Problem przy renderze.

Aro

Problem przy renderze.

12.08.2019, 11:38

Hej, resolve 15, szukam szybkiego rozwiązania. W plikach źródłowych wszystko ok, po renderze do mp4 taki o to kwiatek:
Obrazek
Kenzo
Awatar użytkownika

Problem przy renderze.

12.08.2019, 13:06

Trochę więcej info, system, procesor, karta graficzna. Wersja studio czy free?
Aro

Problem przy renderze.

12.08.2019, 13:27

Kenzo pisze:Źródło posta Trochę więcej info, system, procesor, karta graficzna. Wersja studio czy free?

Win10, i7 6700k, gtx1060, wersja free.
Kenzo
Awatar użytkownika

Problem przy renderze.

12.08.2019, 13:51

Spróbuj zmniejszyć render speed.

Obrazek
Aro

Problem przy renderze.

12.08.2019, 18:52

Niestety, zupełnie nic to nie dało.
Kenzo
Awatar użytkownika

Problem przy renderze.

12.08.2019, 19:05

A ile masz ramu?
Aro

Problem przy renderze.

12.08.2019, 19:14

Kenzo pisze:Źródło posta A ile masz ramu?

Tutaj 16gb
lundi

Problem przy renderze.

27.11.2019, 20:53

Cześć, mam pytanie po aktualizacji do wersji Studio 16.1.1. przycięte klipy nie dają się renderować. Cz ktoś się z tym spotkał?
alias
Awatar użytkownika

Problem przy renderze.

27.11.2019, 23:42

lundi pisze:Źródło posta Cześć, mam pytanie po aktualizacji do wersji Studio 16.1.1. przycięte klipy nie dają się renderować. Cz ktoś się z tym spotkał?

do jakiego formatu renderujesz?
czy korzystasz z akceleracji Nvidii?
lundi

Problem przy renderze.

29.11.2019, 14:52

Cześć,
jeszcze nie potrafię poruszać się po Waszym forum, więc nie wiem czy już nie odpowiedziałem na Twoje pytanie. Mam GTX 1080, 32G RAM, do renderu dwa SSD Samsung EVO 500 połączone w RAID 0. Sytuacja wygląda tal: jeżeli na timeline przeciągnę oryginalny klip i go renderuję to wszystko gra, ale jeśli tylko przytnę ten czy inny klip to na nim zatrzyma się render, wyświetli się komunikat o uszkodzeniu pliku lub jego niedostępności i zostaje przerwane renderowanie
alias
Awatar użytkownika

Problem przy renderze.

29.11.2019, 16:32

lundi pisze:Źródło posta Cześć,
jeszcze nie potrafię poruszać się po Waszym forum, więc nie wiem czy już nie odpowiedziałem na Twoje pytanie. Mam GTX 1080, 32G RAM, do renderu dwa SSD Samsung EVO 500 połączone w RAID 0. Sytuacja wygląda tal: jeżeli na timeline przeciągnę oryginalny klip i go renderuję to wszystko gra, ale jeśli tylko przytnę ten czy inny klip to na nim zatrzyma się render, wyświetli się komunikat o uszkodzeniu pliku lub jego niedostępności i zostaje przerwane renderowanie

ale czy możesz odpowiedzieć na moje pierwsze pytanie?
lundi

Problem przy renderze.

30.11.2019, 07:32

Cześć,
moje filmowanie to nic wielkiego, takie pamiątkowe pliki są formatu mov i do mov renderuję.
Po przycięciu dowolnego klipu program na nim się zatrzymuje dając komunikat: "Renderowanie zadania 1 uległo awarii, ponieważ nie można przetworzyć bieżącego klipu. Klip xxxxx.mov nie mógł zostać zakodowany na stałe. Sprawdź, czy klip jest nadal dostępny na dysku". Plik oczywiście jest na swoim miejscu, bo nieprzycięty renderuje się bez problemu.
alias
Awatar użytkownika

Problem przy renderze.

30.11.2019, 13:23

mov to kontener, jaki kodek wybierasz dla kontenera mov i akie parametry kodeka ustawiasz?

czy próbowałeś do innych formatów renderować?
lundi

Problem przy renderze.

4.12.2019, 13:06

Cześć,
nie miałem czasu żeby siąść nad tym problemem (od tygodnia mam zapalenie krtani i jestem wkurzony). Kodek to H.264. Jest jeszcze jedno, klip daje się przyciąć na końcu i wtedy da się przetwarzać ale jak go przytnę na początku to program wariuje (sprawa dotyczy tylko jednej sesji - jakieś 40 klipów) Najgorsze, że z braku miejsca usunąłem oryginały z nośnika i mam tylko kopie na SSD. Na szczęście nie jest to jakaś wybitna twórczość. Być może coś się stało w trakcie transferu na dysk. Ale dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy
fransua
Awatar użytkownika

Problem przy renderze.

4.12.2019, 13:40

Za mało piszecie co i jak. Jakie bebechy ma komputer to ostatnia rzecz na liście. Na początek informacja jakie to są pliki wideo. Mov nic nie mówi bo to może być wszystko - nagranie z komórki itp. Jeżeli oczekujecie pomocy to dawajcie pełną informację o właściwościach pliku np. z mediainfo, Nie zaszkodzi podać czym to było nagrywane. Tak ciągniemy was za język a wy nadal nic nie podajecie.

A więc na dobry początek:
- jaka wersja Davinci Resolve (nr, płatna, darmowa)
- właściwości pliku ( np. Mediainfo ) i czym to było nagrane
- ustawienia projektu w DR
- ustawienia eksportu w DR
- konfiguracja PC. Nie zaszkodzi podać wersji sterowników

Jest to tylko 5 pozycji a ułatwi to rozwiązanie problemu. Oczywiście nie tylko w DR potrzebne są takie informacje.
lundi

Problem przy renderze.

7.12.2019, 13:53

Cześć, dzięki za chęć pomocy:

- od dwóch tygodni nagrywam iPhone 11 pro
- jaka wersja Davinci Resolve (nr, płatna, darmowa) - DR Studio od wersji 14, teraz mam DR Studio 16.1.1. - legalny, licencjonowany,
- właściwości pliku ( np. Mediainfo ) i czym to było nagrane - tu problem, ale skopiuję z Mediainfo:

Ogólne
Pełna ścieżka : C:\Users\TECHSET\Desktop\IMG_9773.MOV
Format : MPEG-4
Profil formatu : QuickTime
ID kodeka : qt 0000.00 (qt )
Rozmiar pliku : 31,7 MiB
Czas trwania : 9s 72 ms
Rodzaj całkowitej przepływności bitów : Zmienna
Całkowita przepływność bitów : 29,3 Mb/s
Zdekodowana data : UTC 2019-12-06 18:03:21
Znakowana data : UTC 2019-12-06 18:03:32
Biblioteka zapisująca : Apple QuickTime
com.apple.quicktime.location.ISO6709 : +50.0948+020.0134+229.952/
com.apple.quicktime.make : Apple
com.apple.quicktime.model : iPhone 11 Pro
com.apple.quicktime.software : 13.2.3
com.apple.quicktime.creationdate : 2019-12-06T19:03:21+0100

Wideo
ID : 1
Format : HEVC
Format/Informacja : High Efficiency Video Coding
Profil formatu : Main@L5@Main
ID kodeka : hvc1
ID kodeka/Informacja : High Efficiency Video Coding
Czas trwania : 9s 72 ms
Przepływność bitów : 29,1 Mb/s
Szerokość : 3.840 pikseli
Wysokość : 2.160 pikseli
Proporcje obrazu : 16:9
Tryb wyświetlania klatek : Zmienny
Szybkość wyświetlania klatek : 29,970 (29970/1000) kl/s
Minimalna szybkość wyświetlania klatek : 28,571 kl/s
Maksymalna szybkość wyświetlania klatek : 30,000 kl/s
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling/String : 4:2:0
BitDepth/String : 8 bitów
bity/(piksele*ramki) : 0.117
Rozmiar strumienia : 31,5 MiB (99%)
Tytuł : Core Media Video
Zdekodowana data : UTC 2019-12-06 18:03:21
Znakowana data : UTC 2019-12-06 18:03:32
colour_range : Limited
colour_primaries : BT.709
transfer_characteristics : BT.709
matrix_coefficients : BT.709
Codec configuration box : hvcC

Audio
ID : 2
Format : AAC LC
Format/Informacja : Advanced Audio Codec Low Complexity
ID kodeka : mp4a-40-2
Czas trwania : 9s 72 ms
Source_Duration/String : 9s 125 ms
Rodzaj przepływności : Zmienna
Przepływność bitów : 153 kb/s
Kanały : 2 kanały
ChannelLayout : L R
Częstotliwość próbkowania : 44,1 kHz
Szybkość wyświetlania klatek : 43,066 kl/s (1024 SPF)
Rozmiar strumienia : 169 KiB (1%)
Source_StreamSize/String : 170 KiB (1%)
Tytuł : Core Media Audio
Zdekodowana data : UTC 2019-12-06 18:03:21
Znakowana data : UTC 2019-12-06 18:03:32

Inny #1
Type : meta
Czas trwania : 9s 72 ms

Inny #2
Type : meta
Czas trwania : 9s 72 ms

Inny #3
Type : meta
Czas trwania : 9s 72 ms

- ustawienia projektu w DR: 1080p 30fps
- ustawienia eksportu w DR: 1080p 30fps, QuickTime H.265
- konfiguracja PC, nie znam się na tym ale mam:
jeden dysk HDD 1T jako magazyn,
systemowy Sansung EVO 500,
pomocniczy SSD Samsung EVO 500,
do renderu dwa Samsung EVO 500 ustawione w RAID 0,
grafika NVIDIA GeForce GTX 1080,
i7-6700K CPU 4GHz,
32GB RAM,
Nie zaszkodzi podać wersji sterowników - staram się aktualizować.

Wydaje mi się, że problem leży w plikach zapisanych w H.265 zapisywanych przez iPhone, bo jeśli nagram w H.264 to wszystko jest dobrze, mogę przycinać z każdej strony, przy H.265 niezależnie jaki przyjmę format renderu wszystko zatrzymuje się na pierwszym przyciętym na początku pliku - na końcu mogę przycinać ale na początku już nie
fransua
Awatar użytkownika

Problem przy renderze.

7.12.2019, 14:52

No i Media Info mówi, że masz zmienny klatkaż 28-30. To dość typowe dla komórek. W innym wątku o Pinacle też był z tym problem i wystarczyło użyć Hand Brake do przeliczenia do stałych 30 k/s. Dodatkowo dźwięk dał bym 48 KHz
lundi

Problem przy renderze.

8.12.2019, 11:35

Cześć,
dzięki za pomoc, przejdę na Filmic Pro i po prostu w tym programie będę nagrywał. Ma więcej opcji (jeśli w ogóle można mówić, że systemowa apka Aparat ma jakieś opcje). Na szczęście to co dotychczas nagrałem nie ma większego znaczenia i do puki Davinci nie wprowadzi jakichś zmian w programie to będę nagrywał h.264. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za wsparcie i pomoc
alias
Awatar użytkownika

Problem przy renderze.

8.12.2019, 13:03

lundi pisze:Źródło posta Na szczęście to co dotychczas nagrałem nie ma większego znaczenia i do puki Davinci nie wprowadzi jakichś zmian w programie to będę nagrywał h.264.

to nie BM musi poprawić daVinciego tylko Apple musi poprawić kodowanie h.265 w nowym Pro11 które znów tradycyjnie spieprzyli :D
lundi

Problem przy renderze.

9.12.2019, 07:48

Cześć, z iPhone to niestety masz rację :(

Wróć do „DaVinci Resolve”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal