C100 x 2 i co do tego?
C100 x 2 i co do tego?
Przecież nigdzie nie napisałem nic o Canonie. Nie miałem na myśli konkretnego producenta. Nie nadinterpretuj tego co piszę.
C100 x 2 i co do tego?
Tym razem Sven nie wymienił Canona z nazwy... Może im inne firmy chodzą juz pogłowie(?)
C100 x 2 i co do tego?
Przecież praktycznie ciągle zapowiadane są nowe produkty. Jeśli kolega może poczekać aż mu się sezon zacznie to bez sensu jest teraz coś kupować.
C100 x 2 i co do tego?
Trudno powiedzieć czy kolega miał miał na myśli Canona czy inną firmę. Tak czy owak. Na Canona już nie liczę. Mam jego dwie kamery, mają minusy jak i plusy. Ale poniżej 10k nie liczę że wyskocza z fajną puszką do filmowania, bo ewidentnie widać że rozgraniczają profesjonalne filmowanie od "nieprofesjonalnego" za co każą sobie słono płacić. W pewnym momencie nawet miałem ochotę pożyczyć kasę która mi brakuje i kupić 5dmk4.... ale po przespaniu się z tym przez kilka nocy dochodzę do wniosku że to zły pomysł do filmowania, bo dokładając 500 zł mam C100mk2-świetną kamerę poza tym że nie ma 4k.
Tak czy owak kupować teraz nie zamierzam.. prawdopodobnie kupię coś w marcu, może faktycznie wyjdzie coś nowego, ciekawego...
Tak czy owak kupować teraz nie zamierzam.. prawdopodobnie kupię coś w marcu, może faktycznie wyjdzie coś nowego, ciekawego...
C100 x 2 i co do tego?
Witam. Odgrzeję temat dosyć szybko ponieważ podjąłem decyzję i kupiłem trzecią puszkę do mojego zestawu. Myślałem dużo o tym co kupić, mając całość opartą na Canonie, czy kupować Panasonica, Sony czy coś innego. Kupiłem... C100mk1 z DAF... Wiem wiem. Pewnie dla wielu jest to niezrozumiała decyzja, w końcu ta kamera jest pozbawiona jakichkolwiek bajerów (a raczej rzeczy które w tym czasie uznawane są już za standard) począwszy od baku 50p. Ale dzięki koledze który w innym wątku podał namiary na nową C100mk1 z DAF w USA udało mi się ją kupić po naprawdę dobrej cenie. Oczywiście nie zrobił bym tego bez pomocy mojej kochanej Szwagierki . Tak więc nadarzyła się okazja która pomogła mi podjąć decyzję. Myślę że mając 2 x C100mk1 (z DAF oraz bez) oraz C100 mk2 mam bardzo dobry set na wesela ale i nie tylko. Co do stabilizacji. Oczywiście kamera nie jest małym bezlusterkowcem, dlatego gimbal typu Pilotfly h2 odpada. Myślę że postawię na kamizelkę, trochę przeorganizuję swój styl pracy ( bo sam przyznaję że za dużo biegałem ze stabilizatorem) i myślę że będzie dobrze.
Jeszcze rok temu grałem na 3x Canon 60d.... Dla mnie C100 to duży krok naprzód, a teraz będę miał pewność że wszystkie trzy kamery dają bardzo podobny obrazek (mając na uwadze różnice wynikające ze stosowanych obiektywów), dobre ISO, plastykę, filtr ND... Mam też 50p w jednej kamerze, więc to nie jest tak że nie mam go w ogóle. Dla mnie na najbliższy czas to jest ważniejsze niż 4k. Co sądzicie?
Jeszcze rok temu grałem na 3x Canon 60d.... Dla mnie C100 to duży krok naprzód, a teraz będę miał pewność że wszystkie trzy kamery dają bardzo podobny obrazek (mając na uwadze różnice wynikające ze stosowanych obiektywów), dobre ISO, plastykę, filtr ND... Mam też 50p w jednej kamerze, więc to nie jest tak że nie mam go w ogóle. Dla mnie na najbliższy czas to jest ważniejsze niż 4k. Co sądzicie?
C100 x 2 i co do tego?
No i spoko, z pewnością odpadnie Ci problem z dopasowaniem obrazków z różnych kamer.
Jak już popracujesz trochę na takim setupie to podziel się wrażeniami. Szczególnie mam na myśli logistykę związaną z kamizelką.
Jak już popracujesz trochę na takim setupie to podziel się wrażeniami. Szczególnie mam na myśli logistykę związaną z kamizelką.
C100 x 2 i co do tego?
Ok. Przez okres zimowy porozglądam się trochę za czymś dobrym w dobrej cenie. Co prawda w grudniu mam dwa zlecenia, ale myślę że jak do tej pory dałem radę nosić C1002 w łapie to i na tych dwóch jeszcze dam radę.
C100 x 2 i co do tego?
sądzę, że bardzo spoko. C100 to dobra kamera i do wielu projektów nadaje się dużo lepiej niż aparaty - wywiady, dokumenty itp. Największą wadą w stosunku do aparatów - jak sam napisałeś jest kwestia stabilizatora. Sam bardzo lubię plastykę i kolory Canona, bo bardzo często po prostu nie muszę siedzieć i doprowadzać ludzi do ludzkiego koloru skóry jak to czasem ma miejsce w przypadku innych systemów. Niestety ekranik jest fatalny, a na wesele nie pójdziesz z zewnętrznym monitorem. Rozumiem decyzję i będziesz z niej zadowolony pewnie jeszcze rok, dwa, bo wtedy wszyscy będą chcieli filmy weselne w 4K. Nie wspominając, że kręcąc w 4k zawsze masz większe możliwości cropa i stabilizacji. Ale C100 to całkiem solidne 1080, niestety nie "p" tylko "i". Tak naprawdę, to c100/mk2 jest dopiero kamerą ok i ona powinna kosztować 9.000 złotych, c300 - 14900, c300/mk2 - 24.900 i wtedy Canon byłby bardzo konkurencyjny. skąd jesteś? bo jak z okolic Warszawy, to czasem potrzebuję kamery B i C, a c100 by mi odpowiadały, a coraz mniej ludzi ma ich dwie sztuki.
C100 x 2 i co do tego?
No ja mam juz 3 ale jestem zza Tarnowa, okolice Jasła... Trochę daleko.
Myślałem własnie tak realnie nad tym kiedy klient zacznie chcieć materiał finalny w 4k... Nie wiem jak u Ciebie, podejrzewam że w Warszawie zdecydowanie szybciej niż u mnie Ale tak na poważnie to myślę że przez najbliższe dwa lata mogę pracować na C100 a potem zobaczymy. Co do cen to oczywiście się zgadzam . Choć c300mk2 za 25000... Ale byłoby fajnie:-)
Myślałem własnie tak realnie nad tym kiedy klient zacznie chcieć materiał finalny w 4k... Nie wiem jak u Ciebie, podejrzewam że w Warszawie zdecydowanie szybciej niż u mnie Ale tak na poważnie to myślę że przez najbliższe dwa lata mogę pracować na C100 a potem zobaczymy. Co do cen to oczywiście się zgadzam . Choć c300mk2 za 25000... Ale byłoby fajnie:-)
C100 x 2 i co do tego?
W kwestii spasowania sony z canonem; to może pomóc
http://www.eoshd.com/2016/11/eoshd-pro- ... ny-a7s-ii/
http://www.eoshd.com/2016/11/eoshd-pro- ... ny-a7s-ii/
C100 x 2 i co do tego?
yotka pisze:W kwestii spasowania sony z canonem; to może pomóc
http://www.eoshd.com/2016/11/eoshd-pro- ... ny-a7s-ii/
Ciekawe to. Sprawdzałeś w praktyce?
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
C100 x 2 i co do tego?
sven pisze:Źródło posta rozważyłbym M5 na gimbalu typu Zhiyun Crane.
Sven - miałeś już w łapkach Canona M5?
C100 x 2 i co do tego?
luke pisze:Źródło postasven pisze:Źródło posta rozważyłbym M5 na gimbalu typu Zhiyun Crane.
Sven - miałeś już w łapkach Canona M5?
Bawiłem się chwilę. Aparat fajny, ale video nie na dzisiejsze czasy
C100 x 2 i co do tego?
To szkoda
Idealnie pasowałby na Zdzichuna.
Trzeba będzie chyba pomyśleć o sony 6500, pomimo jego licznych wad...
Idealnie pasowałby na Zdzichuna.
Trzeba będzie chyba pomyśleć o sony 6500, pomimo jego licznych wad...
C100 x 2 i co do tego?
sven pisze:Źródło posta Bawiłem się chwilę. Aparat fajny, ale video nie na dzisiejsze czasy
To video nie jest takie złe jak się nad nim troszkę popracuje, podobnie jak z 80d.
C100 x 2 i co do tego?
To video nie jest takie złe jak się nad nim troszkę popracuje, podobnie jak z 80d.
Napisz, proszę coś więcej. Miałeś już jakiś materiał z tej puszki?
Jaki masz patent na wyciągnięcie z tego materiału czegoś sensownego.
C100 x 2 i co do tego?
luke pisze:Źródło posta Napisz, proszę coś więcej. Miałeś już jakiś materiał z tej puszki?
Etiuda filmowa jakiś studentów.
luke pisze:Źródło posta Jaki masz patent na wyciągnięcie z tego materiału czegoś sensownego.
Dosłownie nic nie musiałem robić, obraz jest jak z kamer canona z serii pro. Jedynie należy go poddać mądremu wyostrzeniu, czyli nie wszystko jak leci na tych samych ustawieniach. Ale nawet jedno ogólne wyostrzenie już poprawi obraz jak się komuś nie chce bawić. Obraz z tych canonów bardzo ładnie się wyostrza.
Dalej standardowa obróbka bez żadnych patentów czy innych sztuczek.
Właściwie to nie powinienem tego pisać, ale może jakiś laik to przeczyta i mu się przyda taka wiedza że, filmując canonem zapominamy o kitowych szkłach. Ja w powierzonym materiale miałem kilkanaście ujęć z podstawowego kita które tak odstawały od całej reszty jakością że natychmiast poszły do kosza i pan student musiał dokręcić kilka ujęć.
Kitowy panasonic czy nikon to nie jest porażka, ale canon jak najbardziej.
Dodano po 13 minutach 22 sekundach:
alias pisze:Źródło postaluke pisze:Źródło posta Napisz, proszę coś więcej. Miałeś już jakiś materiał z tej puszki?
Etiuda filmowa jakiś studentów.luke pisze:Źródło posta Jaki masz patent na wyciągnięcie z tego materiału czegoś sensownego.
Dosłownie nic nie musiałem robić, obraz jest jak z kamer canona z serii pro. Jedynie należy go poddać mądremu wyostrzeniu, czyli nie wszystko jak leci na tych samych ustawieniach. Ale nawet jedno ogólne wyostrzenie już poprawi obraz jak się komuś nie chce bawić. Obraz z tych canonów bardzo ładnie się wyostrza.
Dalej standardowa obróbka bez żadnych patentów czy innych sztuczek.
Właściwie to nie powinienem tego pisać, ale może jakiś laik to przeczyta i mu się przyda taka wiedza że, filmując canonem zapominamy o kitowych szkłach. Ja w powierzonym materiale miałem kilkanaście ujęć z podstawowego kita które tak odstawały od całej reszty jakością że natychmiast poszły do kosza i pan student musiał dokręcić kilka ujęć.
Kitowy panasonic czy nikon to nie jest porażka, ale canon jak najbardziej.
p.s.
napisałem maila do studentów co ustawiali w tych canonach, i odpisali mi że tylko posiłkowali się tym co było na YT w tej kwestii:
https://www.youtube.com/watch?v=1JVjeiXdAXg
https://www.youtube.com/watch?v=YfiFy5NcKjI
https://www.youtube.com/watch?v=TVyMA49QAMU
C100 x 2 i co do tego?
luke pisze:Źródło posta alias - a czy materiał z Eosa M5 też miałeś już na kompie?
nie, ale to przecież dokładnie to samo co 80d pod względem nagrywania filmów (matryca, procesor, kodeki, ustawienia - sample są identyczne)
tylko obsługa wygodniejsza do filmowania niż 80d, no i stabilizacja
jakbym był filmowcem wybrałbym m5
Wróć do „Kamery z wymienną optyką”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość