Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

Dział dla początkujących
zapeusz

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

17.12.2019, 11:18

Witam!

Jako że jestem początkujący, chciałbym zapytać się Was o dwa zestawy bezprzewodowe firmy RODE. Zacznę od tego, że nagrywam filmiki na Youtube o charakterze chrześcijańskim (więc nagrania są zwykle z kościoła lub kaplicy). W związku z tym że mój dyktafon (zoom h4n pro) nie da rady nagrać dobrego dźwięku (ludzie mówią że dźwięk jest jakby rozmyty, szumiący i najważniejsze cichy), więc pomyślałem że warto zainwestować w mikroporty. Narazie nagrywam za pomocą telefonu (samsung s7) z podłączonym dyktafonem. Moje pytanie brzmi następująco : czy warto inwestować w mikroporty RODE ,a jeżeli tak to który model wybrać (Wireless GO czy Filmmaker kit). Czy macie jakiś pomysł jak nagrać dobry dźwięk w kaplicy.

PS. Jak dotąd dźwięk był nagrywany z odległości nie większej niż 2-3 metry,
SOUNDplay

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

17.12.2019, 11:55

Nic nie wiadomo jak to wygląda.
Podeślij linka abyśmy mogli zobaczyć o co chodzi ;)
Adam

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

18.12.2019, 20:18

Mikro porty to chyba nie najlepszy pomysł.
Korzystam z WL 183 SHURE i szału nie ma. A system ten jest nieco droższy niż Rode.
Raczej wolałbym użyć mikrofonu typu shotgun. Świetny jest teraz na allegro:
https://allegro.pl/oferta/mikrofon-shot ... 7429959095
A tak w ogóle to zacząłbym od słuchawek. W Hollywood standardem są niedrogie Sony MDR1R.
Dźwięk mają zupełnie inny niż moje ukochane Sennheisery, ale można do nich przywyknąć.
Zoom h4n to świetny sprzęt, często wykorzystywany przy Polskich produkcjach, nawiasem mówiąc ciekawe jak oni go używają bez TC?
Tak, na obecnym etapie zainwestowałbym w dobry odsłuch abyś od razu na planie słyszał, co jest nie tak
alias
Awatar użytkownika

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

18.12.2019, 22:29

Adam pisze:Źródło posta Hollywood standardem są niedrogie Sony MDR1R.

nie wiem w jakim Hollywood Ty bywasz, ale chyba to nie ten sam który jest koło L.A. ;)
bo ja to widzę tak jak np w: https://hollywoodsound.com/rentals-head ... r-monitors
a warto też zerknąć na stale aktualizowaną listę tu: https://jonnyelwyn.co.uk/film-and-video ... m-editors/
SOUNDplay

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

21.12.2019, 08:33

Adam pisze:Źródło posta Raczej wolałbym użyć mikrofonu typu shotgun.

Sposób rejestracji dźwięku dobiera się pod scenę a nie na zasadzie gdybania. A tutaj nic nie wiemy jak to wygląda...

Adam pisze:Źródło posta W Hollywood standardem są niedrogie Sony MDR1R.

Słuchawki to sobie realizator wybiera wg własnych preferencji, a nie bo ktoś gdzieś czegoś używa. Ponadto widząc czasem ankiety na międzynarodowych grupach na facebook'u, to wśród najpopularniejszych są HD25 oraz MDR7506.

Adam pisze:Źródło posta Zoom h4n to świetny sprzęt, często wykorzystywany przy Polskich produkcjach

Akurat to nie jest świetny sprzęt. I może nadmień przy jakich produkcjach on jest wykorzystywany, bo nie spotkałem się aby ktoś robił coś do TV, bądź na dużym planie owym zoom'em...

Adam pisze:Źródło posta nawiasem mówiąc ciekawe jak oni go używają bez TC

Wszystko można użyć bez TC. Można wysłać pilota, można nawet ogarnąć wszystko samym klapsem. Mało tego, zdarzają się sytuacje, gdzie pomimo posiadania TC nie można go użyć i jedynie klaps załatwi sprawę - wystarczy, że kamera pisze w wyższym FPS.
Adam

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

21.12.2019, 12:47

Sposób rejestracji dźwięku dobiera się…
Niby tak, ale zawsze lepszy efekt da shotgun niż Lectrosonics, że o wynalazkach Sennheiser, Shure czy Rode nie wspomnę.

Słuchawki to sobie realizator wybiera wg własnych…
No pewnie, że tak. Z gustami jest jak z dupą-każdy ma swoją. To oczywiste.
Niemniej jednak podobnie jak kiedyś NS7 tak obecnie MDR1R mają być w studio. Każdym studio.
Rankingi??? Proszę…

Zoom h4n-Nie mam i nie znam. Zawsze chciałem mieć. Znajomy Polski filmowiec polecał.

TC i wyższe FPS? No właśnie tego nie ogarniam.
Po co wyższe FPS?
Do efektów?
OK
Ale do produkcji?
Znajomy robi teraz serial. Bardzo popularny. Na 50 FPS i ….
Nie ogarniam tego
alias
Awatar użytkownika

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

21.12.2019, 13:11

Adam pisze:Źródło posta obecnie MDR1R mają być w studio. Każdym studio.

po co mają tam być słuchawki za 500 zł? jako dekoracja?
kto określił taki wymóg, gdzie to znajdę?
SOUNDplay

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

21.12.2019, 14:48

Adam pisze:Źródło posta Niby tak, ale zawsze lepszy efekt da shotgun niż Lectrosonics, że o wynalazkach Sennheiser, Shure czy Rode nie wspomnę.

Zawsze? To proponuje nagrać samym boomem dialog przy ruchliwej ulicy, gdzie kamera jest na jeździe i "ucieka" przed aktorami. Kamera jest 10 metrów od aktorów i mamy w obrazku total. Ciężko boomem nagrać nawet pilota do postsynchronów w takiej sytuacji. Sceny przy samochodach - odbić w lakierze tyle, że o boomie można myśleć przy bliskich. Scena w pełnym słońcu - cieni tyle, że tak samo można myśleć o boomie w bliskich. Takich sytuacji jest niezliczona ilość, a jak jeszcze jest realizacja na dwie kamery to wtedy zaczyna być kolorowo...
Pracowałeś na Lectro kiedyś? Bo odnoszę wrażenie, że nie wiesz jak brzmi Lectro z dobrym mikrofonem. "Wynalazki Sennheiser" - proszę Cię... Setki są jakie są, ale poza nimi jest jeszcze seria 2000, 3000/5000, 6000, 9000. "Wynalazek" 9000 to jedyny na rynku(od kilku lat) bezprzewód z bezstratną transmisją. Wszystko inne cyfrowe kompresuje dźwięk (mowa oczywiście o cyfrowych systemach). Pracowałeś na serii 5000 albo 3000/5000? Bo odnoszę wrażenie, że niestety nie i nie masz bladego pojęcia jak to pracuje. "Wynalazki" Shure, które głównie widać w TV przy programach muzycznych. Zobacz sobie jakie możliwości ma Axient. Większość producentów ma zróżnicowane produkty, zarówno pod względem możliwości, jakości i ceny. Jedynie mogę się zgodzić co do Rode, że jest to sprzęt z niższej półki.

Adam pisze:Źródło posta Niemniej jednak podobnie jak kiedyś NS7 tak obecnie MDR1R mają być w studio. Każdym studio.

Nie NS7 tylko NS10. I nie kiedyś, a nawet obecnie. Mało tego została wznowiona produkcja klonów, z podobno tych samych materiałów co oryginały. Tylko ich fenomen leży w ich specyficznych właściwościach, które to nie wszystkim do pracy odpowiadały. Słuchawki w studio służą najczęściej do odsłuchu dla wszystkich osób, ale poza realizatorem... A stwierdzenie że jedno czy drugie ma być w studio jest jak stwierdzenie, że "każdy filmowiec powinien mieć Alexę w domu, a najlepiej Arriflex'a i wyładunek 4kW jako lampkę do czytania"....

Adam pisze:Źródło posta Znajomy Polski filmowiec polecał.

Określenie ogólny dla takiego stwierdzenia to za mało...
Stefan
Awatar użytkownika

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

21.12.2019, 15:34

Przymiotniki piszemy z małej litery. "Jadę do Polski bo polska pogoda mi odpowiada". Trudno jest walczyć z kompulsywnym pisaniem na forum (podsycanym poczuciem wyższości własnej wiedzy nad wiedzą innych) ale warto próbować, serio :-)
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka
Adam

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

21.12.2019, 17:57

UŻYCIE WIELKIEJ LITERY ZE WZGLĘDÓW UCZUCIOWYCH I GRZECZNOŚCIOWYCH
W tym wypadku język polski jest dość elastyczny i pozostawia dużą swobodę piszącemu. Wiele zależy od jego osobistych uczuć
tomekk79

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

2.01.2020, 23:51

Adam pisze:Źródło posta Zoom h4n to świetny sprzęt, często wykorzystywany przy Polskich produkcjach

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
No, kolega zrobił mi dziś dzień tym tekstem :D :D :D Pomijając już, że kolega nie potrafi wskazać żadnej produkcji robionej H4n (był też swego czasu kolega który twierdził, że H4n jest używany przez największe stacje telewizyjne na świecie :D) to schodząc do poziomu faktów to ... H4n jest jednym z najgorszych i najbardziej szumiących urządzeń ever. Faktem jest natomiast, że:
- ładnie wygląda (sprawia wrażenie, że niby taki pro), ale to nie wygląd robi robotę
- ma zaje*isty marketing (marketingowcy ZOOMa powinni dostać Oscara).
Adam

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

3.01.2020, 10:46

Wszystko, co piszę opieram na doświadczeniu swoim i przyjaciół, których mam zaszczyt znać
Nie czerpię wiedzy z googla, wiki, blogów itp. Przez brednie, jakie tam można znaleźć straciłem mnóstwo pieniędzy i czasu…
Tak, ten Zoom jest wykorzystywany w produkcjach kinowych i TV.
Powiem więcej. Jestem przekonany o tym, że gdyby polscy dźwiękowcy mieli jakiekolwiek pojęcie o dźwięku to lepszy dźwięk by robili za pomocą telefonu niż za pomocą narzędzi, które mają dziś do dyspozycji.
Nowoczesnego sprzętu SD mogą Polakom pozazdrościć koledzy po fachu w USA.
Inna sprawa, że starzy wyjadacze w USA boją się nowinek…
Sam jestem właścicielem SD 744T, więc mam porównanie i z uporem maniaka twierdzę, że ten Zoom w połączeniu z dobrym mikserem polowym lub przedwzmacniaczem daje radę
alias
Awatar użytkownika

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

3.01.2020, 10:58

Adam pisze:Źródło posta Nowoczesnego sprzętu SD mogą Polakom pozazdrościć koledzy po fachu w USA.
Inna sprawa, że starzy wyjadacze w USA boją się nowinek…

nasz jakieś doświadczenia z planów filmowych w USA?
Adam

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

3.01.2020, 11:00

alias pisze:kto określił taki wymóg, gdzie to znajdę?

-David Yewdall
-w grobie...
SOUNDplay

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

3.01.2020, 12:09

Adam pisze:Źródło posta Tak, ten Zoom jest wykorzystywany w produkcjach kinowych i TV.

Coś Ci się mocno pomyliło. Jak przy użyciu H4 zapisać 4-6 mikroportów i dwa boomy? Bez timecode... Zdarza się, że zoom jest używany, ale F8...

Adam pisze:Źródło posta Powiem więcej. Jestem przekonany o tym, że gdyby polscy dźwiękowcy mieli jakiekolwiek pojęcie o dźwięku to lepszy dźwięk by robili za pomocą telefonu niż za pomocą narzędzi, które mają dziś do dyspozycji.
Nowoczesnego sprzętu SD mogą Polakom pozazdrościć koledzy po fachu w USA.

Sam nie masz bladego pojęcia i obrażasz bezpodstawnie ludzi!
Tak, sprzęt mają tańszy, wyższe stawki i zazdroszczą sprzętu naszym chłopakom... Fimowym cytatem "mongolskie teorie"....

Adam pisze:Źródło posta Sam jestem właścicielem SD 744T, więc mam porównanie i z uporem maniaka twierdzę, że ten Zoom w połączeniu z dobrym mikserem polowym lub przedwzmacniaczem daje radę

Tak... Dwa ślady bez tc kontra 4 ślady z tc... Ręce opadają...
Adam

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

3.01.2020, 19:21

SOUNDplay pisze: Ręce opadają...


Na planie z 20-30 zsynchronizowanych obwodów robi się miks dwóch ścieżek dla dzienników.
Tak... Dwa ślady bez tc
Tak…Rynce mi opadajom
tomekk79

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

3.01.2020, 19:21

Adam pisze:Źródło posta Tak, ten Zoom jest wykorzystywany w produkcjach kinowych i TV.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Adam pisze:Źródło postaPowiem więcej. Jestem przekonany o tym, że gdyby polscy dźwiękowcy mieli jakiekolwiek pojęcie o dźwięku to lepszy dźwięk by robili za pomocą telefonu niż za pomocą narzędzi, które mają dziś do dyspozycji.
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Adam pisze:Źródło postaNowoczesnego sprzętu SD mogą Polakom pozazdrościć koledzy po fachu w USA.
Inna sprawa, że starzy wyjadacze w USA boją się nowinek…
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Adam pisze:Źródło postaSam jestem właścicielem SD 744T, więc mam porównanie i z uporem maniaka twierdzę, że ten Zoom w połączeniu z dobrym mikserem polowym lub przedwzmacniaczem daje radę
Miszczu, pisz mi więcej takich tekstów, co najmniej jeden dziennie, a najlepiej kilka. I nie zapomnij w każdym zaznaczyć, że jesteś właścicielem SD 744T :D :D :D :D :D
alias
Awatar użytkownika

Rode Wireless Go vs Filmmaker kit.

3.01.2020, 19:55

Adam pisze:Źródło posta Na planie z 20-30 zsynchronizowanych obwodów robi się miks dwóch ścieżek dla dzienników.
Tak... Dwa ślady bez tc

fajnie się składa, bo od najbliższego poniedziałku przez 21 dni będę w obszarze Beskidu Śląskiego /głównie po stronie polskiej/ na prawdziwej hollywoodzkiej produkcji
a więc podpatrzę czy rzeczywiście oni tak robią i nie omieszkam dać znać :P

Wróć do „Filmowe przedszkole”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal