Cześć,
Noszę się z zamiarem kupna mikrofonu kierunkowego, który w 80% czasu będzie na kamerze (C100). Wszystko (póki co) robię jednoosobowo. Do wywiadów używam Zenka G3 ew100, ale:
- bardzo często mam sytuacje zastanej wypowiedzi, do której nie zdążę podpiąć portu, poza tym jest to bardziej inwazyjne
- czasem muszę nagrać głos, różnica między pchełką membraną dużego mikrofonu jest kolosalna
- czasem muszę nagrać kogoś w głośniejszym środowisku (dookólna charakterystyka pchełki się nie sprawdza)
- czasem zdarza się mówiąca grupa (tu już przydałby się tyczkarz oczywiście)
Wybór padł na NTG3 (słyszę różnicę między NTG2 i NTG4, tych nie chcę).
Mam możliwość kupna używanego NTG3, ale... jest z roku 2011, czy macie doświadczenia jak z parametrami takiego mikrofonu po latach? 416-tki trzymają się nieźle, czy to samo można powiedzieć o RODE?
Kręcę rzeczy w takim stylu:
https://vimeo.com/303409360
Docelowo idę w kierunku krótkiego dokumentu i więcej run&gun.
Jak zwykle, z góry dzięki!
Używany NTG-3?
Używany NTG-3?
Właśnie wyszedł NTG 5. Może warto pooglądać jakieś testy? Sprzedawany jest w fajnym zestawie, a cena porównywalna (chyba nawet niższa) do ntg3.
Używany NTG-3?
NTG-3 to taka odpowiedź Rode na 416. Bardzo zbliżona konstrukcja (najważniejsza RF) i dość solidny mikrofon. Brzmi gorzej od 416 ale nie ma tragedii. Pojedyncze seriale są na tym robione jeszcze. Jeśli ten egzemplarz, o którym mówisz nie uczył się nurkowania w Bałtyku, ani nie przeszedł crashtest'u z walcem drogowym, to raczej nie ma się czego obawiać.
To że mikrofon tego typu brzmi lepiej od bezprzewodu, jest pewne. Ale nie zdziw się, kiedy będzie w shotgunie więcej brudu, w głośnym otoczeniu. I nie zawsze shotgun we wnętrzach jest dobrym rozwiązaniem, inne konstrukcje są lepsze.
Zapewne o odległości wiesz, jaka powinna być mikrofonu od mówiącego.
Przy okazji proponowałbym kabel i statyw, tak abyś mógł przy statycznych setkach złapać przyzwoicie.
Nowy ntg5 też jest rf, ale nie liczyłbym, że będzie lepszy. Niestety tutaj im lepiej, tym drożej bez wyjątków.
I na koniec mikrofoniarz, a nie tyczkarz
To że mikrofon tego typu brzmi lepiej od bezprzewodu, jest pewne. Ale nie zdziw się, kiedy będzie w shotgunie więcej brudu, w głośnym otoczeniu. I nie zawsze shotgun we wnętrzach jest dobrym rozwiązaniem, inne konstrukcje są lepsze.
Zapewne o odległości wiesz, jaka powinna być mikrofonu od mówiącego.
Przy okazji proponowałbym kabel i statyw, tak abyś mógł przy statycznych setkach złapać przyzwoicie.
Nowy ntg5 też jest rf, ale nie liczyłbym, że będzie lepszy. Niestety tutaj im lepiej, tym drożej bez wyjątków.
I na koniec mikrofoniarz, a nie tyczkarz
Używany NTG-3?
Tyczkarz jedynie w przypadku, gdyby zapomniał nałożyć mikrofonu Zapamiętam! Tak, o kablu pamiętam i statywie. Wziąć taki zwykły, estradowy, czy są jakieś dedykowane rozwiązania?
Przy okazji pchełek - mam standardowy zestaw G3 ew100, warto wymienić tam mikrofon na lepszy?
Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
Przy okazji pchełek - mam standardowy zestaw G3 ew100, warto wymienić tam mikrofon na lepszy?
Wysłane z mojego MI 8 Lite przy użyciu Tapatalka
Używany NTG-3?
Ja używam athletic mic 10. 3 metry w górę, 2 w bok, przeciwwaga i w sumie 10 kilo złomu. Przeciętny statyw, ale do sporadycznych akcji może być. Na pewno są lepsze. Przy czym trzeba pamiętać, o nie idealności takich rozwiązań. Kiedy rozmówca jest dość "żywy" i mocno kręci się to może znaleźć się poza osią mikrofonu.
"Setki gietrzy" - mikrofon z zestawu do wymiany. Szukaj czegoś z ceną czterocyfrową (zenek, dpa itd..)
"Setki gietrzy" - mikrofon z zestawu do wymiany. Szukaj czegoś z ceną czterocyfrową (zenek, dpa itd..)
Używany NTG-3?
Dzięki. Jeszcze mam pytanie, co do użycia mikrofonu. Czy jest jakaś istotna różnica między celowaniem mikrofonem w osobę mówiącą z góry a z dołu? (mam za sobą spore doświadczenie estradowe i na intuicję celowałbym właśnie z dołu - przy planach porterowych).
Używany NTG-3?
amos pisze:Źródło posta Dzięki. Jeszcze mam pytanie, co do użycia mikrofonu. Czy jest jakaś istotna różnica między celowaniem mikrofonem w osobę mówiącą z góry a z dołu? (mam za sobą spore doświadczenie estradowe i na intuicję celowałbym właśnie z dołu - przy planach porterowych).
Zbierzesz dobicia z innego obszaru
W większości przypadków nie ma to większego znaczenia, ale to też zależy jak kadrujesz - czasem od góry da się mikrofon dać bliżej nie ujmując go w kadrze, a czasem odwrotnie, od dołu
Używany NTG-3?
Portet - ile usta są od dolnej ramki i górnej? Bierz tam gdzie bliżej, ale... Zależy jak też osoba siedzi - oparta plecami i głowa lekko w sufit czy oparta łokciami na kolanach z głową w podłogę. Jak ktoś dużo gestykuluje rękoma to od dołu może być ciężko. Cienie kolejna rzecz. A może na ścianie za bohaterem wisi na ścianie lustro? I tak można wymieniać w nieskończoność
Jak sam widzisz nie ma jednej reguły
Jak sam widzisz nie ma jednej reguły
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości