Z jaką kamerą po Oskary?

Humor, off-topic
alias
Awatar użytkownika

Z jaką kamerą po Oskary?

27.02.2019, 17:49

oskarowa hegemonia jednej marki, i to nie może być przypadek ;)
najczęściej używany format zapisu to ARRIRAW 2.8K :o

filmy które w 2018 r. realizowano w 4K i 8K nie doczekały się nawet nominacji


https://ymcinema.com/2019/02/15/the-cam ... oai_7TYf6c



Obrazek
Gruby Pan Albert

Z jaką kamerą po Oskary?

27.02.2019, 18:02

Niech żyje ALEV!

S35/FF/65!
SOUNDplay

Z jaką kamerą po Oskary?

27.02.2019, 20:30

Bo dla operatora nie liczą się liczby :)
A tak Btw coś ostatnio było o kręceniu w 4K i więcej ;)
Stefan
Awatar użytkownika

Z jaką kamerą po Oskary?

27.02.2019, 20:49

Filmy gdzie dźwięk był nagrywany Zoomem H1 też nie były nominowane... oh wait, zapomniałem że miało być na poważnie! :D
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
docxxx

Z jaką kamerą po Oskary?

28.02.2019, 07:04

W firmach podchodzi się pragmatycznie, To konsument podnieca sie liczbami.
alias
Awatar użytkownika

Z jaką kamerą po Oskary?

28.02.2019, 11:44

docxxx pisze:Źródło posta W firmach podchodzi się pragmatycznie, To konsument podnieca sie liczbami.

nie do końca, sprawdziłem co podaje autor artykułu i sprawdziłem inne produkcje
i poniżej lista tych bardziej znanych co w dystrybucji są w 4K

Roma / nawet na Netflixie można sobie ją obejrzeć w 4K, co nie dziwi skoro to ich produkcja / ;)
Godzilla vs. Kong, Godzilla - Kind of Monsters
The Shining 2
Joker
Call of the Wild / zdjęcia: Janusz Kaminski / ;)
Men in Black 4
Radioactive
Captain Marvel
Parfum / tu też Netflix i też do obejrzenia w 4K /
Always Be My Maybe
The King

i teraz podsumowanie runku amerykańskiego
w dystrybucji było u nich w 2018 roku 288 filmów / część pozycji to filmy z lat wcześniejszych /
z czego 163 w 4K lub więcej

jednak nie zmienia to faktu, że te oskarowe zadziwiły mnie aż taką dominacją Arii w tym roku ;)

Dodano po 2 godzinach 48 minutach 58 sekundach:
trochę więcej światła na to zagadnienie rzuca ten ciekawy artykuł

https://ymcinema.com/2019/02/05/alexa-m ... e-a-stand/

Obrazek

Dodano po 1 godzinie 4 minutach 49 sekundach:
uzupełnienie oskarowe o obiektywy
https://ymcinema.com/2019/02/22/oscar-2 ... anavision/

i kompleksowo
https://ymcinema.com/2019/02/26/oscar-2 ... yfQZWXQ-EA
QUBE
Awatar użytkownika

Z jaką kamerą po Oskary?

28.02.2019, 15:33

alias pisze:Źródło posta najczęściej używany format zapisu to ARRIRAW 2.8K

Szkoda, że format 2,7k nie przyjął się jako jeden z formatów dla "ludu" - fakt w gopro jest... :)
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
alias
Awatar użytkownika

Z jaką kamerą po Oskary?

28.02.2019, 18:29

QUBE pisze:Źródło posta Szkoda, że format 2,7k nie przyjął się jako jeden z formatów dla "ludu" - fakt w gopro jest...

a jaka to różnica skoro i tak jest rescalowane do 2K?
QUBE
Awatar użytkownika

Z jaką kamerą po Oskary?

28.02.2019, 19:19

alias pisze:Źródło posta a jaka to różnica skoro i tak jest rescalowane do 2K?

To jest taki format, że downscaling do 2k jest lepsze od pure 2k, dodatkowo jak potrzeba możesz zrobić cropa do 2k, a upscaling dobrego 2,7k do 4k wygląda przyzwoicie... Ot taki uniwersalny format...
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
alias
Awatar użytkownika

Z jaką kamerą po Oskary?

28.02.2019, 19:30

QUBE pisze:Źródło posta To jest taki format, że downscaling do 2k jest lepsze od pure 2k

mnie chodziło o to, że to chyba żadna istotna różnica czy robisz downscaling do 2K z 2,7K czy z 2,8K
;)
podobnie z owym cropem, czy z upscalingiem do 4K
QUBE
Awatar użytkownika

Z jaką kamerą po Oskary?

28.02.2019, 19:38

alias, ok nie dogadaliśmy się, w takim przypadku racja... mnie chodziło o format 2,7/2,8k :) no i mógłby być lepiej 2,8k dla "ludu" :)

alias pisze:Źródło posta najczęściej używany format zapisu to ARRIRAW 2.8K

(teraz zerknąłem) ARRI w 2,8k ma opcję 4:3 czyli 2880x2160, stosując anamorph dostajemy obrazek w 4k (16:9) czyli te 2,8k to taki "ludowy" HDV czy DVCPROHD :)
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
alias
Awatar użytkownika

Z jaką kamerą po Oskary?

1.03.2019, 10:36

odpowiadam tu na pytanie z mailowej korespondencji

"Roma was shot on an ALEXA 65 camera in 6k at 2.35:1 aspect ratio and mastered in 4k. When it releases to Netflix streaming it will likely be available to stream in 4k Ultra HD, but we hope Netflix will eventually release a 4k Ultra HD Blu-ray edition of this film that could advantage of 4k resolution, High Dynamic Range (HDR), and Dolby Atmos audio."

źródło: https://hd-report.com/reviews/review-ro ... inal-film/

oraz, że w 2018 roku w identyczny sposób zrealizowano 28 filmowych ekranizacji kinowych w samym tylko Hollywood /źródło: The Hollywood Reporter/
a z oskarowych filmów są nimi Roma i Bohemian Rhapsody, a więc autor artykułu delikatnie mówiąc minął się co nieco z prawdą ;)

Wróć do „Luźne tematy”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal