Blackmagic Pocket 4K

Kamery Blackmagic
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

29.04.2019, 12:52

cezary170 pisze:Źródło posta Nagrywam tylko w prores proxy

a skąd taka decyzja? warunkuje ją edytor?
BRAW, wydaje się zdecydowanie lepszym formatem, dającym większe możliwości w postprodukcji, lepszą jakość i mniejszą objętość plików

Dodano po 2 minutach 19 sekundach:
cezary170 pisze:Źródło posta Najlepiej będzie mi ocenić ten sprzęcik jak już zmontuje wesele i będzie efekt finalny.

czy LUT który używasz masz tylko na podglądzie, czy wpływasz nim na zapis?
wtedy by tłumaczyło to ten wybór pro-resa
cezary170
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

29.04.2019, 14:14

Lut jest tylko na podglądzie. On nie jest idealny, za bardzo wysotrza i są straszne szumy.
Zrobiłem sobie w FCPX, podobny do tego ekspozycją żeby się zgadzało, ale trochę dopasowany dla mnie, z mniejszą saturacją. Jak bym mógł go wypluć z fcpx to bym sobie go wgrał, niestety się nie da.
Prores używam ze względu na program, jak FCPX będzie tak lajtowo obsługiwać Braw to może zamienię. Nie mam najnowszego FCPX, więc może już obsługuje.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

29.04.2019, 14:18

cezary170 pisze:Źródło posta Prores używam ze względu na program, jak FCPX będzie tak lajtowo obsługiwać Braw to może zamienię.

nie kusi Cię przejście na DR mając licencję na wersję Studio w gratisie z kamerką?

cezary170 pisze:Źródło posta Nie mam najnowszego FCPX, więc może już obsługuje.

nie obsługuje jeszcze
cezary170
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

29.04.2019, 14:43

FCPX to bardzo fajny program, jak widzę te davinci to jakoś mnie tak do niego nie ciągnie.
Uważam że montaż w tym programie jest dla mnie wygodny.
videofan

Blackmagic Pocket 4K

30.04.2019, 23:38

Cezary a jak z widocznością na tym ekraniku na zewnątrz na słońcu? I jak byś go porównał do ekranu w canonie?
Jak już coś zmontujesz to wrzuć, chętnie oglądniemy :)
cezary170
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

1.05.2019, 07:49

Jak się patrzy na prosto to nawet w słońcu widać. Od boku w słońcu może robić się gorzej bo jest odblaskowy. Widziałem ze są folie na ekran które mogą zrobić mat. Mi jak narazie ekran nie przeszkadzał, nie miałem problemów z kręceniem.
Narazie mam tylko przygotowania zmontowane.
arelemm
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

7.05.2019, 22:20

Hej :)

Przyznam, że z utęsknieniem czekam na jakieś próbki z pocketa. Może gdzieś mi coś umknęło...
Liczę na:
cezary170
alias (dziewczyna, której kompletowaliśmy sprzęt ;) )
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

7.05.2019, 23:00

arelemm pisze:Źródło posta alias (dziewczyna, której kompletowaliśmy sprzęt )

na razie z tego co wiem, robiła tylko jakąś etiudę z mamą w roli głównej
ale raczej nie do upubliczniania,
na więcej nie starczyło czasu bo teraz jest okres maturalny
cezary170
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

7.05.2019, 23:25

https://www.youtube.com/watch?v=zId10QQ ... e=youtu.be

Nie mam narazie konkretów, planowałem wrzucić Trailer, ale jak jest takie oczekiwanie to wrzucę taki filmik w slowmo, 50kl/s.
Zrobiłem już cztery wesela pocketem.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

7.05.2019, 23:30

czy tylko ja mam 360p i nic więcej?
cezary170
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

7.05.2019, 23:38

Widocznie klip był jeszcze przetwarzany.
Ja to tak na szybko wkleiłem. Jutro może wstawię jakiś kawałek z zabawy.
Movf

Blackmagic Pocket 4K

8.05.2019, 00:57

cezary170 pisze:Źródło posta Widocznie klip był jeszcze przetwarzany.
Ja to tak na szybko wkleiłem. Jutro może wstawię jakiś kawałek z zabawy.


Mógłbyś powiedzieć przy jakim ISO i przysłonie nagrywane? A tak poza tematem jakie ustawienia renderowania pod tego youtube? Coś za dobrze to wygląda na mp4 i 50mb bit rate :D
cezary170
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

8.05.2019, 11:10

Iso było coś koło 5000. Przysłona 2.8.

Takie ustawienia miałem w programie:
Obrazek

Movf, z tego co widzę to mieszkamy niedaleko od siebie, Ja mieszkam obok Nowej Sarzyny, Ty z tego co wyczytałem to w Stalowej Woli.
Movf

Blackmagic Pocket 4K

8.05.2019, 12:59

cezary170 pisze:Źródło posta Iso było coś koło 5000. Przysłona 2.8.

Takie ustawienia miałem w programie:
Obrazek

Movf, z tego co widzę to mieszkamy niedaleko od siebie, Ja mieszkam obok Nowej Sarzyny, Ty z tego co wyczytałem to w Stalowej Woli.



Oo to bardzo ładnie jak na 5000. Tak ze Stalowej Woli, jak mnie zlokalizowałeś? :D Również posiadam pocketa ale swój sezon weselny zaczynam 1 czerwca
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

8.05.2019, 13:17

cezary170 pisze:Źródło posta Zrobiłem już cztery wesela pocketem.

a jakie masz odczucia w kwestii ergonomii, szczególnie gimbalowej?
nie opadła Ci ręka po tych 4 weselach?
jak idzie z ostrzeniem?
itd...
cezary170
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

8.05.2019, 15:09

Movf, przy wystawianiu kamery zobaczyłem lokalizacje.

Mi się dobrze pracuje na tej kamerze, duży ekran pomaga w ostrzeniu. Ujęcia gdzie nie ma ruchu w tej kamerze ostrzymy automatycznie. Samo ostrzeniem dla mnie jest łatwe bo zawsze ostrzyłem manualnie, te obiektywy które mam teraz mają dużą głębie ostrości więc jest łatwo nawet ostrzyć wejście czy wyjście w kościele. 25mm f/1.7 daje mi trochę większy bokeh lub pełne zbliżenie na 12-35 czy 12-40mm.
Na gimbalu na tą porę kręciliśmy wszystko 12-40mm na 12mm. Jednak planuje na gimbal zakupić sigmę 16mm, na gimbalu lubię 35mm canona więc będę miał to samo.
Brakuje mi na tą chwilę też tele ale od tego obiektywy zacznę zakupy także myślę że wkrótce będzie.
Na gimbalu głównie kręcił brat, były momenty że się szybko zmienialiśmy jak kręciliśmy wiele kawałków pod rząd (młoda się żeni, młody się żeni, do tego jakieś kaczuchy czy inne pierdoły które się przyjęło że muszą być nagrane). Co do ostrzenia na gimbalu to robię tak jak dawniej, wybieramy coś odległości w jakiej będziemy chodzić i się nagrywa w ten sposób.

Tutaj filmik z tego samego wesela co poprzednio.
Tylko dla FilmUserów: Tylko stali FilmUserzy widzą tę zawartość. Zostań nim w kilka chwil!
Dividex

Blackmagic Pocket 4K

8.05.2019, 23:08

Obraz kamera wypuściła przyzwoity i czysty bez zbędnego szumu, jedynie głębi brak i tej filmowej plastyki jakoś nie widzę... ale ogólnie jak widać można nią filmować ślubniaki i popeliny nie ma :)
wemlo
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

9.05.2019, 08:01

cezary170 pisze:Źródło posta Movf, przy wystawianiu kamery zobaczyłem lokalizacje.

Mi się dobrze pracuje na tej kamerze, duży ekran pomaga w ostrzeniu. Ujęcia gdzie nie ma ruchu w tej kamerze ostrzymy automatycznie. Samo ostrzeniem dla mnie jest łatwe bo zawsze ostrzyłem manualnie, te obiektywy które mam teraz mają dużą głębie ostrości więc jest łatwo nawet ostrzyć wejście czy wyjście w kościele. 25mm f/1.7 daje mi trochę większy bokeh lub pełne zbliżenie na 12-35 czy 12-40mm.
Na gimbalu na tą porę kręciliśmy wszystko 12-40mm na 12mm. Jednak planuje na gimbal zakupić sigmę 16mm, na gimbalu lubię 35mm canona więc będę miał to samo.
Brakuje mi na tą chwilę też tele ale od tego obiektywy zacznę zakupy także myślę że wkrótce będzie.
Na gimbalu głównie kręcił brat, były momenty że się szybko zmienialiśmy jak kręciliśmy wiele kawałków pod rząd (młoda się żeni, młody się żeni, do tego jakieś kaczuchy czy inne pierdoły które się przyjęło że muszą być nagrane). Co do ostrzenia na gimbalu to robię tak jak dawniej, wybieramy coś odległości w jakiej będziemy chodzić i się nagrywa w ten sposób.

Tutaj filmik z tego samego wesela co poprzednio.
Tylko dla FilmUserów: Tylko stali FilmUserzy widzą tę zawartość. Zostań nim w kilka chwil!

Kamerka daje fajny obrazek.
To co bardziej mnie razi to nawzajem nagrywający się operatorzy. :-)
Chyba że to celowy zabieg by pokazać Pocketa w akcji :-)
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

9.05.2019, 08:47

Dividex pisze:Źródło posta jedynie głębi brak i tej filmowej plastyki jakoś nie widzę

na względnie małej dziurze i ogniskowej 12mm to filmowej plastyki nawet w arii alexa 65 nie uświadczysz ;)
mav
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

9.05.2019, 08:58

Alias pozwolę się nie zgodzić. 12mm na pockecie to 24mm na pełnej klatce, a na 24/1.4 możesz mieć bardzo przyjemny bokeh.
Na, ja mam 20/1.8 i też można.
Inna sprawa że w kinie raczej nie używa się mocno szerokich szkieł.
A7S3, FX30, jazda kran dron zdzich i takie tam | Sprzęt filmowy do wynajęcia | Moje realizacje
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

9.05.2019, 09:04

mav pisze:Źródło posta Alias pozwolę się nie zgodzić. 12mm na pockecie to 24mm na pełnej klatce, a na 24/1.4 możesz mieć bardzo przyjemny bokeh.

ale zwróć uwagę, że Cezary ma szkło 12-40/2,8

mav pisze:Źródło posta Inna sprawa że w kinie raczej nie używa się mocno szerokich szkieł.

są szkła T1,5 ale zazwyczaj to T2,2 którego nie otwierają operatorzy poniżej T2,8
/przynajmniej z tego co widziałem w niejednym materiale/
Dividex

Blackmagic Pocket 4K

9.05.2019, 09:23

mav pisze:Źródło posta Alias pozwolę się nie zgodzić. 12mm na pockecie to 24mm na pełnej klatce, a na 24/1.4 możesz mieć bardzo przyjemny bokeh.
Na, ja mam 20/1.8 i też można.
Inna sprawa że w kinie raczej nie używa się mocno szerokich szkieł.

Ja generalnie też się nie zgadzam przecież plastyka obrazu to nie tylko bokeh, wiele scen kinowych jest nakręconych tak, że nawet tło wyraźnie widać, a mimo to plastyka filmowa pozostaje i daje w odbiorze ten przyjemny dla widza efekt. A co do ogniskowej to nie wiem, może faktycznie za szeroko jak na kino. Generalnie jestem zaskoczony na plus, bo tem materiał udowadnia, że pocketem można kręcić wesela, a jeśli chodzi o minusy to obraz nie specjalnie różni się od dslr czy bezlusterkowców i jak dla mnie jest mocno kontrastowy i wudać w nim dużo czerni.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

9.05.2019, 09:53

Dividex pisze:Źródło posta przecież plastyka obrazu to nie tylko bokeh, wiele scen kinowych jest nakręconych tak, że nawet tło wyraźnie widać, a mimo to plastyka filmowa pozostaje i daje w odbiorze ten przyjemny dla widza efekt.

jak założysz na pocketa szkło zeissa za 30K usd, to też zobaczysz tę upragnioną plastykę ;)
nawet tanie sigmy 30/1,4 czy 16/1,4 zauważalnie się do tej plastyki zbliżają

i jeszcze jedno, surówka która schodzi z kamer na postprodukcję wcale nie wygląda tak klinowo, również pod względem plastyki
obróbka materiału wyciąga z niej to co najlepsze i uwidacznia też tę kinową plastykę

Dividex pisze:Źródło posta jeśli chodzi o minusy to obraz nie specjalnie różni się od dslr czy bezlusterkowców i jak dla mnie jest mocno kontrastowy i widać w nim dużo czerni.

tu jest taki przypadek, że akurat Cezary nadał tej surówce kolorystykę rodem z DSLR czy innych bezlusterkowców
ale równie dobrze mógł iść klimaty kinowe
i o ile zrobienie klimatów kinowych z DSLR jest b.trudne lub niemożliwe, to z pocketa uda się bez problemu

zwróćcie uwagę, że z tego co widać, Cezary nie nagrywa w BRAW tylko w pro-resie i nie montuje i nie koloryzuje w DR
a jedynie uzyskuje tę kolorystykę chyba tylko przez nałożenie zwykłego LUT'a
wyszło tak jak zrobił to gotowy LUT :)

Dodano po 8 minutach 36 sekundach:
filmowane z łąpy, koleś miał pierwszy raz kamerkę w ręku i nie zna się na DR, dopiero raczkuje

Braw 3:1 Sigma 35 mm z Metabones 0.71

https://youtu.be/9LrmziVkVGo
Dividex

Blackmagic Pocket 4K

9.05.2019, 11:39

Przyjmuję te argumenty, zwłaszcza że nie mam pojęcia jak wyglądają materiały z kamer filmowych :) jak widać na filmie powyżej nie trzeba szkła za 30k żeby uzyskać dobre efekty kolorystyczne i ten look ;) Zresztą nie po to się kupuje pocketa :)
cezary170
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

9.05.2019, 12:12

Fakt widać nas trochę na filmie, nie było to celowe, na mniejszych salach niestety ciężej się nie łapać. Ale jak ktoś ma jakieś patenty żeby się nie łapać, to chętnie poczytam. Może węższe obiektywy, nagrywanie z jednej strony lub jakieś wasze pomysły. Napewno pomijając gimbal było by tego dużo mniej.
Małej głębi brak, tego też mi brakuje i chyba będę musiał na stałkach filmować.
To że ten materiał jest kontrastowy to wynika tylko z tego jak ostatecznie go oddałem, jakoś taki obrazek mi się podoba i klientom. To akurat są tylko suwaki poustawiane, a nie lut. Są dostosowany tak żeby się zgadzał z ekspozycją w kamerze, więc jak mam prawidłowo nagrane to nie muszę nic zmieniać. Ale zgadza się jest to taki prosty obraz.
Nie jestem też kolorystą i pewnie mógłby ten obraz lepiej wyglądać. W sumie jak by np: Alias był w stanie zrobić fajny look pod śluby to jestem w stanie nawet za to zapłacić a może moje filmy na tym skorzystają. Mogę surówkę przesłać jeśli ktoś chce się podjąć.

Tutaj filmik ktoś dał z pocketa też z ślubu.
W sumie fajny kolorek osiągną: https://vimeo.com/334956032?fbclid=IwAR ... _WRFdxCDGs
wemlo
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

9.05.2019, 12:30

cezary170 pisze:Źródło posta Fakt widać nas trochę na filmie, nie było to celowe, na mniejszych salach niestety ciężej się nie łapać. Ale jak ktoś ma jakieś patenty żeby się nie łapać, to chętnie poczytam. Może węższe obiektywy, nagrywanie z jednej strony lub jakieś wasze pomysły. Napewno pomijając gimbal było by tego dużo mniej.
Małej głębi brak, tego też mi brakuje i chyba będę musiał na stałkach filmować.

Wystarczy przyjąć jakąś strategię nagrywania, ugadać wcześniej co kto z której strony i sie tego trzymać. A tak to wygląda trochę jakby kazdy z was po swojemu jechał. To taka moja sugestia.
QUBE
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

9.05.2019, 12:42

Dla mnie ten kawałek ślubniaka to standard, nic na plus, nic na minus, istotne byłoby bezpośrednie porównanie w tym miejscu kilku puszek przy jednakowych warunkach oświetleniowych (nie wiem, czy tam było jasno, wiem natomiast, ze kolorowo).
alias pisze:Źródło posta tu jest taki przypadek, że akurat Cezary nadał tej surówce kolorystykę rodem z DSLR czy innych bezlusterkowców
ale równie dobrze mógł iść klimaty kinowe

Czymże jest BMP4k ? Dla mnie to kolejny "dobry" model DSLR'a tylko wydała go inna stajnia...
alias pisze:Źródło postaCezary nie nagrywa w BRAW tylko w pro-resie i nie montuje i nie koloryzuje w DR

To jest ślubniak, z tego co widzę klasyk. Nastawianie się na BRAW w takiej produkcji to... prores 4:2:2 w 10 bitach jest aż nadto. Tutaj nie ma nic szczególnego do kolorowania - chyba, że jakiś wstępniak ale i tutaj FCPX poradzi. DR jest dobrym narzędziem ale negowanie innych - czyli robota na czym innym niż DR to faux pas - sorki ja to tak odebrałem - to już przesada.
alias pisze:Źródło posta zwróćcie uwagę, że z tego co widać

Ocenianie jakości obrazka z YT? :)
alias pisze:Źródło posta filmowane z łąpy, koleś miał pierwszy raz kamerkę w ręku i nie zna się na DR, dopiero raczkuje

OMG i wypuszcza takie coś - błogosławieni co widzieli a nie uwierzyli - braw nie ma nic do rzeczy, technicznie dobre nagranie nawet bez lut'a dałoby podoby obrazek, warunki z tego co widać nie były ekstremalne.
cezary170 pisze:Źródło posta jakoś taki obrazek mi się podoba i klientom

Tak właśnie - to jest ślubniak pod klienta... koloryzacja mogłaby pogorszyć odbiór obrazka przez klienta - ogólnie kręciłby nosem. Znam to z doświadczenia.
Aczkolwiek próbuje czasami przemycić koloryzację - czasami się udaje ale to klient decyduje...
QB
Ostatnio zmieniony 9.05.2019, 12:55 przez QUBE, łącznie zmieniany 3 razy.
a6500, EOS R na FT MG2, GP6,7, H1, H2N, Adobe MC CS6 na macOS, Atem mini, Atem mini extreme ISO
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

9.05.2019, 12:54

cezary170 pisze:Źródło posta W sumie jak by np: Alias był w stanie zrobić fajny look pod śluby to jestem w stanie nawet za to zapłacić a może moje filmy na tym skorzystają. Mogę surówkę przesłać jeśli ktoś chce się podjąć.

wystaw surówkę to Ci zrobię jaki chcesz
tylko skąd ja będę wiedział jaki chcesz?
ale wystaw, to zrobię jakieś przykładowe i udostępnię tu nieodpłatnie ;)
dobrze by było, jakbyś zapodał ujęcia w różnej scenerii, z różnych miejsc i w różnych warunkach oświetleniowych

Dodano po 9 minutach 58 sekundach:
QUBE pisze:Źródło posta BRAW w takiej produkcji to... prores 4:2:2 w 10 bitach jest aż nadto.

taki BRAW 8:1 czy 12:1 będzie lżejszy od pro-resa, a da znaczenie większe możliwości w poście
kłopot jest taki, że inne programy jak na razie go nie importują, no doszedł ostatnio PP przy dokupieniu pluginu

QUBE pisze:Źródło posta DR jest dobrym narzędziem ale negowanie innych - czyli robota na czym innym niż DR to faux pas - sorki ja to tak odebrałem - to już przesada.

absolutnie nie neguję innych programów, tylko dopóki nie będą umiały importować BRAW to się nie podziała na nich

QUBE pisze:Źródło posta technicznie dobre nagranie nawet bez lut'a dałoby podoby obrazek

to jest bez LUT'a właśnie

QUBE pisze:Źródło posta Ocenianie jakości obrazka z YT?

akurat kolorów to specjalnie nie degraduje żeby nie można ich ocenić :)
wemlo
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

9.05.2019, 12:57

QUBE pisze:Źródło posta To jest ślubniak, z tego co widzę klasyk. Nastawianie się na BRAW w takiej produkcji to... prores 4:2:2 w 10 bitach jest aż nadto. Tutaj nie ma nic szczególnego do kolorowania - chyba, że jakiś wstępniak ale i tutaj FCPX poradzi.

A ja uważam że największym bonusem męczenia się czymś takim jak Pocket 4K na ślubach jest właśnie BRAW. Przy porównywalnej ilości danych w BRAW 12:1 a Prores nawet bym się nie zastanawiał jakim kodekiem nagrywać.
alias
Awatar użytkownika

Blackmagic Pocket 4K

9.05.2019, 13:02

wemlo pisze:Źródło posta Przy porównywalnej ilości danych w BRAW

trzeba wyraźnie podkreślić, że danych nieprzetworzonych z którymi zrobimy znacznie więcej i znacznie lepiej niż z pro-res'owymi
dla mnie to są kodeki nieporównywalne

Wróć do „Blackmagic”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość

Chmura tagów:

Filmowanie lustrzankamivideodslrBlackmagic Pocket Cinema Camera 6KSony A6300 A6500 A7mk3 A7S3Zhiyun Crane 3S | WeeBill LabCanon C70 mk2 C200 C300SamyangDJI Ronin-S Mavic Air Phantom ProSony FX6 FX9GradingPanasonic S1 S1h GH5s GH5Gimbal