Ruchome plamy po korekcji koloru

alias
Awatar użytkownika

Ruchome plamy po korekcji koloru

27.01.2023, 21:30

Degenerado pisze:Źródło posta ale ludziom można wszystko wcisnąć i wmówić i będą największe gówno chwalić bo.... takie kupili

gwoli ścisłości, nie jestem żadnym psychofanem tej marki, nawet nie mam i nigdy nie miał iphona
ale trafiają do mnie nagrania z urządzeń większości wiodących producentów, i tylko na tej podstawie wysuwam swoje wnioski
po prostu widzę co montuję i koloruję

Dodano po 7 minutach 12 sekundach:
sir-Gio pisze:Źródło posta Kręcone było 30kl/s, migawka 1/50s (powinno być 1/60s, ale zostało mi po filmowaniu świateł poprzedniego dnia), 8 bit. Nie wycinałem początku i końca bo eksport mógłby coś zmienić. Tryb Pro z ręcznym ustawianiem ostrości, balansu bieli, ISO itp. Wszystko zablokowane Stabilizacja OIS. Wadą A52 jest przeostrzenie. Mniej przeostrzają inne aplikacje jak OpenCamera czy Filmic Pro - będę musiał się na nie przerzucić.

większym problem jest tu chyba zmieniający się klatkaż, który wcale nie wynosi 30 kl/s
a który powoduje że edytory video degradują obraz generując dziwne artefakty, kiedy to stały klatkaż projektu spotyka się ze zmiennym klatkażem surówki
dlatego ja takie materiały obrabiam w magixie, który nie ma problemów w takich sytuacjach, ale dlatego że uwzględnili to jego twórcy
sir-Gio

Ruchome plamy po korekcji koloru

27.01.2023, 21:58

większym problem jest tu chyba zmieniający się klatkaż, który wcale nie wynosi 30 kl/s
a który powoduje że edytory video degradują obraz generując dziwne artefakty, kiedy to stały klatkaż projektu spotyka się ze zmiennym klatkażem surówki
dlatego ja takie materiały obrabiam w magixie, który nie ma problemów w takich sytuacjach, ale dlatego że uwzględnili to jego twórcy

Ciekawe co piszesz. Zauważyłem też, że dokładnie co 30 latek (co 1 sekunda) zmieniają się skokowo jasność, nasycenie, a nawet ostrość (widać to na ziemi na pierwszym planie - trzeba się dobrze przyjrzeć). Lepiej widać to na wykresach, które lekko skaczą w tych chwilach. Także kształt masek wyznaczonych różdżką zmienia się skokowo w tych właśnie momentach. Na niektórych innych klipach widać to jeszcze wyraźniej, a wtedy klip jest do wyrzucenia. Wypróbuję inne aplikacje do filmowania i zobaczę, czy tam też występuje to zjawisko.
Nikon D90, Samsung Galaxy A52, gimbal Moza Mini S, daVinci Resolve free edition
razor89md

Ruchome plamy po korekcji koloru

27.01.2023, 22:02

alias pisze:Źródło posta
Degenerado pisze:Źródło posta ale ludziom można wszystko wcisnąć i wmówić i będą największe gówno chwalić bo.... takie kupili

gwoli ścisłości, nie jestem żadnym psychofanem tej marki, nawet nie mam i nigdy nie miał iphona
ale trafiają do mnie nagrania z urządzeń większości wiodących producentów, i tylko na tej podstawie wysuwam swoje wnioski
po prostu widzę co montuję i koloruję

Dodano po 7 minutach 12 sekundach:
sir-Gio pisze:Źródło posta Kręcone było 30kl/s, migawka 1/50s (powinno być 1/60s, ale zostało mi po filmowaniu świateł poprzedniego dnia), 8 bit. Nie wycinałem początku i końca bo eksport mógłby coś zmienić. Tryb Pro z ręcznym ustawianiem ostrości, balansu bieli, ISO itp. Wszystko zablokowane Stabilizacja OIS. Wadą A52 jest przeostrzenie. Mniej przeostrzają inne aplikacje jak OpenCamera czy Filmic Pro - będę musiał się na nie przerzucić.

większym problem jest tu chyba zmieniający się klatkaż, który wcale nie wynosi 30 kl/s
a który powoduje że edytory video degradują obraz generując dziwne artefakty, kiedy to stały klatkaż projektu spotyka się ze zmiennym klatkażem surówki
dlatego ja takie materiały obrabiam w magixie, który nie ma problemów w takich sytuacjach, ale dlatego że uwzględnili to jego twórcy


Pisał wyżej, że robił stabilizację w innym programie a kolor w DR.
Pytanie czy zostało to jakiś wyeksportowane do DR czy poszła kompresja dodatkowa.

sir-Gio pisze:Źródło posta
Degenerado pisze:Źródło posta

większym problem jest tu chyba zmieniający się klatkaż, który wcale nie wynosi 30 kl/s
a który powoduje że edytory video degradują obraz generując dziwne artefakty, kiedy to stały klatkaż projektu spotyka się ze zmiennym klatkażem surówki
dlatego ja takie materiały obrabiam w magixie, który nie ma problemów w takich sytuacjach, ale dlatego że uwzględnili to jego twórcy

Ciekawe co piszesz. Zauważyłem też, że dokładnie co 30 latek (co 1 sekunda) zmieniają się skokowo jasność, nasycenie, a nawet ostrość (widać to na ziemi na pierwszym planie - trzeba się dobrze przyjrzeć). Lepiej widać to na wykresach, które lekko skaczą w tych chwilach. Także kształt masek wyznaczonych różdżką zmienia się skokowo w tych właśnie momentach. Na niektórych innych klipach widać to jeszcze wyraźniej, a wtedy klip jest do wyrzucenia. Wypróbuję inne aplikacje do filmowania i zobaczę, czy tam też występuje to zjawisko.


To przez stabilizację w post.
Przerabiałem to w APP jak dałem warp stabilizer i poszedłem robić w lumetrii to potrafił zmienić się kolor np w jasnych punktach, tego nie przeskoczysz
sir-Gio

Ruchome plamy po korekcji koloru

27.01.2023, 22:24

razor89md pisze:Źródło posta
alias pisze:Źródło posta
Degenerado pisze:Źródło posta ale ludziom można wszystko wcisnąć i wmówić i będą największe gówno chwalić bo.... takie kupili

gwoli ścisłości, nie jestem żadnym psychofanem tej marki, nawet nie mam i nigdy nie miał iphona
ale trafiają do mnie nagrania z urządzeń większości wiodących producentów, i tylko na tej podstawie wysuwam swoje wnioski
po prostu widzę co montuję i koloruję

Dodano po 7 minutach 12 sekundach:
sir-Gio pisze:Źródło posta Kręcone było 30kl/s, migawka 1/50s (powinno być 1/60s, ale zostało mi po filmowaniu świateł poprzedniego dnia), 8 bit. Nie wycinałem początku i końca bo eksport mógłby coś zmienić. Tryb Pro z ręcznym ustawianiem ostrości, balansu bieli, ISO itp. Wszystko zablokowane Stabilizacja OIS. Wadą A52 jest przeostrzenie. Mniej przeostrzają inne aplikacje jak OpenCamera czy Filmic Pro - będę musiał się na nie przerzucić.

większym problem jest tu chyba zmieniający się klatkaż, który wcale nie wynosi 30 kl/s
a który powoduje że edytory video degradują obraz generując dziwne artefakty, kiedy to stały klatkaż projektu spotyka się ze zmiennym klatkażem surówki
dlatego ja takie materiały obrabiam w magixie, który nie ma problemów w takich sytuacjach, ale dlatego że uwzględnili to jego twórcy


Pisał wyżej, że robił stabilizację w innym programie a kolor w DR.
Pytanie czy zostało to jakiś wyeksportowane do DR czy poszła kompresja dodatkowa.

sir-Gio pisze:Źródło posta
Degenerado pisze:Źródło posta

większym problem jest tu chyba zmieniający się klatkaż, który wcale nie wynosi 30 kl/s
a który powoduje że edytory video degradują obraz generując dziwne artefakty, kiedy to stały klatkaż projektu spotyka się ze zmiennym klatkażem surówki
dlatego ja takie materiały obrabiam w magixie, który nie ma problemów w takich sytuacjach, ale dlatego że uwzględnili to jego twórcy

Ciekawe co piszesz. Zauważyłem też, że dokładnie co 30 latek (co 1 sekunda) zmieniają się skokowo jasność, nasycenie, a nawet ostrość (widać to na ziemi na pierwszym planie - trzeba się dobrze przyjrzeć). Lepiej widać to na wykresach, które lekko skaczą w tych chwilach. Także kształt masek wyznaczonych różdżką zmienia się skokowo w tych właśnie momentach. Na niektórych innych klipach widać to jeszcze wyraźniej, a wtedy klip jest do wyrzucenia. Wypróbuję inne aplikacje do filmowania i zobaczę, czy tam też występuje to zjawisko.


To przez stabilizację w post.
Przerabiałem to w APP jak dałem warp stabilizer i poszedłem robić w lumetrii to potrafił zmienić się kolor np w jasnych punktach, tego nie przeskoczysz

Tyle, że to występuje także w klipach niestabilizowanych i jest widoczne na każdej dowolnej odtwarzarce filmów. Więc nie chodzi tu chyba o jakiś konflikt z klatkażem projektu. To coś musiało zostać zapisane już na karcie podczas filmowania. Przy czym ja nie używam nawet EIS w komórce. Może to jakieś problemy z zapisem, buforem pamięci ? Chociaż 60kl/s lub 4K, lub 80000kb/s też zapisuje bez większego pogorszenia płynności.
Nikon D90, Samsung Galaxy A52, gimbal Moza Mini S, daVinci Resolve free edition
alias
Awatar użytkownika

Ruchome plamy po korekcji koloru

27.01.2023, 23:41

sir-Gio pisze:Źródło posta Może to jakieś problemy z zapisem, buforem pamięci ? Chociaż 60kl/s lub 4K, lub 80000kb/s też zapisuje bez większego pogorszenia płynności.

jeszcze raz napisze
- ten film ma zmieniający się klatkaż
- deklarowany klatkaż w metadanych to 29,97 , ale jak napisałem powyżej i tak się zmienia na niższe wartości

co jest normalnym zjawiskiem przy filmowaniu takimi smartfonami ;)
sir-Gio

Ruchome plamy po korekcji koloru

28.01.2023, 11:23

alias pisze:Źródło posta
sir-Gio pisze:Źródło posta Może to jakieś problemy z zapisem, buforem pamięci ? Chociaż 60kl/s lub 4K, lub 80000kb/s też zapisuje bez większego pogorszenia płynności.

jeszcze raz napisze
- ten film ma zmieniający się klatkaż
- deklarowany klatkaż w metadanych to 29,97 , ale jak napisałem powyżej i tak się zmienia na niższe wartości

co jest normalnym zjawiskiem przy filmowaniu takimi smartfonami ;)

OK, rozumiem.
Na szczęście znakomita większość ujęć jest jak dla mnie bardzo dobra, a wiele z nich wręcz zachwycająca, zwłaszcza przy niskim ISO i 4K. Pewnie właściciele Lumixa GH5 albo Alphy 7 kręcili by nosem, ale lepsze jest wrogiem dobrego. Kiedyś cieszyły mnie filmy, które kręciłem tzw. camcorderem na kasety z taśmą magnetyczną w systemie Hi8. Mam je jeszcze zdygitalizowane na CD i oglądam je ... z żenadą.
Ostatnio zmieniony 28.01.2023, 11:24 przez sir-Gio, łącznie zmieniany 1 raz.
Nikon D90, Samsung Galaxy A52, gimbal Moza Mini S, daVinci Resolve free edition
fransua
Awatar użytkownika

Ruchome plamy po korekcji koloru

28.01.2023, 11:23

alias pisze:Źródło posta deklarowany klatkaż w metadanych to 29,97 , ale jak napisałem powyżej i tak się zmienia na niższe wartości

U mnie pokazuje, że jest zmienny klatkaż ale w sumie nie jest zmienny :lol:
Obrazek
Tak trochę.
sir-Gio

Ruchome plamy po korekcji koloru

28.01.2023, 11:28

fransua pisze:Źródło posta
alias pisze:Źródło posta deklarowany klatkaż w metadanych to 29,97 , ale jak napisałem powyżej i tak się zmienia na niższe wartości

U mnie pokazuje, że jest zmienny klatkaż ale w sumie nie jest zmienny :lol:
Obrazek
Tak trochę.

Jaki program pokazuje takie dane ?
Nikon D90, Samsung Galaxy A52, gimbal Moza Mini S, daVinci Resolve free edition
szczemp

Ruchome plamy po korekcji koloru

28.01.2023, 13:03

Albo exiftool.
alias
Awatar użytkownika

Ruchome plamy po korekcji koloru

28.01.2023, 15:55

fransua pisze:Źródło posta U mnie pokazuje, że jest zmienny klatkaż ale w sumie nie jest zmienny

niestety, ale MediaInfo to już od pewnego czasu chyba nie pokazuje sensownych wyników w tej kwestii
dlatego ja sprawdzam za pomocą narzędzi firmy Elecard, czyli konsolowy Video Quality Estimator
oraz Stream Analyzer
to są płatne i upierdliwe w obsłudze narzędzie, ale raportują co się dzieje z plikiem/strumieniem w każdej jego klatce czy ramace ;)

jedyny sensowny parametr jaki podaje MediaInfo to to że klatkaż jest zmienny a nie stały i to już jest dla mnie wystarczające, żeby taki plik traktować inaczej niż plik z kamery

Dodano po 46 minutach 49 sekundach:
szczemp pisze:Źródło posta Albo exiftool.

jeśli chodzi o narzędzie pracujące z wiersza poleceń to poczciwy FFmpeg też zrobi analizę pliku
gdzieś nawet widziałem gotowy skrypt na tę okoliczność
ale był bardzo rozbudowany i pomnę już co on tam dokładnie podawał

wspomniany FFmpeg, jest też fajnym narzędziem, żeby z pliku ze zmiennym klatkażem zrobić sobie stłoklatkażowe video nie tracąc na jakości
i tu też można znaleźć gotowe skrypty
czasami taki zabieg jest bardzo pomocny, bo na przetworzonym pliku nasz edytor już nie głupieje a my nie musimy się głowić skąd na renderze takie kwiatki jak z przykładu sir-Gio ;)
alias
Awatar użytkownika

Ruchome plamy po korekcji koloru

3.02.2023, 14:07

ja wiem, że marka iPhona wielu z Was drażni, ale przeczytać i tak warto:

https://ymcinema.com/2023/02/03/shot-on ... spielberg/

;)
Degenerado

Ruchome plamy po korekcji koloru

3.02.2023, 15:55

to nie marka iPhonea drażni tylko pierdolenie głupot o tej marce, tak jak i o każdej innej... jeśli chodzi o wykorzystanie mobilnego sprzętu w produkcji to chyba gdzieś już tam kilka lat temu użyto xperii sony do nagrania kilku ujęć (przy dużej produkcji kinowej)
alias
Awatar użytkownika

Ruchome plamy po korekcji koloru

3.02.2023, 19:58

Degenerado pisze:Źródło posta to nie marka iPhonea drażni tylko pierdolenie głupot o tej marce, tak jak i o każdej innej...

po pierwsze to jakich głupot konkretnie?
po drugie ja to nazywam co najwyżej wyrażaniem własnych opinii czy własnych ocen - do czego każdy ma tu prawo, no i nie jest to powód obrażania kogokolwiek
Degenerado

Ruchome plamy po korekcji koloru

3.02.2023, 20:41

Jeśli piszesz, że coś jest najlepsze to bredzisz, co najwyżej może być najlepsze do twoich zastosowań a wszyscy, którzy zakupią sprzęt applea nagle wpadają w euforie do posrania a każda wada czy bug to jest "ficzer", ponadto niemożność wykonania jakiejś prostej operacji jest tłumaczona profesjonalizmem.
Ale to nie jest przypadłość tylko tej marki, to samo jest z samochodami, sprzętem audiofilskim itd itp.
alias
Awatar użytkownika

Ruchome plamy po korekcji koloru

3.02.2023, 22:08

Degenerado pisze:Źródło posta Jeśli piszesz, że coś jest najlepsze to bredzisz,

ale konkretnie co masz na myśli? gdzie ja napisałem że cos jest najlepsze?

tu:
"swego czasu udało mi się z outletu kupić komuś nieużywany 12pro, z którego filmiki naprawdę są nieporównywalnie lepsze niż z konkurencyjnych marek w tej kwocie"
?
Degenerado

Ruchome plamy po korekcji koloru

3.02.2023, 22:58

taką akurat konstrukcję zdania przyjąłem ale akurat pasuje to z nieporównanie lepszymi filmikami, nie wspominając o cenie bo to w ogóle jakiś żart
sir-Gio

Ruchome plamy po korekcji koloru

5.02.2023, 17:24


Dzięki, zainstalowałem. Podaje bardzo szczegółowe dane, ale brak mi czegoś co znamy z EXIF dla zdjeć jak
- model aparatu
- obiektyw (ogniskowa + jasność)
- ISO
- migawka
- czy WB jest zablokowany
- czy lampa odpalona
- czy ostrość zablokowana
- zastosowana aplikacja przy filmowaniu
Itp. To by się np. przydało przy testowaniu, bo ja muszę to zapisywać co jest niewygodne.
Nikon D90, Samsung Galaxy A52, gimbal Moza Mini S, daVinci Resolve free edition
mav
Awatar użytkownika

Ruchome plamy po korekcji koloru

5.02.2023, 17:35

Zdaje się, że większości tych danych aparaty po prostu nie zapisują w ogóle, więc też nie można ich odczytać. Ponadto, przecież te wartości mogą się zmieniać w trakcie jednego ujęcia, więc tym bardziej to by musiała być jakaś baza danych z dokładnością przynajmniej do sekundy. Aparaty sony zapisują w pliku xml kilka wartości (np. jaki był profil gamma i dane aparatu (model itp). jednak to też dotyczy tylko momentu rozpoczęcia nagrania, a profile można zmieniać w trakcie. Pozostaje wyłącznie robienie własnych notatek, lub gadanie do aparatu w trakcie zapisu :) lub gadanie, stop, zapis, stop, zmiana parametrów, gadanie, zapis...

PS. kiedyś jak miałem jeszcze kamerę miniDV FX1, to na niej można było zobaczyć na zapisanym fragmencie ustawienia (przesłonę, migawkę i gain) ale tylko podczas podglądu w kamerze. Dodam jako historyczną ciekawostkę, bo pewnie częsci osób "wychowanych" na aparatach to w ogóle niewyobrażalne, ale w tych kamerach trzeba było zgrywać materiał 1:1 :D czyli nagrałeś kasetę 60 minut, trzeba było siedzieć godzinę i wgrywać materiał do kompa przez kabelek :D
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
sir-Gio

Ruchome plamy po korekcji koloru

5.02.2023, 18:11

mav pisze:Źródło posta Zdaje się, że większości tych danych aparaty po prostu nie zapisują w ogóle, więc też nie można ich odczytać. Ponadto, przecież te wartości mogą się zmieniać w trakcie jednego ujęcia, więc tym bardziej to by musiała być jakaś baza danych z dokładnością przynajmniej do sekundy. Aparaty sony zapisują w pliku xml kilka wartości (np. jaki był profil gamma i dane aparatu (model itp). jednak to też dotyczy tylko momentu rozpoczęcia nagrania, a profile można zmieniać w trakcie. Pozostaje wyłącznie robienie własnych notatek, lub gadanie do aparatu w trakcie zapisu :) lub gadanie, stop, zapis, stop, zmiana parametrów, gadanie, zapis...

Większość parametrów w obrębie jednego ujęcia jest stałych. Przy pozostałych parametrach mógłby podawać wartości od-do. Tak jak to robi Mediainfo z klatkażem (jeżeli jest zmienny). To by już wystarczyło.
Nikon D90, Samsung Galaxy A52, gimbal Moza Mini S, daVinci Resolve free edition
alias
Awatar użytkownika

Ruchome plamy po korekcji koloru

5.02.2023, 18:53

sir-Gio pisze:Źródło posta Przy pozostałych parametrach mógłby podawać wartości od-do. Tak jak to robi Mediainfo z klatkażem (jeżeli jest zmienny). To by już wystarczyło.

wystarczyłoby do czego?
możesz napisać co co Ci te wszystkie parametry? w jakim celu je zapisujesz "ręcznie"?
sir-Gio

Ruchome plamy po korekcji koloru

5.02.2023, 19:45

alias pisze:Źródło posta
sir-Gio pisze:Źródło posta Przy pozostałych parametrach mógłby podawać wartości od-do. Tak jak to robi Mediainfo z klatkażem (jeżeli jest zmienny). To by już wystarczyło.

wystarczyłoby do czego?
możesz napisać co co Ci te wszystkie parametry? w jakim celu je zapisujesz "ręcznie"?

Robię np. testy przy różnych ustawieniach i na różnych aplikacjach i potem oglądając je na kompie chcę wiedzieć jakie w danym klipie były parametry. To mi pomaga znaleźć takie ustawienia (i wybór aplikacji), które dają najlepszą jakość techniczną ujęć. Mam jakieś problemy techniczne i chce je wyeliminować. Np. Zbyt duże, lub zbyt małe odszumianie, lub wyostrzanie i dziesiątki innych.
Nikon D90, Samsung Galaxy A52, gimbal Moza Mini S, daVinci Resolve free edition
alias
Awatar użytkownika

Ruchome plamy po korekcji koloru

5.02.2023, 21:51

sir-Gio pisze:Źródło posta Robię np. testy przy różnych ustawieniach i na różnych aplikacjach i potem oglądając je na kompie chcę wiedzieć jakie w danym klipie były parametry.

to rób to tak, jak uczą się studenci filmówki na swoich testach kamerowych
czyli na początku każdego ujęcia filmują tablicę (lub kartkę papieru) na której maja zapisane dokładnie takie rzeczy jakie później będą potrzebowali do oceny i przygotowania raportu

nie ma możliwości żeby jakiś program wyciągał Ci dane z klipów których nie ma w nich zapisanych
sir-Gio pisze:Źródło posta - obiektyw (ogniskowa + jasność)

wiele obiektywów filmowych nie ma żadnej elektroniki i w żaden sposób nie są w stanie przekazać danych do kamery/aparatu
sir-Gio

Ruchome plamy po korekcji koloru

6.02.2023, 00:46

alias pisze:Źródło posta
sir-Gio pisze:Źródło posta Robię np. testy przy różnych ustawieniach i na różnych aplikacjach i potem oglądając je na kompie chcę wiedzieć jakie w danym klipie były parametry.

to rób to tak, jak uczą się studenci filmówki na swoich testach kamerowych
czyli na początku każdego ujęcia filmują tablicę (lub kartkę papieru) na której maja zapisane dokładnie takie rzeczy jakie później będą potrzebowali do oceny i przygotowania raportu

nie ma możliwości żeby jakiś program wyciągał Ci dane z klipów których nie ma w nich zapisanych
sir-Gio pisze:Źródło posta - obiektyw (ogniskowa + jasność)

wiele obiektywów filmowych nie ma żadnej elektroniki i w żaden sposób nie są w stanie przekazać danych do kamery/aparatu

Thx, wszystko jasne.
Nikon D90, Samsung Galaxy A52, gimbal Moza Mini S, daVinci Resolve free edition
szczemp

Ruchome plamy po korekcji koloru

6.02.2023, 09:14

Zdaje się, że exiftool odczytuje model aparatu, obiektyw i kilka innych danych, jeśli one są zapisane.
alias
Awatar użytkownika

Ruchome plamy po korekcji koloru

15.02.2023, 01:14

takie czasy, co zrobić - w środku stawki... iphone

Obrazek
razor89md

Ruchome plamy po korekcji koloru

15.02.2023, 10:49

alias pisze:Źródło posta takie czasy, co zrobić - w środku stawki... iphone

Obrazek


Wiesz, że są osoby w branży ślubnej, które już robił iPhone cały reportaż fotograficzny i efekty był po prostu rewelacyjne?

Muszę odszukać to portfolio.
alias
Awatar użytkownika

Ruchome plamy po korekcji koloru

15.02.2023, 13:55

razor89md pisze:Źródło posta reportaż fotograficzny

tu jednak mamy sytuację "zastępowania" tradycyjnej kamery, a nie aparatu fotograficznego ;)
muszę jakoś odszukać te dwa filmy zrobione iphonami, ciekawi mnie efekt końcowy na dużym ekranie
razor89md

Ruchome plamy po korekcji koloru

15.02.2023, 16:02

alias pisze:Źródło posta
razor89md pisze:Źródło posta reportaż fotograficzny

tu jednak mamy sytuację "zastępowania" tradycyjnej kamery, a nie aparatu fotograficznego ;)
muszę jakoś odszukać te dwa filmy zrobione iphonami, ciekawi mnie efekt końcowy na dużym ekranie


Jasne oczywiście rozumiem.
Nie mniej jednak w obu przypadkach to się sprawdza telefon/lustrzanka , telefon/kamera.

Podlinkuj proszę jeżeli je odszukasz ;)
Luminaris
Awatar użytkownika

Ruchome plamy po korekcji koloru

15.02.2023, 20:59

Nie sądzę żeby to były całe filmy robione telefonem. Raczej część ujęć. To akurat specyfika dokumentu powoduje często, że kręcone jest tym co "pod ręką".

40 kamer na 22 filmy.

Tu z zeszłego roku tytuły wraz ze sprzętem. Też są telefony.

https://www.indiewire.com/2022/01/film-cameras-documentary-sundance-arri-canon-blackmagic-1234693570/

Wróć do „DaVinci Resolve”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal