Wiem, że forum obecnie chyba już przestało być platformą do rozmowy o nowościach sprzętowych - przynajmniej tych budżetowych - ale warto chyba odnotować pojawienie się aparatu który w zasadzie ma wszystko (albo niemal wszystko). AF, IBIS, ProRes, RAW (tylko na zewnątrz) i wiele innych rzeczy. Niestety cena też mocna, więc większość pewnie będzie wolała za te około 13000 zł Full Frame. Dla mnie jednak to spory krok do przodu jeśli chodzi o Fuji.
https://www.optyczne.pl/17698-news-Fujifilm_X-H2S_(Aktualizacja).html
https://www.youtube.com/watch?v=NpBN7-qGgWE
https://www.youtube.com/watch?v=4wMmiAztkHU
Fujifilm X-H2S
Fujifilm X-H2S
wemlo pisze:Źródło posta forum obecnie chyba już przestało być platformą do rozmowy
ech. no ale co poradzisz
ale nawet grupy fejsbukowe jakby zwolniły. Rynek się zupełnie nasycił, nie ma o czym dyskutować, wszyscy wszystko wiedzą?
Admin też człowiek (z kamerą:)
Fujifilm X-H2S
Admin pisze:Źródło postawemlo pisze:Źródło posta forum obecnie chyba już przestało być platformą do rozmowy
ech. no ale co poradzisz
ale nawet grupy fejsbukowe jakby zwolniły. Rynek się zupełnie nasycił, nie ma o czym dyskutować, wszyscy wszystko wiedzą?
Mi się wydaje, że ludziom łatwiej się dyskutuje o tym co w danym momencie planują kupić.
Teraz rynek zakupowy wyhamował to ludziom nie chce się gdybać, tak myśle
A dwa, ze najzwyczajniej jest już chyba tego za dużo, przesyt, ciagle coś „nowego” tzn. To samo z lekka zmiana w innym papierku i ludzie machają na to ręka
Fujifilm X-H2S
Z drugiej strony co byś nie kupił to w miarę daje rade, jeden ma lepszy Af, drugi stabilizację matrycy, trzeci fajniejszy obraz itd. Generalnie każda nowa puszka ma już swój poziom i nie jest to tak jak było kilka lat temu. Ile można słuchać i czytać o tym, że ktoś sie przesiada z canona na sony a drugi z sony na fuji i tak co premiera nowej puszki zaczyna się to samo Co do aparatu XH-2s to jeśli ktoś ma szkła z tego systemu (a ja mam), to nie jest zły pomysł, żeby kupić taką hybrydę. Zaciekawiło mnie, że dopracowali tak dobrze szybkość odczytu matrycy, zwiekszyli zakres tonalny (F-Log2), ale nie rozwineli za bardzo Af w kwestiach video. W dodatku stabilizacja jest już tak mocna, że przy video zdaje się bardziej przeszkadzać niż pomagac zwłaszcza na szerokim szkle.
Fujifilm X-H2S
Aparat bardzo zacny, ale za niewiele ponad połowę jego ceny można już zamawiać Canona R7.
Ma on lepszy AF niż Fuji, ma C LOG3, brak limitu czasu nagrywania, stabilizację matrycy, wygląda, że nie będzie się przegrzewał.
Ma on lepszy AF niż Fuji, ma C LOG3, brak limitu czasu nagrywania, stabilizację matrycy, wygląda, że nie będzie się przegrzewał.
Fujifilm X-H2S
Fuji chyba też już nie ma limitu nagrywania ? i też ma stabilizację W canonie najleszy Log to 2, który jak na razie implementują tylko w kamerach
Fujifilm X-H2S
luke pisze:Źródło posta Aparat bardzo zacny, ale za niewiele ponad połowę jego ceny można już zamawiać Canona R7.
Ma on lepszy AF niż Fuji, ma C LOG3, brak limitu czasu nagrywania, stabilizację matrycy, wygląda, że nie będzie się przegrzewał.
Oczywiście tak, ale... R7 ma brzydkie 4K 50p, bo bez downsamplingu, a 120p 4K nie ma wcale. Poza tym, sam fakt posiadania możliwości nagrywania w ProResie wewnętrznie czy też chociażby BMRaw na rekorder stawia sprawę (przynajmniej dla mnie) w zupełnie innym świetle. Czy jest to warte niemal drugie tyle więcej? Pewnie nie, tym bardziej że w wielu płaszczyznach Canon wypadnie po prostu lepiej.
Dodano po 3 minutach 40 sekundach:
Dividex pisze:Źródło posta Fuji chyba też już nie ma limitu nagrywania ? i też ma stabilizację W canonie najleszy Log to 2, który jak na razie implementują tylko w kamerach
Dokładnie, i ma jeszcze coś co Canon powinien zrobić na samym początku gdy wypuszczał R5 - wentylator doczepiany do korpusu który ochładza jedynie tylną ściankę aparatu, ale dzięki temu wydłuiża o wiele nagrywanie bez przegrzania. Ale Canon musiał z R5 zrobić od razu Cinema, przez co wykastrował R5 z IBIS i oczywiście wywindował cenę.
Fujifilm X-H2S
wemlo pisze:Źródło posta Oczywiście tak, ale... R7 ma brzydkie 4K 50p, bo bez downsamplingu, a 120p 4K nie ma wcale. Poza tym, sam fakt posiadania możliwości nagrywania w ProResie wewnętrznie czy też chociażby BMRaw na rekorder stawia sprawę (przynajmniej dla mnie) w zupełnie innym świetle.
I to jest fakt. Ja akurat na co dzień pracuję teraz na Pocketach 6K, i chyba skuszę się na tego nowego Canona jako body do szybkiej reporterki z autofocusem. Tym bardziej, że mam sporą szklarnię pod canona.
Fujifilm X-H2S
luke pisze:Źródło posta Ja akurat na co dzień pracuję teraz na Pocketach 6K, i chyba skuszę się na tego nowego Canona jako body do szybkiej reporterki z autofocusem.
podobno szykuje się do premiery nowy pocket tego lata/jesieni, więc może warto jeszcze poczekać?
Fujifilm X-H2S
alias pisze:Źródło posta podobno szykuje się do premiery nowy pocket tego lata/jesieni, więc może warto jeszcze poczekać?
AF raczej nie dołożą, a przynajmniej nie tak dobry jak w Canonie, a tutaj chyba o to chodzi, aby mieć puszkę do szybkiego repo.
Fujifilm X-H2S
alias pisze:Źródło posta podobno szykuje się do premiery nowy pocket tego lata/jesieni, więc może warto jeszcze poczekać?
tylko teraz ważniejszym pytaniem jest nie kiedy premiera, tylko kiedy dostępność
Fujifilm X-H2S
wemlo pisze:Źródło postaluke pisze:Źródło posta Aparat bardzo zacny, ale za niewiele ponad połowę jego ceny można już zamawiać Canona R7.
Ma on lepszy AF niż Fuji, ma C LOG3, brak limitu czasu nagrywania, stabilizację matrycy, wygląda, że nie będzie się przegrzewał.
Oczywiście tak, ale... R7 ma brzydkie 4K 50p, bo bez downsamplingu, a 120p 4K nie ma wcale. Poza tym, sam fakt posiadania możliwości nagrywania w ProResie wewnętrznie czy też chociażby BMRaw na rekorder stawia sprawę (przynajmniej dla mnie) w zupełnie innym świetle. Czy jest to warte niemal drugie tyle więcej? Pewnie nie, tym bardziej że w wielu płaszczyznach Canon wypadnie po prostu lepiej.
Dodano po 3 minutach 40 sekundach:Dividex pisze:Źródło posta Fuji chyba też już nie ma limitu nagrywania ? i też ma stabilizację W canonie najleszy Log to 2, który jak na razie implementują tylko w kamerach
Dokładnie, i ma jeszcze coś co Canon powinien zrobić na samym początku gdy wypuszczał R5 - wentylator doczepiany do korpusu który ochładza jedynie tylną ściankę aparatu, ale dzięki temu wydłuiża o wiele nagrywanie bez przegrzania. Ale Canon musiał z R5 zrobić od razu Cinema, przez co wykastrował R5 z IBIS i oczywiście wywindował cenę.
Ten R5C wcale nie jest taki głupi, biorąc pod uwagę wiatrak, manu z linii kamer i kodeki, które do tej pory były tylko kamerach canona, do tego wszyscy możliwi asystenci filmowania jak waveform, falsecolor itp. Jedyne czego nie rozumiem to port mini HDMI i tego dlaczego w trybie foto, AF trzyma obiekt bezbłędnie, a w trybie Video często nie daje rady.
Fujifilm X-H2S
szczemp pisze:Źródło posta A coś wiadomo o xt5?
Najpewniej X Summit we wrześniu, zejdzie sie z wporwadzeniem do sprzedaży F18-120/4.
X-H2s świetna pucha, braki w sofcie są do nadrobienia, wszak premiera sklepowa w lipcu, a model jest na początku drogi. Za duże stabi też można ubić ustawieniami, kwestia kilku przełączników w menu do dodania.
Fujifilm X-H2S
Dividex pisze:Źródło posta Ten R5C wcale nie jest taki głupi, biorąc pod uwagę wiatrak, manu z linii kamer i kodeki, które do tej pory były tylko kamerach canona, do tego wszyscy możliwi asystenci filmowania jak waveform, falsecolor itp. Jedyne czego nie rozumiem to port mini HDMI i tego dlaczego w trybie foto, AF trzyma obiekt bezbłędnie, a w trybie Video często nie daje rady.
Nie twierdzę że jest głupi. Wręcz przeciwnie - to zapewne kapitalna pucha. Tylko że kosztuje o wiele więcej niż X-H2s i nie ma stabilizowanej matrycy, co obecnie stało się u mnie koniecznością. Wiem , można mieć stabilizowane obiektywy, ale to tylko utrudnia (i podnosi koszty) kompletowania setupu. W zasadzie to gdybym miał do wydania 23-24 tyś zł. to chyba wolał bym wyłożyć je na C70, czyli na prawdziwą kamerę z filtrami ND i porządną baterią.
Fujifilm X-H2S
Dividex pisze:Źródło posta Ten R5C wcale nie jest taki głupi, biorąc pod uwagę wiatrak, manu z linii kamer i kodeki, które do tej pory były tylko kamerach canona, do tego wszyscy możliwi asystenci filmowania jak waveform, falsecolor itp. Jedyne czego nie rozumiem to port mini HDMI i tego dlaczego w trybie foto, AF trzyma obiekt bezbłędnie, a w trybie Video często nie daje rady.
a nie zależy to od częstotliwości odświeżania matrycy? W foto leci ile fabryka dała, w video ograniczeni jesteśmy klatkażem. Taka sama sytuacja jest w DFD Lumix S5.. dlatego Panasonic chwali się prędkością odświeżania tylko nie dodaje, że dotyczy ona trybu foto.
"Ojciec Zdzicha"
Fujifilm X-H2S
wemlo pisze:Źródło postaDividex pisze:Źródło posta Ten R5C wcale nie jest taki głupi, biorąc pod uwagę wiatrak, manu z linii kamer i kodeki, które do tej pory były tylko kamerach canona, do tego wszyscy możliwi asystenci filmowania jak waveform, falsecolor itp. Jedyne czego nie rozumiem to port mini HDMI i tego dlaczego w trybie foto, AF trzyma obiekt bezbłędnie, a w trybie Video często nie daje rady.
Nie twierdzę że jest głupi. Wręcz przeciwnie - to zapewne kapitalna pucha. Tylko że kosztuje o wiele więcej niż X-H2s i nie ma stabilizowanej matrycy, co obecnie stało się u mnie koniecznością. Wiem , można mieć stabilizowane obiektywy, ale to tylko utrudnia (i podnosi koszty) kompletowania setupu. W zasadzie to gdybym miał do wydania 23-24 tyś zł. to chyba wolał bym wyłożyć je na C70, czyli na prawdziwą kamerę z filtrami ND i porządną baterią.
Zgadzam sie, tylko jak w R5 i w Xt4 oraz tym nowym X-hs2, widzę na szerokim obiektywie ten zawijajacy się obraz to dla mnie to jest śmietnik. Mam nadzieje, że na gimbalu tego efektu nie ma lub można wyłaczyć tą stabilizację w manu. Masz Xt-4 to sam wiesz jak z tym pracować
kulfi82 pisze:Źródło postaDividex pisze:Źródło posta Ten R5C wcale nie jest taki głupi, biorąc pod uwagę wiatrak, manu z linii kamer i kodeki, które do tej pory były tylko kamerach canona, do tego wszyscy możliwi asystenci filmowania jak waveform, falsecolor itp. Jedyne czego nie rozumiem to port mini HDMI i tego dlaczego w trybie foto, AF trzyma obiekt bezbłędnie, a w trybie Video często nie daje rady.
a nie zależy to od częstotliwości odświeżania matrycy? W foto leci ile fabryka dała, w video ograniczeni jesteśmy klatkażem. Taka sama sytuacja jest w DFD Lumix S5.. dlatego Panasonic chwali się prędkością odświeżania tylko nie dodaje, że dotyczy ona trybu foto.
Przyznam się bez bicia, że nie mam pojęcia od czego to zależy i wciąz mnie to zastanawia
Fujifilm X-H2S
Dividex pisze:Źródło posta Zgadzam sie, tylko jak w R5 i w Xt4 oraz tym nowym X-hs2, widzę na szerokim obiektywie ten zawijajacy się obraz to dla mnie to jest śmietnik. Mam nadzieje, że na gimbalu tego efektu nie ma lub można wyłaczyć tą stabilizację w manu. Masz Xt-4 to sam wiesz jak z tym pracować
No właśnie można wyłączyć stabilizację jednym przyciskiem (przynajmniej tak jest w X-T4) i problemu nie ma, natomiast gdy zapniemy coś dłuższego to ta stabilizacja robi fajną robotę. Wydaje mi się że łatwiej pracować bez stabilizacji na szerokim kącie niż na standardowym lub krótkim tele. I o to mi tylko chodzi. Wiem że stabilizowana matryca stwarza problemy podczas kręcenia ujęć w samochodzie, ale z punktu widzenia ślubnego filmowca to żaden argument
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość