Obiektywy do filmowania Canona

Wszelkie lustrzanki canona i sprawy z nimi związane
alias
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

7.11.2020, 14:59

poproszono mnie o pomoc laikowi
w doborze obiektywów z bagnetem canona dla początkującego filmowca, ale nie tylko o wesela chodzi tylko ogólnie o pasję
jego sprzęt to używany C100 i możliwość wypożyczania regularnie którejś starszej ursy z tym bagnetem /nie wiem dokładnie jakiej/
ma szkła sigma 18-35 i 24-105
ale chce ten zestaw wzbogacić o inne ciekawe szkła, np. coś szerokiego, np. jakieś stałki
generalnie chodzi o obiektywy które nadają się do filmowania

możecie coś polecić? na czym sami pracujecie z canonami?
razor89md
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

7.11.2020, 15:34

Alias ja pracuje na:
* 24-70mm 2.8 - świetny do filmowania bo ograsz szeroko plan a detal masz mega ostry z nie wielkiej odległości, niestety cena i waga ;)
* 85mm 1.8 - zdecydowanie mój ulubiony, świetny obrazek
* 70-200mm 4.0 - lux obrazek + stabilizacja w obiektywie

Nigdy nie pracowałem na c100, swoje doświadczenie opieram na Sony a7s + adapter ;)
wemlo
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

7.11.2020, 16:14

1. Sigma ART 18-35 1.8
2. Sigma Art 50 1.4
3. Canon 85 1.4 L IS
4. Canon 70-200 2.8L IS II
razor89md
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

7.11.2020, 17:43

Dodałbym jeszcze klasyczne 35mm od Canona ;)
Ja pracuje przy tej ogniskowej na Samyang akurat ale miałem okazje robić kilka wesel na Canon 35mm 1.4 - niestety znowu cena wysoka ;)
8kmichal
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

7.11.2020, 22:10

Dwa obiektywy, które jak kupi, to wystarczy do wszystkiego.

Sigma 18-35 1.8
Canon 70-200 2.8 II
alias
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

8.11.2020, 00:12

8kmichal pisze:Źródło posta Canon 70-200 2.8 II

no to nie jest na kieszeń młodego człowieka :(
a Sigmę ma, napisałem co już ma w pierwszym poście

tak sobie popatrzyłem co mają rentale i najczęściej takie szkiełka: tokina 11-16 F2.8 , sigmy art 18-35 i 50-100 F1.8 , sigma art 24 F1.4 , sigma art 50 F1.4 , sigma art 85 F1.4 ,
zastanawia mnie ta tokina 11-16 F2.8, bo mówił, że brakuje mu coś szerokiego
korzystał ktoś z Was z tego obiektywu lub może coś podobnego?

Dodano po 4 minutach 5 sekundach:
p.s.
8kmichal pisze:Źródło posta Canon 70-200 2.8 II

czy ten obiektyw jest parafokalny?
Gruby Pan Albert

Obiektywy do filmowania Canona

8.11.2020, 00:43

8kmichal pisze:Źródło posta Dwa obiektywy, które jak kupi, to wystarczy do wszystkiego.

Sigma 18-35 1.8
Canon 70-200 2.8 II


Ja bym dorzucił Sigma 50/1.4 i set kompletny

@UP

Tokina 11-16/2.8 to legendarny obiektyw, żaden ultraszerokątny tyle razy nie był użyty co ten :D Dowodem liczne rehousy zanim Tokina go zrobiła jako CINE. Generalnie nie jest najostrzejszy ale też nie ma aż takiego mydła. Test na optycznych mówi wszyskto. Ja osobiście jestem rozbity pomiędzy 14-20/2 a 11-20/2.8 :(

alias pisze:Źródło posta czy ten obiektyw jest parafokalny?


Nie, do parafokalności najbliżej jest 18-35/1.8 ale oficjalnie nie jest.
alias
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

8.11.2020, 02:04

Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Nie, do parafokalności najbliżej jest 18-35/1.8 ale oficjalnie nie jest.

a Sigma 50-100 jest?
Gruby Pan Albert

Obiektywy do filmowania Canona

8.11.2020, 02:59

50-100/1.8 nie dość, że nie jest nawet blisko (i wg Sigmy nie da się tego zrobić) to dodatkowo oddycha jak szalona :(

Na początku dobrze widać + fix na oddychanie


Otwórz film
wemlo
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

8.11.2020, 12:09

C100 nie ma stabilizacji matrycy więc jeśli chodzi o coś dłuższego to jest Tamron 85 1.8 VC.. to jeśli ma być bardziej budżetowo. Można też zastanowić się nad:
Canon 24-105 4.0 IS
Sigma 18-35 1.8
Canon 85 1.8
8kmichal
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

8.11.2020, 22:21

no to sprawa jest prosta - ja bym kupił stałkę Sigma Art o ulubionej ogniskowej, jakąś mega jasną.
Chociaż... 70-200 2.8 II używane można kupić poniżej 5 tyś, a nawet i 4 jak się dobrze poszuka. To jest naprawdę szkło "niesprzedawalne" i idealne. Lepiej poczekać, kupić i mieć na lata. To najlepsza inwestycja.
P.S. Parafokalny nie jest.
alias
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

8.11.2020, 23:49

Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Tokina 11-16/2.8 to legendarny obiektyw, żaden ultraszerokątny tyle razy nie był użyty co ten Dowodem liczne rehousy zanim Tokina go zrobiła jako CINE. Generalnie nie jest najostrzejszy ale też nie ma aż takiego mydła. Test na optycznych mówi wszyskto. Ja osobiście jestem rozbity pomiędzy 14-20/2 a 11-20/2.8

te wszystkie 3 Tokiny są parafokalne?
razor89md
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

9.11.2020, 10:47

alias pisze:Źródło posta
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Tokina 11-16/2.8 to legendarny obiektyw, żaden ultraszerokątny tyle razy nie był użyty co ten Dowodem liczne rehousy zanim Tokina go zrobiła jako CINE. Generalnie nie jest najostrzejszy ale też nie ma aż takiego mydła. Test na optycznych mówi wszyskto. Ja osobiście jestem rozbity pomiędzy 14-20/2 a 11-20/2.8

te wszystkie 3 Tokiny są parafokalne?


Wydaje mi się, że żaden z obiektywów wymienionych w tym temacie nie jest parafokalny.

To jest warunek konieczny?
yotka
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

9.11.2020, 11:01

Czy obiektywy fotograficzne w ogóle bywają parafokalne? To raczej domena filmowych zoomów.
razor89md
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

9.11.2020, 11:18

yotka pisze:Źródło posta Czy obiektywy fotograficzne w ogóle bywają parafokalne? To raczej domena filmowych zoomów.


Dlatego od początku wydawało mi się, że alias nas podpuszcza z tym pytaniem ;)
alias
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

9.11.2020, 11:21

razor89md pisze:Źródło posta Dlatego od początku wydawało mi się, że alias nas podpuszcza z tym pytaniem

nieprecyzyjnie się wyraziłem, chodzi o takie jak sigma 18-35, które nie zmieniają swoich rozmiarów podczas zmiany ogniskowej
razor89md
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

9.11.2020, 11:28

alias pisze:Źródło posta
razor89md pisze:Źródło posta Dlatego od początku wydawało mi się, że alias nas podpuszcza z tym pytaniem

nieprecyzyjnie się wyraziłem, chodzi o takie jak sigma 18-35, które nie zmieniają swoich rozmiarów podczas zmiany ogniskowej


ok rozumiem teraz ;)

Canon 70-200 nie zmienia rozmiarów
Canon 24-70 zmienia i to znacznie ;)
alias
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

9.11.2020, 11:31

to możecie koledzy napisać o wszystkich pozostałych zaproponowanych zoomach?
niestety czytam opisy w sieci i takich informacji lub zdjęć nie znajduje które by mi to potwierdzały lub zaprzeczały
Dividex

Obiektywy do filmowania Canona

9.11.2020, 14:06

alias pisze:Źródło posta
razor89md pisze:Źródło posta Dlatego od początku wydawało mi się, że alias nas podpuszcza z tym pytaniem

nieprecyzyjnie się wyraziłem, chodzi o takie jak sigma 18-35, które nie zmieniają swoich rozmiarów podczas zmiany ogniskowej

Czyli chodziło ci czy "oddychaja' :D bo określenie "parafokalny" oznacza, że nie zmienia ostrości przy zoomowaniu, a przynajmniej tak mi się wydaje :D
alias
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

9.11.2020, 15:01

Dividex pisze:Źródło posta Czyli chodziło ci czy "oddychaja'

nie, pytam tylko czy nie zmieniają wymiary
czy mają lub nie mają wysuwany tubus

co do parafokalności to prawie dobrze Ci się wydaje, bo pojęcie to narzuca trzy warunki
- brak zmiany długości obiektywu
- brak potrzeby przeostrzanią po zmianie ogniskowej
- kompensacja środka ciężkości po zmianie ogniskowej

ja, z rozpędu użyłem niefortunnie skrótu myślowego bo jak wspomniałem już interesuje mnie tylko ten pierwszy warunek ;)

Dodano po 48 minutach :
mam jeszcze pytanie, czy proponowane przez Was obiektyw zawsze nadają się do dołożenia pierścienia zębatki i pracę z follow focusem?
wiem, że sigma 18-35 oraz 24-105 działają jak trzeba a także ten canon 70-200
a pytam dlatego, że doczytałem
iż na niektórych obiektywach tokiny, olympusa i innych firm mających przesuwany pierścień ostrości w celu włączenia/wyłączenia AF
następuje czasami takie zjawisko, że praca follow focusa powoduje przypadkowe przestawienie tego pierścienia

a może jeszcze inne jakieś cechy wykluczają dany obiektyw z prazy z follow focusem?
yotka
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

9.11.2020, 15:14

alias pisze:Źródło posta a może jeszcze inne jakieś cechy wykluczają dany obiektyw z prazy z follow focusem?

Na pewno focus by wire
alias
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

9.11.2020, 15:30

yotka pisze:Źródło posta Na pewno focus by wire

a któreś z wymienionych są focus by wire? e canonie to występuje?
razor89md
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

9.11.2020, 15:36

alias pisze:Źródło posta
Dividex pisze:Źródło posta Czyli chodziło ci czy "oddychaja'

nie, pytam tylko czy nie zmieniają wymiary
czy mają lub nie mają wysuwany tubus

co do parafokalności to prawie dobrze Ci się wydaje, bo pojęcie to narzuca trzy warunki
- brak zmiany długości obiektywu
- brak potrzeby przeostrzanią po zmianie ogniskowej
- kompensacja środka ciężkości po zmianie ogniskowej

ja, z rozpędu użyłem niefortunnie skrótu myślowego bo jak wspomniałem już interesuje mnie tylko ten pierwszy warunek ;)

Dodano po 48 minutach :
mam jeszcze pytanie, czy proponowane przez Was obiektyw zawsze nadają się do dołożenia pierścienia zębatki i pracę z follow focusem?
wiem, że sigma 18-35 oraz 24-105 działają jak trzeba a także ten canon 70-200
a pytam dlatego, że doczytałem
iż na niektórych obiektywach tokiny, olympusa i innych firm mających przesuwany pierścień ostrości w celu włączenia/wyłączenia AF
następuje czasami takie zjawisko, że praca follow focusa powoduje przypadkowe przestawienie tego pierścienia

a może jeszcze inne jakieś cechy wykluczają dany obiektyw z prazy z follow focusem?


Alias z tego co pamiętam to jeszcze Canon 17-40 nie zmienia długości obiektywu - pracowałem kiedyś na nim.

alias pisze:Źródło posta
yotka pisze:Źródło posta Na pewno focus by wire

a któreś z wymienionych są focus by wire? e canonie to występuje?


nie spotkałem się
yotka
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

9.11.2020, 15:58

A te ze zmiennym światłem, np. nowy kit nie jest focus by wire przypadkiem? W zasadzie unikam takich szkieł jak ognia, więc nie wiem, tak tylko uczulam ;)
Gruby Pan Albert

Obiektywy do filmowania Canona

9.11.2020, 18:19

Na potrzeby tej dyskuskji można przyjać, że Tokiny, S18-35/1.8 oraz C70-200/2.8 mają to czego oczekujesz czyli nie zmieniają długości. Dodatkowo, S18-35/1.8 jest niemal parafokalne, wg mnie na nasze potrzeby uważam, że jest (choć to tutaj dochodzi jedna kwestia, czyli jak w C100 wygląda sprawa z FFD bo to zadecyduje ostatecznie o parafokalności). Tokiny przeze mnie zaproponowanie nie są parafokolane natomiast o ile się orientuje wszystkie 3 nie zmieniaja długości podczas zoomowania.

S50-100/1.8 również nie zmienia swoich rozmiarów.

T11-20/2.8
T11-16/2.8
T14-20/2.8
S18-35/1.8
S50-100/1.8
C17-40/4
C70-200/2.8

To są obiektywy, które w tej dyskusji nie zmieniają rozmiarów i nadają się do ostrzenia ręcznego bardzo dobrze. Kwestia hardstopów, ale to już mniejszy problem.
alias
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

10.11.2020, 11:19

oglądam sobie w necie te różne obiektywy i nie wiem jeszcze jednej rzeczy
np. dlaczego przy jednym modelu Tokiny napisane jest bagnet Canon EF, Canon EF-S
a przy innym modelu tylko Canon EF-S

czym różni się Canon EF vs Canon EF-S, i czy to jakieś zagrożenie, że nie będzie działać taki EF-S w Canonie C-100 lub Ursie?
razor89md
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

10.11.2020, 11:27

alias pisze:Źródło posta oglądam sobie w necie te różne obiektywy i nie wiem jeszcze jednej rzeczy
np. dlaczego przy jednym modelu Tokiny napisane jest bagnet Canon EF, Canon EF-S
a przy innym modelu tylko Canon EF-S

czym różni się Canon EF vs Canon EF-S, i czy to jakieś zagrożenie, że nie będzie działać taki EF-S w Canonie C-100 lub Ursie?


oba bagnety mają takie same mocowanie, ten sam rozmiar.
EF-S to obiektywy pod matryce APS-C
alias
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

10.11.2020, 11:45

hmm..., możliwe więc żeby nowa Tokina 11-16 z serii "i"
kryła całą klatkę?
https://www.amazon.de/-/pl/dp/B07Z89MG7 ... 744&sr=8-1
dla porównania opis nowej 11-20
https://www.amazon.de/-/pl/dp/B08BC1TXR ... 744&sr=8-3
razor89md
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

10.11.2020, 11:46

Pokryje ale będzie winietować ? ;)
alias
Awatar użytkownika

Obiektywy do filmowania Canona

10.11.2020, 12:00

razor89md pisze:Źródło posta Pokryje ale będzie winietować ?

jednak nie pokryje, na stronie producenta jest wszystko opisane
https://tokinalens.com/product/atx_i_11 ... escription

to tylko bałagan w oznaczeniach :(

Wróć do „Canon”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal