Linux i Davinci

QUBE
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

6.03.2020, 13:45

XXX pisze:Źródło posta np: sudo ffmpeg -i 1.MTS -c:a pcm_s16be -ab 44k 1.mov
Audio byłoby ok. w 6 kanałach oddzielnych ale bitrat b. wysoki ok 6000kb/s dostaje i nijak go nie potrafie zmienić na np( 448kb/s próby dodawania różnych opcji kończą się niepowodzeniem)

korzystam z ffmpeg'a na macOS/win ale w linux'ie powinno być podobnie: ffmpeg -i 1.MTS -c:v copy -c:a pcm_s16be -ab 48k 1.mov - kopiujesz stream h264, konwertujesz ac3 do wav i pakujesz wszystko w kontener mov... sprawdzasz czy DR czyta plik...
Kolego dla PCM nie możesz ustawić bitratu - jest stały - i dlaczego konwertujesz do 44,1k jak w pliku wideo masz 48k?
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

6.03.2020, 14:57

poszukaj na starym forum vdslr bo tam pisałem co wszystko po kolei znaczy i co robi
XXX

Linux i Davinci

6.03.2020, 15:52

No właśnie. Chyba to już wcześniej ćwiczyłem, ale wynikowy plik w DR czytany jest jako audio ale nie odtwarza ani audio ani wideo. Opis pliku 1.mov jest idealny jaki bym oczekiwał.
Inne odtwarzacze czytają 1.mov b. dobrze a ten DR nie.
QUBE
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

6.03.2020, 18:11

XXX pisze:Źródło posta Inne odtwarzacze czytają 1.mov b. dobrze a ten DR nie.

Dla testów zainstalowałem DR na w7 i identyczna sytuacja :) - prores w mov chodzi bez problemu wszystko na h264 ofline :shock:
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
kejdiej

Linux i Davinci

6.03.2020, 21:17

Nie wiem czy to coś pomoże ale opiszę to co ja zrobiłem.
Miałem identyczny problem na Ubuntu 18.04.
Znalazłem gdzieś takie przykładowe parametry do ffmpeg i u mnie zadziałały.
Jest to pętla konwertująca od razu wszystkie pliki.

Kod: Zaznacz cały

for i in *.MTS; do ffmpeg -i "$i" -vcodec mjpeg -q:v 2 -acodec pcm_s16be -q:a 0 -f mov "./out/${i%.*}.mov"; done

Te pliki po konwersji w DR działają, ale niestety są około pięciokrotnie większe od tych z kamery o bitrate 28Mb/s, więc mogą nie spełnić warunku na wielkość plików.
Ostatecznie z powodu właśnie zbyt małego dysku zaprzestałem prób z DR i montuję w kdenlive.
Jestem ciekawy czy uda się uzyskać pliki z mniejszym bitrate, tak by je DR czytał.
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

6.03.2020, 21:32

zawsze się da, wystarczy odpowiednio dobrać kodek wyjściowy /a jest ich kilkadziesiąt w ffmpeg/ i ustawić parametry jego kompresji
a pętla jest porwana poprawna
Ostatnio zmieniony 6.03.2020, 22:35 przez alias, łącznie zmieniany 1 raz.
kejdiej

Linux i Davinci

6.03.2020, 22:27

@alias czy dobrze się rozumiemy, że taka darmowa wersja DR pod Windows i DR pod linuxa to nie to samo? Chodzi mi o to, że darmowy DR na Linuxa ma bardzo okrojoną listę możliwych do zaimportowania formatów wideo w stosunku do wersji na Windows.
Miałem nadzieję, że w tej dyskusji może ktoś poda takie kodeki i parametry do ffmpeg, które pozwolą uzyskać pliki czytane przez DR pod linuksem.
alias pisze:Źródło posta a pętla jest porwana

Co to znaczy?
Bo u mnie na linuksie ta pętla działa :)
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

6.03.2020, 22:38

kejdiej pisze:Źródło posta Co to znaczy?
Bo u mnie na linuksie ta pętla działa

ups, miało być poprawna /literówka mi się zrobiła/ przepraszam

kejdiej pisze:Źródło posta Chodzi mi o to, że darmowy DR na Linuxa ma bardzo okrojoną listę możliwych do zaimportowania formatów wideo w stosunku do wersji na Windows

szczerze powiem, że nie wiem
miałem i mam kontakt tylko z wersją Studio na Linuksa i nigdy się nad tym nie zastanawiałem ani nie natknąłem się na taki wykaz

Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
wykaz:
https://documents.blackmagicdesign.com/ ... c_List.pdf

Dodano po 2 minutach 41 sekundach:
i jeszcze gdzieś z netu przetłumaczone

"W systemie Linux bezpłatna wersja DaVinci Resolve 16 nie obsługuje kodeków wideo H.264 i H.265 oraz kodeków audio AAC (między innymi), najprawdopodobniej z przyczyn prawnych."
czyli tak samo jak pod windą
XXX

Linux i Davinci

7.03.2020, 23:27

Panaceum na całe zło:
sudo ffmpeg -i 1.MTS -vf "unsharp=5:5:1.0:5:5:0.0 , hqdn3d=4.0:3.0:6.0:4.5" -acodec pcm_s16le -vcodec prores -profile:v 2 1.mov
Wychodzi trochę za duży ale jak policzyłem to 1 do 1,5h filmu dysku starczy.
Ale to na razie.
XXX

Linux i Davinci

8.03.2020, 02:44

Pętla działa.!
Ale co to może oznaczać?
"[swscaler @ 0x5652b4822c40] deprecated pixel format used, make sure you did set range correctly"
Coś muszę zmienić? Na oko pliki wyglądają OK.

Dodano po 11 minutach 6 sekundach:
Dla całej listy plików:
for i in *.MTS; do ffmpeg -i *.MTS -vf "unsharp=5:5:1.0:5:5:0.0 , hqdn3d=4.0:3.0:6.0:4.5" -acodec pcm_s16le -vcodec prores -profile:v 2 "/surowki/Davinci/${i%.*}.mov"; done
Pliki x10objętościowo ale w tłoku ujdzie.
Gdyby tak ktoś to skorygował aby plik miał ok bitrat ok. 30MB/s bo ja nie kumam co te literki i cyferki w kodzie znaczą.
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

8.03.2020, 09:24

XXX pisze:Źródło posta aby plik miał ok bitrat ok. 30MB/s bo ja nie kumam co te literki i cyferki w kodzie znaczą.

na stronie macierzystej ffmpeg masz wyjaśnione dogłębnie wszystkie komendy i parametry
QUBE
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

8.03.2020, 10:44

XXX pisze:Źródło posta unsharp

moduł wyostrzający
XXX pisze:Źródło posta hqdn3d

moduł redukcji szumów
raczej omijałbym oba w przypadku przygotowywania (konwersji) plików do montażu
XXX pisze:Źródło posta prores -profile:v 2

prores standard
możesz użyć profil 1 (LT - dla większości zastosowań jest ok)
alias pisze:Źródło posta na stronie macierzystej ffmpeg masz wyjaśnione dogłębnie wszystkie komendy i parametry

wyjaśnione tak, ale bez przykładów składni dochodzenie do tego czego się chce mordęga...
XXX pisze:Źródło posta Gdyby tak ktoś to skorygował aby plik miał ok bitrat ok. 30MB/s bo ja nie kumam co te literki i cyferki w kodzie znaczą.

dla proresa standard masz około 30 MB/s, dla LT masz około 21 MB/s
Zapewne Tobie chodzi o Mb (staraj się przyszłościowo właściwie określać ilość danych b-bity B-bajty - b a B to nie to samo :) )
Niestety prores to kompresja intraframe i nie ma dowolnych współczynników kompresji - korzysta się z wyznaczonych parametrów (warto zerknąć na wiki :) )
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
szczemp

Linux i Davinci

8.03.2020, 12:28

Ja czasem korzystam z takich parametrów

Kod: Zaznacz cały

ffmpeg.exe -i "plik wejściowy" -vf yadif=0 -acodec aac -ab 192k -vcodec prores -profile:v 0 "plik wyjściowy prores.mov"
QUBE
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

8.03.2020, 12:40

szczemp pisze:Źródło posta Ja czasem korzystam z takich parametrów
ffmpeg.exe -i "plik wejściowy" -vf yadif=0 -acodec aac -ab 192k -vcodec prores -profile:v 0 "plik wyjściowy prores.mov"

gratuluje pomysłu prores z dzwiękiem aac :shock: i usuwanie przeplotu :)
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
szczemp

Linux i Davinci

8.03.2020, 12:58

A co przeszkadza usunięcie przeplotu z pliku z przeplotem? Jeśli jest taka potrzeba, to czemu nie.
QUBE
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

8.03.2020, 14:15

szczemp pisze:Źródło posta A co przeszkadza usunięcie przeplotu z pliku z przeplotem? Jeśli jest taka potrzeba, to czemu nie.

Tak, jak jest przeplot w źródle... i koniecznie trzeba go usunąć... czyli wnioskuję, ze korzystasz wyłącznie z materiałów z przeplotem?
Jak nie ma przeplotu to jest tak jakbyś jeździł sam samochodem z 200 kg kamieni w bagażniku? Myślenie jednak boli?
Polecasz prores z aac to jest gwarantowany nobel. Czasami szkoda słów - jednak Stasiu Lem miał rację...
QB
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS
szczemp

Linux i Davinci

9.03.2020, 07:36

Tak to jest komentować parametry nie znając celu w jakim zostały użyte.
Może i mój błąd, że wkleiłem pierwszą lepszą komendę i nie sprawdziłem czy pasuje do tematu, ale jak nie wiesz po co mi aac akurat w niej, to siedź cicho.
Jeśli zapytasz po co mi aac w proresie, to odpowiadam: bo mogę.
XXX

Linux i Davinci

12.03.2020, 15:00

Mógłby ktoś z fachowców podpowiedzieć co zmienić w tym kodzie aby nie nadpisywał plików w katalogu z którego uruchamiam kod (w którym leżą surówki)), tylko tworzył w zadanym katalogu nowe *.MOV Coś skopałem ale nie kumam co?
for i in *.MTS; do ffmpeg -i *.MTS -acodec pcm_s16le -vcodec prores -profile:v 0 /tempy/tempy/probki/${i%.*}.mov; done

Dodano po 1 godzinie 15 minutach 52 sekundach:
Ciekawe że jak z innego katalogu uruchomię ten skrypt to nowy *.MOV trafia tam gdzie powinien a nie nadpisuje surówki w katalogu startowym?
Co to za ciort?
Kenzo
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

12.03.2020, 16:04

Tak z ciekawości zapytam, na Linuksie nie ma żadnego GUI do ffmpega?
XXX

Linux i Davinci

12.03.2020, 16:21

W moim repo brak.
alias
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

12.03.2020, 17:21

Kenzo pisze:Źródło posta Tak z ciekawości zapytam, na Linuksie nie ma żadnego GUI do ffmpega?

nie widziałem jakiegoś sensownego do przeważania dużych ilości plików
skrypty i tak są najwdzięczniejsze ;)
XXX

Linux i Davinci

12.03.2020, 20:49

Chyba tak.
Znalazłem cuś takiego jak "WINFF" ale brak interesujących mnie ustawień, testowałem różne ale albo nieda się ustawić tego co bym chciał albo brak gotowców o nie zaniżających jakość surówek które czytałby DR. Głównie problem z audio 5.1.
QUBE
Awatar użytkownika

Linux i Davinci

12.03.2020, 22:09

Widzę, że koledzy mają inne problemy jak gui ffmpeg'a pod linux'a :( bez komentarza...
Korzystam z skryptu po osx:
#!/bin/bash
sdir="/Volumes/SOURCE"
ddir="/Volumes/DESTINATION"
cd $sdir/;
for x in $( ls -1 *.MTS )
do
f=${x%.*}
ffmpeg -i $sdir/$f.MTS -c:v prores -profile 1 -c:a pcm_s24le $ddir/$f.mov
done

Skrypt powinien działać na linux'ie kernel osx'a to zmodyfikowany kernel bsd, sdir - folder źródłowy, ddir - folder docelowy. Tą część -c:v prores -profile 1 -c:a pcm_s24le możesz dla pewności wymienić na -acodec pcm_s16le -vcodec prores -profile:v 0 z Twojego skryptu.
a6500 na FT MG2, GP6, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS

Wróć do „DaVinci Resolve”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 4KSony A6300 A6500 A7 mark 3Zhiyun Crane 2 | WeeBill LabMoza Air 2Canon C100 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FS7 FS5GradingPanasonic GH5s GH5Gimbal