oskarowa hegemonia jednej marki, i to nie może być przypadek
najczęściej używany format zapisu to ARRIRAW 2.8K
filmy które w 2018 r. realizowano w 4K i 8K nie doczekały się nawet nominacji
https://ymcinema.com/2019/02/15/the-cam ... oai_7TYf6c
Z jaką kamerą po Oskary?
Z jaką kamerą po Oskary?
Bo dla operatora nie liczą się liczby
A tak Btw coś ostatnio było o kręceniu w 4K i więcej
A tak Btw coś ostatnio było o kręceniu w 4K i więcej
Z jaką kamerą po Oskary?
Filmy gdzie dźwięk był nagrywany Zoomem H1 też nie były nominowane... oh wait, zapomniałem że miało być na poważnie!
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
(c) jakaś grupa z facebooka
Z jaką kamerą po Oskary?
docxxx pisze:Źródło posta W firmach podchodzi się pragmatycznie, To konsument podnieca sie liczbami.
nie do końca, sprawdziłem co podaje autor artykułu i sprawdziłem inne produkcje
i poniżej lista tych bardziej znanych co w dystrybucji są w 4K
Roma / nawet na Netflixie można sobie ją obejrzeć w 4K, co nie dziwi skoro to ich produkcja /
Godzilla vs. Kong, Godzilla - Kind of Monsters
The Shining 2
Joker
Call of the Wild / zdjęcia: Janusz Kaminski /
Men in Black 4
Radioactive
Captain Marvel
Parfum / tu też Netflix i też do obejrzenia w 4K /
Always Be My Maybe
The King
i teraz podsumowanie runku amerykańskiego
w dystrybucji było u nich w 2018 roku 288 filmów / część pozycji to filmy z lat wcześniejszych /
z czego 163 w 4K lub więcej
jednak nie zmienia to faktu, że te oskarowe zadziwiły mnie aż taką dominacją Arii w tym roku
Dodano po 2 godzinach 48 minutach 58 sekundach:
trochę więcej światła na to zagadnienie rzuca ten ciekawy artykuł
https://ymcinema.com/2019/02/05/alexa-m ... e-a-stand/
Dodano po 1 godzinie 4 minutach 49 sekundach:
uzupełnienie oskarowe o obiektywy
https://ymcinema.com/2019/02/22/oscar-2 ... anavision/
i kompleksowo
https://ymcinema.com/2019/02/26/oscar-2 ... yfQZWXQ-EA
Z jaką kamerą po Oskary?
alias pisze:Źródło posta najczęściej używany format zapisu to ARRIRAW 2.8K
Szkoda, że format 2,7k nie przyjął się jako jeden z formatów dla "ludu" - fakt w gopro jest...
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
Z jaką kamerą po Oskary?
QUBE pisze:Źródło posta Szkoda, że format 2,7k nie przyjął się jako jeden z formatów dla "ludu" - fakt w gopro jest...
a jaka to różnica skoro i tak jest rescalowane do 2K?
Z jaką kamerą po Oskary?
alias pisze:Źródło posta a jaka to różnica skoro i tak jest rescalowane do 2K?
To jest taki format, że downscaling do 2k jest lepsze od pure 2k, dodatkowo jak potrzeba możesz zrobić cropa do 2k, a upscaling dobrego 2,7k do 4k wygląda przyzwoicie... Ot taki uniwersalny format...
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
Z jaką kamerą po Oskary?
QUBE pisze:Źródło posta To jest taki format, że downscaling do 2k jest lepsze od pure 2k
mnie chodziło o to, że to chyba żadna istotna różnica czy robisz downscaling do 2K z 2,7K czy z 2,8K
podobnie z owym cropem, czy z upscalingiem do 4K
Z jaką kamerą po Oskary?
alias, ok nie dogadaliśmy się, w takim przypadku racja... mnie chodziło o format 2,7/2,8k no i mógłby być lepiej 2,8k dla "ludu"
(teraz zerknąłem) ARRI w 2,8k ma opcję 4:3 czyli 2880x2160, stosując anamorph dostajemy obrazek w 4k (16:9) czyli te 2,8k to taki "ludowy" HDV czy DVCPROHD
QB
alias pisze:Źródło posta najczęściej używany format zapisu to ARRIRAW 2.8K
(teraz zerknąłem) ARRI w 2,8k ma opcję 4:3 czyli 2880x2160, stosując anamorph dostajemy obrazek w 4k (16:9) czyli te 2,8k to taki "ludowy" HDV czy DVCPROHD
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
Z jaką kamerą po Oskary?
odpowiadam tu na pytanie z mailowej korespondencji
"Roma was shot on an ALEXA 65 camera in 6k at 2.35:1 aspect ratio and mastered in 4k. When it releases to Netflix streaming it will likely be available to stream in 4k Ultra HD, but we hope Netflix will eventually release a 4k Ultra HD Blu-ray edition of this film that could advantage of 4k resolution, High Dynamic Range (HDR), and Dolby Atmos audio."
źródło: https://hd-report.com/reviews/review-ro ... inal-film/
oraz, że w 2018 roku w identyczny sposób zrealizowano 28 filmowych ekranizacji kinowych w samym tylko Hollywood /źródło: The Hollywood Reporter/
a z oskarowych filmów są nimi Roma i Bohemian Rhapsody, a więc autor artykułu delikatnie mówiąc minął się co nieco z prawdą
"Roma was shot on an ALEXA 65 camera in 6k at 2.35:1 aspect ratio and mastered in 4k. When it releases to Netflix streaming it will likely be available to stream in 4k Ultra HD, but we hope Netflix will eventually release a 4k Ultra HD Blu-ray edition of this film that could advantage of 4k resolution, High Dynamic Range (HDR), and Dolby Atmos audio."
źródło: https://hd-report.com/reviews/review-ro ... inal-film/
oraz, że w 2018 roku w identyczny sposób zrealizowano 28 filmowych ekranizacji kinowych w samym tylko Hollywood /źródło: The Hollywood Reporter/
a z oskarowych filmów są nimi Roma i Bohemian Rhapsody, a więc autor artykułu delikatnie mówiąc minął się co nieco z prawdą
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości