Dylemat!!!

Dział dla początkujących
kulfi82
Awatar użytkownika

Dylemat!!!

11.12.2019, 10:54

jakwys pisze:Źródło posta Canon c-100 mkII

no ja osobiście bardzo żałuję, że przespałem serię C bo dla mnie wychodzi z niej super obrazek. Czy dziś ma ona sens? przy tym co obecnie do filmowania oferuje rynek.. niestety nie.
"Ojciec Zdzicha"
jakwys

Dylemat!!!

11.12.2019, 10:56

wydaje mi się że muszę postawić na używkę i będzie to pewnie sony a7sII
kulfi82
Awatar użytkownika

Dylemat!!!

11.12.2019, 11:23

jakwys pisze:Źródło posta wydaje mi się że muszę postawić na używkę i będzie to pewnie sony a7sII

good choice ;)
"Ojciec Zdzicha"
zoskate

Dylemat!!!

11.12.2019, 11:43

Najważniejsze co musisz zrobić to odpowiedzieć sobie na pytanie czego oczekują Twoi klienci. Czy robisz coś w 4K lub czy będziesz robił w sezonie 2020/2021.
Później musisz określić w jaki sposób chcesz pracować? Czy 90% to gimbal, czy jednak statyw/monopod? Czy dużo grasz z ręki, czy chcesz używać riga?
Jak chcesz pracować i jakie efekty osiągać? Pisałeś, że masz doświadczenie więc przeanalizuj sobie sposób dotychczasowej pracy.
Ja nadal mogę polecić C100 mk1.
jakwys

Dylemat!!!

11.12.2019, 12:22

w 4k nigdy nie robiłem, ale to kwestia czasu. Gimbal fajny jest na sali weselnej, za to monopad wolę podczas przygotowań i ślubu.
Gelo

Dylemat!!!

11.12.2019, 12:57

Jest jak jest i trzeba się obyć tym co mam. a to co mam narazie pozwala mi działać jak Pan Kazimierz tak naprawdę. I zastanawiam się czy Canon c-100 mkII ma jeszcze rację bytu

Strasznie Cię nie mogę zrozumieć. Skoro chcesz działać jak Pan Kazimierz, to po co inwestujesz w sprzęt.?? Ale jeśli chcesz poprawić swoją jakość, to po co wspominasz o kombinacjach nikon, canon, sony i nie wiadomo co jeszcze.??
jakwys

Dylemat!!!

13.12.2019, 10:50

Gelo pisze:Źródło posta
Jest jak jest i trzeba się obyć tym co mam. a to co mam narazie pozwala mi działać jak Pan Kazimierz tak naprawdę. I zastanawiam się czy Canon c-100 mkII ma jeszcze rację bytu

Strasznie Cię nie mogę zrozumieć. Skoro chcesz działać jak Pan Kazimierz, to po co inwestujesz w sprzęt.?? Ale jeśli chcesz poprawić swoją jakość, to po co wspominasz o kombinacjach nikon, canon, sony i nie wiadomo co jeszcze.??


W tym roku kupuję jedną puszkę, resztę się pokombinuje, ale w przyszłym będę chciał dokupić 2 taki sam. Więc po co kupować w tym roku bele co a przyszłym wymieniać? Chyba że się mylę
mav
Awatar użytkownika

Dylemat!!!

13.12.2019, 11:08

jakwys pisze:Źródło posta Więc po co kupować w tym roku bele co a przyszłym wymieniać?

Ale tak będzie zawsze.
Na przykład ja rok temu stałem przed wyborem A7s2 / A73 / czekać. Bo miał lada moment wyjść a7s3. I tak wychodzi wychodzi i wyjść nie może a ja bym przez ten rok dalej tkwił gdzie tkwiłem. Akurat z tym sony trochę się zaczął jak canon zachowywać, jakby nie widział zapotrzebowania... trochę nawet mnie to denerwuje. Ale myślę, że akurat jak przy kasie w przyszłym roku będę, to wyjdzie ;)
A73, FS7, jazda kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
jakwys

Dylemat!!!

13.12.2019, 11:18

mav pisze:Źródło posta
jakwys pisze:Źródło posta Więc po co kupować w tym roku bele co a przyszłym wymieniać?

Ale tak będzie zawsze.
Na przykład ja rok temu stałem przed wyborem A7s2 / A73 / czekać. Bo miał lada moment wyjść a7s3. I tak wychodzi wychodzi i wyjść nie może a ja bym przez ten rok dalej tkwił gdzie tkwiłem. Akurat z tym sony trochę się zaczął jak canon zachowywać, jakby nie widział zapotrzebowania... trochę nawet mnie to denerwuje. Ale myślę, że akurat jak przy kasie w przyszłym roku będę, to wyjdzie ;)


Jakbym miał więcej pieniędzy to bym się nie zastanawiał ale przy ograniczonym budżecie nie mam wyjścia
mav
Awatar użytkownika

Dylemat!!!

13.12.2019, 12:51

Tylko dalej nie rozumiem, czemu wolisz wziąć A7s2 niż A73.
A73, FS7, jazda kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
kulfi82
Awatar użytkownika

Dylemat!!!

13.12.2019, 16:19

mav pisze:Źródło posta Tylko dalej nie rozumiem, czemu wolisz wziąć A7s2 niż A73.

bo A73 najtaniej wyrwie za 7.500 tyś a używkę A7S2 za 5.. a nawet mniej. Tutaj na forum ktoś gonił body za 3- 4 tyś o ile pamiętam.
"Ojciec Zdzicha"
Gelo

Dylemat!!!

13.12.2019, 17:56

Jakbym miał więcej pieniędzy to bym się nie zastanawiał ale przy ograniczonym budżecie nie mam wyjścia

Dlatego na twoim miejscu zrobiłbym jak wyżej napisałem a w przypływie gotówki zmieniasz sprzęt na lepszy. Natomiast przy montażu dopasować obrazki z 2 rożnych puszek to sporo kombinacji. A pamiętaj że jak źle zaczniesz to i źle skończysz a klient coraz bardziej wybredny i rozczeniowy.
jakwys

Dylemat!!!

14.12.2019, 16:24

Gelo pisze:Źródło posta
Jakbym miał więcej pieniędzy to bym się nie zastanawiał ale przy ograniczonym budżecie nie mam wyjścia

Dlatego na twoim miejscu zrobiłbym jak wyżej napisałem a w przypływie gotówki zmieniasz sprzęt na lepszy. Natomiast przy montażu dopasować obrazki z 2 rożnych puszek to sporo kombinacji. A pamiętaj że jak źle zaczniesz to i źle skończysz a klient coraz bardziej wybredny i rozczeniowy.


Poleciłeś mi sony a6500. Trochę się biję z myślami teraz ale Twoja propozycja wydaje się najrozsądniejsza. Tylko się zastanawiam czy na pewno sobie poradzi na weselu? Wpadł mi też pomysł aby kupić Fujifilm XT-3. Miałeś styczność kiedyś z tym aparatem?
mav
Awatar użytkownika

Dylemat!!!

14.12.2019, 16:35

Jest o tym aparacie cały duży wątek na forum.
A73, FS7, jazda kran dron zdzich i takie tam | Moje realizacje | Sprzęt filmowy do wynajęcia
QUBE
Awatar użytkownika

Dylemat!!!

14.12.2019, 16:44

jakwys pisze:Źródło posta Tylko się zastanawiam czy na pewno sobie poradzi na weselu?

Bez najmniejszych problemów, pracuje na zestawie 2x6500 od połowy 2017 i jestem zadowolony.
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
Gelo

Dylemat!!!

14.12.2019, 17:42

Poleciłeś mi sony a6500. Trochę się biję z myślami teraz ale Twoja propozycja wydaje się najrozsądniejsza. Tylko się zastanawiam czy na pewno sobie poradzi na weselu? Wpadł mi też pomysł aby kupić Fujifilm XT-3. Miałeś styczność kiedyś z tym aparatem?

Poleciłem Ci zestaw na którym sam pracuję. Na gimbalu A6500 + 16/1,4 a na monopodzie z obiektywem 28-75 tamrona (tu crop). Na ten moment stosunek jakości do ceny jest naprawdę dobry. Jedynie co to z dźwiękiem mam inaczej, ale opcja wyżej jest dobra. Z fuji nie miałem styczności więc się nie wypowiadam.
Aro

Dylemat!!!

14.12.2019, 18:31

jakwys pisze:Źródło posta
Gelo pisze:Źródło posta
Jakbym miał więcej pieniędzy to bym się nie zastanawiał ale przy ograniczonym budżecie nie mam wyjścia

Dlatego na twoim miejscu zrobiłbym jak wyżej napisałem a w przypływie gotówki zmieniasz sprzęt na lepszy. Natomiast przy montażu dopasować obrazki z 2 rożnych puszek to sporo kombinacji. A pamiętaj że jak źle zaczniesz to i źle skończysz a klient coraz bardziej wybredny i rozczeniowy.


Poleciłeś mi sony a6500. Trochę się biję z myślami teraz ale Twoja propozycja wydaje się najrozsądniejsza. Tylko się zastanawiam czy na pewno sobie poradzi na weselu? Wpadł mi też pomysł aby kupić Fujifilm XT-3. Miałeś styczność kiedyś z tym aparatem?

Pamiętaj, że body to jedno a obiektywy to drugie, ja bym na twoim na miejscu przeanalizował na jakich ogniskowych ci się najlepiej pracuje i szukał w każdym systemie odpowiednich szkieł (i za odpowiednie pieniądze) a potem sobie dobrał body i system który ci najbardziej odpowiada, finalny klient częściej zauważy ładny bokeh czy ostry pierwszy plan niż jakieś marginalne różnice w obrazku związane z bitratem czy innymi rzeczami zależnymi od puszki.
Edit:
No i sam aparat to nie jest wszystko, jak wydasz dużo na aparaty to potem będzie ci ciężko się zmieścić z budżetem na gimbal, monopod, dźwięk, karty, baterie itp a bez tego szczególnie na początku będzie ci ciężko zrobić dobry film bo będziesz musiał kombinować, co przy stresie na ślubie nie jest wskazane.
QUBE
Awatar użytkownika

Dylemat!!!

14.12.2019, 19:13

Aro pisze:Źródło posta Pamiętaj, że body to jedno a obiektywy to drugie

Obecnie praktycznie dla każdego systemu masz każdy zakres ogniskowych, czy to natywnych czy poprzez adapter. Istotna rzeczą jest jeszcze ergonomia i ciągłość/pewność pracy, jakość finalna dostarczona klientowi obecnie też jest porównywalna w każdym systemie. Na bookeh uwagę zwracają nieliczni (jak trafisz na wymagającego klienta), głównie klient (przynajmniej ja mam takie doświadczenie) patrzy na pewność realizacji - to, że będzie miał reportaż, reszta schodzi na drugi plan gdzie już klient przede wszystkim dostrzega pomysł/formę montażu, potem płynność/stabilność ujęć niż to, że użyłeś słoika F1.2 czy kita, kończąc klient na samym końcu patrzy na format i nośnik... mnie rozkłada tekst: "... A my byśmy chcieli dvd dla rodziców i cioci z niemiec..."
Reasumując moje wtrącenie w wątek: jest tutaj wielu doradców, jednak rzetelną informację na temat zestawu pod wesela będziesz miał popracując nim samodzielnie sezon... testy, opinie w sieci to śmietnik (często czysto marketingowy)
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
jakwys

Dylemat!!!

14.12.2019, 19:33

QUBE pisze:Źródło posta
Aro pisze:Źródło posta Pamiętaj, że body to jedno a obiektywy to drugie

Obecnie praktycznie dla każdego systemu masz każdy zakres ogniskowych, czy to natywnych czy poprzez adapter. Istotna rzeczą jest jeszcze ergonomia i ciągłość/pewność pracy, jakość finalna dostarczona klientowi obecnie też jest porównywalna w każdym systemie. Na bookeh uwagę zwracają nieliczni (jak trafisz na wymagającego klienta), głównie klient (przynajmniej ja mam takie doświadczenie) patrzy na pewność realizacji - to, że będzie miał reportaż, reszta schodzi na drugi plan gdzie już klient przede wszystkim dostrzega pomysł/formę montażu, potem płynność/stabilność ujęć niż to, że użyłeś słoika F1.2 czy kita, kończąc klient na samym końcu patrzy na format i nośnik... mnie rozkłada tekst: "... A my byśmy chcieli dvd dla rodziców i cioci z niemiec..."
Reasumując moje wtrącenie w wątek: jest tutaj wielu doradców, jednak rzetelną informację na temat zestawu pod wesela będziesz miał popracując nim samodzielnie sezon... testy, opinie w sieci to śmietnik (często czysto marketingowy)
QB


a mam pytanie odnośnie obiektywów. czy chińskie obiektywy są wmiare ok?
Aro

Dylemat!!!

14.12.2019, 19:39

QUBE pisze:Źródło posta jest tutaj wielu doradców, jednak rzetelną informację na temat zestawu pod wesela będziesz miał popracując nim samodzielnie sezon... testy, opinie w sieci to śmietnik (często czysto marketingowy)
QB

Zgadzam się z tym zdaniem w 100%, każdy ma swój tryb pracy. Nie zgodziłbym się co słoików bo moim zdaniem nawet niewprawne oko zauważy różnicę pomiędzy przysięgą nagraną stałką 1.2 a kitem, na pewno bardziej niż pomiędzy nagrywaniem a6500 a xt3 czy a7s2. To, że klient patrzy głównie na pewność realizacji to fakt ale to już bardziej kwestia doświadczenia operatora niż samego sprzętu (no chyba, że aparat ma np 2 sloty na sd a nie 1, to jest jakaś przewaga) ale nie mogę się zgodzić z tym, że klienci nie zwracają takiej uwagi na jakość, teraz jest wysyp firm fotovideo i jeśli chce się mieć cenę, która pozwala się utrzymać (szczególnie przy małym rozgłosie i ilości zleceń na początku) poniżej pewnego progu jakościowego po prostu nie można zejść (szczególnie, że nowa firma na rynku to nie jest dla potencjalnego klienta gwarant pewności realizacji i trzeba bym powiedział mieć jakąś wartość dodaną żeby zdobyć klientów).

Dodano po 1 minucie 7 sekundach:
jakwys pisze:Źródło posta
QUBE pisze:Źródło posta
Aro pisze:Źródło posta Pamiętaj, że body to jedno a obiektywy to drugie

Obecnie praktycznie dla każdego systemu masz każdy zakres ogniskowych, czy to natywnych czy poprzez adapter. Istotna rzeczą jest jeszcze ergonomia i ciągłość/pewność pracy, jakość finalna dostarczona klientowi obecnie też jest porównywalna w każdym systemie. Na bookeh uwagę zwracają nieliczni (jak trafisz na wymagającego klienta), głównie klient (przynajmniej ja mam takie doświadczenie) patrzy na pewność realizacji - to, że będzie miał reportaż, reszta schodzi na drugi plan gdzie już klient przede wszystkim dostrzega pomysł/formę montażu, potem płynność/stabilność ujęć niż to, że użyłeś słoika F1.2 czy kita, kończąc klient na samym końcu patrzy na format i nośnik... mnie rozkłada tekst: "... A my byśmy chcieli dvd dla rodziców i cioci z niemiec..."
Reasumując moje wtrącenie w wątek: jest tutaj wielu doradców, jednak rzetelną informację na temat zestawu pod wesela będziesz miał popracując nim samodzielnie sezon... testy, opinie w sieci to śmietnik (często czysto marketingowy)
QB


a mam pytanie odnośnie obiektywów. czy chińskie obiektywy są wmiare ok?

To zależy od producenta ale na pewno w 99% nie masz af.
QUBE
Awatar użytkownika

Dylemat!!!

14.12.2019, 20:03

Nie mam nic "chińskiego" ze słoików ale do końca nie wiem czy jakiś nie jest przypadkiem made in PRC, a tak serio to korzystam w a6500 ze obiektywów PZ 18-105 F4 i na gimbalu z kitowego 16-50 i 16 F2.8, nie spotkałem sali weselnej by set nie dały rady... a szkła praktycznie budżetowe...
QB

Dodano po 17 minutach 17 sekundach:
Aro pisze:Źródło posta niewprawne oko zauważy różnicę pomiędzy przysięgą nagraną stałką 1.2

stałką 1.2 to bałbym się przysięgę robić za płytko... fakt można przymknąć tylko po co tyle płacić za takie światełko...
jak wchodzisz na rynek to musisz pokazać pomysł lub zejść z ceną... z tym pierwszym to już kiepsko - wiele nowego nie wymyślisz, a z tym drugim sam sobie odpowiedz...
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
Aro

Dylemat!!!

14.12.2019, 20:51

QUBE pisze:Źródło posta Nie mam nic "chińskiego" ze słoików ale do końca nie wiem czy jakiś nie jest przypadkiem made in PRC, a tak serio to korzystam w a6500 ze obiektywów PZ 18-105 F4 i na gimbalu z kitowego 16-50 i 16 F2.8, nie spotkałem sali weselnej by set nie dały rady... a szkła praktycznie budżetowe...
QB

Dodano po 17 minutach 17 sekundach:
Aro pisze:Źródło posta niewprawne oko zauważy różnicę pomiędzy przysięgą nagraną stałką 1.2

stałką 1.2 to bałbym się przysięgę robić za płytko... fakt można przymknąć tylko po co tyle płacić za takie światełko...
jak wchodzisz na rynek to musisz pokazać pomysł lub zejść z ceną... z tym pierwszym to już kiepsko - wiele nowego nie wymyślisz, a z tym drugim sam sobie odpowiedz...
QB

Ja przysięgę ogrywam na 1.4 ale na m43 więc na apsc pewnie tez bym trochę przymknął, ale chyba wiadomo o co chodzi. Co do pomysłu i ceny, jeszcze można zainwestować w marketing i niekoniecznie pieniądze ale i czas, jak się ma dobrą reklamę to i kiepski pomysł można drogo sprzedać, przynajmniej na krótką metę.
Gruby Pan Albert

Dylemat!!!

14.12.2019, 20:55

XT3 spoko. Obrazek ładny ale cena za puche z obiektywem jeśli ma być AF to sporo. XT3+16-55 f2.8 to ponad 10k a nie ma ciekawych zamienników jak w emount, zazdraszczam obrzydle sigmy 16/1.4, 30/1.4. Wygląda na to, że Viltrox przesunął premierę 23/1.4, 33/1.4 i 56/1.4 na przyszły rok :( Dostępna jest tylko 85/1.4. Jest jeszcze XT30, słabszy ale również sporo oferuje. Niestety niższe użyteczne iso 1600, w porywach 2000. Do kompletu z sigma 18-35/1.8 + adapter złoto w ciemności ale robi się już ciężko i długo. Jest jeszcze "dość" zacny kit 18-55/2.8-4, którego sprawdzałem ale ostatecznie w tej samej cenie wychaczyłem wspomnianego 16-55/2.8. A6500 całkiem spoko w tej sytuacji. Szczególnie z Sigmami*. C100 MK1/MK2 to wg mnie nie są złe puszki nawet dziś. Jeśli nie masz zleceń na 4k to wystarczą. Świetny lowlight, znośny kodek, przetestowany w boju. @Wemlo zdaję się cały czas jedzie na tych kamerach i o ile mnie zawodna pamięć nie zawodzi, to sobie chwali.
Ostatnio zmieniony 14.12.2019, 21:02 przez Gruby Pan Albert, łącznie zmieniany 3 razy.
jakwys

Dylemat!!!

14.12.2019, 22:08

Ogólnie jeżeli chodzi o obiektywy to chce kupić 1 zmienno ogniskowy, stalke 50 oraz "rybie oko". Uważam że zmienno ogniskowy lepiej się sprawdzi w kościele.

Dodano po 1 godzinie 9 minutach 15 sekundach:
A jeszcze pytanie. Co sądzicie o adapterach do obiektywów?
Aro

Dylemat!!!

15.12.2019, 00:40

jakwys pisze:Źródło posta Ogólnie jeżeli chodzi o obiektywy to chce kupić 1 zmienno ogniskowy, stalke 50 oraz "rybie oko". Uważam że zmienno ogniskowy lepiej się sprawdzi w kościele.

Dodano po 1 godzinie 9 minutach 15 sekundach:
A jeszcze pytanie. Co sądzicie o adapterach do obiektywów?

Zawsze takie rozwiązanie będzie gorzej działać od natywnych szkieł, szczególnie jeśli chodzi o af, ja mam podpięte obiektywy od canona przez viltroxa do lumixa i działa to tak średnio, ale ja z af w ogóle nie korzystam. Wiem, ze tanio i dobrze jest z sigmą mc11, bardzo dobrze działa a6xxx z 18-35 1.8. Co do reszty to się nie wypowiem ale reguła jest taka, ze te dobre zaczynaja się od 1k+, reszta to chinczyki i jak trafisz tak masz.
Gelo

Dylemat!!!

15.12.2019, 09:08

Nie zgodziłbym się co słoików bo moim zdaniem nawet niewprawne oko zauważy różnicę pomiędzy przysięgą nagraną stałką 1.2 a kitem, na pewno bardziej niż pomiędzy nagrywaniem a6500 a xt3 czy a7s2.

Na przysiędze poniżej F3 nie schodzę. Za Bokeh odpowiada nie tylko przesłona. I kupowanie szkła ze światłem 1,2 przy budżetowych zakupach mija się z celem.
Ogólnie jeżeli chodzi o obiektywy to chce kupić 1 zmienno ogniskowy, stalke 50 oraz "rybie oko". Uważam że zmienno ogniskowy lepiej się sprawdzi w kościele.

Nagrywając w ''pojedynkę'' zestaw powinieneś mieć uniwersalny. Dlatego u mnie zoom 28-75 w którym mam wszystkie używane najczęściej ogniskowe, no może bez 35.
A jeszcze pytanie. Co sądzicie o adapterach do obiektywów?
A po co?? Masz duży wybór w obiektywach z mocowaniem E (zakładam że kupisz sony). Nie masz żadnych redukcji które pracują jak chcą a podstawowa zaleta to AF.
QUBE
Awatar użytkownika

Dylemat!!!

15.12.2019, 12:29

Aro pisze:Źródło posta Wiem, ze tanio i dobrze jest z sigmą mc11

Zgadza się ale o AF-C już zapomnij (nie wiem jak z szklarnią sigmy - w końcu to dedykowany konwerter) ale taki semi-AF już jest ok, wymuszasz AF spustem (używam "wężyka" na multi-interface) i w zależności od szkła ostrzy szybciej/wolniej ale dokładnie. Fakt MC11 obowiązkowo (można metabones'a ale koszt!) jak się chce korzystać z szkieł C.
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
Aro

Dylemat!!!

15.12.2019, 13:07

Gelo pisze:Źródło posta
Nie zgodziłbym się co słoików bo moim zdaniem nawet niewprawne oko zauważy różnicę pomiędzy przysięgą nagraną stałką 1.2 a kitem, na pewno bardziej niż pomiędzy nagrywaniem a6500 a xt3 czy a7s2.

Na przysiędze poniżej F3 nie schodzę. Za Bokeh odpowiada nie tylko przesłona. I kupowanie szkła ze światłem 1,2 przy budżetowych zakupach mija się z celem.
Ogólnie jeżeli chodzi o obiektywy to chce kupić 1 zmienno ogniskowy, stalke 50 oraz "rybie oko". Uważam że zmienno ogniskowy lepiej się sprawdzi w kościele.

Nagrywając w ''pojedynkę'' zestaw powinieneś mieć uniwersalny. Dlatego u mnie zoom 28-75 w którym mam wszystkie używane najczęściej ogniskowe, no może bez 35.
A jeszcze pytanie. Co sądzicie o adapterach do obiektywów?
A po co?? Masz duży wybór w obiektywach z mocowaniem E (zakładam że kupisz sony). Nie masz żadnych redukcji które pracują jak chcą a podstawowa zaleta to AF.

Wiadomo, że nie chodzi o to, żeby kupować 10 stałek typu gm czy distagon, ale dobrze mieć takie szkło jak chociażby ten tamron, bo pierwszy lepszy kit może się okazać wąskim gardłem.
luke
Awatar użytkownika

Dylemat!!!

15.12.2019, 15:08

Do sony 6500 polecam świętą trójce sigmy - czyli 16,30, 56 /1,4 - są absolutnie genialne i niedrogie. Sprawiają, że nie tęsknisz za pełną klatką.
Taki set sprawia, że w zasadzie nie mam potrzeby korzystania z większego ISO niż 800 nawet w ciemnych salach czy kościołach.
kulfi82
Awatar użytkownika

Dylemat!!!

16.12.2019, 10:19

Ja się tylko powtórzę.. moim zdaniem, tworzenie nowego seta zaczynając od APSC to nietrafiony i mało rozwojowy pomysł. Trzeba nadal pamiętać, że mamy tutaj wyłącznie 4K/25p i bardzo, bardzo mdłe FHD 50/120p, brak złącza słuchawkowego. Niech ktoś racjonalnie odpowie na pytanie dlaczego kolega miałby wydać 5000 na A6500 a nie na A7SII. Pisze to jako użytkownik A6300 jako zapasowego body.
"Ojciec Zdzicha"

Wróć do „Filmowe przedszkole”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal