Który Rode do reportażu?

Rejestracja, odtwarzanie i obróbka
razor89md
Awatar użytkownika

Który Rode do reportażu?

30.08.2020, 12:22

Do tej pory ogrywam wszystko na dwóch rejestratorach:
- nieśmiertelny Zoom H1
- Tascam DR 10L - klapa młodego

Zawsze wpinałem się w orkiestrę ale ostatnio trafiam na chyba głuchych "Artystów" bo nawet jak ustawie lvl na 1 to mam ogromne przestery.
Swoją drogą rekord w tym roku wynosi 110db :o :shock:

Chciałbym kupić na dniach mikrofon coś co fajnie by zbierało dźwięk, miałbym to wpięte w puszkę, da radę na sali i zbierze mi fajnie dźwięk na przygotowaniach.

Który wybrać i dlaczego:
1 - Rode Stereo VideoMic Pro Rycote - wczoraj widziałem na fb, że mają problem w niektórych aparatach bo podobno nagrywa mono, coś ktoś wie na ten temat?
2 - Rode VideoMic Pro Rycote
3 - Rode VideoMic GO (najtańszy, najzwyklejszy)

Dzięki za rady, zapraszam do dyskusji.
kulfi82
Awatar użytkownika

Który Rode do reportażu?

30.08.2020, 16:43

żaden z wymienionych..
"Ojciec Zdzicha"
razor89md
Awatar użytkownika

Który Rode do reportażu?

30.08.2020, 17:20

kulfi82 pisze:Źródło posta żaden z wymienionych..


Dzięki kulfi ;)

Który używasz lub byś polecił?
Dlaczego odrzucasz rode które wymieniłem?
docxxx

Który Rode do reportażu?

30.08.2020, 19:56

W sumie podepnę się pod to pytanie. Ja też próbowałem budżetowych Rode itp. i mi zawsze wychodziło, że najlepszy dźwięk był bezpośrednio z puszki GH5s :?
SOUNDplay

Który Rode do reportażu?

30.08.2020, 21:27

razor89md pisze:Źródło posta Swoją drogą rekord w tym roku wynosi 110db

Czym to zmierzyłeś ? ;)
Krzychu
Awatar użytkownika

Który Rode do reportażu?

30.08.2020, 21:44

Ja , jeśli muszę , to używam SE Electronics ProMic Laser który udało mi się kupić jakieś 3 lata temu na Ibood za cenę 250 zł o ile dobrze pamiętam. Nie mniej jednak , na sali zawsze wpinam się w mikser lub ustawiam rejestrator (Tascam DR40) przy głośniku i mieszam ten dźwięk z jakąś nieruchomą puszką ustawioną na statywie na sali.
https://www.infomusic.pl/artykul/41488, ... omic-laser
sven

Który Rode do reportażu?

30.08.2020, 22:17

Rode VideoMic NTG
razor89md
Awatar użytkownika

Który Rode do reportażu?

31.08.2020, 07:48

SOUNDplay pisze:Źródło posta
razor89md pisze:Źródło posta Swoją drogą rekord w tym roku wynosi 110db

Czym to zmierzyłeś ? ;)


Mało precyzyjnym przyrządem jakim jest Apple Watch :lol:
Fakt, ze grali cholernie głośno.
Kolega w zatyczkach mówił ze ma już dosyć.
docxxx

Który Rode do reportażu?

31.08.2020, 08:02

Krzychu pisze:Źródło posta Ja , jeśli muszę , to używam SE Electronics ProMic Laser który udało mi się kupić jakieś 3 lata temu na Ibood za cenę 250 zł o ile dobrze pamiętam.


Mam to coś, kupiłem też właśnie na iBood i leży w szafie. Już z puszki dźwięk jest lepszy (nawet w Nikonie D750!) niż z tego mikrofonu :(
8kmichal
Awatar użytkownika

Który Rode do reportażu?

31.08.2020, 08:23

Rode VideomicPro jest git - używam go w reportażu, często dźwięk jest wystarczający nawet kiedy nie jest dokładnie wycelowany pod ryja :)
Nie jestem też dźwiękowym onanistą - ma być wyraźne i wystarczająco, nikt z tego typu klientów nie zauważy różnicy.

https://www.youtube.com/watch?v=A9ddMtv5cWg
Tu ostatnia robota i dźwięk jest z Ntg-2 wpinanego w kamerę i te "setki w akcji" są z Videomic Pro (dodam tylko, że to było grane na szczycie Śnieżki, dość mocno wiało i było baaaaardzo głośno - jak to na wyścigu).

Na śluby rozstawiam Ntg-2 wycelowany w głośnik, dodatkowo (też pod głośnik) zapinam pchełkę. Wcześniej grałem RodeGo, a od niedawna mam zestaw Rode Newsshooter i jest rewelacyjny - możesz wpiąć mikrofon xlr, możesz też wpiąć pchełkę po jack u i dodatkowo ma wyjście na odsłuch. W końcu coś fajniejszego i tańszego niż Sennheisery. Polecam.
Gdybym nie miał żadnego audio to drugi raz bym kupił tak sam zestaw (a mając więcej kasy zdecydowanie lepiej kupić Ntg3).


A na bardziej zaawansowane i ultra pro zlecenia warto wybrać dźwiękowca, moim zdaniem na tym pułapie Rode daje wystarczający i zadowalający efekt. To jak filmowanie np ślubniaka w RAW ach - można... tylko czy warto?
Takie jest moje zdanie.
razor89md
Awatar użytkownika

Który Rode do reportażu?

31.08.2020, 20:43

8kmichal pisze:Źródło posta Rode VideomicPro jest git - używam go w reportażu, często dźwięk jest wystarczający nawet kiedy nie jest dokładnie wycelowany pod ryja :)
Nie jestem też dźwiękowym onanistą - ma być wyraźne i wystarczająco, nikt z tego typu klientów nie zauważy różnicy.

https://www.youtube.com/watch?v=A9ddMtv5cWg
Tu ostatnia robota i dźwięk jest z Ntg-2 wpinanego w kamerę i te "setki w akcji" są z Videomic Pro (dodam tylko, że to było grane na szczycie Śnieżki, dość mocno wiało i było baaaaardzo głośno - jak to na wyścigu).

Na śluby rozstawiam Ntg-2 wycelowany w głośnik, dodatkowo (też pod głośnik) zapinam pchełkę. Wcześniej grałem RodeGo, a od niedawna mam zestaw Rode Newsshooter i jest rewelacyjny - możesz wpiąć mikrofon xlr, możesz też wpiąć pchełkę po jack u i dodatkowo ma wyjście na odsłuch. W końcu coś fajniejszego i tańszego niż Sennheisery. Polecam.
Gdybym nie miał żadnego audio to drugi raz bym kupił tak sam zestaw (a mając więcej kasy zdecydowanie lepiej kupić Ntg3).


A na bardziej zaawansowane i ultra pro zlecenia warto wybrać dźwiękowca, moim zdaniem na tym pułapie Rode daje wystarczający i zadowalający efekt. To jak filmowanie np ślubniaka w RAW ach - można... tylko czy warto?
Takie jest moje zdanie.


Jak ja lubię oglądać Twoje produkcje z świata sportu :!: :D

Zaliczyłeś jakiś Triathlon w tym roku? Jako operator lub startujący ? ;)

Myślę, że ja będąc na przygotowaniach będę miał dużo lepsze warunki niż Ty na górze Śnieżki ;)
Rode VideomicPro - bardzo mocno się nad nim zastanawiam ;)
8kmichal
Awatar użytkownika

Który Rode do reportażu?

31.08.2020, 21:14

razor89md pisze:Rode VideomicPro - bardzo mocno się nad nim zastanawiam ;)


Ten ślubniak, który komentowałeś - on też z RodaPro.
Triathlon jako startujący... niestety IronMana przesunęli mi ze względu na C19 na 2021, a jeden, który nagrywałem (w miniony weekend) właśnie montuję :)
Dzięki za miłe słowo.
tomekk79

Który Rode do reportażu?

6.09.2020, 18:09

razor89md pisze:Źródło posta Do tej pory ogrywam wszystko na dwóch rejestratorach:
- nieśmiertelny Zoom H1
- Tascam DR 10L - klapa młodego

Zawsze wpinałem się w orkiestrę ale ostatnio trafiam na chyba głuchych "Artystów" bo nawet jak ustawie lvl na 1 to mam ogromne przestery.

Trzeba zacząć od tego, że "nieśmiertalny ZOOM H1" jest urządzeniem amatorskim, nie nadaje się zbytnio do współpracy nawet z urządzeniami audio semi-pro, bo tam obowiązuje nominalny poziom sygnału +4dBu (@ 0dB) z headroomem do nawet 22-24dBu (sprzęt PRO, taki semi-PRO tak do 16-18dBu po czym sam wewnętrznie się przesterowuje).
Nieśmiertelnym, prostym i niezawodnym rekorderem "weselnym" jest DR-40. I co istotne - nie da się go przesterować - ma fizycznie oddzielne tory audio dla MIC i LINE (w ZOOMach tego nie ma).
8kmichal
Awatar użytkownika

Który Rode do reportażu?

6.09.2020, 21:49

tomekk79 pisze:Źródło posta
razor89md pisze:Źródło posta Do tej pory ogrywam wszystko na dwóch rejestratorach:
- nieśmiertelny Zoom H1
- Tascam DR 10L - klapa młodego

Zawsze wpinałem się w orkiestrę ale ostatnio trafiam na chyba głuchych "Artystów" bo nawet jak ustawie lvl na 1 to mam ogromne przestery.

Trzeba zacząć od tego, że "nieśmiertalny ZOOM H1" jest urządzeniem amatorskim, nie nadaje się zbytnio do współpracy nawet z urządzeniami audio semi-pro, bo tam obowiązuje nominalny poziom sygnału +4dBu (@ 0dB) z headroomem do nawet 22-24dBu (sprzęt PRO, taki semi-PRO tak do 16-18dBu po czym sam wewnętrznie się przesterowuje).
Nieśmiertelnym, prostym i niezawodnym rekorderem "weselnym" jest DR-40. I co istotne - nie da się go przesterować - ma fizycznie oddzielne tory audio dla MIC i LINE (w ZOOMach tego nie ma).


A DR60mkII?
tomekk79

Który Rode do reportażu?

7.09.2020, 21:56

8kmichal pisze:Źródło postaA DR60mkII?

A to już zupełnie inna historia, pomimo, że sam produkt nadal z półki raczej amatorskiej, no może ew. takiej semi-pro :)
Generalnie znakomita większość Tascamów, w tym oczywiście DR-60/70, 'ręczniak' DR-40 też i inne (za wyjątkiem DR-05/DR-07) mają dwa, fizyczne tory wejściowe, oddzielnie dla sygnałów mikrofonowych oddzielnie dla liniowych. Po przełączeniu w tryb LINE można je karmić dosyć wysokimi poziomami sygnału, nawet do +20dB (oczywiście nie dotyczy to wejść 3-4 w DR-60 :) - to jest przystosowane do poziomów w sprzęcie konsumenckim).

Wróć do „Dźwięk”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 4KSony A6300 A6500 A7 mark 3Zhiyun Crane 2 | WeeBill LabMoza Air 2Canon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FS7 FS5GradingPanasonic GH5s GH5Gimbal