Kolory po eksporcie VS Mac

8kmichal
Awatar użytkownika

Kolory po eksporcie VS Mac

17.07.2021, 00:43

alias pisze:Źródło posta
8kmichal pisze:Źródło posta Mam problem z kolorami - po przesiadce na MAC nie mogę się z tym ogarnąć, nie potrafię uzyskać kolorów jakie chcę mieć. Walczę, walczę... jest spoko, ale i tak inaczej niż w podglądzie DR.

za mało informacji podałeś
to jest coś z M1?
jaki monitor podpinasz?
jaką przestrzeń kolorów masz wybraną w systemie, w monitorze, w DR?



Pozwolę sobie zrobić osobny temat, bo coś czuję, że nie będzie to równa walka. Po przesiadce na MAC mam problem z kolorami, po eksporcie wyglądają zupełnie inaczej (może nie aż tak zupełnie, ale nie jest to to, co mam na oknie podglądu). Pod Windowsem nie było (aż) takiego problemu.

Takie to bywały różnice pomiędzy obrazem w DR a po wrzuceniu do Yt
https://prnt.sc/1bxjsv8

Monitor: BENQ EW3270U 32". (kalibrowany przez kolegę fotografa za pomocą XRay 1 display Pro) oraz to samo mam na ManBooku Pro M1
W Dr na początku miałem "domyślne ustawienia kolorów Davinci YRGB, Rac709 Scene. Po kilku radach z jednym pomocnym miłym Panem z grupy DR Polska na Fb udało mi się uzyskać w miarę zbliżony efekt, jednak nadal nie jest to to samo co widzę na timeline w programie.
Na takich podpowiedzianych ustawieniach efekt jest najlepszy:
https://prnt.sc/1bxi8tm
https://prnt.sc/1bxif3q



Mało tego - czasami nawet surówka potrafiła mi się różnić w podglądzie a po dodaniu na tineline:
https://prnt.sc/1bxj03l
alias
Awatar użytkownika

Kolory po eksporcie VS Mac

17.07.2021, 01:09

8kmichal pisze:Źródło posta Monitor: BENQ EW3270U 32". (kalibrowany przez kolegę fotografa za pomocą XRay 1 display Pro) oraz to samo mam na ManBooku Pro M1

zacznijmy po kolei:
do jakiej przestrzeni kolorów, do jakiej gammy i do jakiego punktu bieli masz skonfigurowany i skalibrowany ten monitor benqa i ekran w macbooku?
8kmichal
Awatar użytkownika

Kolory po eksporcie VS Mac

17.07.2021, 20:44

Dobre pytanie - jak będę wiedział jak to sprawdzić, to natychmiast Ci odpowiem ;)
Dopadając ponownie kalibrator.
alias
Awatar użytkownika

Kolory po eksporcie VS Mac

17.07.2021, 22:05

8kmichal pisze:Źródło posta Dobre pytanie - jak będę wiedział jak to sprawdzić, to natychmiast Ci odpowiem

jeśli dobrze pamiętam to ten monitor ma matrycę od LG i natywną przestrzeń barw DCI-P3
oraz nie ma w nim kalibracji sprzętowej
pokaż, jaką przestrzeń barw masz ustawioną dla obu wyświetlaczy w samym systemie MAC OS
tam też zobaczysz jaką masz ustawioną w systemie gammę /systemową - dawniej to było 2,2 - czy zmienioną wartość/

jak tak patrzę na te twoje screeny to odnoszę wrażenie że co innego masz ustawione w sprzęcie i w systemie, a co innego jest podstawą Twoich ustawień w DR
Adam

Kolory po eksporcie VS Mac

18.07.2021, 12:23

@ alias:DCI-P3 ?
A może jeszcze wspomnisz o ITU R2020,żeby jeszcze bardziej zagmatwać/zniechęcić?

@ 8kmichal:
Przemysł video jest obciążony pewnymi naleciałościami z przeszłości,które dziś bardzo komplikują życie.
Wydawałoby się,że rozsądnym posunięciem byłoby odcięcie się od przeszłości i ustandaryzowane formatów stosowne do roku w którym żyjemy.
Niestety,jednak obliczenia matematyczne wykonane w stosunku do systemu przetwarzania obrazu/prądu w matrycy,uniemożliwiają takie posunięcie.
O co chodzi?
Mamy dwa standardy obrazowania treści wideo.Najlepiej widać to na oscyloskopie.
A więc mamy standard komputerowy 0-255 oraz standard video broadcasting 16-235.
Mówimy o tym również “punkt czerni”
Jakie ma to znaczenie?
Otóż ma to kolosalne znaczenie,jeśli chodzi o kolor.
Monitor komputerowy (taki najzwyklejszy) pracuje w zakresie 0-255.
Telewizor,ale również te lepsze monitory,w zakresie 16-235
Jeśli edytujesz obraz 0-255 na monitorze 0-255,to wszystko wygląda poprawnie.
Jeśli edytujesz obraz 16-235 na monitorze 0-255-obraz oraz kolory są wyblakłe,ale poprawne na telewizorze.
A teraz wyobraź sobie,że ktoś nie ma o tym pojęcia i obraz z kamery (np ARRI) jest w formacie 16-235 lub z aparatu Sony A7 0-255,karta graficzna jest ustawiona na format 16-235,system operacyjny na 0-255,Davinci na 16-235, a monitor pracuje w 0-255.
Co z tego wyjdzie?
Może to nawet ładnie wyglądać na Twoim systemie obiegu pracy.
Ale u kogoś innego może być katastrofa


Dlaczego z równań wychodzi,że nie można przyjąć po prostu jednego standardu? Np 0-255?
To akurat jest dobra wiadomość.
Dzięki 16-235 nie ma konieczności korzystać z formatu zapisu 4.4.4 aby uzyskać oszałamiające kolory.
Ale coś za coś.
I nie sądzę,że szybko to się zmieni,bo takie rozwiązanie jest po prostu tańsze.
Przy HD transfer 4.4.4 to 1700 MB/s .Przy 4.2.2 już “tylko” 800MB.
Nawet nie umiem sobie wyobrazić jakie byłyby koszty przy 4K
alias
Awatar użytkownika

Kolory po eksporcie VS Mac

18.07.2021, 13:23

Adam pisze:Źródło posta A teraz wyobraź sobie,że ktoś nie ma o tym pojęcia i obraz z kamery (np ARRI) jest w formacie 16-235 lub z aparatu Sony A7 0-255,karta graficzna jest ustawiona na format 16-235,system operacyjny na 0-255,Davinci na 16-235, a monitor pracuje w 0-255.

jeśli ktoś nie ma pojęcie, to ewidentnie jesteś tą osobą Ty wpisując zacytowane powyżej brednie
osiągnąłeś w ten sposób co najmniej 58-bitowy poziom abstrakcji

Adam pisze:Źródło posta Dzięki 16-235 nie ma konieczności korzystać z formatu zapisu 4.4.4 aby uzyskać oszałamiające kolory.

dzięki Etiudzie Rewolucyjnej Chopina atmosfera na Marsie jest rzadsza niż na Ziemi

Adam pisze:Źródło posta Nawet nie umiem sobie wyobrazić jakie byłyby koszty przy 4K

zdecydowanie masz rację, bo wyobraźni i przede wszystkim nawet tej podstawowej wiedzy to brakuje Ci totalnie

Adam pisze:Źródło posta A może jeszcze wspomnisz o ITU R2020,żeby jeszcze bardziej zagmatwać/zniechęcić?

jeżeli ktoś to coś potrafi zagmatwać i tym samym zniechęcić, to z nas dwóch Ty jesteś arcymistrzem a ja się dopiero uczę tej trudnej sztuki :lol:
Adam

Kolory po eksporcie VS Mac

18.07.2021, 18:57

Alias-potrafię sobie wyobrazić,że w Twojej karierze miszcza kotleta ślubnego znajomość powyższych zagadnień była zbędna.
Rozumiem to
8kmichal
Awatar użytkownika

Kolory po eksporcie VS Mac

3.08.2021, 13:30

alias pisze:...


Za nic nie wiem jak to sprawdzić - próbowałem "systemowego" profilu kolorów, czyli to co było od razu po zakupie kompa, DR też resetowałem na ustawienia domyslne - za każdym razem obraz po eksporcie i wrzuceniu na Yt do oglądania wygląda ZUPEŁNIE inaczej niż na moim ekranie. Walczę z tym drugi tydzień i nadal nie znalazłem poprawnego rozwiązania :(

Czy jest jeszcze coś, co mogę Ci podać albo sprawdzić?

Klarka z DR po eksporcie jako jpg i wrzucona do fotoszopa. Dramat.
[img]
https://files.fm/thumb_show.php?i=ubz6bgdzb
[/img]
alias
Awatar użytkownika

Kolory po eksporcie VS Mac

3.08.2021, 13:50

8kmichal pisze:Źródło posta próbowałem "systemowego" profilu kolorów

a nie masz profilu który powstał w wyniku kalibracji Twojego monitora przez tego kolegę?
na liście profili nie pojawił Ci się Twój monitor Benq?
8kmichal
Awatar użytkownika

Kolory po eksporcie VS Mac

3.08.2021, 13:54

https://ibb.co/Q6gKQMp

Pojawił. Generalnie jak odpaliłem film wrzucony na Yt na telefonie (w sumie na dwóch różnych) to żaden z profili które mam nie jest nawet zbliżony do tego co widzę na telefonie.
alias
Awatar użytkownika

Kolory po eksporcie VS Mac

3.08.2021, 17:23

a w czym ta inność się przejawia?
czy są inne kolory, inny kontrast, inny poziom bieli/czerni, inny rozkład świateł (inna gamma)

8kmichal pisze:Źródło posta Generalnie jak odpaliłem film wrzucony na Yt na telefonie (w sumie na dwóch różnych) to żaden z profili które mam nie jest nawet zbliżony do tego co widzę na telefonie.

a jak odpalisz ten sam film na YT w telefonie i w przeglądarce na komputerze to taż inaczej wyglądają? /mam na myśli jakieś demo z wideo dobrej jakości z YT/
8kmichal
Awatar użytkownika

Kolory po eksporcie VS Mac

17.08.2021, 15:43

Na górze DR i na dole wyeksportowana stopklatka wrzucona do fotoszopa. Ewidentnie DR coś sypie mi kolory na Mac u.
https://ibb.co/cgrCpNj

Jak odpalę film na komputerze i na telefonie to wyglądają bardzo podobnie. Jak pobiorę film z Yt i wrzucę do Dr to już jest inaczej :shock:
Kenzo
Awatar użytkownika

Kolory po eksporcie VS Mac

17.08.2021, 16:19

Upewnij się, że tę opcję masz wyłączoną.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 17.08.2021, 23:27 przez Kenzo, łącznie zmieniany 1 raz.
lisoon
Awatar użytkownika

Kolory po eksporcie VS Mac

30.08.2021, 21:04

Ściągnij program VLC i zobacz jak się wtedy kolory wyświetlają. U mnie też QT inaczej wyświetlał kolory, bardziej blade niż w programie. W VLC jest tak samo jak Davinci.
8kmichal
Awatar użytkownika

Kolory po eksporcie VS Mac

30.08.2021, 21:26

Problem w tym, że po wrzuceniu na Yt czy wysłaniu klientowi jest inaczej - to jak wygląda w systemie to nie jest w sumie do niczego potrzebne, bo mało do czego :o :shock:

Wróć do „DaVinci Resolve”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal