśni mi (może ja czegoś nie wiem) dlaczego zoom f/4 28 - 135mm ma sobie dobrze radzić w warunkach nocnych?


Jak dla mnie obraz super pomimo 4.0:
https://www.youtube.com/watch?v=6WfHz3JaEQ4
alias
Awatar użytkownika

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

24.04.2020, 20:17

Marzyciel77 pisze:Źródło posta Jak dla mnie obraz super pomimo 4.0:

ok, tylko weź pod uwagę, że tu filmowane są miejsca z ogromną ilością światła a nawet same są źródłami światła
więc ma się to ni jak w stosunku do poprzedniego Twojego przykładu
Marzyciel77

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

26.04.2020, 10:12

alias pisze:Źródło posta
Marzyciel77 pisze:Źródło posta Jak dla mnie obraz super pomimo 4.0:

ok, tylko weź pod uwagę, że tu filmowane są miejsca z ogromną ilością światła a nawet same są źródłami światła
więc ma się to ni jak w stosunku do poprzedniego Twojego przykładu


Ok a czy jest w ogóle jakiś obiektyw typowo filmowy do pełnej klatki Sony FE (najlepiej 35mm lub zakres do wyboru) ale z F2 lub mniej ? W pierwszym poście napisałem, że jest mało obiektywów filmowych do Sony A7III i gdy wyszukuje w sklepach typu sony, cyfrowe itp to same F powyżej 3. Jeszcze do APS-C jest większy wybór. Chodzi mi o nagrywanie wywiadów oraz firm budynek z zewnątrz i wewnątrz bez użycia dodatkowych źródeł światła i bez szumów w obrazie. A może te droższe filmowe obiektywy z wyższym F mają tak dobrą jakość, że wystarczy podkręcić ISO, a szumów przy zwyczajnym świetle w obrazie nie będzie ? W kamerze Sony FDR AX700 1" F2.8 niestety powyżej ISO 640 to nawet w dziennym świetle w pomieszczeniach są szumy. Gdy wieczorem przy zwyczajnym świetle podkręcę ISO to obraz jest jasny ale do niczego się nie nadaje przez dużą ilość szumu.
gregoriusr

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

26.04.2020, 11:24

Uparłeś się na te obiektywy filmowe ale obiektywy fotogaficzne też nadają się do filmowania i radzą sobie całkiem dobrze, są w normalnym budżecie. Jeżeli chodzi o jasne to tylko stałki np sigma art albo sony FE
https://www.sigma-sklep.pl/sigma-obiekt ... 4592,38314
https://www.cyfrowe.pl/obiektyw-sony-fe ... fEQAvD_BwE
kaszeta

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

26.04.2020, 21:17

Obawiam się, że jeszcze nie istnieje obiektyw spełniający te wymagania.
Jeśli jest budżet to może wśród obiektywów Angenieux coś się znajdzie (oczywiście przez adapter).
kulfi82
Awatar użytkownika

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

27.04.2020, 08:22

Marzyciel77 pisze:Źródło posta typowo filmowy

możesz zamiast pisać co chwilę "obiektyw filmowy" - wyjaśnić nam co to pojęcie oznacza? Bo dla nas obiektyw filmowy to prawdopodobnie zupełnie coś innego niż dla Ciebie.
"Ojciec Zdzicha"
Marzyciel77

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

28.04.2020, 00:31

kulfi82 pisze:Źródło posta
Marzyciel77 pisze:Źródło posta typowo filmowy

możesz zamiast pisać co chwilę "obiektyw filmowy" - wyjaśnić nam co to pojęcie oznacza? Bo dla nas obiektyw filmowy to prawdopodobnie zupełnie coś innego niż dla Ciebie.


Typowo filmowy czyli taki, który producent zrobił specjalnie do nagrywania filmów (nie jest ich za dużo do pełnej klatki FE) i niestety takie obiektywy mają wysokie F, a dokładniej T. Jednak pełnoklatkowe bezlusterkowce to zupełnie inna konstrukcja , gdzie obiektyw jest bliżej matrycy (ze względu na brak lustra) podejrzewam, że takie rozwiązanie pozwala na wychwycenie większej ilości światła , co przekłada się na wysoką jakość obrazu, dlatego światło 4.0 nie powinno stanowić problemu, a podczas filmowania w nocy nie powinny być widoczne szumy nawet przy kilkunastu tysiącach ISO jednak w tańszym sprzęcie za około 8 tys zł (A7III) w porównaniu do sprzętu za kilkadziesiąt tysięcy złotych może się to tak nie do końca sprawdzić. Bo np typowo filmowy obiektyw FE PZ 28–135 mm F4 G OSS możemy podłączyć pod profesjonalną kamerę z wymienną optyką, która wszystko nadrobi ISO, a aparat to jednak aparat czyli urządzenie głównie przeznaczone do robienia zdjęć więc wysokie T może bezlusterkowcowi przysporzyć drobnych problemów w słabych warunkach oświetleniowych. Z kolei jasne obiektywy to najczęściej konstrukcje stałoogniskowe, dzięki którym uzyskamy pożądany efekt rozmycia, jednak takie obiektywy mają płytką głębię ostrości przez co filmowanie jest trudniejsze. Tak jak kolega wyżej pisał niestety nie ma uniwersalnego i jasnego obiektywu. Uważam, że najtaniej i najefektywniej wyjdzie połączenie Sony A7III + Tamoron 28-75mm F2.8 Nie jest to typowo filmowy obiektyw ale takie połączenie daje w miarę dobry obraz w różnych warunkach bez przepłacenia za całość i co ważne obiektyw ma MF oraz AF. Dodatkowo konstrukcja zmieści się na podstawowy gimbal. Jedyny minus to brak 4k50p. Na telewizorach 4k25p to płynny obraz jednak odtwarzany na komputerach i w internecie niestety już do płynnych nie należy.
zed

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

28.04.2020, 08:47

Przepraszam, a co ma obiektyw do braku 4k50p ?
Marzyciel77

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

28.04.2020, 09:53

zed pisze:Źródło posta Przepraszam, a co ma obiektyw do braku 4k50p ?


Nic
M4jster

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

28.04.2020, 10:09

możemy podłączyć pod profesjonalną kamerę z wymienną optyką, która wszystko nadrobi ISO

Profesjonalna kamera nadrobi iso? :lol:
razor89md

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

28.04.2020, 15:37

tylko ja mam wrażenie, że ktoś Was podkręca ?
Adam

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

1.05.2020, 12:43

Co ma obiektyw do braku 4K ?
Nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi.
Uważam, że bardzo dużo.
Przede wszystkim obiektyw do 4K nie musi być drogi.
Obiektywy do 2,5K w formacie APSC (bagnet PL) kosztują po ponad 50000 dolarów
Obiektyw do 4K nie musi tyle kosztować, bo nie musi być jasny.
Przy 4K trzeba mocno przymykać obiektyw, żeby było ostro.
Taki obraz z mocno przymkniętego obiektywu nie wygląda kinowo. Wygląda ohydnie.
Żeby obraz był ostry w 2,5K to jest niezła gimnastyka. Ultrasoniczny układ AF w kamerze filmowej ledwo daje radę.
Przy 4K nie ma bata. F/6 to minimum żeby utrzymać ostrość.
Wyobrażam sobie ,że 8K musi być już dramat.
Rozsądna granica to 3,5K.Amen.
Do dźwięku 48khz i 24bit przy nagrywaniu i 44khz/16bit przy odtwarzaniu. Amen.
Tak się zastanawiam. Wszyscy nagrywają wideo w 10bit.
A kto ma monitor 10bit? Tak żeby zobaczyć ten obraz 10 bit. No kto?
Podobnie jest z dźwiękiem.
Mam odtwarzacz audio który kosztował ponad 18tys zł. 44khz/16bit.I dźwięk z niego jest fenomenalny.
Podsumowując.
Lepiej kiepsko jechać niż dobrze iść.
Lepiej mieć świetne 2,5K niż kiepskie 8K
Lepiej mieć świetne 16bit/44khz niż kiepskie 24bit/192khz
Informacja od Admina

Poprosiłbym nie używać nieładnych słów, nawet jeśli najlepiej oddają myśl :)

alias
Awatar użytkownika

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

1.05.2020, 17:40

Adam pisze:Źródło posta Ultrasoniczny układ AF w kamerze filmowej ledwo daje radę.

a jaka kamera filmowa ma "ultrasoniczny układ AF"?
w życiu o takiej nie słyszałem, ultrasoniczny to jest co najwyżej dalmierz, np. Arri, często spotykany na planach filmowych
ale on podaje wynik na swoim wyświetlaczu i nie steruje żadnym obiektywem

Adam pisze:Źródło posta Obiektywy do 2,5K w formacie APSC (bagnet PL) kosztują po ponad 50000 dolarów

za 500$ też są, i za 5000$

Adam pisze:Źródło posta Obiektyw do 4K nie musi tyle kosztować, bo nie musi być jasny.

a z czego to niby wynika? i to co piszesz nie uwzględnia w ogóle wielkości matrycy która dla 4K może być przecież od 1/2" do pełnej klatki

Adam pisze:Źródło posta Przy 4K trzeba mocno przymykać obiektyw, żeby było ostro.

znowu nie wiadomo z czego to wynika? a co jak matryca 2,5K w kamerze A będzie większa od matrycy 4K w kamerze B?

Adam pisze:Źródło posta Żeby obraz był ostry w 2,5K to jest niezła gimnastyka.
Przy 4K nie ma bata. F/6 to minimum żeby utrzymać ostrość.
Wyobrażam sobie ,że 8K musi być już dramat.
Rozsądna granica to 3,5K.Amen.


to nie ma sensu co piszesz, bo nie ma znaczenia ile K ma matryca tylko jaką ma przekątną
matryca w smartfonie też może mieć 8K /od kilku lat są takie smartfony/ a czy tam jest problem z utrzymaniem ostrości?

Adam pisze:Źródło posta Tak się zastanawiam. Wszyscy nagrywają wideo w 10bit.

nie wszyscy, pokeciarze nagrywają w 12/14 bitach, a ci co nagrywają na rekorderach nawet w 16 bitach :D

Adam pisze:Źródło posta A kto ma monitor 10bit? Tak żeby zobaczyć ten obraz 10 bit. No kto?

a po co monitor? nie wystarczy telewizor z HDR? tysiące ludzi ma już OLED'y z HDR i cieszy się takim obrazem ;)
no a kin to nie uwzględniasz?
aha, nawet są smartfony z 10-bitowym wyświetlaczami ;)

jak już tak bardzo chcesz mieć te 8-bit w obrazie, to zawsze lepiej nagrać go w 10-12-14-16 bitach i z niego robić 8-bit w ostatniej fazie produkcji/emisji
Marzyciel77

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

2.05.2020, 12:35

Adam pisze:Źródło posta Co ma obiektyw do braku 4K ?
Nie ma głupich pytań. Są tylko głupie odpowiedzi.
Uważam, że bardzo dużo.
Przede wszystkim obiektyw do 4K nie musi być drogi.
Obiektywy do 2,5K w formacie APSC (bagnet PL) kosztują po ponad 50000 dolarów
Obiektyw do 4K nie musi tyle kosztować, bo nie musi być jasny.
Przy 4K trzeba mocno przymykać obiektyw, żeby było ostro.
Taki obraz z mocno przymkniętego obiektywu nie wygląda kinowo. Wygląda ohydnie.
Żeby obraz był ostry w 2,5K to jest niezła gimnastyka. Ultrasoniczny układ AF w kamerze filmowej ledwo daje radę.
Przy 4K nie ma bata. F/6 to minimum żeby utrzymać ostrość.
Wyobrażam sobie ,że 8K musi być już dramat.
Rozsądna granica to 3,5K.Amen.
Do dźwięku 48khz i 24bit przy nagrywaniu i 44khz/16bit przy odtwarzaniu. Amen.
Tak się zastanawiam. Wszyscy nagrywają wideo w 10bit.
A kto ma monitor 10bit? Tak żeby zobaczyć ten obraz 10 bit. No kto?
Podobnie jest z dźwiękiem.
Mam odtwarzacz audio który kosztował ponad 18tys zł. 44khz/16bit.I dźwięk z niego jest fenomenalny.
Podsumowując.
Lepiej kiepsko jechać niż dobrze iść.
Lepiej mieć świetne 2,5K niż kiepskie 8K
Lepiej mieć świetne 16bit/44khz niż kiepskie 24bit/192khz
Informacja od Admina

Poprosiłbym nie używać nieładnych słów, nawet jeśli najlepiej oddają myśl :)




A co uważasz odnośnie obiektywu Tamron 28-75 F2.8 w połączeniu z Sony A7III jako zastosowanie wyłącznie do filmowania ?
mav
Awatar użytkownika

Sony A7III - najlepszy obiektyw do filmowania

2.05.2020, 12:46

Na posty Adama trzeba mocno przymykać oko.

Mam ten zestaw i pisałem w tym temacie, jest też inny założony przeze mnie temat odnośnie tego zestawu. Generalnie bardzo w porządku, jak na cenę zestawu.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje

Wróć do „Optyka”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal