Dylemat!!!
Dylemat!!!
Witam,
Jestem początkującym filmowcem który ma 3 lata doświadczenia w pracy u kogoś. Chcę iśc na "swoje" ale mam 15tyś. Co polecacie głownie do wesel? Kamerę czy aparat? Myślałem nad GH5 albo kamera canona c100 mkII. Może jakieś propozycje?
Jestem początkującym filmowcem który ma 3 lata doświadczenia w pracy u kogoś. Chcę iśc na "swoje" ale mam 15tyś. Co polecacie głownie do wesel? Kamerę czy aparat? Myślałem nad GH5 albo kamera canona c100 mkII. Może jakieś propozycje?
Dylemat!!!
Jeśli miałbym brać m43 to GH5s. GH5 jest za słabe w kiepskim świetle.
A c100II nie miałem i sie nie wypowiem. Wydaje mi się jednak, że to trochę za duży klocek.
A c100II nie miałem i sie nie wypowiem. Wydaje mi się jednak, że to trochę za duży klocek.
Dylemat!!!
jakwys pisze:Źródło posta Jestem początkującym filmowcem który ma 3 lata doświadczenia w pracy u kogoś. Chcę iśc na "swoje" ale mam 15tyś. Co polecacie głownie do wesel? Kamerę czy aparat? Myślałem nad GH5 albo kamera canona c100 mkII. Może jakieś propozycje?
Za mało informacji? 15 tyś na co.. na samą puszkę? Puszkę i zestaw szkieł?
"Ojciec Zdzicha"
Dylemat!!!
A7SII - 6000zł (używka)
Sigma - 24-70/2.8 5000zł
Tascam DR10 = 800zł
Tascam DR40 = 800zł
SmartLav+ + adapter = 250zł
Ronin SC - 1500zł
Sirui P-204 600zł
Głowica - 700zł
Karty SD 3x64GB = 200zł
to tak na mega szybkim kolanie..
Sigma - 24-70/2.8 5000zł
Tascam DR10 = 800zł
Tascam DR40 = 800zł
SmartLav+ + adapter = 250zł
Ronin SC - 1500zł
Sirui P-204 600zł
Głowica - 700zł
Karty SD 3x64GB = 200zł
to tak na mega szybkim kolanie..
"Ojciec Zdzicha"
Dylemat!!!
Ogolnie fajny zestaw, ale jesli chodzi o Sirui to tylko najgrubszy model 424. Wiem co mowie, bo mam oba.
Dylemat!!!
docxxx pisze:Źródło posta Ogolnie fajny zestaw, ale jesli chodzi o Sirui to tylko najgrubszy model 424. Wiem co mowie, bo mam oba.
wziąłem pierwszy, który mi przyszedł do głowy .. z tych tanich
jakwys pisze:Źródło posta A co z kamerami? Moze jakiś kompakt?
kompakt?
"Ojciec Zdzicha"
Dylemat!!!
kulfi82 pisze:Źródło posta A7SII
W tej samej prawie cenie dostanie się teraz a73
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Dylemat!!!
mav pisze:Źródło posta W tej samej prawie cenie dostanie się teraz a73
no właśnie tak coś mi świtało, że był po 6700, ale to chyba tyko na BF?
Dodano po 2 minutach 43 sekundach:
kompletnie nie moja działka, nie wiem czy tutaj u nas ktoś takimi wynalazkami kręci. Pewny jestem jednego niebawem przeczytasz peany od #aliasa na temat tych kamer
"Ojciec Zdzicha"
Dylemat!!!
Wcale nie trzeba mieć jakiejś wielkiej awersji do tych kamer, nadal jest gro ludzi, którzy wcale nie gonią za "mityczną plastyką kinową", tylko szukają samograja a kamery z matrycą 1" już i tak mają całkiem ją niezłą (oczywiście nie taką samą, ale niezłą i w wielu sytuacjach w zupełności wystarczającą)
A są sytuacje i realizacje, gdzie bezluszczanki wcale się nie sprawdzą.
A są sytuacje i realizacje, gdzie bezluszczanki wcale się nie sprawdzą.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Dylemat!!!
mav pisze:Źródło posta A są sytuacje i realizacje, gdzie bezluszczanki wcale się nie sprawdzą.
...ale na weselach się sprawdzają widzę mimo A7III sercem dalej jesteś z FS
"Ojciec Zdzicha"
Dylemat!!!
jakwys pisze:Źródło posta Jestem początkującym filmowcem który ma 3 lata doświadczenia w pracy u kogoś.
a na czym to doświadczenie zdobywałeś?
-
Adam
Dylemat!!!
Nie mam bladego pojęcia o weselach, ale wydaje mi się, że jeśli mamy ściśle określony plan ujęć to wystarczy aparat.
Jeśli realizacja dokumentu weselnego ma charakter monitoringu, czyli 99% realizacji w Polsce to raczej należy zainteresować się kamerą.
Dlaczego?
Bo matryca kamery się nie grzeje tak mocno jak matryca w aparacie
Owszem, aparat nagrywa, ale z biegiem czasu coraz gorzej.
Jeśli realizacja dokumentu weselnego ma charakter monitoringu, czyli 99% realizacji w Polsce to raczej należy zainteresować się kamerą.
Dlaczego?
Bo matryca kamery się nie grzeje tak mocno jak matryca w aparacie
Owszem, aparat nagrywa, ale z biegiem czasu coraz gorzej.
Dylemat!!!
Adam pisze:Źródło posta Owszem, aparat nagrywa, ale z biegiem czasu coraz gorzej.
dziś nikt nie wymienia sprzętu co 10 lat, a co kilka sezonów..
"Ojciec Zdzicha"
Dylemat!!!
kulfi82 pisze:Źródło posta widzę mimo A7III sercem dalej jesteś z FS
Tylko FS7 a kamera z 1" przetwornikiem to też dwa odległe bieguny
Poza tym FS7 tylko jako kamera B
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
-
Adam
Dylemat!!!
@kulfi-pisząc „z biegiem czasu” miałem na myśli minuty a nie lata.
Matryca w każdym aparacie bardzo się grzeje
Hasselblady itp. mają system chłodzenia, który winduje cenę. A tylko (z pewnymi wyjątkami) robią zdjęcia
Zwykły aparat nie posiada systemu chłodzenia a jest zmuszany do filmowania nierzadko z podniesionym napięciem na matrycy.
Kamery do pewnego pułapu cenowego również nie posiadają chłodzenia, lecz zdecydowanie lepiej sobie radzą z odprowadzeniem ciepła niż aparat fotograficzny.
I tak na ten przykład taki Sony A7 ma obrazek równy kamerze Fs. Ale tylko przez 10minut.
Matryca w każdym aparacie bardzo się grzeje
Hasselblady itp. mają system chłodzenia, który winduje cenę. A tylko (z pewnymi wyjątkami) robią zdjęcia
Zwykły aparat nie posiada systemu chłodzenia a jest zmuszany do filmowania nierzadko z podniesionym napięciem na matrycy.
Kamery do pewnego pułapu cenowego również nie posiadają chłodzenia, lecz zdecydowanie lepiej sobie radzą z odprowadzeniem ciepła niż aparat fotograficzny.
I tak na ten przykład taki Sony A7 ma obrazek równy kamerze Fs. Ale tylko przez 10minut.
Dylemat!!!
Adam pisze:Źródło posta I tak na ten przykład taki Sony A7 ma obrazek równy kamerze Fs. Ale tylko przez 10minut.
Jak kiedyś będę miał okazję przetestować konkretnie to nie omieszkam, ale nagrywałem kiedyś na kranie, z wpiętym zasilaniem USB konferencje całodniowe i jakoś nie rzucił mi się w oczy spadek jakości od rana do wieczora. A aparat nagrywał sporo. Ale pod tym kątem nie analizowałem obrazka. Mimo to muszą to być najwyżej drobne różnice, bo zauważyłbym znaczną.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Dylemat!!!
A7SII - 6000zł (używka)
Sigma - 24-70/2.8 5000zł
Tascam DR10 = 800zł
Tascam DR40 = 800zł
SmartLav+ + adapter = 250zł
Ronin SC - 1500zł
Sirui P-204 600zł
Głowica - 700zł
Karty SD 3x64GB = 200zł
Zrobiłbym edit
Na początek A6500+ 16/1,4 na gimbala zestaw the best do tego A6500 jako druga pucha +tamron 28-75 - zestaw mega uniwersalny. Reszta może zostać
Dylemat!!!
Zrobiłbym edit
Na początek A6500+ 16/1,4 na gimbala zestaw the best do tego A6500 jako druga pucha +tamron 28-75 - zestaw mega uniwersalny. Reszta może zostać
Co racja to racja - kolega chce mieć do dyspozycji jeden czy dwa aparaty / kamery?
Dylemat!!!
Gelo pisze:Źródło posta Na początek A6500+ 16/1,4 na gimbala zestaw the best do tego A6500 jako druga pucha +tamron 28-75 - zestaw mega uniwersalny. Reszta może zostać
Chyba nie do końca zrozumiałem, zamiast A7SII dwie sztuki A6500 z tamronem 28-75 i Sigmą 16mm?
"Ojciec Zdzicha"
Dylemat!!!
Chyba nie do końca zrozumiałem, zamiast A7SII dwie sztuki A6500 z tamronem 28-75 i Sigmą 16mm?
Przecież budżet ograniczony a na wesele z jedną puszką to ja bym się zastanawiał. Oczywiście nie twierdzę że A6500 lepsze bo nie, ale lepsze 2 puchy niż 1.
Dylemat!!!
M4jster pisze:Zrobiłbym edit
Na początek A6500+ 16/1,4 na gimbala zestaw the best do tego A6500 jako druga pucha +tamron 28-75 - zestaw mega uniwersalny. Reszta może zostać
Co racja to racja - kolega chce mieć do dyspozycji jeden czy dwa aparaty / kamery?
1 zestaw. Mam możliwość pożyczenia Nicona Z6 z obiektywami, wiec 1 pucha starczy
Dylemat!!!
jakwys pisze:Źródło posta 1 zestaw. Mam możliwość pożyczenia Nicona Z6 z obiektywami, wiec 1 pucha starczy
i jak sobie wyobrażasz dopasować obrazek do tego Nikona ze swojej przyszłej puszki?
Dylemat!!!
alias pisze:Źródło postajakwys pisze:Źródło posta 1 zestaw. Mam możliwość pożyczenia Nicona Z6 z obiektywami, wiec 1 pucha starczy
i jak sobie wyobrażasz dopasować obrazek do tego Nikona ze swojej przyszłej puszki?
Byłem z gościem co nagrywa głównie GH4, na statywie nagrywa stara kamera Sony oraz go-pro, a oprócz tego ma dodatkowo aparat nicona(nie pamiętam modelu) i zleceń ma co sobota. Ludzie tak naprawdę się nie znają. Kiedys miałem awarię kamery na weselu i dokończyłem wesele canonem 80D i młodzi zachwyceni. Jak ktoś siedzi w "Filmie" to wychwyci takie rzeczy, ale zwykły Kowalski raczej nie
Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
jakwys pisze:Źródło postaalias pisze:Źródło postajakwys pisze:Źródło posta 1 zestaw. Mam możliwość pożyczenia Nicona Z6 z obiektywami, wiec 1 pucha starczy
i jak sobie wyobrażasz dopasować obrazek do tego Nikona ze swojej przyszłej puszki?
Byłem z gościem co nagrywa głównie GH4, na statywie nagrywa stara kamera Sony oraz go-pro, a oprócz tego ma dodatkowo aparat nicona(nie pamiętam modelu) i zleceń ma co sobota. Ludzie tak naprawdę się nie znają. Kiedys miałem awarię kamery na weselu i dokończyłem wesele canonem 80D i młodzi zachwyceni. Jak ktoś siedzi w "Filmie" to wychwyci takie rzeczy, ale zwykły Kowalski raczej nie
Fakt, 2 takie same puszki były by zdecydowanie lepsze. To nie ulega wątpliwości. kwestia budżetu.
Dylemat!!!
jakwys pisze:Źródło posta Byłem z gościem co nagrywa głównie GH4, na statywie nagrywa stara kamera Sony oraz go-pro, a oprócz tego ma dodatkowo aparat nicona(nie pamiętam modelu) i zleceń ma co sobota.
wiesz u mnie też jest taki Pan Kazimierz.. pakiet max 2h repo, teledysk, plener, podziękowania + 10 ozdobnych DVD za 1500zł i też pewnie zleceń ma full,
Ludzie tak naprawdę się nie znają.
masz rację, w pewnym targecie cenowym (pan Kazimierz) ludziom to zwisa.. ma być film, zimna wjutka i kotlet.
"Ojciec Zdzicha"
Dylemat!!!
kulfi82 pisze:Źródło postajakwys pisze:Źródło posta Byłem z gościem co nagrywa głównie GH4, na statywie nagrywa stara kamera Sony oraz go-pro, a oprócz tego ma dodatkowo aparat nicona(nie pamiętam modelu) i zleceń ma co sobota.
wiesz u mnie też jest taki Pan Kazimierz.. pakiet max 2h repo, teledysk, plener, podziękowania + 10 ozdobnych DVD za 1500zł i też pewnie zleceń ma full,Ludzie tak naprawdę się nie znają.
masz rację, w pewnym targecie cenowym (pan Kazimierz) ludziom to zwisa.. ma być film, zimna wjutka i kotlet.
Nie popieram takiego rozwiązania ale od czegoś trzeba zacząć. Pracuję, mam dzieci więc nie mogę sobie pozwolić na bycie bezrobotnym i wziąć dotację z UP. Jest jak jest i trzeba się obyć tym co mam. a to co mam narazie pozwala mi działać jak Pan Kazimierz tak naprawdę. I zastanawiam się czy Canon c-100 mkII ma jeszcze rację bytu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości