Do tej pory ogrywam wszystko na dwóch rejestratorach:
- nieśmiertelny Zoom H1
- Tascam DR 10L - klapa młodego
Zawsze wpinałem się w orkiestrę ale ostatnio trafiam na chyba głuchych "Artystów" bo nawet jak ustawie lvl na 1 to mam ogromne przestery.
Swoją drogą rekord w tym roku wynosi 110db
Chciałbym kupić na dniach mikrofon coś co fajnie by zbierało dźwięk, miałbym to wpięte w puszkę, da radę na sali i zbierze mi fajnie dźwięk na przygotowaniach.
Który wybrać i dlaczego:
1 - Rode Stereo VideoMic Pro Rycote - wczoraj widziałem na fb, że mają problem w niektórych aparatach bo podobno nagrywa mono, coś ktoś wie na ten temat?
2 - Rode VideoMic Pro Rycote
3 - Rode VideoMic GO (najtańszy, najzwyklejszy)
Dzięki za rady, zapraszam do dyskusji.
Który Rode do reportażu?
Który Rode do reportażu?
kulfi82 pisze:Źródło posta żaden z wymienionych..
Dzięki kulfi
Który używasz lub byś polecił?
Dlaczego odrzucasz rode które wymieniłem?
Który Rode do reportażu?
W sumie podepnę się pod to pytanie. Ja też próbowałem budżetowych Rode itp. i mi zawsze wychodziło, że najlepszy dźwięk był bezpośrednio z puszki GH5s
Który Rode do reportażu?
razor89md pisze:Źródło posta Swoją drogą rekord w tym roku wynosi 110db
Czym to zmierzyłeś ?
Który Rode do reportażu?
Ja , jeśli muszę , to używam SE Electronics ProMic Laser który udało mi się kupić jakieś 3 lata temu na Ibood za cenę 250 zł o ile dobrze pamiętam. Nie mniej jednak , na sali zawsze wpinam się w mikser lub ustawiam rejestrator (Tascam DR40) przy głośniku i mieszam ten dźwięk z jakąś nieruchomą puszką ustawioną na statywie na sali.
https://www.infomusic.pl/artykul/41488, ... omic-laser
https://www.infomusic.pl/artykul/41488, ... omic-laser
Który Rode do reportażu?
SOUNDplay pisze:Źródło postarazor89md pisze:Źródło posta Swoją drogą rekord w tym roku wynosi 110db
Czym to zmierzyłeś ?
Mało precyzyjnym przyrządem jakim jest Apple Watch
Fakt, ze grali cholernie głośno.
Kolega w zatyczkach mówił ze ma już dosyć.
Który Rode do reportażu?
Krzychu pisze:Źródło posta Ja , jeśli muszę , to używam SE Electronics ProMic Laser który udało mi się kupić jakieś 3 lata temu na Ibood za cenę 250 zł o ile dobrze pamiętam.
Mam to coś, kupiłem też właśnie na iBood i leży w szafie. Już z puszki dźwięk jest lepszy (nawet w Nikonie D750!) niż z tego mikrofonu
Który Rode do reportażu?
Rode VideomicPro jest git - używam go w reportażu, często dźwięk jest wystarczający nawet kiedy nie jest dokładnie wycelowany pod ryja
Nie jestem też dźwiękowym onanistą - ma być wyraźne i wystarczająco, nikt z tego typu klientów nie zauważy różnicy.
https://www.youtube.com/watch?v=A9ddMtv5cWg
Tu ostatnia robota i dźwięk jest z Ntg-2 wpinanego w kamerę i te "setki w akcji" są z Videomic Pro (dodam tylko, że to było grane na szczycie Śnieżki, dość mocno wiało i było baaaaardzo głośno - jak to na wyścigu).
Na śluby rozstawiam Ntg-2 wycelowany w głośnik, dodatkowo (też pod głośnik) zapinam pchełkę. Wcześniej grałem RodeGo, a od niedawna mam zestaw Rode Newsshooter i jest rewelacyjny - możesz wpiąć mikrofon xlr, możesz też wpiąć pchełkę po jack u i dodatkowo ma wyjście na odsłuch. W końcu coś fajniejszego i tańszego niż Sennheisery. Polecam.
Gdybym nie miał żadnego audio to drugi raz bym kupił tak sam zestaw (a mając więcej kasy zdecydowanie lepiej kupić Ntg3).
A na bardziej zaawansowane i ultra pro zlecenia warto wybrać dźwiękowca, moim zdaniem na tym pułapie Rode daje wystarczający i zadowalający efekt. To jak filmowanie np ślubniaka w RAW ach - można... tylko czy warto?
Takie jest moje zdanie.
Nie jestem też dźwiękowym onanistą - ma być wyraźne i wystarczająco, nikt z tego typu klientów nie zauważy różnicy.
https://www.youtube.com/watch?v=A9ddMtv5cWg
Tu ostatnia robota i dźwięk jest z Ntg-2 wpinanego w kamerę i te "setki w akcji" są z Videomic Pro (dodam tylko, że to było grane na szczycie Śnieżki, dość mocno wiało i było baaaaardzo głośno - jak to na wyścigu).
Na śluby rozstawiam Ntg-2 wycelowany w głośnik, dodatkowo (też pod głośnik) zapinam pchełkę. Wcześniej grałem RodeGo, a od niedawna mam zestaw Rode Newsshooter i jest rewelacyjny - możesz wpiąć mikrofon xlr, możesz też wpiąć pchełkę po jack u i dodatkowo ma wyjście na odsłuch. W końcu coś fajniejszego i tańszego niż Sennheisery. Polecam.
Gdybym nie miał żadnego audio to drugi raz bym kupił tak sam zestaw (a mając więcej kasy zdecydowanie lepiej kupić Ntg3).
A na bardziej zaawansowane i ultra pro zlecenia warto wybrać dźwiękowca, moim zdaniem na tym pułapie Rode daje wystarczający i zadowalający efekt. To jak filmowanie np ślubniaka w RAW ach - można... tylko czy warto?
Takie jest moje zdanie.
Który Rode do reportażu?
8kmichal pisze:Źródło posta Rode VideomicPro jest git - używam go w reportażu, często dźwięk jest wystarczający nawet kiedy nie jest dokładnie wycelowany pod ryja
Nie jestem też dźwiękowym onanistą - ma być wyraźne i wystarczająco, nikt z tego typu klientów nie zauważy różnicy.
https://www.youtube.com/watch?v=A9ddMtv5cWg
Tu ostatnia robota i dźwięk jest z Ntg-2 wpinanego w kamerę i te "setki w akcji" są z Videomic Pro (dodam tylko, że to było grane na szczycie Śnieżki, dość mocno wiało i było baaaaardzo głośno - jak to na wyścigu).
Na śluby rozstawiam Ntg-2 wycelowany w głośnik, dodatkowo (też pod głośnik) zapinam pchełkę. Wcześniej grałem RodeGo, a od niedawna mam zestaw Rode Newsshooter i jest rewelacyjny - możesz wpiąć mikrofon xlr, możesz też wpiąć pchełkę po jack u i dodatkowo ma wyjście na odsłuch. W końcu coś fajniejszego i tańszego niż Sennheisery. Polecam.
Gdybym nie miał żadnego audio to drugi raz bym kupił tak sam zestaw (a mając więcej kasy zdecydowanie lepiej kupić Ntg3).
A na bardziej zaawansowane i ultra pro zlecenia warto wybrać dźwiękowca, moim zdaniem na tym pułapie Rode daje wystarczający i zadowalający efekt. To jak filmowanie np ślubniaka w RAW ach - można... tylko czy warto?
Takie jest moje zdanie.
Jak ja lubię oglądać Twoje produkcje z świata sportu
Zaliczyłeś jakiś Triathlon w tym roku? Jako operator lub startujący ?
Myślę, że ja będąc na przygotowaniach będę miał dużo lepsze warunki niż Ty na górze Śnieżki
Rode VideomicPro - bardzo mocno się nad nim zastanawiam
Który Rode do reportażu?
razor89md pisze:Rode VideomicPro - bardzo mocno się nad nim zastanawiam
Ten ślubniak, który komentowałeś - on też z RodaPro.
Triathlon jako startujący... niestety IronMana przesunęli mi ze względu na C19 na 2021, a jeden, który nagrywałem (w miniony weekend) właśnie montuję
Dzięki za miłe słowo.
Który Rode do reportażu?
razor89md pisze:Źródło posta Do tej pory ogrywam wszystko na dwóch rejestratorach:
- nieśmiertelny Zoom H1
- Tascam DR 10L - klapa młodego
Zawsze wpinałem się w orkiestrę ale ostatnio trafiam na chyba głuchych "Artystów" bo nawet jak ustawie lvl na 1 to mam ogromne przestery.
Trzeba zacząć od tego, że "nieśmiertalny ZOOM H1" jest urządzeniem amatorskim, nie nadaje się zbytnio do współpracy nawet z urządzeniami audio semi-pro, bo tam obowiązuje nominalny poziom sygnału +4dBu (@ 0dB) z headroomem do nawet 22-24dBu (sprzęt PRO, taki semi-PRO tak do 16-18dBu po czym sam wewnętrznie się przesterowuje).
Nieśmiertelnym, prostym i niezawodnym rekorderem "weselnym" jest DR-40. I co istotne - nie da się go przesterować - ma fizycznie oddzielne tory audio dla MIC i LINE (w ZOOMach tego nie ma).
Który Rode do reportażu?
tomekk79 pisze:Źródło postarazor89md pisze:Źródło posta Do tej pory ogrywam wszystko na dwóch rejestratorach:
- nieśmiertelny Zoom H1
- Tascam DR 10L - klapa młodego
Zawsze wpinałem się w orkiestrę ale ostatnio trafiam na chyba głuchych "Artystów" bo nawet jak ustawie lvl na 1 to mam ogromne przestery.
Trzeba zacząć od tego, że "nieśmiertalny ZOOM H1" jest urządzeniem amatorskim, nie nadaje się zbytnio do współpracy nawet z urządzeniami audio semi-pro, bo tam obowiązuje nominalny poziom sygnału +4dBu (@ 0dB) z headroomem do nawet 22-24dBu (sprzęt PRO, taki semi-PRO tak do 16-18dBu po czym sam wewnętrznie się przesterowuje).
Nieśmiertelnym, prostym i niezawodnym rekorderem "weselnym" jest DR-40. I co istotne - nie da się go przesterować - ma fizycznie oddzielne tory audio dla MIC i LINE (w ZOOMach tego nie ma).
A DR60mkII?
Który Rode do reportażu?
8kmichal pisze:Źródło postaA DR60mkII?
A to już zupełnie inna historia, pomimo, że sam produkt nadal z półki raczej amatorskiej, no może ew. takiej semi-pro
Generalnie znakomita większość Tascamów, w tym oczywiście DR-60/70, 'ręczniak' DR-40 też i inne (za wyjątkiem DR-05/DR-07) mają dwa, fizyczne tory wejściowe, oddzielnie dla sygnałów mikrofonowych oddzielnie dla liniowych. Po przełączeniu w tryb LINE można je karmić dosyć wysokimi poziomami sygnału, nawet do +20dB (oczywiście nie dotyczy to wejść 3-4 w DR-60 - to jest przystosowane do poziomów w sprzęcie konsumenckim).
Który Rode do reportażu?
Odgrzebuje bo robię zakupy na sezon , tak tak uważam, że się odbędzie
Zdecydowałem, że kupię Rode VideoMic Pro
Pytanie do Was czy jest sens dopłacać do Rode VideoMic Pro Plus?
Korzysta ktoś?
Zdecydowałem, że kupię Rode VideoMic Pro
Pytanie do Was czy jest sens dopłacać do Rode VideoMic Pro Plus?
Korzysta ktoś?
Który Rode do reportażu?
razor89md pisze:Źródło posta Odgrzebuje bo robię zakupy na sezon , tak tak uważam, że się odbędzie
Zdecydowałem, że kupię Rode VideoMic Pro
Pytanie do Was czy jest sens dopłacać do Rode VideoMic Pro Plus?
Korzysta ktoś?
Ja bym jeszcze pomyślał o Rode VideoMic NTG. Nieco droższy ale chyba warto.
Który Rode do reportażu?
wemlo pisze:Źródło posta Rode VideoMic NTG
Sprawdzę ale widzę, że dokładnie ta sama cena co Rode VideoMic Pro+
Widzę, że ma wbudowany spory akumulator a to już duży plus
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości