Świetne przejścia do DR

8kmichal
Awatar użytkownika

Świetne przejścia do DR

22.05.2019, 08:17

Tego mi brakowało - szybkie i wygodne w obsłudze przejścia, bez łączenia klipów, wchodzenia w Fusion itp. Tanio, sprawnie, wygodnie. Kupiłem - polecam.

https://www.youtube.com/watch?v=tjIo06o ... Z5SAK4kIzI
alias
Awatar użytkownika

Świetne przejścia do DR

22.05.2019, 08:35

pracujesz już produkcyjnie w DR16?

jest już Beta 3
8kmichal
Awatar użytkownika

Świetne przejścia do DR

22.05.2019, 08:46

Właśnie ją zainstalowałem :)

Podobnie jak z betą Dr15 - poszedłem na głęboką wodę i od razu przesiadłem się z cała robotą na nią. Pracuje się bardzo dobrze, nic mi się nie dzieje, jest bardzo stabilnie i wygodnie.
alias
Awatar użytkownika

Świetne przejścia do DR

22.05.2019, 08:53

8kmichal pisze:Źródło posta Właśnie ją zainstalowałem :)
Podobnie jak z betą Dr15 - poszedłem na głęboką wodę i od razu przesiadłem się z cała robotą na nią. Pracuje się bardzo dobrze, nic mi się nie dzieje, jest bardzo stabilnie i wygodnie.


ja niestety, mam tradycyjnie odgórny zakaz firmowy
a w domu mi się nie chciało zmieniać jak na razie :)
Kenzo
Awatar użytkownika

Świetne przejścia do DR

22.05.2019, 14:47

Też kupiłem tę paczkę i sczerze nie polecam zbytnio. Przejścia są dość marnie zrobione co wynika ze sposobu działania, czyli wrzucane są jako adjustment clip więc moment łączenia obrazków jest trudniejszy do zamaskowania w porównaniu do tego, gdy robimy to na zakładkę. Przejścia chodzą w miarę płynnie, bo są prosto zrobione, a to wynika znowu z tego, że jak na razie adjustemnt clip w żaden sposób się nie chce "cachowac", więc cięższe kompozycje odpadają (lub trzeba naokoło, zaznaczyc adjustment clip i obrazek pod nim i zrobić compound clip). Generalnie Blackamgic mając takie możliwości mógłby wprowadzić coś w stylu "fusion transition" i wtedy nie trzeba by było kombinować.
alias
Awatar użytkownika

Świetne przejścia do DR

22.05.2019, 15:00

Kenzo pisze:Źródło posta Generalnie Blackamgic mając takie możliwości mógłby wprowadzić coś w stylu "fusion transition" i wtedy nie trzeba by było kombinować.

co dokładnie masz na myśli?
mieliby wprowadzić inne fusion transition w stosunku do obecnych fusion transition?
Kenzo
Awatar użytkownika

Świetne przejścia do DR

22.05.2019, 15:04

Jakie są obecne??

Chodzi mi o możliwość robienia przejść w formie templatów, podobnie jak można robić napisy w fusion i używać ich z poziomu "edit".
alias
Awatar użytkownika

Świetne przejścia do DR

22.05.2019, 15:10

Kenzo pisze:Źródło posta Jakie są obecne??

a - takie jakie sam sobie zrobisz
b - są gotowe do kupienia

pierwszy lepszy przykład bardzo prostego z YT
https://www.youtube.com/watch?v=zd9_3xcbqtg
Kenzo
Awatar użytkownika

Świetne przejścia do DR

22.05.2019, 15:18

alias pisze:Źródło posta a - takie jakie sam sobie zrobisz
b - są gotowe do kupienia


My się chyba nie rozumiemy.
A - zrobię sobie sam w Fusion i zapiszę jako macro i będę używał ich wchodząc do Fusion albo zrobię sobie podobnie jak w paczce Messiah na adjustment clipach, co też się wiąże z licznymi niedogodnościami. Mogę sobie oczywiście zrobić te prościutkie przejścia jak w filmie, który wkleiłeś i je się da wykorzystać jako template ale to tylko przejscia bazujące na motion graphics.
B - mogę kupić to co w punkcie A

A mi chodzi o to, żeby można było stworzyć jakiekolwiek transformacje na obrazie i zeby dało się je zapisać jako template, teraz się rozumiemy?
8kmichal
Awatar użytkownika

Świetne przejścia do DR

22.05.2019, 17:49

Dla mnie jest super. Mam tez kupiony zestaw przejść, który nakładam poprzez Fusion, ale to trwa długo, trzeba liczyć klatki itd. Tu jest szybko i prosto.
Dokładnie tak jak na filmie - widać efekty.

30 dolarów to moim zdaniem uczciwa cena.
alias
Awatar użytkownika

Świetne przejścia do DR

22.05.2019, 20:05

Kenzo pisze:Źródło posta A mi chodzi o to, żeby można było stworzyć jakiekolwiek transformacje na obrazie i zeby dało się je zapisać jako template, teraz się rozumiemy?

teraz tak :)
a możesz podać przykład tego co konkretnie chciałbyś zrobić i zapisać do ponownego użycia?
Kenzo
Awatar użytkownika

Świetne przejścia do DR

23.05.2019, 12:07

Jakiekolwiek przejścia, które sobie dłubie w Fusion, a mechanika Resolve bez problemu pozwalałaby na zrobienie tego typu template'ów.

Jakby ktoś chciał to tutaj dwa proste przejścia typu swish, do wykorzystania metodą końcówka i początek klipu na zakładkę, new fusion clip, a potem stąd ctrl-c i ctrl-v w Fusion.

Quick swish z glowem - 16 ramek:


{
Tools = ordered() {
DirectionalBlur1 = DirectionalBlur {
CtrlWZoom = false,
Inputs = {
Length = Input {
SourceOp = "DirectionalBlur1Length",
Source = "Value",
},
Glow = Input {
SourceOp = "DirectionalBlur1Glow",
Source = "Value",
},
Input = Input {
SourceOp = "Merge1",
Source = "Output",
},
},
ViewInfo = OperatorInfo { Pos = { 500.586, 80.1818 } },
},
DirectionalBlur1Length = BezierSpline {
SplineColor = { Red = 141, Green = 167, Blue = 243 },
NameSet = true,
KeyFrames = {
[0] = { 0, RH = { 6.7, 0.0005 } },
[9] = { 0.15, LH = { 7.15975227971882, 0.149703185851568 }, RH = { 10.86, 0.1503 } },
[15] = { 0, LH = { 10.56, 0 } }
}
},
DirectionalBlur1Glow = BezierSpline {
SplineColor = { Red = 70, Green = 81, Blue = 249 },
NameSet = true,
KeyFrames = {
[0] = { 0, RH = { 3.33333333333333, 0.0313333333333333 }, Flags = { Linear = true } },
[10] = { 0.094, LH = { 6.66666666666667, 0.0626666666666667 }, RH = { 11.6666666666667, 0.0626666666666667 }, Flags = { Linear = true } },
[15] = { 0, LH = { 13.3333333333333, 0.0313333333333333 }, Flags = { Linear = true } }
}
},
Merge1 = Merge {
Inputs = {
Blend = Input {
SourceOp = "Merge1Blend",
Source = "Value",
},
Background = Input {
SourceOp = "Transform2",
Source = "Output",
},
Foreground = Input {
SourceOp = "Transform1",
Source = "Output",
},
PerformDepthMerge = Input { Value = 0, },
},
ViewInfo = OperatorInfo { Pos = { 385, 80.1818 } },
},
Merge1Blend = BezierSpline {
SplineColor = { Red = 205, Green = 205, Blue = 205 },
NameSet = true,
KeyFrames = {
[8] = { 1, RH = { 8.66666666666667, 0.666666666666667 }, Flags = { Linear = true } },
[10] = { 0, LH = { 9.33333333333333, 0.333333333333333 }, Flags = { Linear = true } }
}
},
Transform2 = Transform {
Inputs = {
Quality = Input { Value = 15, },
ShutterAngle = Input { Value = 600, },
UseGPU = Input { Value = 0, },
Center = Input {
SourceOp = "Path2",
Source = "Position",
},
Edges = Input { Value = 3, },
},
ViewInfo = OperatorInfo { Pos = { 165, 82 } },
},
Path2 = PolyPath {
DrawMode = "InsertAndModify",
Inputs = {
Displacement = Input {
SourceOp = "Path2Displacement",
Source = "Value",
},
PolyLine = Input {
Value = Polyline {
Points = {
{ Linear = true, LockY = true, X = 1.20634920634921, Y = 0, RX = -0.402116402116402, RY = 0 },
{ Linear = true, LockY = true, X = 0, Y = 0, LX = 0.402116402116402, LY = 0 }
}
},
},
},
},
Path2Displacement = BezierSpline {
SplineColor = { Red = 255, Green = 0, Blue = 255 },
NameSet = true,
KeyFrames = {
[0] = { 0, RH = { 4.53, 0.265 }, Flags = { LockedY = true } },
[15] = { 1, LH = { 9.1, 1.032 }, Flags = { LockedY = true } }
}
},
Transform1 = Transform {
Inputs = {
Quality = Input { Value = 15, },
ShutterAngle = Input { Value = 600, },
UseGPU = Input { Value = 0, },
Center = Input {
SourceOp = "Path1",
Source = "Position",
},
Edges = Input { Value = 3, },
},
ViewInfo = OperatorInfo { Pos = { 168.333, 17.4848 } },
},
Path1 = PolyPath {
DrawMode = "InsertAndModify",
Inputs = {
Displacement = Input {
SourceOp = "Path1Displacement",
Source = "Value",
},
PolyLine = Input {
Value = Polyline {
Points = {
{ Linear = true, LockY = true, X = 0, Y = 0, RX = -0.418577307466196, RY = 0 },
{ Linear = true, LockY = true, X = -1.25573192239859, Y = 0, LX = 0.418577307466196, LY = 0 }
}
},
},
},
},
Path1Displacement = BezierSpline {
SplineColor = { Red = 255, Green = 0, Blue = 255 },
NameSet = true,
KeyFrames = {
[0] = { 0, RH = { 12.1, 0.000999999999999999 }, Flags = { LockedY = true } },
[15] = { 1, LH = { 12.62, 0.782999999999999 }, Flags = { LockedY = true } }
}
}
}
}




i nieco wolniejsza wersja bez glowa:


{
Tools = ordered() {
DirectionalBlur1 = DirectionalBlur {
CtrlWZoom = false,
Inputs = {
Length = Input {
SourceOp = "DirectionalBlur1Length",
Source = "Value",
},
Input = Input {
SourceOp = "Merge1",
Source = "Output",
},
},
ViewInfo = OperatorInfo { Pos = { 433, 80.7879 } },
},
DirectionalBlur1Length = BezierSpline {
SplineColor = { Red = 141, Green = 167, Blue = 243 },
NameSet = true,
KeyFrames = {
[0] = { 0, RH = { 7.3, 0 } },
[10] = { 0.25, LH = { 8.26, 0.25 }, RH = { 11.64, 0.25 } },
[18] = { 0, LH = { 10.54, 0.000799999999999999 } }
}
},
Merge1 = Merge {
Inputs = {
Blend = Input {
SourceOp = "Merge1Blend",
Source = "Value",
},
Background = Input {
SourceOp = "Transform2",
Source = "Output",
},
Foreground = Input {
SourceOp = "Transform1",
Source = "Output",
},
PerformDepthMerge = Input { Value = 0, },
},
ViewInfo = OperatorInfo { Pos = { 323, 80.7879 } },
},
Merge1Blend = BezierSpline {
SplineColor = { Red = 205, Green = 205, Blue = 205 },
NameSet = true,
KeyFrames = {
[9] = { 1, RH = { 9.66666666666667, 0.666666666666667 }, Flags = { Linear = true } },
[11] = { 0, LH = { 10.3333333333333, 0.333333333333333 }, Flags = { Linear = true } }
}
},
Transform1 = Transform {
Inputs = {
Center = Input {
SourceOp = "Path1",
Source = "Position",
},
Edges = Input { Value = 3, },
},
ViewInfo = OperatorInfo { Pos = { 169.667, 29.6061 } },
},
Path1 = PolyPath {
DrawMode = "InsertAndModify",
Inputs = {
Displacement = Input {
SourceOp = "Path1Displacement",
Source = "Value",
},
PolyLine = Input {
Value = Polyline {
Points = {
{ Linear = true, LockY = true, X = 0, Y = 0, RX = -1.3535734705546, RY = 0 },
{ Linear = true, LockY = true, X = -4.06072041166381, Y = 0, LX = 1.3535734705546, LY = 0 }
}
},
},
},
},
Path1Displacement = BezierSpline {
SplineColor = { Red = 255, Green = 0, Blue = 255 },
NameSet = true,
KeyFrames = {
[0] = { 0, RH = { 11.1, -0.01 }, Flags = { LockedY = true } },
[18] = { 1, LH = { 14.4, 0.626 }, Flags = { LockedY = true } }
}
},
Transform2 = Transform {
Inputs = {
Center = Input {
SourceOp = "Path2",
Source = "Position",
},
Edges = Input { Value = 3, },
},
ViewInfo = OperatorInfo { Pos = { 166.333, 97.1515 } },
},
Path2 = PolyPath {
DrawMode = "InsertAndModify",
Inputs = {
Displacement = Input {
SourceOp = "Path2Displacement",
Source = "Value",
},
PolyLine = Input {
Value = Polyline {
Points = {
{ Linear = true, LockY = true, X = 2.61180506507921, Y = 0, RX = -0.870601688359735, RY = 0 },
{ Linear = true, LockY = true, X = 0, Y = 0, LX = 0.870601688359735, LY = 0 }
}
},
},
},
},
Path2Displacement = BezierSpline {
SplineColor = { Red = 255, Green = 0, Blue = 255 },
NameSet = true,
KeyFrames = {
[6] = { 0, RH = { 9.33333333333333, 0.211333333333333 }, Flags = { LockedY = true } },
[18] = { 1, LH = { 10.6666666666667, 1.00866666666667 }, Flags = { LockedY = true } }
}
}
}
}

Wróć do „DaVinci Resolve”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal