ATEM MINI
ATEM MINI
Prosty mikser z funkcja grabera w nie wiarygodnie niskiej cenie https://www.blackmagicdesign.com/products/atemmini
ATEM MINI
Krzychu pisze:Źródło posta Czy ktoś z kolegów bawił się / testował to urządzonko?
Mam i wczoraj przeszedł chrzest bojowy..., zakupiony w bemixmedia w połowie grudnia - z atem mini sytuacja zakupowa niemalże identyczna jak BMPC 4k

Fajny sprzęcik wart swojej ceny, ogólnie wychodzi pozytywnie... Jak macie pytanka to...

QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
ATEM MINI
QUBE pisze:Źródło postaKrzychu pisze:Źródło posta Czy ktoś z kolegów bawił się / testował to urządzonko?
Mam i wczoraj przeszedł chrzest bojowy..., zakupiony w bemixmedia w połowie grudnia - z atem mini sytuacja zakupowa niemalże identyczna jak BMPC 4kniski nakład ze strony BM
Fajny sprzęcik wart swojej ceny, ogólnie wychodzi pozytywnie... Jak macie pytanka to...
QB
Cześć QB. Pytanie za 100 pkt

Czy można ustawić ustrojstwo tak , żeby dźwięk wydobywający się z Atem Mini pochodził TYLKO z wejścia audio? Chodzi mi o to , że pod wejście audio podłączamy jakiś tam mikrofon (lub mikser) i stąd czerpiemy sygnał audio , a dźwięk z pozostałych źródeł (kamer) mamy wyciszony?
ATEM MINI
Krzychu pisze:Źródło posta Czy można ustawić ustrojstwo tak , żeby dźwięk wydobywający się z Atem Mini pochodził TYLKO z wejścia audio?
Atem mini ma dwa konfigurowalne (mic/line) wejścia audio. W setupie ustawiasz line in. Mini startuje w trybie all audio input off, samemu aktywujesz które wejście jest aktywne - w tym przypadku klikasz na "on" dla mic1(line1) przycisk podświetla się na czerwono i na sumie masz to co na wejściu czyli wyłącznie audio z wejścia mic(line)1... ot tak po prostu.

Stety trzeba zainstalować paczkę dla switcher'ów BM, sterowanie poprzez soft daje dużo więcej możliwości.
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
ATEM MINI
Krzychu pisze:Źródło postaCzy można ustawić ustrojstwo tak , żeby dźwięk wydobywający się z Atem Mini pochodził TYLKO z wejścia audio? Chodzi mi o to , że pod wejście audio podłączamy jakiś tam mikrofon (lub mikser) i stąd czerpiemy sygnał audio , a dźwięk z pozostałych źródeł (kamer) mamy wyciszony?
Oczywiście, widać to dokładnie choćby na filmach powszechnie dostępnych na YT

ATEM MINI
jaki monitor poglądowy do ATEM MINI byście polecili?
chodzi o sprzęt który da się w miarę bezpiecznie wozić i nie musi być to duży monitor, jednak musi dać się zasilać z 230V i pracować wiele godzin
chodzi o sprzęt który da się w miarę bezpiecznie wozić i nie musi być to duży monitor, jednak musi dać się zasilać z 230V i pracować wiele godzin
ATEM MINI
alias pisze:Źródło posta jaki monitor poglądowy do ATEM MINI byście polecili?
dowolny, zasilany ~230V - istotne z rozdziałką 1920x1080 i wejściem DVI/HDMI...

ewentualnie zasilany 12V

QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
ATEM MINI
jeszcze jedno pytanie poboczne:
- jaki mikroport polecilibyście który pozwoli na bezprzewodowe podanie dźwięku do ATEM MINI przez wiele godzin?
chodzi o analogię do zbierania dźwięku z istniejącego nagłośnienia sali konferencyjnej kiedy nie można się wpiąć z ATEM MINI bezpośrednio
i trzeba radzić sobie na podobnej zasadzie jak wieszanie rejestratora na głośniku w kościele podczas nagrywania ślubu
tyle, że ma to działać np. 10 godzin non stop
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
mam jeszcze jedno:
- gdzie w tym wszystkim wpina się słuchawki by mieć kontrolę nad dźwiękiem z miksera?
- jaki mikroport polecilibyście który pozwoli na bezprzewodowe podanie dźwięku do ATEM MINI przez wiele godzin?
chodzi o analogię do zbierania dźwięku z istniejącego nagłośnienia sali konferencyjnej kiedy nie można się wpiąć z ATEM MINI bezpośrednio
i trzeba radzić sobie na podobnej zasadzie jak wieszanie rejestratora na głośniku w kościele podczas nagrywania ślubu
tyle, że ma to działać np. 10 godzin non stop
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
QUBE pisze:Źródło posta Jak macie pytanka to...
mam jeszcze jedno:
- gdzie w tym wszystkim wpina się słuchawki by mieć kontrolę nad dźwiękiem z miksera?
ATEM MINI
alias pisze:Źródło posta - jaki mikroport polecilibyście który pozwoli na bezprzewodowe podanie dźwięku do ATEM MINI przez wiele godzin?
RODELink FilmMaker Kit ma możliwość zasilania przez USB
alias pisze:Źródło posta - gdzie w tym wszystkim wpina się słuchawki by mieć kontrolę nad dźwiękiem z miksera?
wyjście słuchawkowe w podpiętym monitorze
ATEM MINI
Luminaris pisze:Źródło posta wyjście słuchawkowe w podpiętym monitorze
a gdy nie ma monitora lub monitor nie ma wyjścia na słuchawki?
Luminaris pisze:Źródło posta RODELink FilmMaker Kit ma możliwość zasilania przez USB
nadajnik i odbiornik mają taką możliwość?
ogólnie fajne rozwiązanie, zastanawia mnie jednak skuteczność działania w paśmie 2,4GHz podczas pracy na salach konferencyjnych w hotelach
gdzie są duże problemy z pracą urządzeń WiFi
ATEM MINI
pytałeś wcześniej o monitor, więc założyłem że możesz wybrać taki z gniazdem słuchawkowym
jak nie - to do HDMI out wpinasz dowolną przejściówkę, która podaje sygnał audio do gniazda słuchawkowego
np: https://allegro.pl/oferta/adapter-konwerter-hdmi-do-vga-audio-kabel-jack-8326076711
gniazdo USB ma i nadajnik i odbiornik
sprawdzony także i w salach konferencyjnych - zasięgu nie podam, ale kłopotów sobie nie przypominam
jak nie - to do HDMI out wpinasz dowolną przejściówkę, która podaje sygnał audio do gniazda słuchawkowego
np: https://allegro.pl/oferta/adapter-konwerter-hdmi-do-vga-audio-kabel-jack-8326076711
gniazdo USB ma i nadajnik i odbiornik
sprawdzony także i w salach konferencyjnych - zasięgu nie podam, ale kłopotów sobie nie przypominam
ATEM MINI
jeszcze jedno pytanie o dźwięk w ATEM MINI:
- zakładając, że mamy możliwość postawienia mikrofonu na na statywie gdzieś przy kolumnie nagłośnienia sali konferencyjnej i użyjemy wystarczająco długi kabel mikrofonowy /np. 50m/
to jaki Waszym zdanie mikrofon i kabel sprawdzi się w tej sytuacji z ATEM MINI, wiedząc że w ATEM MINI mamy wejścia mikrofonowe 2 x 3,5 mm gniazdo stereo mini jack?
co jeszcze będzie niezbędne do prawidłowej pracy takiej konfiguracji /może transformator z XLR na mini jack/?
- zakładając, że mamy możliwość postawienia mikrofonu na na statywie gdzieś przy kolumnie nagłośnienia sali konferencyjnej i użyjemy wystarczająco długi kabel mikrofonowy /np. 50m/
to jaki Waszym zdanie mikrofon i kabel sprawdzi się w tej sytuacji z ATEM MINI, wiedząc że w ATEM MINI mamy wejścia mikrofonowe 2 x 3,5 mm gniazdo stereo mini jack?
co jeszcze będzie niezbędne do prawidłowej pracy takiej konfiguracji /może transformator z XLR na mini jack/?
ATEM MINI
Odpowiem zbiorczo:
- do tego typu transmisji wykorzystuje się wyjście linii z nagłośnienia (kable, przejściówki dowolne, spełniające założone wymagania)
- ambient sali - dla mnie wystarczającym rozwiązaniem jest zoom H2n (kable, przejściówki dowolne, spełniające założone wymagania)
- wszystko podajesz na mały mikser audio ( 2 we liniowe ) wyjście z niego do mini, odsłuch z miksera
- jeżeli mikser jest wyposażony w USB - do wprowadzenia audio do komputera użyj owego portu (!) co niektórzy nazwali by to "słowo klucz"
- mini (jak i wiele innych) nie mają możliwości regulacji opóźnień audio/wideo - to potrafi soft do streamingu (obs)
Info dla maruderów - atem mini kosztuje ułamek ceny "lepszego sprzetu" i raczej ma inny target ale można wiele z niego wycisnąć ale czasami lekko doinwestując - zewnętrzny mikser audio to jednak obowiązkowe wyposażenie nie tylko dla mini ale i dla większości tego typu sprzętów...
Tutaj masz zasadniczo jedno rozwiazanie - ze względu na długość tylko mik zasilany phantom'em na kablu symetrycznym ale i tak bez miksera się raczej nie obędzie...
QB
- do tego typu transmisji wykorzystuje się wyjście linii z nagłośnienia (kable, przejściówki dowolne, spełniające założone wymagania)
- ambient sali - dla mnie wystarczającym rozwiązaniem jest zoom H2n (kable, przejściówki dowolne, spełniające założone wymagania)
- wszystko podajesz na mały mikser audio ( 2 we liniowe ) wyjście z niego do mini, odsłuch z miksera
- jeżeli mikser jest wyposażony w USB - do wprowadzenia audio do komputera użyj owego portu (!) co niektórzy nazwali by to "słowo klucz"

- mini (jak i wiele innych) nie mają możliwości regulacji opóźnień audio/wideo - to potrafi soft do streamingu (obs)
Info dla maruderów - atem mini kosztuje ułamek ceny "lepszego sprzetu" i raczej ma inny target ale można wiele z niego wycisnąć ale czasami lekko doinwestując - zewnętrzny mikser audio to jednak obowiązkowe wyposażenie nie tylko dla mini ale i dla większości tego typu sprzętów...
alias pisze:Źródło posta długi kabel mikrofonowy /np. 50m/to jaki Waszym zdanie mikrofon i kabel sprawdzi się w tej sytuacji z ATEM MINI
Tutaj masz zasadniczo jedno rozwiazanie - ze względu na długość tylko mik zasilany phantom'em na kablu symetrycznym ale i tak bez miksera się raczej nie obędzie...
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
ATEM MINI
QUBE pisze:Źródło posta - do tego typu transmisji wykorzystuje się wyjście linii z nagłośnienia
chodzi mi o przypadek, kiedy nie ma możliwości skorzystania wyjścia linii nagłośnienia
ATEM MINI
alias pisze:Źródło posta chodzi mi o przypadek, kiedy nie ma możliwości skorzystania wyjścia linii nagłośnienia
jedynym takim przypadkiem jest brak nagłośnienia, w innym zawsze jest możliwość podpięcia się pod linię (ewentualnie phones out)...
Natomiast bardzo istotnym elementem jest odseparowanie galwaniczne naszego sprzętu od reszty urządzeń - czasami to tylko lekkie brumienie - czasami można "wysadzić" wszystko...
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
ATEM MINI
QUBE pisze:Źródło posta jedynym takim przypadkiem jest brak nagłośnienia, w innym zawsze jest możliwość podpięcia się pod linię (ewentualnie phones out)...
teoretycznie jest, a praktycznie nie ma, bo np. nie ma zgody właściciela obiektu albo jest za daleko, albo inne widzimisię
już miałem taką sytuację w filharmonii krakowskiej gdzie do pociągnięcia miałbym 200m kabla, a i tak nie było zgody na jego rozkładanie czy podwieszanie

centrum nagłośnienia jest tam nad widownią na balkonie, a centrum transmisji zostało ulokowane na zapleczu sceny operowej
Dodano po 54 sekundach:
QUBE pisze:Źródło posta Natomiast bardzo istotnym elementem jest odseparowanie galwaniczne naszego sprzętu od reszty urządzeń - czasami to tylko lekkie brumienie - czasami można "wysadzić" wszystko...
i taki mikrofon na kablu załatwiałby temat separacji
ATEM MINI
alias pisze:Źródło posta już miałem taką sytuację w filharmonii krakowskiej
a kto zlecał Tobie robote? jeżeli oni to w czyim interesie był ów brak zgody? techniczne możliwości pozyskania linii były - wtedy bezprzewodówka line in/radio/line out ale linia...
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
ATEM MINI
alias pisze:Źródło posta i taki mikrofon na kablu załatwiałby temat separacji
tak - tylko mik na sali konferencyjnej nawet i przy głośniku to takie sobie januszowate rozwiązanie - nigdy nie masz pewności co tam się pojawi...
ja nawet w kościołach korzystam od kilku lat zawsze z wyjść liniowych wzmacniaczy - oczywiście z asekuracja "ambientu"

QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
ATEM MINI
QUBE pisze:Źródło posta a kto zlecał Tobie robote? jeżeli oni to w czyim interesie był ów brak zgody?
obiekt był wynajęty przez organizatora konferencji
ale traktuj to pytanie jako teoretyczne, zakładając że dojścia do linii nie ma /powód nie ma znaczenia/
albo coś uległo uszkodzeniu i realizujemy plan B
ATEM MINI
Zakładając, że na tym MINI robisz transmisję z kamer, najłatwiej będzie wpiąć XLR prosto do kamery - i już masz audio w mikserze.
Często dobrym sposobem jest też wyjście XLR w głośniku.
Często dobrym sposobem jest też wyjście XLR w głośniku.
ATEM MINI
QUBE pisze:Źródło posta tak - tylko mik na sali konferencyjnej nawet i przy głośniku to takie sobie januszowate rozwiązanie
absolutnie zdaje sobie z tego sprawę, ale w pewnych sytuacjach to januszowe rozwiązanie może ratować dupę
tym bardziej że streaming na FB czy YT nie musi się cechować aż taką jakością dźwięku a film
ważne, aby przekaz prelegenta był zrozumiały
testy z rejestratorem wypadły bardzo dobrze, jakość zarejestrowanego dźwięku jest w pełni akceptowalna
sądzę więc, że i ATEM MINI z mikrofonem na kablu też się sprawdzi,
tylko szukam podpowiedzi od Was: jaki typ/model mikrofonu, jaki kabel, przejściówki, wtyczki, itd. będą potrzebne
ATEM MINI
alias pisze:Źródło posta i realizujemy plan B
korzystam z H2n

Luminaris pisze:Źródło posta najłatwiej będzie wpiąć XLR prosto do kamery
teoretycznie racja ale problematyczne sterowanie poziomem (!)
Luminaris pisze:Źródło posta Często dobrym sposobem jest też wyjście XLR w głośniku.
o tym pisałem

QUBE pisze:Źródło posta w innym zawsze jest możliwość podpięcia się pod linię (ewentualnie phones out)
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
ATEM MINI
Luminaris pisze:Źródło posta Zakładając, że na tym MINI robisz transmisję z kamer, najłatwiej będzie wpiąć XLR prosto do kamery - i już masz audio w mikserze.
to już mam przećwiczone i działa wyśmienicie, jednak potrzebny mi wariant niezależny od kamery,
stąd pytanie o mikrofon
Dodano po 1 minucie 12 sekundach:
Luminaris pisze:Źródło posta Często dobrym sposobem jest też wyjście XLR w głośniku.
o, tego nie wiedziałem
jakie głośniki mają wyjście XLR?
Dodano po 1 minucie 58 sekundach:
QUBE pisze:Źródło posta teoretycznie racja ale problematyczne sterowanie poziomem (!)
operator kamery ze słuchawkami na uszach pilnuje tej kwestii
można się też zdać na automat, w canonach działa to spoko
Dodano po 2 minutach 31 sekundach:
QUBE pisze:Źródło posta korzystam z H2n
a jak to się ma do streamingu? znaczy bierzesz sygnał z wyjęcia rejestratora?
a jak go przesyłasz gdy jest daleko do ATEM MINI?
ATEM MINI
alias pisze:Źródło posta o, tego nie wiedziałem
jakie głośniki mają wyjście XLR?
większość głośników estradowych (takich na statywach) ma in/out do łączenia szeregowego
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości