Mikser z USB widziany jako karta.

Rejestracja, odtwarzanie i obróbka
alias
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

21.10.2021, 22:07

polecicie jakiś mały prosty mikser który można podpiąć do kompa przez usb i będzie widziany jako karta audio?

może być taki najprostszy że suma będzie widoczna jako jedno źródło, albo taki że np. 4 wejścia będą widziane jako 4 źródła
QUBE
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

21.10.2021, 22:54

alias pisze:Źródło posta polecicie jakiś mały prosty mikser który można podpiąć do kompa przez usb i będzie widziany jako karta audio?

BEHRINGER XENYX Qxxxx USB
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
alias
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

21.10.2021, 23:43

dzięki, a BEHRINGER ma jak coś kojarzę model, że każdy kanał ma swoją wirtualną kartę?
QUBE
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

22.10.2021, 09:05

alias pisze:Źródło posta dzięki, a BEHRINGER ma jak coś kojarzę model, że każdy kanał ma swoją wirtualną kartę?

Chodzi Ci o BEHRINGER FLOW 8?
QB
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
alias
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

22.10.2021, 13:19

tak, to chyba to
SOUNDplay

Mikser z USB widziany jako karta.

22.10.2021, 19:37

Do czego chcesz tego używać?
alias
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

23.10.2021, 11:13

generalnie w przypadkach wydarzeń hybrydowych, kiedy trzeba łączyć ze sobą nagłośnienie świata rzeczywistego /np. aula, sala koncertowa/
ze światem wirtualnym /v-mix, obs studio, ms teams, zoom, meet, itd./

Dodano po 2 minutach 28 sekundach:
ten FLOW 8 wydaje się być fajny
bo mogę każdy tor audio mieć w komputerze oddzielnie
ale i podać 2 tory audio z komputera na nagłośnienie
tomekk79

Mikser z USB widziany jako karta.

23.10.2021, 16:59

alias pisze:Źródło posta generalnie w przypadkach wydarzeń hybrydowych, kiedy trzeba łączyć ze sobą nagłośnienie świata rzeczywistego /np. aula, sala koncertowa/
ze światem wirtualnym /v-mix, obs studio, ms teams, zoom, meet, itd./

Dodano po 2 minutach 28 sekundach:
ten FLOW 8 wydaje się być fajny
bo mogę każdy tor audio mieć w komputerze oddzielnie
ale i podać 2 tory audio z komputera na nagłośnienie

Tyle, że w praktyce realizuje się to za pomocą dwóch oddzielnych mikserów - oddzielnie sala i oddzielnie na potrzeby streamu. Oczywiście da się to zrobić na jednym, ale trzeba być mega ogarniętym, bo o wtopę bardzo łatwo wówczas.
Przy niewielkich wymaganiach (np. 2-4 mikrofony) zrobisz to nawet na QxxxUSB korzystając z 2-TR IN, które nie wraca na 2-TR OUT. Minus jest taki, że to wejście nie ma w tej serii żadnej regulacji. Z kolei w przypadku FLOW8, który jest bardzo ciekawym mikserem z dużymi możliwościami, należy pamiętać, że do obsługi wielu opcji (w tym np. EQ, powrót BT/USB) konieczny jest smartfon.
Luminaris
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

23.10.2021, 17:21

tomekk79 pisze:Źródło posta w praktyce realizuje się to za pomocą dwóch oddzielnych mikserów


Nigdy nie robiliśmy na dwóch. Realizator dźwięku + mikser audio, albo tylko mikser AV. Hybrydowe z połączeniami.
tomekk79

Mikser z USB widziany jako karta.

23.10.2021, 18:14

Luminaris pisze:Źródło posta
tomekk79 pisze:Źródło posta w praktyce realizuje się to za pomocą dwóch oddzielnych mikserów

Nigdy nie robiliśmy na dwóch. Realizator dźwięku + mikser audio, albo tylko mikser AV. Hybrydowe z połączeniami.

Napisałem powyżej, że da się. Ale jak ktoś jednocześnie ma zrobić miks na salę i miks do sieci (np. streaming), zwłaszcza na jednym urządzeniu + ew. komputer, to jest na kursie i ścieżce do wtopy.
alias
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

23.10.2021, 18:18

tomekk79 pisze:Źródło posta Tyle, że w praktyce realizuje się to za pomocą dwóch oddzielnych mikserów - oddzielnie sala i oddzielnie na potrzeby streamu.

moje dotychczasowe przypadki za kazdym razem polegały na uzupełnieniu istniejącej kompletnej instalacji nagłośnieniowej
wiec wpisuje się to poniekąd w to co napisałeś,
ale...
Luminaris pisze:Źródło posta Nigdy nie robiliśmy na dwóch. Realizator dźwięku + mikser audio, albo tylko mikser AV. Hybrydowe z połączeniami.

gdyby nie ten fakt, tez bym próbował realizować jak napisał Luminaris
tomekk79

Mikser z USB widziany jako karta.

23.10.2021, 18:45

Opisz może dokładniej co chcesz/potrzebujesz zrobić, znacznie łatwiej będzie podpowiedzieć konkretniejsze rozwiązania.
alias
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

23.10.2021, 20:37

tomekk79 pisze:Źródło posta Opisz może dokładniej co chcesz/potrzebujesz zrobić, znacznie łatwiej będzie podpowiedzieć konkretniejsze rozwiązania.

w sumie napisałem to 5 postów wyżej
SOUNDplay

Mikser z USB widziany jako karta.

24.10.2021, 14:45

Nie będę polecał konkretnego modelu czy firmy. Na pewno lepszym rozwiązaniem będzie, kiedy mikser będzie posiadał wielokanałowy interface audio, a nie tylko stereo in/out. Na pewno lepszym rozwiązaniem będzie zakupić ciut większy, tzn. więcej kanałów wejściowych, niż obecnie potrzebujemy. Warto wybrać też takie urządzenie do którego są dostępne sterowniki ASIO, czy nawet producenta, który zapewnia wsparcie sterowników przez długi czas. I najtrudniejsze pytanie - czy szukać analoga czy iść w cyfrę. Analog ma wszystko na "wierzchu", ale często jest bardzo ograniczony co do możliwości routingu, efektów itp. Cyfrę "inaczej" się obsługuje, za to ma o wiele większe możliwości. Co jest lepsze? Musisz sam sobie odpowiedzieć.
Co do robienia dwóch miksów na jednym urządzeniu, przez jednego człowieka - jest to możliwe, ale dość trudne i czasem "upierdliwo-męczące"...
Na pewno unikałbym wysyłania live'owego miksu w stream.
tomekk79

Mikser z USB widziany jako karta.

24.10.2021, 16:18

SOUNDplay pisze:Źródło postaCo do robienia dwóch miksów na jednym urządzeniu, przez jednego człowieka - jest to możliwe, ale dość trudne i czasem "upierdliwo-męczące"...

Podobnież robienie dwóch miksów na dwóch urządzeniach przez jednego człowieka. No chyba, że to są tylko dwa mikrofony i jedna aplikacja gdzie kompletnie nic się nie dzieje i nic nie trzeba robić to wtedy ok.
alias
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

25.10.2021, 09:23

tomekk79 pisze:Źródło posta No chyba, że to są tylko dwa mikrofony i jedna aplikacja gdzie kompletnie nic się nie dzieje i nic nie trzeba robić to wtedy ok.

praktycznie tak, ustawienie z poprzedzających prób zostaje na stałe i podczas eventu nie ulega już mianie
przeważnie to są 2-3 mikrofony, czasami więcej, np. mikrofony wręczane widzom na sali, więc max. miałem 6 sztuk w sumie z czego faktycznie 4 w użyciu
tomekk79

Mikser z USB widziany jako karta.

25.10.2021, 14:39

alias pisze:Źródło postaprzeważnie to są 2-3 mikrofony, czasami więcej, np. mikrofony wręczane widzom na sali, więc max. miałem 6 sztuk w sumie z czego faktycznie 4 w użyciu

No to jesteś (lub realizator) na kursie i ścieżce do wpadki, jeśli jednocześnie miałby pilnować miksu na salę i miksu do sieci. Chyba, że zrobisz to po najmniejszej linii oporu, na zasadzie wystawienia z miksera szyny N-1 (po AUXie w analogu albo BUS w cyfrze, w obu przypadkach POST FADER) wpuścisz w kompa i zostajemy przy podejściu, że jakoś to będzie. Bo w przypadku sali jesteśmy ograniczeni możliwością sprzężenia zwrotnego, natomiast w przypadku wysyłki do sieci nie, ale z kolei sprzężenie wygenerowane na sali w taki sam sposób pojawi się nam w sieci, dla tego w takich układach (wydarzenie w sali + transmisja do radia / TV / sieci) sadza się na sali doświadczonego realizatora.

Do FLOW8 możesz podpiąć max 4 mikrofony. Mam go akurat na testach, więc mogę póki co każdą rzecz sprawdzić empirycznie :)
alias
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

25.10.2021, 14:42

tomekk79 pisze:Źródło posta Do FLOW8 możesz podpiąć max 4 mikrofony.

a jest jego większa odmiana?
czyli żeby miała to samo funkcjonalnie tylko więcej wejść?
tomekk79

Mikser z USB widziany jako karta.

25.10.2021, 15:30

Nie, FLOW jest tylko w tej jednej wersji, przynajmniej na razie. Może jak się już trochę zadomowi na rynku Berek wypuści jakąś większą odmianę.
Natomiast kiedyś był taki mikser hybrydowy, UFX, były tylko 2 modele: mniejszy 1204 i większy 1604, funkcjonalność prawie że identyczna. To były mikserki analogowe, ale miały na pokładzie zabudowany wielokanałowy interfejs audio (albo umożliwiały wielokanałowe nagrywanie standalone, bez komputera). Niestety nie są już produkowane i niezwykle rzadko pojawiają się na rynku wtórnym. Do pewnych zastosowań bardzo udany model a do tego miał niezwykle małe szumy jak na mikser z tej półki.
Najtańszym, cyfrowym rozwiązaniem do Berka, większym od FLOW8 byłby dopiero XR18 (mniejsze nie mają interfejsu wielokanałowego), ale tu do sterowania z kolei konieczny jest tablet lub komputer, bo te miksery nie mają fizycznych gałek i hebli.

Rozwiązań tak na prawdę jest wiele, bo można spokojnie użyć dowolnego, średniej wielkości miksera analogowego (stare Soundcrafty czy Alleny miały wyśmienitą jakość) i jeśli tylko ma DI-OUT-y (albo przynajmniej gniazda INSERT) to można pobrać każdy sygnał oddzielnie na wielokanałowy interfejs audio. Od Allena można by użyć czegoś z serii WZ4, ale to już koszt rzędu kilku kilo PLN.
Albo z aktualnej oferty Soundcraft Signature 12 MTK, funkcjonalnie w zasadzie to samo co UFX od Berka a nawet ciut lepiej, bo są 2 niezależne szyny szumujące (MIX i GRP), więc można bardzo łatwo i szybko skomutować sobie sygnały na 2 mixy. Tylko pamiętaj, że nie każdy soft prawidłowo współpracuje z interfejsami wielokanałowymi. Softy do telekonferencji typy ZOOM nie potrafią i biorą chyba zawsze kanały 1-2. Nie mozna za ich pomocą zrobić miksu wielokanałowego. Na v-mix'ie można (na OBS nie pamiętam), ale na softach do zdalnych połączeń nie można podać i zmiksować jednocześnie wielu wejść, one przyjmują tylko jedno wejście (stereo), które i tak jest potem monofonizowane (dla tego dobrym rozwiązaniem jest podawanie do takich narzędzi sygnału mono, w sensie że L=P, ale jak poda się tylko 1 sygnał to też będzie ok, tylko odbiorca będzie miał nieco ciszej, o 6dB, ale to zawsze może sobie skorygować po swojej stronie).
alias
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

25.10.2021, 17:20

mam jeszcze pytanie z innej beczki
będę miał dwa wydarzenia w obiektach bliźniaczych /aule instytutów badawczych/
i w obu mam prawie całkowity brak dojścia do instalacji nagłośnieniowej, bo jej "mózg" jest w innym pomieszczeniu, wręcz na innym piętrze, bez dostępu - zamknięta metalowa szafa/
sterowanie nagłośnieniem odbywa się via tablet podpięty do wifi
mogę dobrać się do jednego wejścia audio, poprzez podanie sygnału do wejścia hdmi rzutnika który jest tam zainstalowany, i to jest sprawdzone
to działa i to mi wystarcza /na tablecie jest niezależny suwak od tego/
ale nie mam jak się dobrać do wyjścia sygnału /sumy/ z tamtego miksera, która potrzebna jest mi do sesji TEAMS w komputerze
i teraz takie pytanie:
w obu lokalizacjach jest nieopodal mównicy /a w zasadzie na ścianie bocznej sceny/ gniazdo XLR, a którym nikt nic nie wie do czego służy
na wizji lokalnej nie było możliwości sprawdzenia czy to jest jakieś wejście czy to wyjście, po prostu jest gniazdo o którym wiadomo że jest sprawne
bo w wakacje był przegląd instalacji i na pewno działa
czy wasze doświadczenie podpowiada coś co może być w takim rozwiązaniu na tym gnieździe? wejście czy wyjście z miksera?
p.s.
system ma wszystkie mikrofony bezprzewodowe, nie ma poza tym gniazdem centymetra kabla który jest dostępny/widoczny

Dodano po 1 godzinie 12 minutach 54 sekundach:
p.s. 2 czy takie gniazdo może być programowalne w takim cyfrowym mikserze
w sensie że może to być wyjście lub zamiennie wyjście z miksera?
tomekk79

Mikser z USB widziany jako karta.

25.10.2021, 17:43

Nie potrafię Ci pomóc w tym temacie po za jedną kwestią: gniazda żeńskie to jest zawsze wejście, męskie to jest zawsze wyjście sygnału.
Systemy nagłośnienia na aulach to są systemy projektowane i realizowane "pod klucz", często są to systemy zamknięte (nie tylko dosłownie), może z jakimś jednym dodatkowym wejściem fonicznym.
W przypadku tego typu instalacji nie możesz tego zrobić tak jak myślisz (pobrać sygnał z sumy do aplikacji TEAMS), bo wówczas do wejścia TEAMS podasz to, co przychodzi też z TEAMS - ktoś podłączony zdalnie do auli dostanie pierdolca, bo będzie słyszał zwrotną a w niej siebie samego z późnieniem. W takich przypadkach konieczne jest wygenerowanie oddzielnego mixu, zwanego N-1 lub MIX MINUS. W przypadku mikserów przeznaczonych dla broadcastu N-1 mamy zrealizowane od razu na kanałach typu telco (dla połączeń zdalnych). Można to również zrealizować za pomocą każdego dowolnego miksera, analogowego lub cyfrowego, tworząc dwa miksy: jeden na salę a drugi na potrzeby połączenia zdalnego (N-1).
W przypadku o którym piszesz widzę jedno rozwiązanie: wszystko (miks i komutację sygnałów) wykonać na zewnętrznym sprzęcie, do nagłośnienia na sali wysłać już gotowy sygnał i równolegle N-1 podać na wejście TEAMS.
alias
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

25.10.2021, 18:01

tomekk79 pisze:Źródło posta bo wówczas do wejścia TEAMS podasz to, co przychodzi też z TEAMS

układ redukcji w TEAM idealnie to niweluje, już kilkadziesiąt razy tak robiłem i jak do tej pory bez problemu

Dodano po 7 minutach 9 sekundach:
to gniazdo jest męskie
tomekk79

Mikser z USB widziany jako karta.

25.10.2021, 18:05

alias pisze:układ redukcji w TEAM idealnie to niweluje, już kilkadziesiąt razy tak robiłem i jak do tej pory bez problemu
Podawałeś na wejście TEAM wyjście z TEAMS? Co on tak na prawdę robi? Czy faktycznie z sygnału wejściowego usuwa tylko swój sygnał (mało prawdopodobne) czy też wycisza po prostu jeden z kierunków transmisji, gdy działa drugi (bardzo prawdopodobne, bo tak działają te wszystkie narzędzia - wówczas trudno się dogadać, zwłaszcza jak ludzie używają głośników zamiast słuchawek).
Pytam, bo zajmuję się m.in. takimi połączeniami od bardzo dawna i zawsze muszę wystawić N-1, jeśli tego nie zrobię prawidłowo i taki sygnał podam do radia czy TV to mi go od razu odrzucą na rozdzielni, nawet nie wejdę z nim do studia.

alias pisze:to gniazdo jest męskie
To jest to wyjście jakiegoś sygnału.
alias
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

25.10.2021, 18:41

dokładnie robię to tak, że wyjście audio z laptopa podpięte jest do jednego z wejść miksera i dalej sygnał idzie na aktywne głośniki, tak aby ludzie na sali słyszeli tych którzy są w TEAMS'ie
do tego samego miksera podpięte są mikrofony na statywach dla tych co przemawiają czy robią prezentację, i to też idzie na głośniki
wyjście z miksera (suma wszytkiego) idzie również do wejścia karty dźwiękowej w laptopie aby ci w TEAMS'ie słyszeli tych co mówią do mikrofonów na sali
i to tyle, nic mi się nie sprzęga
jedynie jest problem, jak Ci ludkowie zdalni z TEAMS'a mają u siebie głośniki, ale my wymagamy aby każdy uczestnik miał u siebie słuchawki, inaczej nie wpuszczamy do pokoju

Dodano po 4 minutach 54 sekundach:
tomekk79 pisze:Źródło posta Podawałeś na wejście TEAM wyjście z TEAMS?

można powiedzieć że tak pracuję, i to w niczym nie przeszkadza jest prawidłowo redukowane
tomekk79

Mikser z USB widziany jako karta.

25.10.2021, 18:50

alias pisze:Źródło posta nic mi się nie sprzęga
jedynie jest problem, jak Ci ludkowie zdalni z TEAMS'a mają u siebie głośniki, ale my wymagamy aby każdy uczestnik miał u siebie słuchawki, inaczej nie wpuszczamy do pokoju
A no właśnie. TEAMS jak inne tego typu narzędzia (SKYPE, ZOOM itd itp) mają tzw. układ antylokalny. On działa w ten sposób, że przycisza jeden z kierunków transmisji, który według algorytmu może być wyciszony, ale to stwarza problemy w komunikacji, w szczególności jeśli nie korzysta się ze słuchawek. Z Teamsów korzystam rzadko. Ale muszę kiedyś sam przeprowadzić test podając na wejście to co jest na wyjściu i sprawdzić, czy tam faktycznie coś jest filtrowane czy tylko zwykłe ściszanie torów N-O.
alias
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

25.10.2021, 18:53

tomekk79 pisze:Źródło posta czy tam faktycznie coś jest filtrowane czy tylko zwykłe ściszanie torów N-O.

zdecydowanie robią to inteligentne algorytmy, nie jest to proste wyciszanie
czasami TEAMS czy Meet po uruchomieniu kilka sekund uczy się i nasłuchuje, wtedy jest sprzężenie a potem znika i jest już ok
tomekk79

Mikser z USB widziany jako karta.

25.10.2021, 19:24

alias pisze:zdecydowanie robią to inteligentne algorytmy, nie jest to proste wyciszanie
czasami TEAMS czy Meet po uruchomieniu kilka sekund uczy się i nasłuchuje, wtedy jest sprzężenie a potem znika i jest już ok
Nie chodzi mi o sprzężenie. Chodzi mi o to, czy jak rozmówcy podasz sygnał z miksera to do niego nie wraca jego własny sygnał. Ty nawet tego nie usłyszysz, jeśli tak się dzieje.
alias
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

25.10.2021, 19:59

tomekk79 pisze:Źródło posta Chodzi mi o to, czy jak rozmówcy podasz sygnał z miksera to do niego nie wraca jego własny sygnał. Ty nawet tego nie usłyszysz, jeśli tak się dzieje.

nie wraca, zawsze sprawdzam to łącząc się z innego laptopa jako gość, oczywiście będąc poza salą
często uzupełniająco sprawdzam też ze smartfona
Stefan
Awatar użytkownika

Mikser z USB widziany jako karta.

26.10.2021, 21:39

tomekk79 pisze:Źródło postaChyba, że zrobisz to po najmniejszej linii oporu

Oto nadeszła okazja abym wreszcie mógł wnieść coś rzeczowego do tego wątku :D

Ta linia to linia najmniejszego oporu :D
"każda przyslona znaczy co innego, wyraża inne emocje"
(c) jakaś grupa z facebooka

Wróć do „Dźwięk”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal