Stało się.
C500 MARK II KEY FEATURES
Full Frame 5.9K 60p
5-axis sensor stabilization
DIGIC DV 7 Image Processor
15+ stops of DR
Cinema RAW Lite (Internal Recording)
XF-AVC (H.264)
4K 60p 4:2:2 10-bit
5.9K, 4K (60fps), 2K (sensor crop) 120fps
Modular design
User-changeable Lens Mounts (EF, Locking EF, PL)
EF, PL, anamorphic and Spherical Lens Support
4.3″ LCD Monitor LM-V2 with Touch Focus
Dual Pixel CMOS AF with Touch AF and Face Detection AF
Rear audio/power module
4 channels of XLR with optional module
12G-SDI, 3G-SDI
2x CF Express slots
1x SD card slot
https://www.newsshooter.com/2019/09/05/ ... 0-mark-ii/
https://www.cinema5d.com/canon-c500-mar ... r-concept/
https://www.youtube.com/watch?v=dmzICrf ... eW0H_Pi_ds
Nie wiem czy ktoś czekał na C500MK2 ale jedynka z rekorderem nie jest zła.
Canon C500 Mk2
Canon C500 Mk2
Wydaje mi się istotna informacja:
The Canon EOS C500 Mark II will retail for 63 012,94 PLN ( $15,999 ) USD and it will be available to purchase in December.
Admin też człowiek (z kamerą:)
Canon C500 Mk2
wemlo pisze:Źródło posta Dali stabilizowana matrycę?
Na to wychodzi

Admin pisze:Źródło posta Wydaje mi się istotna informacja:The Canon EOS C500 Mark II will retail for 63 012,94 PLN ( $15,999 ) USD and it will be available to purchase in December.
Mało to nie jest

Strasznie szybko to idzie wszystko do przodu

Canon C500 Mk2
Mało nie jest, z drugiej strony kosmicznie dużo też nie...
Admin też człowiek (z kamerą:)
Canon C500 Mk2
Sony F5 tyle dziś kosztuje. Sony nie ma w tym segmencie konkurencji. A o Venice czytam tyle samo zachwytów i westchnień co postów, które niepochlebnie się wypowiadają o niej. Ma być FX9 (FS7 FF) ale to przecież nie będzie konkurencja dla C500, która może być takim wołem roboczym.
Co jest ciekawe sensor jest 38x20 więc 17:9 FF to lubię bardziej niż niż 3:2 FF a wciąż jest miejsce na full height anamorphic
Elektroniczna. Ibis + ND, musieli by mieć taki filtr jak sony fs5mk2 i razem z nim stabilizować bo nie widzę, żeby dało się to zrobić tak jak jest teraz
Co jest ciekawe sensor jest 38x20 więc 17:9 FF to lubię bardziej niż niż 3:2 FF a wciąż jest miejsce na full height anamorphic

wemlo pisze:Źródło posta Dali stabilizowana matrycę?
Elektroniczna. Ibis + ND, musieli by mieć taki filtr jak sony fs5mk2 i razem z nim stabilizować bo nie widzę, żeby dało się to zrobić tak jak jest teraz

Ostatnio zmieniony 5.09.2019, 12:53 przez Gruby Pan Albert, łącznie zmieniany 2 razy.
Canon C500 Mk2
Gruby Pan Albert pisze:Źródło posta Elektroniczna. Ibis + ND, musieli by mieć taki filtr jak sony fs5mk2 i razem z nim stabilizować bo nie widzę, żeby dało się to zrobić tak jak jest teraz
no tak:
"Electronic Image Stabilizer
Canon has also added an image stabilizer for the first time in a cinema camera. They call it a 5-axis image stabilizer, so it’s technically not an IBIS because it’s fully electronic."
Canon C500 Mk2
nawet matryca ma fizycznie więcej pikseli niż jest użyte podczas nagrania właśnie po to by zapewnić elektroniczną stabilizację
znaną z wielu innych aparatów i kamer canona
znaną z wielu innych aparatów i kamer canona
Canon C500 Mk2
Nie żeby mi to jakoś życie zmieniło,
ale kaszana z tą stabilizacją
ale kaszana z tą stabilizacją
A7S3, FS7, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
Canon C500 Mk2
W sumie ciekawa sprawa z tym C500, że jednak w kamerach filmowych za "dużą" kasę da się jednak zaimplementować autofocus
i nie wystarczy coś nazwać cinema, żeby wytłumaczyć swoje niedociągnięcia 


Canon C500 Mk2
Dividex pisze:Źródło posta W sumie ciekawa sprawa z tym C500, że jednak w kamerach filmowych za "dużą" kasę da się jednak zaimplementować autofocus
jesteś w błędzie zakładając, że jest to kamera filmowa

moim zdaniem to kamera wielozadaniowa z funkcjami kamery filmowej, ale na pewno nie filmowa
zwróć uwagę, że obiektywy cine są całkowicie manualne lub co najwyżej te duże czasami wspomagane silnikiem, ale nie ma w nich możliwości
wykorzystania AF nawet jak ma go kamera

Canon C500 Mk2
alias pisze:Źródło posta jesteś w błędzie zakładając, że jest to kamera filmowa
moim zdaniem to kamera wielozadaniowa z funkcjami kamery filmowej, ale na pewno nie filmowa
zwróć uwagę, że obiektywy cine są całkowicie manualne lub co najwyżej te duże czasami wspomagane silnikiem, ale nie ma w nich możliwości
wykorzystania AF nawet jak ma go kamera
dlatego pewnie Canon bawi się w stabilizację matrycy - programową , ale jednak. Kamerka w podstawowej konfiguracji jest naprawdę kompaktowa, co chyba świadczy o tym że dedykują ją raczej do run and gun z opcją oczywiście grania "filmowego"
Canon C500 Mk2
ale najfajniejsza ciekawostka o tej kamerze wcale nie jest techniczna
bowiem dotyczy ona egzemplarza który otrzymali do testów redaktorzy z cinema5D
a który okazał się lekko wyeksploatowanym egzemplarzem, bowiem testowany był wcześniej przez innych testerów canona od ponad roku!
tylko pomyślcie jaką sensacją byłaby ona, gdyby miała premierę we wrześniu 2018
bowiem dotyczy ona egzemplarza który otrzymali do testów redaktorzy z cinema5D
a który okazał się lekko wyeksploatowanym egzemplarzem, bowiem testowany był wcześniej przez innych testerów canona od ponad roku!
tylko pomyślcie jaką sensacją byłaby ona, gdyby miała premierę we wrześniu 2018

Canon C500 Mk2
alias pisze:Źródło posta ale najfajniejsza ciekawostka o tej kamerze wcale nie jest techniczna
bowiem dotyczy ona egzemplarza który otrzymali do testów redaktorzy z cinema5D
a który okazał się lekko wyeksploatowanym egzemplarzem, bowiem testowany był wcześniej przez innych testerów canona od ponad roku!
tylko pomyślcie jaką sensacją byłaby ona, gdyby miała premierę we wrześniu 2018
Na tym własnie Canon traci - a z drugiej strony zyskuje. No bo gdyby bił sie wyłącznie na cyferki i na to kto pierwszy coś tam włoży do swojego produktu, to kamerkę widzielibyśmy pewnie dużo szybciej. A oni czekają i testują, ale potem ich sprzęty faktycznie działają.
Canon C500 Mk2
no właśnie, mają czas na dopieszczenie softu czy inne poprawki
swoja droga ciekawe, ile takich kamer przez ten rok krążyło po siwcie
swoja droga ciekawe, ile takich kamer przez ten rok krążyło po siwcie

Canon C500 Mk2
alias pisze:Źródło posta nawet matryca ma fizycznie więcej pikseli niż jest użyte podczas nagrania właśnie po to by zapewnić elektroniczną stabilizację
znaną z wielu innych aparatów i kamer canona
Albo downscaling. Nie jest teraz pewny ale chyba C500mk2 będzie tak robić, z 5.9k do 4k i wyjdzie ideolo 4k. Ciekawe rozwiązanie bo taka Sony F35 (<3) tak robi, (5k->1080p). Mało tego można zrobić z tego 4k i będzie piknie. W ogole obraz z niej jest pikny

Canon C500 Mk2
alias pisze:Źródło postaDividex pisze:Źródło posta W sumie ciekawa sprawa z tym C500, że jednak w kamerach filmowych za "dużą" kasę da się jednak zaimplementować autofocus
jesteś w błędzie zakładając, że jest to kamera filmowa![]()
moim zdaniem to kamera wielozadaniowa z funkcjami kamery filmowej, ale na pewno nie filmowa
zwróć uwagę, że obiektywy cine są całkowicie manualne lub co najwyżej te duże czasami wspomagane silnikiem, ale nie ma w nich możliwości
wykorzystania AF nawet jak ma go kamera
Bardzo możliwe, że masz rację, ale czy to nie ty tłumaczyłeś, że ostatnie BMPCC 4k i 6k to kamery filmowe ? Już tyle razy to czytałem i słyszałem od tylu ludzi, że sam już nie wiem kto to powtarza wkółko jak mantre. Bo ten Canon ma zdaje się więcej do zaoferowania niż wspomniane BM, choć oczywiście idzie to w parze z ceną


Canon C500 Mk2
Dividex pisze:Źródło posta Eva-1 tez ma stabilzizację programową
to też nie jest kamera filmowa, prawdziwe filmowe kamery Panasonica to VariCam LT, VariCam PURE, VariCam 35 i VariCam HS
a Evcia należy do kategorii Handheld Cinema Camera (Super 35) bo Panasonic nie bardzo miałby gdzie indziej ją zakwalifikować
ale od varicamów dzieli ją przepaść mimo wszytko

Dodano po 3 minutach 48 sekundach:
Dividex pisze:Źródło posta czy to nie ty tłumaczyłeś, że ostatnie BMPCC 4k i 6k to kamery filmowe
dokładnie, są bardziej filmowe niż ten Canon, bo nie są aż tak wielozadaniowe
natomiast stanowią swoja własną kategorię kamer filmowych czyli: kieszonkowe kamery filmowe
filmowa w pełni nie jest też ursa i bliżej jej do Evi i tego Canona
to też raczej Handheld Cinema Camera
Dodano po 4 minutach 2 sekundach:
Dividex pisze:Źródło posta Bo ten Canon ma zdaje się więcej do zaoferowania niż wspomniane BM
jasne ze ma więcej, bo o to chodzi żeby miał więcej skoro to kamera wielozadaniowa

tak jak poczciwa rasowa filmówka alexa ma jeszcze mniej niż pocket bajerów i funkcji, bo przecież jej to do niczego nie potrzebne

Canon C500 Mk2
alias pisze:Źródło posta dokładnie, są bardziej filmowe niż ten Canon, bo nie są aż tak wielozadaniowe
natomiast stanowią swoja własną kategorię kamer filmowych czyli: kieszonkowe kamery filmowe
filmowa w pełni nie jest też ursa i bliżej jej do Evi i tego Canona
to też raczej Handheld Cinema Camera
BMPCC 4k i 6K są bardziej filmowe niż ten Canon.
A tego Canona stawiasz w tym samym rzędzie co urse.
Czyli wychodzi, że w Twojej opinii w stajni blackmagica Pockety to są bardziej filmowe kamery niż ursa?

I jaki ma w ogóle sens jakieś subiektywne ocenianie "filmowości" kamery? Bo dochodzi tu powoli do takich absurdów jak w/w
Canon C500 Mk2
yotka pisze:Źródło posta A tego Canona stawiasz w tym samym rzędzie co urse.
nic podobnego, nie stawiam w tym samym rzędzie tylko w tej samej kategorii przeznaczenia a to zupełnie inna logika rozumowania
przydałem gokart i bolid F1, oba są przeznaczone do jazdy na torze, ale czy stawiamy je przez to w jednym rzędzie?
yotka pisze:Źródło posta Czyli wychodzi, że w Twojej opinii w stajni blackmagica Pockety to są bardziej filmowe kamery niż ursa?
dokładnie tak, bo mają więcej funkcji przez co oprócz funkcjonalności kamery filmowej posiadają funkcjonalności np. kamery broadcastowej
a więc stają się wielozadaniowe
tak jak ten rzeczony canon

pocket jest ubogi więc jest tylko kamera filmową
inne ubogie kamery to np. reporterskie, one też przeważnie nie są wielozadaniowe
itd.
yotka pisze:Źródło posta I jaki ma w ogóle sens jakieś subiektywne ocenianie "filmowości" kamery?
to nie chodzi o sens subiektywnego porównywania tylko uświadomienie sobie o jakich kamerach tutaj mówimy

yotka pisze:Źródło posta Bo dochodzi tu powoli do takich absurdów jak w/w
no ja tu absurdu nie dostrzegam
Canon C500 Mk2
kamera filmowa to kamera przeznaczona do rejestracji materiału na ekran kinowy dlatego kloce po 8K mają sens inne to monitory domowe obecnie max 4K 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości