Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
Mam pytanie, kto się zna niech się wypowie. Kupiłem chińczyka jak w temacie i po pierwszych testach zauważyłem, że na gimbalu przy szybkim ruchu(biegu) pojawiają się artefakty (coś w rodzaju blura ) na rogach kadru, czy jest taka opcja, że jest to zbyt szeroki kąt i aparat, procesor cokolwiek nie wyrabia się z przetwarzaniem obrazu ?
Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
Jak wylaczysz wszelkie "korekcje wad" i stabilizację matrycy/programową (jeśli są) to będziesz miał odpowiedź.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
A to nie będzie czasami motion blur? Jaki masz czas na migawce?
Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
Może wrzuć jakieś sample, bo to może być zwykły motion blur a pojawia się na rogach/bogach kadru bo tam relatywnie najszybciej "płynie" otoczenie. Nie wiem czy przy szybkim biegu to jest coś dziwnego.
Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
Stabilizacji matrycy nie mam, nie wiem jakie korekcje wad mógłbym wyłączyć, bo chyba żadnych nie włączałem ?
klatkarz 50p, czas powinien być 1/100 ale mógłem trochę zwiększyć ręki nie dam sobie odciąć ... Blur widoczny na TV LCD ... materiał wyrenderowałem dwa razy żey się nie upewnić, że to błąd w czasie renderu...
https://vimeo.com/302589037

https://vimeo.com/302589037
Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
Jak dla mnie to zachowuje się jak zwykły ultraszerokokątny obiektyw + mydli na rogach. Ale to nie tylko wtedy jak się ruszasz, taka wada optyki. Rozmycie wynika z motion blura moim zdaniem, a jako że masz ultra szeroki kąt to relatywnie szybko mijasz te drzewka (a raczej one mijają w kadrze), przez co blur też jest większy.
Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
Czyli to kwestia optyki czy ustawienia czasu naświetlania ? Dziwne bo np. przy samyangu 12mm taki efekt nie występuje 

Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
Spróbuj jednak z szybszymi czasami, typu 1/200
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
Myślałem, że to jednak zbyt szybki czas powoduje motion blur ?
Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
no to tutaj nie powinien wystąpić taki efekt gdyż czas był albo 1/100 albo maks 1/200 lub coś pomiedzy
przy 50p czas niższy niż 1/100 mógłby dać efekt szarpania klatek a nie motion blur , przynajmniej coś takiego zauwazyłem w sony a6500.

przy 50p czas niższy niż 1/100 mógłby dać efekt szarpania klatek a nie motion blur , przynajmniej coś takiego zauwazyłem w sony a6500.
Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
więc stawiam na kompresję, a ściślej jej niewydolność przy bardzo szybkich zmianach obrazu
które nie dają się objąć prostą interpolacją ruchu wynikającą z przesunięcia płaszczyzny
to typowe dla obiektywów szerokokątnych zeroD , gdzie obraz w rodach się jakby rozciągał
i nie można go zapisać jako przesunięcie innego fragmentu z centrum kadru
dokładnie taki sam efekt, tylko w jeszcze silniejszym wykonaniu zobaczyć można w rejestratorach samochodowych i gorszych kamerkach sportowych
które nie dają się objąć prostą interpolacją ruchu wynikającą z przesunięcia płaszczyzny
to typowe dla obiektywów szerokokątnych zeroD , gdzie obraz w rodach się jakby rozciągał
i nie można go zapisać jako przesunięcie innego fragmentu z centrum kadru
dokładnie taki sam efekt, tylko w jeszcze silniejszym wykonaniu zobaczyć można w rejestratorach samochodowych i gorszych kamerkach sportowych
Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
Czyli wg ciebie wszelakie ustawienia apartu i szybkość ruchu kamery i tak nie mają znaczenia bo kompresja zniszczy plik ? Jednym słowem nie nadaje się do tak skompresowanego video ?
Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
Dividex pisze:Źródło posta Czyli wg ciebie wszelakie ustawienia apartu i szybkość ruchu kamery i tak nie mają znaczenia bo kompresja zniszczy plik ? Jednym słowem nie nadaje się do tak skompresowanego video ?
zapędziłeś się w tych swoich wnioskach wyciągniętych z mojej odpowiedzi że ho ho
przeczytaj dokładnie to co napisałem

to chyba oczywiste, że szybkość ruch kamery będzie miała wpływ na jakość obrazu kompresowanego w h.264
bo z samej zasady działania to jest kompresja przyrostowo-różnicowa
a więc nie można sobie kamerą machać do woli w lewo prawo i oczekiwać że obraz nie ulegnie pogorszeniu
w takich skrajnych sytuacjach ustawienia migawki przestają mieć jakiekolwiek znaczenie
dlatego w filmie stosuje się albo brak kompresji /np. niekompresowany RAW/, albo kompresję wewnątrz-klatkową /np. kompresowany RAW, prores, itd./
wtedy jedynym czynnikiem określającym efekt bluru jest czas otwarcia migawki
ale w kinematografii nie zobaczysz nigdy kompresji między-klatkowej
cyfrowe kamery filmowe są pod tym względem pełnym odzwierciedleniem kamer na taśmę filmową
oczywiście niektóre aparaty też to potrafią, np. gh4, gh5, i wszelkie te które mają możliwy do wyboru zapis z kompresją All-I
a BM to już nawet nie wspominam, bo tam nawet nie ma innej możliwości

Laowa 9mm 2.8 Zero-D -za szeroki kąt.
Tak faktycznie może być, sprawdź czy na nagraniu ze statywu też coś się dzieje dziwnego w rogach - lub sfilmuj wolną, WOLNĄ panoramę, wtedy będzie widać, jak obiektyw się zachowuje w rogach a jednocześnie uciekniesz od niedoborów danych w kompresji.
Ale ta teoria wydaje mi się całkiem możliwa, wszakże kompresja stratną jest i gdzieś te straty są.
Ale ta teoria wydaje mi się całkiem możliwa, wszakże kompresja stratną jest i gdzieś te straty są.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość