Problem z płynnością odtwarzania nagrań

Dział dla początkujących
hinduqsh

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

27.01.2020, 13:53

Cześć

Na wstępie chcę nadmienić, że dołożyłem wszelkich starań aby odnaleźć dział problemów i mi się nie udało, a na forach poruszam się słabo dlatego z góry przepraszam i dziękuję za wyrozumiałość.

Mój problem przejawia się w braku płynności odtwarzania filmów z przechwytu obrazu na PC. Raczej nie zależy to od specyfikacji mojego kompa bo na słabszym lapku przechwyty obrazu odtwarzają się płynniej niż na kompie stacjonarnym (mocniejszym).

Do przechwytu obrazu z PC używałem kilku różnych aplikacji w tym - OBS Studio, Steamlabs OBS, Nvidia ShadowPlay, Fraps.
Do odtwarzania - VLC, MediaPlayer Classic i standardowy odtwarzacz Windowsa 10.

Specyfikacja kompa to: i7 6700K, 16GB RAM DDR4 3200MHz, 2x SSD (Samsung Pro 265GB + Samsung Evo 1TB), 2x HDD WD Blue 1TB + 1TB, grafika GTX 1080

Problem z płynnym odtwarzaniem dotyczy tylko przechwytów i filmików nagranych na GoPro. Zwykłe filmy pobrane z neta odtwarzają się superpłynnie. Podobnie filmiki pobrane z YT, bez żadnych problemów. Powiedzcie mi proszę z czego wynika ta różnica i moje problemy.

Czy może to wynikać z faktu, że zazwyczaj ilość fps w grze jest większa niż ilość przechwytywanych fps (60)? Do głowy przychodzi mi jeszcze możliwość, że prędkość zapisu na HDD może być mniejsza niż bitrate przechwytu, ale wtedy nie film nie odtwarzałby się lepiej na innym komputerze.
imprezylive

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

27.01.2020, 14:11

Wrzuć loga z OBS'a, po tym jak przeprowadzisz sesje.
hinduqsh

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

28.01.2020, 11:29

Hej, wrzucam loga:

Pokaż spoiler
00:51:24.290: CPU Name: Intel(R) Core(TM) i7-6700K CPU @ 4.00GHz
00:51:24.290: CPU Speed: 4008MHz
00:51:24.290: Physical Cores: 4, Logical Cores: 8
00:51:24.290: Physical Memory: 16303MB Total, 8908MB Free
00:51:24.290: Windows Version: 10.0 Build 18362 (revision: 592; 64-bit)
00:51:24.290: Running as administrator: false
00:51:24.290: Aero is Enabled (Aero is always on for windows 8 and above)
00:51:24.290: Windows 10 Gaming Features:
00:51:24.291: Game Bar: Off
00:51:24.291: Game DVR: Off
00:51:24.291: Game DVR Background Recording: Off
00:51:24.293: Sec. Software Status:
00:51:24.295: Bitdefender Ochrona antywirusowa: enabled (AV)
00:51:24.295: Program antywirusowy Windows Defender: disabled (AV)
00:51:24.295: Bitdefender Zapora Sieciowa: enabled (FW)
00:51:24.295: Zapora systemu Windows: disabled (FW)
00:51:24.295: Current Date/Time: 2020-01-28, 00:51:24
00:51:24.295: Browser Hardware Acceleration: true
00:51:24.295: Portable mode: false
00:51:26.772: OBS 24.0.3 (64-bit, windows)
00:51:26.772: ---------------------------------
00:51:26.789: ---------------------------------
00:51:26.789: audio settings reset:
00:51:26.789: samples per sec: 44100
00:51:26.789: speakers: 2
00:51:26.790: ---------------------------------
00:51:26.790: Initializing D3D11...
00:51:26.790: Available Video Adapters:
00:51:26.792: Adapter 0: NVIDIA GeForce GTX 1080
00:51:26.792: Dedicated VRAM: 4176478208
00:51:26.792: Shared VRAM: 4252557312
00:51:26.792: output 0: pos={0, 0}, size={2560, 1440}, attached=true
00:51:26.792: output 1: pos={-1920, -278}, size={1920, 1080}, attached=true
00:51:26.794: Loading up D3D11 on adapter NVIDIA GeForce GTX 1080 (0)
00:51:26.836: D3D11 loaded successfully, feature level used: b000
00:51:26.836: D3D11 GPU priority setup failed (not admin?)
00:51:27.226: ---------------------------------
00:51:27.226: video settings reset:
00:51:27.226: base resolution: 2560x1440
00:51:27.226: output resolution: 1920x1080
00:51:27.226: downscale filter: Lanczos
00:51:27.226: fps: 60/1
00:51:27.226: format: NV12
00:51:27.226: YUV mode: 601/Partial
00:51:27.226: NV12 texture support enabled
00:51:27.228: Audio monitoring device:
00:51:27.228: name: Domyślne
00:51:27.228: id: default
00:51:27.228: ---------------------------------
00:51:27.231: [CoreAudio encoder]: CoreAudio AAC encoder not installed on the system or couldn't be loaded
00:51:27.232: Failed to load 'en-US' text for module: 'decklink-ouput-ui.dll'
00:51:27.282: [AMF] AMF Test failed due to one or more errors.
00:51:27.282: Failed to initialize module 'enc-amf.dll'
00:51:27.305: [obs-browser]: Version 2.7.15
00:51:27.311: NVENC supported
00:51:27.399: VLC found, VLC video source enabled
00:51:27.403: No blackmagic support
00:51:27.413: ---------------------------------
00:51:27.413: Loaded Modules:
00:51:27.413: win-wasapi.dll
00:51:27.413: win-mf.dll
00:51:27.413: win-ivcam.dll
00:51:27.413: win-dshow.dll
00:51:27.413: win-decklink.dll
00:51:27.413: win-capture.dll
00:51:27.413: vlc-video.dll
00:51:27.413: text-freetype2.dll
00:51:27.413: rtmp-services.dll
00:51:27.413: obs-x264.dll
00:51:27.413: obs-vst.dll
00:51:27.413: obs-transitions.dll
00:51:27.413: obs-text.dll
00:51:27.414: obs-qsv11.dll
00:51:27.414: obs-outputs.dll
00:51:27.414: obs-filters.dll
00:51:27.414: obs-ffmpeg.dll
00:51:27.414: obs-browser.dll
00:51:27.414: image-source.dll
00:51:27.414: frontend-tools.dll
00:51:27.414: enc-amf.dll
00:51:27.414: decklink-ouput-ui.dll
00:51:27.414: coreaudio-encoder.dll
00:51:27.414: ---------------------------------
00:51:27.414: ==== Startup complete ===============================================
00:51:27.415: Service '' not found
00:51:27.418: All scene data cleared
00:51:27.418: ------------------------------------------------
00:51:27.496: WASAPI: Device 'Słuchawki (Xonar U7)' initialized
00:51:27.532: WASAPI: Device 'Mikrofon (Xonar U7)' initialized
00:51:27.593: adding 46 milliseconds of audio buffering, total audio buffering is now 46 milliseconds (source: Mikrofon/Wejście liniowe)
00:51:27.593:
00:51:28.183: Switched to scene 'Scena'
00:51:28.183: ------------------------------------------------
00:51:28.183: Loaded scenes:
00:51:28.183: - scene 'Scena':
00:51:28.183: - source: 'Przechwytywanie gry' (game_capture)
00:51:28.183: ------------------------------------------------
00:56:31.678: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] attempting to hook fullscreen process: SoF.exe
00:56:31.683: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] using helper (compatibility hook)
00:56:31.691: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] hook not loaded yet, retrying..
00:56:34.695: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] attempting to hook fullscreen process: SoF.exe
00:56:34.789: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] gl shared texture capture successful
00:56:34.795: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] shared texture capture successful
00:56:38.812: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] Hooked DXGI
00:57:21.142: [jim-nvenc: 'recording_h264'] settings:
00:57:21.142: rate_control: CBR
00:57:21.142: bitrate: 9000
00:57:21.142: cqp: 20
00:57:21.142: keyint: 250
00:57:21.142: preset: hq
00:57:21.142: profile: main
00:57:21.142: width: 1920
00:57:21.142: height: 1080
00:57:21.142: 2-pass: false
00:57:21.142: b-frames: 2
00:57:21.142: lookahead: false
00:57:21.142: psycho_aq: true
00:57:21.142:
00:57:21.153: ---------------------------------
00:57:21.153: [FFmpeg aac encoder: 'Track1'] bitrate: 160, channels: 2, channel_layout: 3
00:57:21.153:
00:57:21.161: ==== Recording Start ===============================================
00:57:21.161: [ffmpeg muxer: 'adv_file_output'] Writing file 'E:/YouTube/2020-01-28 00-57-21.mkv'...
00:59:28.645: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] capture window no longer exists, terminating capture
00:59:28.645: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] capture stopped
01:00:32.011: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] attempting to hook fullscreen process: SoF.exe
01:00:32.014: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] using helper (compatibility hook)
01:00:32.017: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] hook not loaded yet, retrying..
01:00:35.028: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] attempting to hook fullscreen process: SoF.exe
01:00:35.099: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] gl shared texture capture successful
01:00:35.111: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] shared texture capture successful
01:00:39.137: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] Hooked DXGI
01:02:13.903: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] ------------------ gl capture freed ------------------
01:02:13.945: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] capture window no longer exists, terminating capture
01:02:13.945: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] capture stopped
01:02:17.211: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] attempting to hook fullscreen process: SoF.exe
01:02:17.228: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] shared texture capture successful
01:19:04.695: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] capture window no longer exists, terminating capture
01:19:04.695: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] capture stopped
01:19:10.249: Stopping recording due to hotkey
01:19:10.515: [ffmpeg muxer: 'adv_file_output'] Output of file 'E:/YouTube/2020-01-28 00-57-21.mkv' stopped
01:19:10.515: Output 'adv_file_output': stopping
01:19:10.515: Output 'adv_file_output': Total frames output: 78547
01:19:10.515: Output 'adv_file_output': Total drawn frames: 78467 (78562 attempted)
01:19:10.516: Output 'adv_file_output': Number of lagged frames due to rendering lag/stalls: 95 (0.1%)
01:19:10.516: ==== Recording Stop ================================================
01:19:10.516: Video stopped, number of skipped frames due to encoding lag: 100/78560 (0.1%)
01:20:11.295: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] attempting to hook fullscreen process: theHunterCotW_F.exe
01:20:11.297: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] using helper (compatibility hook)
01:20:11.303: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] hook not loaded yet, retrying..
01:20:14.311: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] attempting to hook fullscreen process: theHunterCotW_F.exe
01:20:14.322: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] d3d11 shared texture capture successful
01:20:14.328: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] shared texture capture successful
01:20:39.412: Starting recording due to hotkey
01:20:39.503: [jim-nvenc: 'recording_h264'] settings:
01:20:39.503: rate_control: CBR
01:20:39.503: bitrate: 9000
01:20:39.503: cqp: 20
01:20:39.503: keyint: 250
01:20:39.503: preset: hq
01:20:39.503: profile: main
01:20:39.503: width: 1920
01:20:39.503: height: 1080
01:20:39.503: 2-pass: false
01:20:39.503: b-frames: 2
01:20:39.503: lookahead: false
01:20:39.503: psycho_aq: true
01:20:39.503:
01:20:39.518: ---------------------------------
01:20:39.518: [FFmpeg aac encoder: 'Track1'] bitrate: 160, channels: 2, channel_layout: 3
01:20:39.518:
01:20:39.529: ==== Recording Start ===============================================
01:20:39.529: [ffmpeg muxer: 'adv_file_output'] Writing file 'E:/YouTube/2020-01-28 01-20-39.mkv'...
01:46:56.909: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] ----------------- d3d11 capture freed ----------------
01:46:57.043: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] d3d11 shared texture capture successful
01:46:57.045: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] shared texture capture successful
02:28:39.230: Stopping recording due to hotkey
02:28:39.449: [ffmpeg muxer: 'adv_file_output'] Output of file 'E:/YouTube/2020-01-28 01-20-39.mkv' stopped
02:28:39.449: Output 'adv_file_output': stopping
02:28:39.449: Output 'adv_file_output': Total frames output: 244784
02:28:39.449: Output 'adv_file_output': Total drawn frames: 243341 (244795 attempted)
02:28:39.449: Output 'adv_file_output': Number of lagged frames due to rendering lag/stalls: 1454 (0.6%)
02:28:39.449: ==== Recording Stop ================================================
02:28:39.451: Video stopped, number of skipped frames due to encoding lag: 1510/244794 (0.6%)
02:28:43.952: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] capture window no longer exists, terminating capture
02:28:43.953: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] capture stopped
02:28:49.167: ==== Shutting down ==================================================
02:28:49.171: Switched to scene '(null)'
02:28:49.172: WASAPI: Device 'Słuchawki (Xonar U7)' Terminated
02:28:49.186: WASAPI: Device 'Mikrofon (Xonar U7)' Terminated
02:28:49.208: All scene data cleared
02:28:49.208: ------------------------------------------------
02:28:49.277: Freeing OBS context data
02:28:49.300: [Scripting] Total detached callbacks: 0
02:28:49.316: == Profiler Results =============================
02:28:49.316: run_program_init: 4129.01 ms
02:28:49.316: ┣OBSApp::AppInit: 23.285 ms
02:28:49.316: ┃ ┗OBSApp::InitLocale: 3.252 ms
02:28:49.316: ┗OBSApp::OBSInit: 3978.35 ms
02:28:49.316: ┣obs_startup: 5.415 ms
02:28:49.316: ┗OBSBasic::OBSInit: 1479.92 ms
02:28:49.316: ┣OBSBasic::InitBasicConfig: 0.653 ms
02:28:49.316: ┣OBSBasic::ResetAudio: 0.183 ms
02:28:49.317: ┣OBSBasic::ResetVideo: 438.528 ms
02:28:49.317: ┣OBSBasic::InitOBSCallbacks: 0.012 ms
02:28:49.317: ┣OBSBasic::InitHotkeys: 0.066 ms
02:28:49.317: ┣obs_load_all_modules: 185.272 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(coreaudio-encoder.dll): 0.609 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(decklink-ouput-ui.dll): 0.693 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(enc-amf.dll): 46.967 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(frontend-tools.dll): 4.48 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(image-source.dll): 0.004 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(obs-browser.dll): 0.339 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(obs-ffmpeg.dll): 1.214 ms
02:28:49.317: ┃ ┃ ┗nvenc_check: 1.171 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(obs-filters.dll): 0.018 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(obs-outputs.dll): 0.007 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(obs-qsv11.dll): 71.247 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(obs-text.dll): 0.188 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(obs-transitions.dll): 0.018 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(obs-vst.dll): 0.001 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(obs-x264.dll): 0.001 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(rtmp-services.dll): 1.467 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(text-freetype2.dll): 0.091 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(vlc-video.dll): 1.333 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(win-capture.dll): 0.118 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(win-decklink.dll): 0.968 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(win-dshow.dll): 2.387 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(win-ivcam.dll): 0.001 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(win-mf.dll): 0 ms
02:28:49.317: ┃ ┣obs_init_module(win-wasapi.dll): 0.005 ms
02:28:49.317: ┃ ┗reset_win32_symbol_paths: 0.306 ms
02:28:49.317: ┣OBSBasic::ResetOutputs: 0.55 ms
02:28:49.317: ┣OBSBasic::CreateHotkeys: 0.307 ms
02:28:49.317: ┣OBSBasic::InitService: 2.657 ms
02:28:49.317: ┣OBSBasic::InitPrimitives: 0.098 ms
02:28:49.317: ┗OBSBasic::Load: 768.197 ms
02:28:49.317: obs_hotkey_thread(25 ms): min=0.003 ms, median=0.006 ms, max=259.879 ms, 99th percentile=0.11 ms, 99.9899% below 25 ms
02:28:49.317: audio_thread(Audio): min=0 ms, median=0.373 ms, max=35.857 ms, 99th percentile=0.899 ms
02:28:49.317: ┗receive_audio: min=0.004 ms, median=0.353 ms, max=20.918 ms, 99th percentile=0.85 ms, 0.911568 calls per parent call
02:28:49.317: ┣buffer_audio: min=0 ms, median=0.001 ms, max=0.524 ms, 99th percentile=0.002 ms
02:28:49.317: ┗do_encode: min=0.008 ms, median=0.348 ms, max=20.914 ms, 99th percentile=0.841 ms
02:28:49.317: ┗encode(Track1): min=0.007 ms, median=0.29 ms, max=3.703 ms, 99th percentile=0.746 ms
02:28:49.317: obs_graphics_thread(16.6667 ms): min=0.08 ms, median=0.463 ms, max=638.555 ms, 99th percentile=23.204 ms, 98.2778% below 16.667 ms
02:28:49.317: ┣tick_sources: min=0.001 ms, median=0.015 ms, max=638.444 ms, 99th percentile=0.089 ms
02:28:49.317: ┣output_frame: min=0.051 ms, median=0.327 ms, max=262.774 ms, 99th percentile=1.068 ms
02:28:49.317: ┃ ┗gs_context(video->graphics): min=0.051 ms, median=0.327 ms, max=262.773 ms, 99th percentile=1.066 ms
02:28:49.317: ┃ ┣render_video: min=0.003 ms, median=0.296 ms, max=262.736 ms, 99th percentile=0.858 ms
02:28:49.317: ┃ ┃ ┣render_main_texture: min=0.002 ms, median=0.025 ms, max=37.957 ms, 99th percentile=0.132 ms
02:28:49.317: ┃ ┃ ┣render_output_texture: min=0.006 ms, median=0.009 ms, max=1.813 ms, 99th percentile=0.032 ms, 0.922332 calls per parent call
02:28:49.317: ┃ ┃ ┣render_convert_texture: min=0.012 ms, median=0.015 ms, max=1.373 ms, 99th percentile=0.045 ms, 0.922332 calls per parent call
02:28:49.317: ┃ ┃ ┗output_gpu_encoders: min=0 ms, median=0.027 ms, max=11.031 ms, 99th percentile=0.278 ms, 0.922332 calls per parent call
02:28:49.317: ┃ ┗gs_flush: min=0.011 ms, median=0.026 ms, max=248.914 ms, 99th percentile=0.27 ms
02:28:49.317: ┗render_displays: min=0 ms, median=0.113 ms, max=265.474 ms, 99th percentile=22.518 ms
02:28:49.317: =================================================
02:28:49.317: == Profiler Time Between Calls ==================
02:28:49.317: obs_hotkey_thread(25 ms): min=24.085 ms, median=25.642 ms, max=285.351 ms, 39.8672% within ±2% of 25 ms (0.108698% lower, 60.0241% higher)
02:28:49.317: obs_graphics_thread(16.6667 ms): min=0.504 ms, median=16.667 ms, max=638.56 ms, 95.8247% within ±2% of 16.667 ms (1.80564% lower, 2.36969% higher)
02:28:49.317: =================================================
02:28:49.503: Number of memory leaks: 0


Używam rozdziałki 2560x1440 i odświeżania 144 Hz, którą skaluję do 1920x1080 i przechwytuję 60 fps.
imprezylive

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

28.01.2020, 17:26

Wyłącz psycho visual w ustawieniach kodeka.
W nowej wersji kodeków nvidii można ograniczyć liczbę klatek, masz niewielkie straty.
hinduqsh

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

29.01.2020, 10:23

Właśnie moim problemem zarówno podczas streamowania jak i nagrywania jest rozstrzał w tym co widzę (i chcę widzieć) a w tym co nadaję / nagrywam

Gram na 2560x1440 - 144 Hz
Nadaję / Nagrywam - 1920x1080 - 60 Hz

Zastanawiam się czy komputer nie świruje z tego powodu. Wyłączę psycho visual tuning i zobaczę efekt dziś po południu.
imprezylive

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

29.01.2020, 11:10

Spróbuj ograniczyć liczbę klatek w sterowniku.
fransua
Awatar użytkownika

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

29.01.2020, 19:59

A czasami na to wszystko procek nie jest za słaby ? Grasz w 1440p, w locie skalujesz do 1080p
hinduqsh

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

30.01.2020, 21:46

imprezylive pisze:Spróbuj ograniczyć liczbę klatek w sterowniku.


Liczba klatek w sterowniku ograniczona do 145 i psycho tuning oraz look ahead wyłączone

LOG:
Pokaż spoiler
23:47:14.510: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] ----------------- d3d11 capture freed ----------------
23:47:14.516: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] d3d11 shared texture capture successful
23:47:14.529: [game-capture: 'Przechwytywanie gry'] shared texture capture successful
23:49:04.554: Starting recording due to hotkey
23:49:04.623: [jim-nvenc: 'recording_h264'] settings:
23:49:04.623: rate_control: CQP
23:49:04.623: bitrate: 0
23:49:04.623: cqp: 15
23:49:04.623: keyint: 250
23:49:04.623: preset: hq
23:49:04.623: profile: high
23:49:04.623: width: 1920
23:49:04.623: height: 1080
23:49:04.623: 2-pass: false
23:49:04.623: b-frames: 2
23:49:04.623: lookahead: false
23:49:04.623: psycho_aq: false
23:49:04.623:
23:49:04.634: ---------------------------------
23:49:04.636: [FFmpeg aac encoder: 'Track1'] bitrate: 160, channels: 2, channel_layout: 3
23:49:04.636:
23:49:04.666: ==== Recording Start ===============================================
23:49:04.666: [ffmpeg muxer: 'adv_file_output'] Writing file 'E:/YouTube/2020-01-29 23-49-04.mp4'...
00:04:31.970: Stopping recording due to hotkey
00:04:32.415: [ffmpeg muxer: 'adv_file_output'] Output of file 'E:/YouTube/2020-01-29 23-49-04.mp4' stopped
00:04:32.415: Output 'adv_file_output': stopping
00:04:32.415: Output 'adv_file_output': Total frames output: 55640
00:04:32.415: Output 'adv_file_output': Total drawn frames: 55665


Zmieniłem też jednak CBR na CQP - poziom CQ 15.

Obraz w przechwycie TheHunter Call of the Wild jest ok i całkiem płynny, obraz w PES 2020 pokaz klatek... :(

Dodano po 1 minucie 17 sekundach:
fransua pisze:Źródło posta A czasami na to wszystko procek nie jest za słaby ? Grasz w 1440p, w locie skalujesz do 1080p


Może tak być dlatego zawitałem do Was. W zanadrzu mam jeszcze Legiona Y520 z i7 i GTXem 1050Ti. Czy mogę go użyć jako drugiego komputera do nagrywania / streamowania? Co potrzebuję żeby te kompy połączyć?
fransua
Awatar użytkownika

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

30.01.2020, 22:04

Ja tam na stremowaniu za bardzo się nie znam ale gdybym chciał iść w tym kierunku to najpierw sprawdził bym jaka jest prędkość wysyłania. Może masz za słaby internet do przesyłanego materiału ? Może za wysoki bitrate, ilość fps itp. Jak już bym to wiedział to pod dany konfig. PC dobrał bym kodowanie - z CPU lub GPU
hinduqsh

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

30.01.2020, 22:15

fransua pisze:Źródło posta Ja tam na stremowaniu za bardzo się nie znam ale gdybym chciał iść w tym kierunku to najpierw sprawdził bym jaka jest prędkość wysyłania. Może masz za słaby internet do przesyłanego materiału ? Może za wysoki bitrate, ilość fps itp. Jak już bym to wiedział to pod dany konfig. PC dobrał bym kodowanie - z CPU lub GPU


Prędkość wysyłania 20Mbit/s + (w zupełności wystarczająca bo Twitch ma cap na 6000 bitrate'u).
Bitrate używam 6000 na Twitchu.
Co do ilości FPS to idę w max bo po to kupowałem monitor 144 Hz ale tu jest konflikt bo przesyłany obraz ma tylko 60 fps.

Myślę nad wymianą i7 6700K na i9 9900K i mogę to zrobić już na początku lutego. Co by się nie działo żałował nie będę bo zawsze rig do grania zostanie jak się nie uda przygoda z nagrywaniem :)
Nie mniej jednak do streamu i nagrywania wykorzystuję GTXa 1080 i kodek NVENC więc procek powinien być odciążony. Nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi. Ziomek na ziemniaku ma lepszy obraz niż ja na całkiem porządnym sprzęcie.
QUBE
Awatar użytkownika

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

30.01.2020, 23:54

hinduqsh pisze:Źródło posta Nie mniej jednak do streamu i nagrywania wykorzystuję GTXa 1080 i kodek NVENC więc procek powinien być odciążony. Nie bardzo rozumiem o co tutaj chodzi. Ziomek na ziemniaku ma lepszy obraz niż ja na całkiem porządnym sprzęcie.

I tu ma zastosowanie przysłowie: "...albo rybki albo akwarium..." czyli - chcesz pograć: graj na 2560x1440 144Hz, chcesz streamować: graj i streamuj na 1920x1080 60 fps, obs (to ten najpopularniejszy) skalowanie robi poprzez (najlepiej) lanczos'a ale za pomocą procesora graficznego - obciążony grą przy 144 Hz mimo, iż to jest 1080 to priorytet ma engine gry...
NVENC to nie jest kodek, to jest zestaw autorskiego oprogramowania nvidii wykorzystującego sprzętowe kodowanie h264/hevc własnych kart - obciążony grą przy 144 Hz mimo, iż to jest 1080 to priorytet ma engine gry...
Reasumując: przetestuj niższe częstotliwości, niższe rozdziałki, w końcu nagrałbyś strumień i podwiesiłbyś gdzieś do wglądu jak te "cięcie" wygląda.
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
Degenerado

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

31.01.2020, 07:48

a próbowałeś do enkodowania w locie używać igpu intela zamiast nvenca ?
imprezylive

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

31.01.2020, 08:17

W jego przypadku zmiana na iGPU była by jeszcze gorsza. Niektórzy winią za to 1080, wiele osób zgłaszało problemy z tą kartą (mowa o NVENC), druga rzecz to taka, że nawet jak użyjesz innego procesora to i tak braknie ci mocy na karcie, zmień na 60 kl/s wtedy zobacz jakie jest obciążenie na GPU.

To że myślisz, że kupiłeś sobie lepszy sprzęt to nie znaczy, że tak jest.

Możesz wykorzystać drugi komputer, zainstaluj na obu NDI, tylko pamiętaj że NDI również obciąża system.
Degenerado

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

31.01.2020, 16:00

mam 1080 z 4970k, nie ma problemu z kompresowaniem w locie gierek 1080/30p z użyciem igpu na obsie
QUBE
Awatar użytkownika

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

31.01.2020, 17:33

imprezylive pisze:Źródło posta W jego przypadku zmiana na iGPU była by jeszcze gorsza.

Poprzez nvenc chyba jest łatwiejszy dostęp do frame buffer'a - zasadniczo bezpośredni dostęp :), przesył tego do iGPU delikatnie ale więcej obciąża i procka i pcie - nie mam iGPU by sprawdzić dokładniej... Problemem może być skalowanie tego co pobrane z fb (nvenc nie skaluje) + ilość "gubionych" klatek z 144 do 60 - tutaj mamy tylko info o wyświetlaniu w 144 Hz ale tak naprawdę to jest tylko maksimum fps - rzeczywista ilość fps jest zmienna i to może powodować kolejne "przycinki"
Degenerado pisze:Źródło posta nie ma problemu z kompresowaniem w locie gierek 1080/30p z użyciem igpu na obsie

Zgadza się ale to 30 fps, ale hinduqsh ma "bolszie" potrzeby :)
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
imprezylive

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

31.01.2020, 17:47

przy 30 kl/s nie ma problemu.

Chodzi o to, że mając gf1080 dane są buforowane w pamięci video i teraz:
- Nvidia NVENC H.264 New - sposób kompresji taki jak w ShadowPlay, najmniej obciążający, bez przesyłania materiału przez PCIE
- Nvidia NVENC H.264 - stary sposób bardziej obciążający kartę graficzną, dane krążą po magistrali PCIE
- Quicksync h.264 - kompresja przez procesor, ramki krążą po magistrali

Dwie ostatnie metody bardziej obciążają magistralę PCIE, co powoduje że w niektórych przypadkach może być problem i system może nie nadążyć z kompresją.

To tak w największym skrócie, pełno tu niedomówień więc wybaczcie jeśli coś pokręciłem.

Przykładowo na i7 3770k maksymalna rozdzielczość 1440p50, dla 2160p25 igpu nie dawało rady, ta sama rozdzielczość Nvidia NVENC H.264 New bez problemu działało
i5 7300HQ (laptop) 2160p25 igpu jak i NVENC kompresuje bez problemu,
za to na i7 6700, 2160p25 jak i 2160p50 igpu prawidłowo działało.

Z tym, że ja nie streamiuje gier, a na nie należy wziąć poprawkę jeśli chodzi o obciążenie.
Degenerado

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

31.01.2020, 17:49

no ale procka też ma nowszego a z tego co robiłem teraz testy pod kątem video to nvenc jest największym mułem z całej kolekcji akceleracji, dlatego sprawdziłbym igpu i zastanowił ewentualnie czy film z gierki ma mieć do oglądania 60 fpsów
hinduqsh

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

10.06.2020, 14:09

Witam ponownie i z góry przepraszam, że tak długo się nie odzywałem.
Co nastąpiło. Sprzedałem starego grata i kupiłem nowego:

AMD Ryzen 9 3900X (~4,1GHz x12 rdzeni)
Gskill TridentZ Neo 32GB DDR4-3600 CL14
RTX 2070 SUPER
SSD na system (256)
SSD na gry (1TB)
HDD na magazyn (1TB) i HDD na nagrywki (1TB)

PES 2020 okazał się niefajny bo do płynności gry wystarczy wyłączyć w koligacji 2 ostatnie rdzenie i w grze wyłącza się V-sync (całe szczęście). Teraz na luzaku jednocześnie gram w 120Hz i w rozdzielczości 2560x1440 oraz streamuje i nagrywam w tej samej rozdziałce. Oczywiście stream i nagrywka leci w 60Hz. Aby to pogodzić do streamowania używam procesora, a do nagrywek nowego NVENCa na RTXie.

Wróciłem zatem do starego przekonania, że nie ma bata na zapas mocy.

Pojawił się natomiast następny problem. HDDki zabrałem ze starego kompa no i naturalnie były styrane. Podczas nagrywki zapomniałem uciąć filmik po 20-30 minutach i wygenerowało mi plik o wielkości 400GB, który zapchał dysk po korek. W rezultacie wystąpiły 2 bad sectory i żadnym fixem nie mogę go naprawić. Ani wbudowanym w Windows, ani pobieranym z zewnątrz. Walić to. W tym momencie muszę kupić HDD, który będzie bardzo pojemny i który nie wyłoży mi się po nagraniu 400GB jednym ciągiem jak się zapomnę.

Optuję za WD Red NAS drive 4TB 5200 obrotów 256MB cache lub WD Purple dedykowanym pod monitoring z 4TB pojemności, 5200 obrotów i 64MB cache. Różnica między dyskami to zaledwie 30zł więc z góry kusi zakup REDa, pytanie czy on się tylko nadaje do takich rzeczy czy raczej na bezpieczny magazyn a nie ciągłe nadpisywanie?
Informacja od Admina

Prosiłbym o nieużywanie brzydkich słów :)

hinduqsh

Problem z płynnością odtwarzania nagrań

10.06.2020, 15:53

@admin spoko zastosuję się :)

Wróć do „Filmowe przedszkole”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal