Szybkie pytania - DaVinci Resolve

lmalecki

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

25.03.2019, 21:37

Kenzo pisze:Źródło posta Mam pytanie o audio w multikamerze. Resolve po połączeniu plików w multikamerę tworzy jedną (mix??) scieżkę audio.
Mam 6 kamer, każda ma 8 ścieżek dźwiękowych. Oczekuję efektu aby po połączniu w multikamerę dalej mieć 8 ścieżek audio i móc je dowolnie przełączać między kamerami

Możesz to zrobić ustawiając (jeśli o tym samym myślimy :) :

1. ścieżkę audio w timeline na 8 kanałów (prawy na audio track -> Change track type to -> Adaptive -> 8)
2. następnie w edycji Multicamu (prawy -> open in Timeline) :
- każdą ze ścieżeka audio ustawiasz na 8 kanałów
- zaznaczasz wszystkie klipy audio -> prawy -> Clip Attributes -> zakładka Audio -> format -> Adaptive 8 i ustawiasz Source Channel na Embedded 1-8 dla każdego kanału

Teraz Multicam nie będzie mixem stereo, a 8 kanałowym i można rozdzielać kanały dowolnie.

Jeśli chcesz przestawić ścieżki / poziomy po cięciach, ale na źródłowym pliku, możesz wybrać klip/(y) prawym -> Flatten Multicam Clip i rozdzielić wtedy ścieżki
Kenzo
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

25.03.2019, 22:34

No tak, tylko to nic nie daje. Dalej dla mnie jest widoczny jeden track, tyle, że Adaptive.
Wyjaśniając, potrzebuję przykładowo wziąć dźwięk z kanału 2 kamery 1, kanału 5, kamery 4 kanału 7 kamery 6 i niestety zmieniać te kanały prawie co cięcie. Da się to zrobić?
lmalecki

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

25.03.2019, 22:42

Kenzo pisze:No tak, tylko to nic nie daje. Dalej dla mnie jest widoczny jeden track, tyle, że Adaptive.
Wyjaśniając, potrzebuję przykładowo wziąć dźwięk z kanału 2 kamery 1, kanału 5, kamery 4 kanału 7 kamery 6 i niestety zmieniać te kanały prawie co cięcie. Da się to zrobić?


Trochę mniej wygodnie, ale jeśli używasz w danej chwili tylko jednej ścieżki to mógłbyś spróbować tak: ścieżkę w głównym timeline ustawiasz na mono, po zrobieniu cięcia wybierasz flatten multicam clip -> clip attribute i wybierasz tylko tą jedną z 8 ścieżek z tego konkretnego klipu którą potrzebujesz. Flatten i Clip attribute można zbindować sobie pod klawisze albo macro
Kenzo
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

25.03.2019, 22:55

Dobra, to nie przejdzie, w Avidzie tylko muszę kliknąć prawym przyciskiem mychy na na klip audio i wybieram z której kamery ma być. Tutaj to by było raczej zbyt skomplikowane.
Szukałem zresztą po zagranicznych forach i ludzie też na to narzekają. Tak czy inaczej twój sposób działa ale byłby cholernie uciążliwy. Dzięki za pomoc.
lmalecki

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

25.03.2019, 23:10

Kenzo pisze:Dobra, to nie przejdzie, w Avidzie tylko muszę kliknąć prawym przyciskiem mychy na na klip audio i wybieram z której kamery ma być. Tutaj to by było raczej zbyt skomplikowane.
Szukałem zresztą po zagranicznych forach i ludzie też na to narzekają. Tak czy inaczej twój sposób działa ale byłby cholernie uciążliwy. Dzięki za pomoc.


To raczej tylko taki zastępczy substytut rozwiązania problemu, bardzo doraźnie, bo na dłuższą metę można by się niestety mocno zmęczyć ;)

A w Avidzie wybierasz kąt kamery i ścieżkę z jednego miejsca? Rozumiem, że te 8 ścieżek audio dla wszystkich klipów w multicamie (w danej sekundzie) się różnią? Każdy plik ma zupełnie osobne, nie powiązane 8 ścieżek? I najpierw chciałbyś wybrać kąt kamery i potem konkretną ścieżkę w tej kamerze?

Bo jeśli ścieżki audio (1-8) byłyby zbieżne w kamerach to możnaby to skutecznie i szybko zrobić
Kenzo
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

25.03.2019, 23:29

Tak, dokładnie, przy 6 kamerach to 48 zupełnie całkiem różnych torów audio.
W Avidzie to się tak łączy:
Obrazek

Prawoklik na dowolnej scieżce audio pozwala mi wybrać z której kamery chce wziąć dzwiek. Czyli ścieżka A1 jest jakby multikamera, ktora zawiera dzwięk z 1 sciezki ze wszystkich kamera, A2 z drugiej, itd.
alias
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

26.03.2019, 08:21

Kenzo pisze:Źródło posta Prawoklik na dowolnej scieżce audio pozwala mi wybrać z której kamery chce wziąć dzwiek. Czyli ścieżka A1 jest jakby multikamera, ktora zawiera dzwięk z 1 sciezki ze wszystkich kamera, A2 z drugiej, itd.

obróbka audio to zupełnie nie moja jurysdykcja,
ale mnie coś świta, że to chcesz uzyskać jakby z automatu jest osiągalne w module Fairlight a nie w zakładce edycji
Kenzo
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

26.03.2019, 10:36

Eee, raczej nie, to nie obróbka audio, tylko zwykły codzienny montaż. Takich rzeczy jak Fairlight, Protools czy Samplitude to nawet patykiem nie tykam. :D
Kenzo
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

29.03.2019, 13:48

Kurczę. próbuje się przekonać do Resolve'a, ale co chwilę wpadam na jakąś dziwną logikę tego programu. Może mi ktoś wytłumaczyć czy Resolve ma spieprzone trimmowanie, czy tylko ja coś źle robię?

1. Przykładowo chcę rozciągnąć klip (w lewo), czyli go wydłużam.
W Avidzie to wygląda tak.
Obrazek

Czyli jak widać, audio na wszystkich ścieżkach zostało przecięte i całość odsunięta w prawo.

A teraz Resolve:
Obrazek

Jak widać, audio nie zostało przecięte i synchron wszystkiego co nad klipem dźwiękowym, poszedł się ...
A, co gdybyśmy zamiast rozszerzać, to skrócili klip video.

Obrazek

Teraz nie dość, że szlag trafił synchro to jeszcze końcówka klipu audio została obcięta. Można temu zaradzić, najpierw przecinając cały timeline w miejscu, gdzie chcemy trimować, wtedy wszystko działa normalnie (czyli jak w innych programach montażowych). No ale chyba nie tędy droga, żeby sobie utrudniać.

Druga rzecz, to tzw. TOP/TAIL, jedna z moich ulubionych funkcji. W Premierce to się nazywa Ripple Trim Next/Previous,a w Davinci podobno Ripple Start/End to Playhead.
W Avidzie i Premierce działa to tak, tnąc po scieżce video.

Obrazek

A w Resolve tak:

Obrazek

Owszem video zostaje przycięte, ale audio zamiast być wycięte między początkiem klipu video, a kursorem, zostaje wycięte do początku klipu :shock:
Spróbowałem to samo zrobić z zaznaczonym klipem video.

Obrazek

O, żadna w sumie niespodzianka, działa jak trimowanie, czyli obcina koncówkę klipu audio i rozwala synchronizację nad tym klipem.
No i teraz, czy ja coś źle robię czy to niby ma tak działać????
Khasseini

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

1.04.2019, 16:45

Rany, miałem dokładnie ten sam problem :roll:
Movf

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

7.04.2019, 02:14

Jak to jest z kluczem do Davinci Resolve Studio? Ile komputerów mogę pod to podpiąć? Kolegę też skorzysta czy nie? :)
alias
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

7.04.2019, 11:19

Movf pisze:Źródło posta Jak to jest z kluczem do Davinci Resolve Studio? Ile komputerów mogę pod to podpiąć? Kolegę też skorzysta czy nie?

ja ma klucze usb, i z tego co pamiętam tak samo jest kodem
może być aktywna tylko jedna licencja w danej chwili,
jak chcesz na innym kompie musisz dezaktywować licencję na jednym i aktywować na nowym

ale czy jest tak na pewno to nie wiem bo nie sprawdzałem osobiście
Movf

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

7.04.2019, 12:17

alias pisze:Źródło posta
Movf pisze:Źródło posta Jak to jest z kluczem do Davinci Resolve Studio? Ile komputerów mogę pod to podpiąć? Kolegę też skorzysta czy nie?

ja ma klucze usb, i z tego co pamiętam tak samo jest kodem
może być aktywna tylko jedna licencja w danej chwili,
jak chcesz na innym kompie musisz dezaktywować licencję na jednym i aktywować na nowym

ale czy jest tak na pewno to nie wiem bo nie sprawdzałem osobiście


Kiedyś coś mi się przewinęło na internecie, że dwa komputery.
Będę musiał oddać swój komputer na gwarancję...
Mając materiały na osobnych dyskach w jaki sposób mogę kontynuować pracę na innym komputerze?
Co skopiować i exportować, nigdy tego nie robiłem
Ostatnio zmieniony 7.04.2019, 13:39 przez Movf, łącznie zmieniany 1 raz.
alias
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

7.04.2019, 12:58

na 2 komputery na pewno jest Magix
ale czy DR to nie wiem ;)
rosi

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

7.04.2019, 19:58

Zaczynam myśleć nad nowym komputerem do postprodukcji w DAVINCI RESOLVE STUDIO i składam go sam.
1-Pytanie: jaki wstawić procesor INTELA, musi on płynnie pracować z materiałem 4K H264, bez zacięć podczas renderingu najlepiej 1 sek do 1 sek. 2-Pytanie: jaką karte graficzną nVidia GeForce zainstalować i tak samo do płynnego renderingu . Oczywiście generalnie chodzi mi o to "OD" JAKIEGO PROCESORA I KARTY GRAFICZNEJ w górę , zaczyna się płynna praca. Tylko INTEL I NVIDIA. Pozostałe elementy dobiorę sam dopasowując je do tego co mi doradzicie. Pozdrawiam :0)
alias
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

7.04.2019, 20:41

minimum to i5, 1050Ti, 16GB RAM
rosi

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

7.04.2019, 21:36

alias pisze:Źródło posta minimum to i5, 1050Ti, 16GB RAM

Taki zestaw mam obecnie w laptopie z dyskami SSD i M2 , i bardzo to wolno renderuje.
Generalnie chodzi mi o to żeby czas renderu był równy z czasem pliku filmu .
1godz filmu = 1 godz renderingu.
alias
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

7.04.2019, 22:04

na takiej konfiguracji w normalnym PC czas renedru jest 3x szybszy niż czas filmu 4K DCI w 25fps
warunkiem jest DR Studio i wybranie kodera Nvidia
rosi

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

7.04.2019, 22:12

alias pisze:Źródło posta DR Studio i wybranie kodera Nvidia

A gdzie się wybiera ten koder NVIDIA w DS STUDIO ,może coś mam źle poustawiane w DS STUDIO ?
Naprawdę 1 godz film mogę wyrenderować w 20 min ?
alias
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

8.04.2019, 00:09

w module Deliver -> w zakładce Video -> masz kolejno:
Format /np. QuickTime /
Codec / np. H.264 /
Encoder <- tu normalnie masz Native i zmieniasz na Nvidia

rosi pisze:Źródło posta Naprawdę 1 godz film mogę wyrenderować w 20 min ?

tak, na tej konfiguracji co podałem
ja u siebie renderuję w 7 minut ;)
Gruby Pan Albert

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

8.04.2019, 00:17

alias pisze:Źródło posta minimum to i5, 1050Ti, 16GB RAM


Ryzen 2600 nie będzie szybszy?

A do tego, jak wygląda praca na plikach H265 w DR? Interesują mnie np pliki z X-T3 4k, ALL-I, 400 mpbs
alias
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

8.04.2019, 00:59

Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta A do tego, jak wygląda praca na plikach H265 w DR?

tak jak na każdym innym formacie

Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Ryzen 2600 nie będzie szybszy?

nie wiem, co będzie szybsze
padałem takie minimum, o jakie pyta rosi

Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Interesują mnie np pliki z X-T3 4k, ALL-I, 400 mpbs

wystaw taki plik to sprawdzę
Movf

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

8.04.2019, 10:56

Wysyłam mój komputer z windowsem na gwarancję i muszę przenieść projekt na komputer zastępczy, będzie to macbook. Zwykłe export project w .drp wystarczy? Nigdy czegoś takiego nie robiłem
Drugie pytanie czy odtworzy mi miateriały na macu z dysku który mam w exfat
kulfi82
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

8.04.2019, 11:39

Kenzo pisze:Źródło posta Kurczę. próbuje się przekonać do Resolve'a, ale co chwilę wpadam na jakąś dziwną logikę tego programu. Może mi ktoś wytłumaczyć czy Resolve ma spieprzone trimmowanie, czy tylko ja coś źle robię?

czy ktoś może potwierdzić to z czym walczy Kenzo.. kończę sezon i chciałbym zrobić 3 podejście do DR, ale ten powyższy problem to jakaś kpina i nie wiem czy to odosobniony przypadek.
"Ojciec Zdzicha"
alias
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

8.04.2019, 11:59

Movf pisze:Źródło posta Drugie pytanie czy odtworzy mi miateriały na macu z dysku który mam w exfat

tak, maczki otwierają wszystko
w drugą stronę jest dupa, PC nie otwiera maczkowych formatów, a w zasadzie linuksowych bo to są systemy plików z linuksa zaczerpnięte

Dodano po 1 minucie 40 sekundach:
Movf pisze:Źródło posta Zwykłe export project w .drp wystarczy? Nigdy czegoś takiego nie robiłem

tak, a surówki gdzie masz?

Dodano po 2 minutach 10 sekundach:
kulfi82 pisze:Źródło posta czy ktoś może potwierdzić to z czym walczy Kenzo.. kończę sezon i chciałbym zrobić 3 podejście do DR, ale ten powyższy problem to jakaś kpina i nie wiem czy to odosobniony przypadek.

dziś ma być premiera DR16, a w nim nowe podejście do edytora
plotka mówi, że ma być edycja jak konkurencyjnych produktach
Kenzo
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

8.04.2019, 12:25

kulfi82 pisze:Źródło posta czy ktoś może potwierdzić to z czym walczy Kenzo.. kończę sezon i chciałbym zrobić 3 podejście do DR, ale ten powyższy problem to jakaś kpina i nie wiem czy to odosobniony przypadek.

To niestety tak działa, zgłębiłem temat dość dokładnie na forum Blackmagica i tam też ludzie na to narzekali.
Ale oddając sprawiedliwość, to chyba za bardzo nasiąkłem Avidem, bo na Premierce i starym FinalCut, trimmowanie działa dokładnie tak samo.
Natomiast Top/Tail tylko na Resolve działa tak dziwnie.

alias pisze:Źródło posta dziś ma być premiera DR16, a w nim nowe podejście do edytora
plotka mówi, że ma być edycja jak konkurencyjnych produktach


Oby, tak było. I mam nadzieję, że o oknie Timecodu też ktoś pomyślał. :)
kulfi82
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

8.04.2019, 12:51

alias pisze:Źródło posta ziś ma być premiera DR16, a w nim nowe podejście do edytora
plotka mówi, że ma być edycja jak konkurencyjnych produktach


jak będziesz oglądał, daj jakieś "streszczonko" ;)
"Ojciec Zdzicha"
Gruby Pan Albert

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

8.04.2019, 13:41

alias pisze:Źródło posta
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta A do tego, jak wygląda praca na plikach H265 w DR?

tak jak na każdym innym formacie


Tu bardziej mi chodziło o płynność pracy ;)

alias pisze:Źródło posta
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Ryzen 2600 nie będzie szybszy?

nie wiem, co będzie szybsze
padałem takie minimum, o jakie pyta rosi


Myślałem, że wiesz ;)

alias pisze:Źródło posta
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta

wystaw taki plik to sprawdzę
[/quote]

Right away. Poniżej znalazłem póki co linki do plików od panów z optycznych. Trochę mało ale chyba ślepy jestem i nie widzę za specjalnie dużo sampli ;/ (albo praca nie pozwala mi klikać w każdy napotkany link, takie zboczenie zawodowe przeszkadzające w życiu codzienym, czasem :lol: :( )

http://pliki.optyczne.pl/fuji_xt3/filmy/DSCF5794.MOV 30p
http://pliki.optyczne.pl/fuji_xt3/filmy/DSCF5795.MOV 25p
http://pliki.optyczne.pl/fuji_xt3/filmy/DSCF5796.MOV 24p

http://pliki.optyczne.pl/fuji_xt3/filmy/DSCF5798.MOV 30p
http://pliki.optyczne.pl/fuji_xt3/filmy/DSCF5799.MOV 25p
http://pliki.optyczne.pl/fuji_xt3/filmy/DSCF5800.MOV 24p

Takie coś starczy czy coś więcej trzeba?
alias
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

8.04.2019, 14:52

tak, starczy
wieczorem sprawdzę na słabszej maszynie

Dodano po 38 minutach 49 sekundach:
Movf pisze:Źródło posta Jak to jest z kluczem do Davinci Resolve Studio? Ile komputerów mogę pod to podpiąć? Kolegę też skorzysta czy nie?

Movf, sprawdziłem, że klucz licencyjny można aktywować na 2 komputerach jednocześnie
próba dołączenia trzeciego wymaga zdjęcia aktywacji z pierwszego lub drugiego
a więc można mieć jedną licencję jednocześnie na stacjonarny i na laptopa, lub z kolegą do spółki
aktywacja/dezaktywacja wymaga połączenia z internetem

ciekawe, że można poprosić support o bezpłatną wymianę klucza usb na kod licencyjny
co powoduje, że jak ktoś nie mógł pracować na dwóch komputerach to teraz może ;)
wymianę można zrobić przez partnera handlowego BM
8kmichal
Awatar użytkownika

Szybkie pytania - DaVinci Resolve

8.04.2019, 15:29

alias pisze:Źródło posta ciekawe, że można poprosić support o bezpłatną wymianę klucza usb na kod licencyjny
co powoduje, że jak ktoś nie mógł pracować na dwóch komputerach to teraz może
wymianę można zrobić przez partnera handlowego BM


Jak to zrobić ? Ja mam właśnie dongla USB i bardzo męczy mnie przekładanie go pomiędzy laptopem a PC...

Wróć do „DaVinci Resolve”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal